جهانگیری: مردم مناطق نفت‌خیز انتظار دارند در کنار اجرای طرح‌ها برای آن‌ها نیز کاری انجام شود

گروه اقتصادی الف،   3970307136 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس جمهور گفت: مردم در مناطق نفت خیز کشور انتظار دارند که در کنار اجرای طرح ها برای آنها اشتغال زایی و برنامه هایی در جهت توسعه اجرا شود.

جهانگیری: مردم مناطق نفت‌خیز انتظار دارند در کنار اجرای طرح‌ها برای آن‌ها نیز کاری انجام شود

به گزارش الف، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای اقتصاد با اشاره به درخواست وزارت نفت مبنی بر افزایش تولید نفت از میادین در حال بهره برداری گفت: طرح افزایش تولید نفت طرحی پراهمیت است ضمن آنکه مردم در مناطق نفت خیز کشور انتظار دارند که در کنار اجرای طرح ها برای آنها اشتغال زایی و برنامه هایی در جهت توسعه اجرا شود. 

معاون اول رییس جمهور افزود: طرح افزایش تولید نفت از میادین در حال بهره برداری کشور علاوه بر اینکه از ضرورت های اصلی کشور است، می تواند با اشتغال زایی قابل توجهی در مناطق نفت خیز برای مردم این مناطق نیز همراه باشد. 

وی همچنین با اشاره به درخواست وزارت امور اقتصادی و دارایی برای اصلاح یکی از مصوبات شورای اقتصاد به منظور مکلف نمودن دستگاه های اجرایی به بازپرداخت تسهیلات دریافتی جهت اجرای طرح های انتفاعی، از سازمان برنامه و بودجه کشور خواست بازپرداخت این تسهیلات را پیگیری کند و بدهی دستگاه های مختلف را احصاء و در قالب گزارشی ارائه دهد.

در این جلسه که وزرای نفت، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس کل بانک مرکزی و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر توسعه و بهسازی بیمارستان دکتر شریعتی مورد بررسی قرار گرفت و پس از ارائه توضیحات، با آن موافقت شد. 

در این نشست همچنین قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی برای سال 97 و محصولات باغی برای سال 96 به تصویب رسید و در خصوص دستورالعمل تعیین قیمت تجهیزات پزشکی نیز تصمیم گیری شد. 

افزایش تولید نفت از 29 میدان نفتی در حال بهره برداری و نیز نگه داشت، نوسازی و بهسازی تجهیزات در این میادین نفتی نیز درخواست وزارت نفت بود که پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید. 

نماینده وزارت نیرو نیز در این جلسه درخواست تمدید طرح جامع احداث شبکه انتقال و فوق توزیع برق شهر مشهد را مطرح کرد که پس از ارائه توضیحات لازم از سوی وزیر نیرو، با آن موافقت شد. 
در ادامه این جلسه درخواست وضع عوارض صادرات بر مواد خام معدنی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شد و پس از ارائه گزارشی از آمار صادرات سنگ آهن در سالهای 95 و 96 و توضیحاتی درباره چشم انداز سنگ آهن در افق 1404، تصمیمات لازم درباره عوارض صادرات اتخاذ گردید.

استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای خط 2 قطار شهری کرج و حومه و تمدید فاینانس احداث قطار حومه ای شهر جدید گلبهار به مشهد نیز از جمله درخواست های وزارت راه و شهرسازی بود که در این جلسه به تصویب رسید. 

در این نشست همچنین به درخواست وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره بازپرداخت تسهیلات دریافتی برای اجرای طرح های انتفاعی از سوی دستگاه های اجرایی، مقرر شد سازمان برنامه و بودجه فهرست میزان بدهی دستگاه های مختلف اجرایی در قبال تسهیلات دریافتی را احصاء و بازپرداخت این تسهیلات را پیگیری کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۳۳۱۰۱۶:۰۷:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۷
عدالت در اینه که 5% از خالص درآمدهای نفتی کشور به استانهای نفتخیز مثل خوزستان تعلق پیدا کنه
ناشناس۳۶۳۳۸۴۱۷:۰۳:۲۰ ۱۳۹۷/۳/۷
شعار ندهید. سال هاست می خواهید اختصاص بدید، خوب بدید.
ناشناس۳۶۳۴۶۴۱۷:۵۲:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۷
اگر مردم مناطق نفت خیز چنین انتظاراتی دارند بعنوان یک مسئول ارشد چرا انتظارشان را برآورده نمی کنید و از جایگاه یک نامزد انتخاباتی سخنرانی می کنید؟
ناشناس۳۶۳۴۹۸۱۸:۲۸:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۷
خوب بکن دیگه! ۵ سال گذشته هنوز دارید میگید باید فلان طور بشه بهمان طور بشه
ناشناس۳۶۳۶۶۲۲۱:۲۰:۲۱ ۱۳۹۷/۳/۷
۵درصد که پیشکس ، آنها به ۲/. درصد هم راضی نشدند شما تنها به فکر تولید و بهره برداری بیش‌تر هستید اما فکر‌نمی کنید که چه بلایی سر محیط زیست آورده اید گاز سوزی های بی رویه فلرهای نفتی در وسط و اطراف شهر اهواز آسمان این شهر را سیاه کرده باران‌ها در این شهر باران اسیدی هستند و مردم را راهی بیمارستان می کنند گاز سوزی های بی رویه سبب عقیم شدن ابرها و کاهش بارندگی ها شده اند مناطق نفت خیز جنوب در اهواز بالغ بر ۸۵درصد نفت ایران را تولید می‌کند اما نرخ بیکاری آن جز سه استان اول کشور است!!! با ۱۸‎% نرخ بیکاری؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین