استعداد درخشان فوتبال ایران از نگاه سایت گل + عکس

گروه ورزشی الف،   3970309085

سایت گل به دوران بازی هافبک ایرانی پرداخت و از او به عنوان استعداد درخشان تیم ملی ایران یاد کرد.

استعداد درخشان فوتبال ایران از نگاه سایت گل + عکس

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از سایت گل، مسیر زندگی علیرضا جهانبخش ۲۹ نوامبر ۱۹۹۷ در ورزشگاه کریکت ملبورن مشخص شد. تیم ملی ایران با گل‌های کریم باقری و خداداد عزیزی توانست برابر استرالیا به تساوی دست یابد و جواز حضور در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه را بعد از ۲۰ سال کسب کند. این داستان متعلق به هافبک ایرانی نیست. جهانبخش در آن زمان تنها ۶ سال داشت و خیلی از استرالیا دور بود اما آن بازی به یاد ماندنی باعث شد یک هدف برای خود برگزیند. او به فیفا گفت‌: آن زمان اهمیت فوتبال و جام جهانی را کشف کردم.

جهانبخش پیش از حضور در زمین فوتبال، به ورزش‌های دیگری در زادگاهش جیرنده (شهر کوچکی در شمال ایران) پرداخت. او در باشگاه داماش گیلان رشد کرد و در ۱۷ سالگی توانست برای این تیم به میدان برود.

مهدی مهدوی‌کیا به اولین قهرمان هافبک ایرانی تبدیل شد. او چند ماه بعد توانست پیراهنش را با الگویش در داماش گیلان عوض کند.

گل‌های فراوانش در ایران و عملکرد برجسته‌اش با تیم زیر ۱۹ سال در بازی‌های آسیایی باعث شد نایمخن هلند به او علاقمند شود. درهای اروپا به روی او باز شد و جهانبخش در سال ۲۰۱۳ قرارداد سه ساله با این باشگاه امضا کرد.

هافبک ایرانی در نخستین فصل خود توانست در لیگ یک هلند به میدان برود، ۶ گل به ثمر برساند و پنج پاس گل در ۳۳ بازی بدهد. او نزدیک بود جایزه بهترین بازیکن جوان لیگ را دریافت کند. با این حال این اتفاق نیافتاد و عملکرد فردی اش مانع از این نشد که نایمخن به دسته پایین‌تر صعود نکند.

جهانبخش در فصل بعد ۱۲ گل به ثمر رساند و نقش اساسی در بازگشت تیمش به لیگ یک داشت. پس از این اتفاق بازیکن ایرانی به خاطر ضربات خوبش با پای راست و دیگر توانمندی‌هایش در فوتبال هلند مطرح شد و در آگوست با آلکمار ۲۰۱۵ قرارداد امضا کرد.

فوتبال هلند انتخاب او بود. به دست آوردن یک جایگاه در آلکمار کار آسانی نبود. از طرفی آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو باعث شد حضورش کمی به تاخیر بیفتد. او کم کم فرصت بازی پیدا کرد و در سومین فصل توانست به عنوان بازیکن اصلی به میدان برود. در نهایت جهانبخش توانست با ۲۱ گل آقای گل لیگ هلند شود. هافبک ایرانی چند هفته‌ پیش از جام جهانی رقابت سختی با یانسن، برگیوس، وگورست و لوزانو برای آقای گلی در لیگ هلند داشت اما در نهایت توانست از همه آنها پیشی بگیرد و به این عنوان برسد.

آلکمار فاصله زیادی با قهرمانی در لیگ یک داشت و در پایان در جایگاه سوم قرار گرفت. با این حال بازیکن ایرانی با آمار خوبی در جام جهانی حاضر خواهد شد.

جهانبخش بازیکن قد بلندی نیست و تنها ۱۸۰ سانتیمتر است. سرعت او قدرتش نیست اما می داند زمانی که در موقعیت گل قرار دارد چگونه عمل کند.

یکی از خاطرات او درباره جام جهانی به پدرش باز می‌گردد. در جریان جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان پدر جهانبخش به او گفت‌: "بزرگ‌ترین رویای من این است که روزی تو را با پیراهن تیم‌ ‌ملی در جام جهانی ببینم."

جهانبخش در جام جهانی ۲۰۱۴ حضور داشت و  پس  از آن در میان هواداران محبوب و با مهدی مهدوی‌کیا مقایسه شد. هافبک ایرانی تنها در این رقابت‌ها ۴۹ ‌دقیقه بازی کرد و جزئی از  تیم کارلوس کی‌روش برای رسیدن به جام جهانی روسیه  بود.

قرعه ایران برای جام جهانی رویارویی با پرتغال، مراکش و ‌اسپانیا بود. با وجود این که برخی از افراد معتقد بودند در قرعه بدشانس بودیم اما جهانبخش نسبت به این قرعه خوش بین است. او قدرت دفاعی ایران را نقطه قوت تیم‌ ‌ملی می‌داند که در مرحله مقدماتی تنها ایران نه گل دریافت کرد.

ایران در خط حمله می‌تواند از برترین گلزن لیگ هلند بهره ببرد و سردار آزمون نیز در این پست با ۱۱ گلی که در مرحله مقدماتی به ثمر رساند، حضور دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  19. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  22. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  23. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین