عقب‌نشینی دوباره اروپا مقابل آمریکا/ تضمینی که وجود ندارد

گروه جهان الف،   3970304029 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

کشورهای اروپایی با هدف جلب رضایت آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای با ایران در صددند با تغییر برجام، زمینه را برای تحقق این مسئله آماده کنند.

عقب‌نشینی دوباره اروپا مقابل آمریکا/ تضمینی که وجود ندارد

جمهوری اسلامی ایران صراحتا از کشورهای اروپایی خواسته است تا تضمین های لازم را در خصوص «بی اثر کردن تحریم های ثانویه آمریکا» و متعاقبا «استمرار برجام» ارائه دهند، تضمین هایی که عملا هنوز از سوی طرف اروپایی ارائه نشده است.

شواهد و مستندات موجود نشان می دهد که کشورهای اروپایی نه تنها تضمینی در خصوص اجرایی شدن توافق هسته ای به کشورمان نمی دهند، بلکه در صدد اضافه کردن بندهایی جنجالی به برجام هستند!

به عبارت بهتر؛ تروییکای اروپایی در صدد «تغییر برجام» هستند. در همین رابطه، گزارش یک روزنامه آلمانی حاکی است دیپلمات‌های اروپایی، چین و روسیه برای نجات توافق هسته‌ای برجام در حال رایزنی بر سر طرحی جدید با هدف پیشنهاد کمک‌های مالی به ایران در ازای محدود کردن برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای تهران هستند.

روزنامه «ولت ام سونتاگ»، چاپ برلین در این خصوص به نقل از منابع و دیپلمات های اروپایی که نخواسته اند نامشان فاش شود نوشته است:

«رسیدن به توافقی جدید که در عین حفظ مفاد هسته‌ای [مندرج در برجام] فعالیت‌های ایران در زمینه موشک‌های بالستیک را محدود کند می‌تواند ترامپ را برای رفع تحریم‌ها علیه ایران متقاعد کند. لازم است ما از نام «توافق هسته‌ای وین» فاصله بگیریم و چند بند جدید به آن اضافه کنیم. تنها این کار می تواند ترامپ را مجاب کند که دوباره با برداشتن تحریم‌ها موافقت کند»!

این استدلال مضحک در حالی صورت می گیرد که تروییکای اروپایی با همه پیشنهادات ۴ گانه ترامپ در خصوص اصلاح و تغییر برجام موافقت کرده بودند. حتی آنها موافقت خود را با انعقاد توافقی ثانویه با ایران که کشورمان را در حوزه های موشکی و منطقه ای و... محدود کند اعلام کرده بودند.

با این حال، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در نهایت از توافق هسته ای با ایران خارج شد. حال مقامات اروپایی مشغول «خط گیری دوباره» از مایک پمئو وزیر خارجه آمریکا بر سر «تغییر برجام» هستند. اظهارات اخیر مقامات آلمانی و فرانسوی در همین راستا قابل توجیه است.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در این خصوص عنوان کرده است: «تلاش می کنیم همه طرف ها به سمت برقراری مذاکراتی برای انعقاد یک توافق گسترده تر حرکت کنند که این امری اجتناب ناپذیر است! اولویت ما در دفاع از برجام تضمین صلح و ثبات در منطقه است. درباره ایران، اروپا از آغاز متحد بوده است. ما تنها یک اراده داشته ایم که شامل برقراری صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه است. من از این موضع در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سپتامبر گذشته دفاع کردم. توافق هسته ای ۲۰۱۵ یک عنصر بسیار مهم برای ایجاد توازن است و به همین دلیل ما از آن حمایت می کنیم.»

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز خواستار مذاکره مجدد بر سر برجام با هدف تغییر توافق هسته ای شده و مدعی شده است که توافق هسته ای، توافقی کامل نبوده و نیاز به تکمیل دارد!

لازم به ذکر است که؛ کشورهای اروپایی در صدد جلب رضایت دوباره ایالات متحده آمریکا بر سر بازگشت به توافق هسته ای با ایران هستند.

از این رو آنها در صددند با تغییر برجام، زمینه را برای تحقق این مسئله آماده کنند. در این میان، نه تنها خبری از ارائه تضمین های قطعی به کشورمان وجود ندارد، بلکه شاهد عقب نشینی بیشتر اتحادیه اروپا در مقابل ایالات متحده آمریکا هستیم!

بدیهی است که در چنین شرایطی باید بیش از پیش مراقب بازی وقیحانه تروییکای اروپایی در قبال برجام بود.

*مهر

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۸۲۸۱۰۹:۳۰:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۴
دولتی ها و وزرا دست روی دست گذاشتن ببینند مذاکرات چی میشه؟ در زمان احمدی نژاد ، تورم بود ، اما رونق هم بود ، چون او در داخل کار می کرد و ان را به نتیجه مذاکرات گره نزده بود...
ناشناس۳۵۸۴۵۸۱۲:۰۸:۱۲ ۱۳۹۷/۳/۴
تاسف باره که برخی هموطنان هجوم برای خرید و عقب نماندن از گران شدن اجناس را رونق اقتصادی تشخیص می دهند برای مثال تمام شدن قوطی های رب گوجه فرنگی در یک فروشگاه توسط مردم در شرایطی که ساعتی اجناس گران می شوند را رونق بنامیم .دوست عزیز ایا بیاد می اورید قیمت پژو 206 در دولت اصلاحات پایین اورده شد و خریدار استقبال داشت وقتی وارد خیابانهایی مثل لاله زار می شدیم چرخ های باربر ها پر از اجناس خریداری شده بود . .مردم رونق را ان موقع حس کردن.چرا نظر دادن راجب واقعیت هایی که دیدیم سیاسی شده ؟در دوران دولت دوم جناب احمدی نژاد اخراج و تعدیل ها شروع شد و هر چند ماه موج تعدیل می امد .ایا علامت رونق بود .
سینا۳۵۸۷۴۷۱۵:۲۶:۵۵ ۱۳۹۷/۳/۴
مشکل اصلی در اروپا و آمریکا نیست مشکل اصلی در دولت روحانی است که نمیخواهد حقیقت را بپذیزد و این بلاتکلیفی بی مورد را پایان دهد امان از ترجیح منافع جناحی به ملی
ناشناس۳۵۹۲۶۳۰۱:۲۸:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۵
بفرما چکار کنه الان روحانی!!!
مردم۳۵۹۲۰۱۰۰:۱۲:۲۸ ۱۳۹۷/۳/۵
رونق بود؟!! تمام کارخانه های ما مثل اینکه زمان ایشان به تلی از خاک تبدیل شد
ناشناس۳۵۹۶۴۲۱۰:۵۵:۱۵ ۱۳۹۷/۳/۵
جناب عزیز, یادمون نرفته که همین تحریم هایی که دارن برمیگردن از دسته گل های آن جناب عزیز بود.
ناشناس۳۵۸۲۸۵۰۹:۳۳:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۴
خود برجامی ها خوب می دانند که مذاکره با اروپا سراب است و برجام عملا تمام شده ، اما چون دستاورد دیگری جز برجام ندارند ، نمی خواهند از ان دل بکنند..
نجیب۳۵۸۵۳۵۱۳:۱۵:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۴
برادر من مگه نمی دونی ما چون موشک داریم کسی باهامون مذاکره نمی کنه! ما باید سپاه و ارتش رو تعطیل کنیم تا جهان با ما مذاکره کنه. حالا یا این دولت یا دولت بعد در قالب برجام 2 باید این کار رو انجام بدهند. اما سوال اینجاست بعد که خلع سلاح شدیم و آمریکا زد زیر برجام 2 اونوقت باید زمین ها و چاه های نفتمون رو بفروشیم به اسرائیلی ها. آینده جالبی خواهیم داشت.
ناشناس۳۵۸۲۹۳۰۹:۴۵:۰۰ ۱۳۹۷/۳/۴
همین تیم فعلی سال ۸۳ از اروپا رودست خورد ، اما الان دوباره امیدوار به اروپاست...هزینه این ازمون و خطای اقایان را فقط ملت می دهند و بس...
احمد۳۵۸۴۹۶۱۲:۴۱:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۴
مشکل اینجاست که چرا ملت از خطاها و نتایج اون زمان درس نگرفته؟ چرا عبرت نگرفته و دوباره به سمت همون مسیر رفته ؟
حسن۳۵۸۸۸۹۱۷:۱۸:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۴
سخنرانی کردن و موعظه کردن کاری نداره. میشه به طور مشخص بفرمایید راه حلتون برای فروش نفت چی هست؟ لطفا شعار توخالی ندید.
ناشناس۳۵۹۸۵۳۱۲:۳۸:۱۴ ۱۳۹۷/۳/۵
شما زیر همه خبرها این سوال را میپرسی یا نخواستی تا به حال نظر دیگران را بشنوی یا شنیدی اما هدف دیگری داری فقط برای یک نمونه، شما نمودار فروش نفت را ببین در سختترین شرایط تحریم هم زیر 1.5میلیون بشکه نرسید اما بعد از برجام چطور؟ وضعیت رکود و تورم چطور؟ قیمت دلار در 6ماه پایانی دوره قبل چه وضعی داشت؟ آیا ثبات ارز بعد از جهش ناگهان، در این دولت اتفاق افتاد یا همان دولت قبل؟ با برجام و بدون برجام وقتی وضعیت اقتصاد تغییری نکرد چه دلیل دارد که مزیتهای خود را هدر دهیم؟ همان مزیتهایی که اگر نبود همین برجام را هم به دست نمی آوردند
ناشناس۳۵۸۲۹۶۰۹:۴۸:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۴
مطلب و نظریه داده شده فوق بسیار دقیق مطرح شده ولی چاره کار کجاست ایا کشور دولت و مردم توان ادامه حیات زندگانی کسب و کار توسعه و پیشرفت را با وجود و ایجاد تحریمهای بیشتری را دارد و ایا راهکاری بدون کمک اروپائیها و جود دارد ایا انگلستان چین و روسیه میتوانند پا بر جا باقی بمانند. بر رسیها خیلی مسائل را در بر بایستی بگیرد.
ناشناس۳۵۸۳۸۴۱۱:۱۱:۵۳ ۱۳۹۷/۳/۴
نگاه به داخل یعنی اگر ما تولید کننده بشیم بازار فروش محصولات مون بیشتر از چند تا کشور اروپایی میشه. مشکل الان ما به ابن خاطره که خام فروشیم و نفت خام رو فقط کشور صنعتی مسخره ولی مشتقات نفتی رو همه دنیا لازم دارن. اقتصاد مقاومتی یا همون نگاه به داخل یعنی این نه اینکه کلا با دنیا تجارت نکنیم
فربد۳۵۸۹۳۱۱۷:۴۹:۲۰ ۱۳۹۷/۳/۴
زمانی که بانکهای بزرگ بین المللی با شما همکاری نکنند میخواهید تولیداتتان را به کجا بفروشید؟‌
یکتا۳۵۹۱۱۸۲۱:۳۹:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۴
اخه بابا جون تبدیل نفت نیاز به تکنولوژی و سرمایه گذاری داره.درضمن هیچ دارنده نفتی تمام نفت خودشو تبدیل نمکنه مگر اینکه نیاز داشته باشه مثل امریکا.بازار جهانی منتظر نمیمونه تا ما بهش مشتقات بدیم.همین محصولات پتروشیمی رواگر ازمون نخرن کلی آدم بیچاره میشن.اونارم که نمیشه همشون تو داخل مصرف کرد اصلا ظرفیتش نیست.پس بهتره به دنبال تعامل با جهان باشیم تا مردم توکشوری که این امکانات رو داره محتاج نون شب نباشن.
ناشناس۳۵۸۴۹۴۱۲:۳۹:۱۰ ۱۳۹۷/۳/۴
عده‌ای آماده کار و اداره کشور در این وضعیت هستند، حتی قول تضمینی میدهند که تحریمها را میتوانند خنثی کنند. دولت فعلی هم ادعا دارد که میتواند کشور را اداره کند حتی با شدیدترین تحریمها، پس چرا یه عده‌ای مدام القا میکنند که چاره کار در تسلیمه، اونم در برابر ترامپ!!!
ناشناس۳۵۹۰۲۳۱۹:۱۷:۰۶ ۱۳۹۷/۳/۴
یعنی اگر یه روز تو اروپا یه بیماری بیاد و همه بمیرن احتمالا ما هم نه از مریضی بلکه از گرسنگی میمیریم. چون زندگی ما به اونا وابسته ست.
ناشناس۳۵۸۳۰۲۰۹:۵۸:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۴
به خدا قسم مردم کوچه و خیابان از شما تحلیل گران و نطریه پردازان زودتر و بهتر فهمیدن کار برجام تمومه...کوتاهی تیم مذاکره کننده در تحت فشار قراردادن آمریکا برای تصویب برجام در کنگره غیر قابل بخششه.با توجه به جو اون زمان سیستم در آمریکا خیلی دور از ذهن نبود که تصویب بشه و امروز ترامپ نمی تونست به راحتی از برجام خارج بشه...
ناشناس۳۵۸۴۸۹۱۲:۳۵:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۴
ایا مردمی که شما در کوچه و بازار می بینید اشراف دارن به تمامی مسایل ؟این مورد بعیده و باید به مسولینی که اطلاع دارن سپرد .البته اشتباه نکنید و بنده ضد دخالت مردم نیستم برعکس معتقدم این مردم هستند که ذینفع تمام خسارات و منافع هستند و حق دارن حضور داشته باشن .اما ایا شفافیت هست به اندازه کافی که نظر درست داد از کوچه و بازار ؟
ناشناس۳۵۸۶۱۸۱۴:۰۳:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۴
مردم حلوای برجام و خوردن و تموم شد
ناشناس۳۵۸۳۱۸۱۰:۱۳:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۴
اسرائیل هیچگاه به کسی اجازه نمیدهد درباره مسائل هسته ای کشورش صحبت کند و وقتی یک بار پرز صحبت کرد سیاستمدارانش به شدت خشمگین شدند وقتی صدام جلوی بازرسان کوتاه آمد فکرش را نمیکرد عراق تصرف شود وقتی قذافی تجهیزات اتمی خود را به آمریکا فرستاد فکرش را نمیکرد لیبی تصرف شود وقتی پدر کیم با حسن نیتبرج خنک کننده اتمی را منفجر کرد فکرش را نمیکرد آمریکا زیر حرفش بزند وقتی ایران به 8 تعهد مدالیوم پاسخ داد و بازرسان وارد شدند فکرش را نمیکرد داستان ادامه داشته باشد وقتی ایران راکتور اراک را پر بتن کرد و اورانیوم غنی شده را صادر کرد فکرش را نمیکرد رو دست بخورد وقتی کیم سایت هسته ای خود را منفجر کرد فکرش را نمیکرد آمریکا دیدارش با او را لغو کند
ناشناس۳۵۸۳۲۱۱۰:۱۵:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۴
این مقاله ها چه نتیجه ای داره؟ راهکار عملیاتی بدین، البته اگر متوجه تفاوت راهکار با شعار توخالی چیه
ناشناس۳۵۸۳۳۴۱۰:۲۶:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۴
مقاماتی که خوابِ ایستادگی اروپا مقابل امریکا را میبینند بهتر است بیدار شوند.مذاکره نتیجه نداره
ناشناس۳۵۸۳۴۹۱۰:۴۵:۱۲ ۱۳۹۷/۳/۴
نه راه پس داریم نه راه پیش
احمد۳۵۸۵۰۲۱۲:۴۴:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۴
چرا اتفاقا . راه پس داریم و اون همون راهی است که رهبری بارها و در زمان دولت های مختلف بیان کرده اند . توکل به خدا و اتکا به توان داخلی . درست است که تحریم ها هزینه داره و .... . ولی وقتی به خدا توکل کردیم و به توان داخلی اتکا کردیم کم کم مشکلات کمتر خواهد شد و مطمئنا خدا هم یاری خواهد رساند و راه ها باز خواهد شد .
ناشناس۳۵۸۳۶۰۱۰:۵۳:۵۷ ۱۳۹۷/۳/۴
آمریکا فقط به استعمار کامل کشورها رضایت میده
ناشناس۳۵۸۴۲۴۱۱:۳۵:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۴
فعلا که ایران با تصویب انواع قراردها و پروتوکل ها در مجلس در حال دادن انواع تضمین هاست.
محسن۳۵۸۴۴۹۱۱:۵۸:۰۶ ۱۳۹۷/۳/۴
اگر واقعی به برجام و خروج آمریکا نگاه کنیم ، از تهدید رئیس جمهور آمریکا در خروج از برجام و تا خروج آن کشور از برجام و چندماهی که زمان جهت فعال شدن تحریم های آمریکا است ، تغییری در وضعیت اقتصادی کشور رخ نمی دهد ، فقط نگران مردم باعث افزایش قیمت دلار به دو برابر و ... شد هر چقدر کشورها اعلام می کنند که به برجام پایبند هستند ولی نوشته های مانند نوشته بالا ، باعث تزریق یاس و ناامیدی در مردم و خرابتر شدن وضعیت می کنند من نمی دانم که هدف این نوشته چیست ؟ کمک به نظام جمهوری اسلامی و مردم آن است یا تشدید بحران ؟ تمام این نوشته ها را من همسویی تندروهای خودمان با سران آمریکا و اسرائیل می دانم ، ایکاش بجای تزریق یاس ، با ارائه امید و راهکارهای مقابله به این بحران می پرداختیم و تحت لوای رهبری با تشویق مردم صرفه جویی ، مصرف اجناس ایرانی و اقتصاد مقاومتی ، جو روانی ایجاد شده توسط دشمنان و عمال آنها را کنترل میکردیم ما برای این انقلاب هزینه زیادی داده ایم ، از جناح بندی فاصله گرفته و به مصالح ملی فکر کنید
ناشناس۳۵۹۸۹۲۱۲:۴۷:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۵
خوبه خدا را شکر شما به حرف دلواپسان رسیدید شاید مهمترین نتیجه برجام همین باشه که اکثریت فهمیدند باید اتحاد داشته باشیم و نگاه به رونق اقتصاد از داخل باشه. این همان حرفیه که سالها کارشناسانی گفتند و از طرف مسئولین به دلواپس و کاسب متهم شدند. زمان انتخابات فراموش نکردید که چه توهینهایی کردند. میخواهید تحریم برگردانید؟ شما مذاکره بلدید؟ شما حرف دنیا را میفهمید؟ کاسبان تحریم!... بله بهترین کار اتحاد ما و تلاش برای رونق اقتصاد آنهم با اتکا به استعدادها و ظرفیتهای داخل کشور است. اما کاش از چند سال قبل مردم مسئولینی انتخاب میکردند که چنین تفکری داشتند و اینقدر عقبگرد نداشتیم
بورامینی۳۵۸۴۵۵۱۲:۰۶:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۴
نظرات ازدو حال خارج نیست یا تمایل به مخالفت ویا موافقت با برجام دارد که از نوعی احساس شراکت مدنی و ادای مسولیت فردی واجتماعی ناشی می شود وبه ناگزیر به مباحث سیاسی واقتصادی و..دیگری نیز خواه وناخواه بیوند میخورد یک سوال اساسی که در این میانه مطرح می شود که اروبا وامریکا که ادعای برقراری ثبات وامنیت وحقوق بشر را دارند بعد از هفتاد سال متمادی برای حل مسیله اشغال گری سرزمینهای فلسطین چه اقدام در خور توجه ای برای احقاق حقوق فلسطینیان بعمل اورده اند که انتظار دارند کشور های مستقل جهان تابع النعل انان باشند وفرخ فروشی کنند در برابر مطالبه گری ها باسخگو باشند
ناشناس۳۵۸۴۶۱۱۲:۰۹:۱۴ ۱۳۹۷/۳/۴
آقای روحانی استعفا بده شما و دولتتون نمیتونید.
بورامینی۳۵۸۵۲۰۱۳:۰۲:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۴
توقع اروبا از ایران مبنی بر اینست که به برجام بایبند بماند و جبران مافات نقض برجام را هم به نحو موثر انجام ندهند که توقع بی جایی است ماندن ایران در برجام در برابر تخلف امریکادرست است که فرصت چانه زنی را برای اروبا در برابر ناقض عهد ایجاد میکند ولی به قیمت چانه زدن با ایران در موضوعات مسایل منطقه که ایران موافق است و غیر قابل قبول دفاعی که باز نشدنی است از طرفی بعد از خارج شدن امریکا ماندن ایران در برجام این اثر مثبت بیشتری را دارد که بعنوان اهرم باز دارنده تا مدتی بکار گرفته شود بنظر میرسد در این وهله اقدامات مبتنی برنرم افزار بیش از سخت افزار موثر واقع شود به نحوی که در دوران گذار در تمامی موضوعات لزومامحکومیت وملامت طرف مقابل را بدنبال داشته باشد وحتی الامکان اقدامات مثبت بالقوه وبالفعل ایران ذخیره سازی شود
بورامینی۳۵۸۵۷۶۱۳:۴۱:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۴
برخی نظرشان اینست که زودتر از برجام خارج شویم تا از بلاتکلیفی بیرون بیاییم در صورتیکه باید بیش از هرچیز به بلاتکلیفی طرف مقابل و امریکا اهمیت بدهیم وقتی میگویند ایران همواره در برجام بماندوهیچ اقدام قابل توجه ای هم تاکنون در نظر ندارند برای جبران مافات چه بسا مایلند که از برجام خارج شویم وانها ان مقدار راهم مایه نگذارند واین احتمال را قوت می بخشد بس چه بهتر که تامدتی انها را در بلاتکلیفی قرار بدهیم مطالبه گری کنیم در مراجع بین المللی طرح دعاوی کنیم ویک سری عملیات نرم افزاری وبعضا سخت افزاری وانهارا همیشه به حق و واقعی در موقعیت ودر مظان اتهام قرار دهیم چون قبول برجام وظرفیت های ارزشی ان از سوی جمهوری اسلامی کار کوچکی نبود ولی انها همواره به ایران هراسی ادمه میدهند که برخی اوقات عواقب انرا باید ببذیرندو متحمل شوند
sahatabar۳۵۸۵۹۱۱۳:۴۸:۲۲ ۱۳۹۷/۳/۴
عاقبت تعامل یک طرفه و کوتاه آمدن در برابر زیاده خواهان همین است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۳۵۸۷۰۱۱۴:۵۷:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۴
مزیتِ امضای ان پی تی برای ما چه بوده است؟؟ آیا از داشتن تسلیحات اتمی صرف نظر کرده ایم که هر روز توسط دارندگان این تسلیحات تهدید شویم؟؟ به نظر من ما در مقابل حمله اتمیِ اسرائیل و آمریکا هیچ عامل بازدارنده قابل اطمینانی نداریم! داشتن موشک های متعارف خوب است اما به هیچ وجه کافی نیست! با این اوصاف چطور می خواهیم مانع از حمله اتمیِ ترامپ یا نتانیاهو به ایران شویم؟! چه کسی تضمین می کند که فردا صبح، شهر مشهد یا تبریز از صفحه روزگار محو نشود؟! اسرائیلی که بیگناهان را به طور روزانه قتل عام می کند چرا باید در نابودی شهرهای ایران دچار عذاب وجدان شود؟ آمریکایی که قبلاً هم دو بار علیه کشوری فاقد تسلیحات اتمی از بمب اتمی استفاده کرده و هزاران شهروندِ غیر نظامی را قتل عام نموده است ممکن است شهری از شهرهای ایران را هم از نقشه ایران محو نماید! هیچ تضمینی وجود ندارد! عامل بازدارنده ما چیست؟!!
ناشناس۳۵۸۷۲۲۱۵:۰۶:۲۷ ۱۳۹۷/۳/۴
نسل سوخته بودیم آخرعمری شدیم نسل جزغاله
بورامینی۳۵۹۲۵۶۰۱:۲۱:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۵
اروبایی ها برای اینکه تو دل ما را خالی کنند تکرار میکنند که درمقابل امریکا کار زیادی نمیشود کرد خوب ماهم بگوییم در برابر مخالفان برجام کار زیادی نمی توانیم انجام دهیم که در وضعیت اظطرار قرار بگیرند وکاری بکنند
بورامینی۳۵۹۲۶۶۰۱:۳۴:۰۴ ۱۳۹۷/۳/۵
یک بحث دیگری هم وجود دارد وزیر خارجه امریکا برای مخفی کردن نیات سو خود میگوید ما قصد براندازی نداریم که به این بهانه اقدامات خودشان را از وجاهت برخوردارکنند در مقابل خیلی از موضوعات وجود دارد که دیبلماسی خارجی به انها نمی بردازد دخالت اخیر در مسایل داخلی ایران وتنویر افکار عمومی رفت وامد های بارلمانی تاثیر گذار می باشد
پیمان۳۶۰۶۰۴۱۹:۵۴:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۵
ما میتونیم تمام کالاهای مورد نیاز رو از چین تامین کنیم چه نیازی به اروپا هست؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین