رئیس اتحادیه حمل بار کشور: کرایه کامیون ۲۰درصد افزایش یافت؛ مشکلات بیمه حل شد

گروه اقتصادی الف،   3970303096 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل بار کشور با بیان این‌که کامیون‌داران به افزایش دوبرابری قیمت اقلام مورد نیاز از جمله لاستیک و روغن اعتراض داشتند، از افزایش کرایه حمل بار تا سطح ۲۰درصد برای جبران بخشی از گرانی‌ها و کم‌باری خبر داد.

کرایه کامیون ۲۰درصد افزایش یافت؛ مشکلات بیمه حل شد

محمد خان‌بلوکی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اعتراضات روزهای اخیر جمعی از کامیون‌داران در چند شهر محدود اظهار کرد:‌ این اعتراضات به‌دلیل گرانی تمامی اقلام موردنیاز کامیون‌داران بوده، قیمت لاستیک، روغن و... 2 برابر شده و کار و معیشت کامیون‌داران را دچار مشکل کرده است.

وی با بیان این‌که بیشتر اعتراضات مربوط به شهر ری، اصفهان و شیراز بوده است،‌ تصریح کرد:‌ کرایه حمل کامیون‌داران از سال 94 به این طرف افزایش نیافته بود و برای جبران بخشی از گرانی‌ها کرایه‌ها این هفته تا سطح 20 درصد افزایش یافته است.

وی با یادآوری این‌که سال 94 کرایه حمل حدود 15 درصد افزایش یافته و طی سه سال اخیر با وجود افزایش نرخ دلار و تاثیر آن در اقلام مصرفی نرخ کرایه تغییری نکرده بود، تصریح کرد: رانندگان درخواست افزایش 40درصدی نرخ کرایه‌ها را دارند که عملاً امکان چنین افزایش نرخی را نداریم.

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل بار کشور در پاسخ به این پرسش که آیا دولت قولی برای تامین اقلام مصرفی کامیون‌داران مانند لاستیک و روغن داده است، گفت: دولت در این رابطه قولی نداده است. رانندگان مشکلات بیمه‌ای داشتند که خوشبختانه اخیراً این مشکل نیز برطرف شده است.

خان‌بلوکی با بیان این‌که "در کشور بی‌باری داریم و بار برای کامیون‌داران کم است"، اظهار کرد: این مسئله معیشت کامیون‌داران را با مشکل مواجه کرده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۷۵۱۴۱۱:۲۷:۳۷ ۱۳۹۷/۳/۳
فشار از اونا به مردم منتقل شد
ناشناس۳۵۷۵۷۱۱۲:۲۷:۵۱ ۱۳۹۷/۳/۳
کلا باسیستمی که برای صدور بارنامه ایجاد شده عنان اختیار معاش رانندگان بدست صادر کنندگان بارنامه افتاده و در بازار کساد و رقابت شدید مبالغ مازاد بر کمیسیون قانونی که خارج از محتوای بارنامه به صادر کنندگان بعنوان زیرمیزی و رشوه و باج میرسد اغلب بیش از عایدی کامیونداران میشود وبهیچ عنوان نظارتی برای مقابله با این فساد انجام نمیشود
علی۳۵۷۵۸۷۱۲:۴۲:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۳
آیا این قشر زحمتکش میبایست اعتصاب میکردند و بخش حمل و نقل بار کشور را فلج میکردند تا صدایشان شنیده شود ؟ این روزها رسانه های آن ور آب این قشر ار تحریک به ادامه اعتصابات میکردند استانداران و دستگاههای نظارتی باید مسئولین این صنف را بازخواست کنند و علت این مشکل از سوی هرکسی یا مسئولی بود باید مورد رسیدگی قرار بگیرد واقعا درد آور است که هرروز در گوشه و کنار کشور عده ای داد مردم را در می آورند ولی هیچکس مورد بازخواست قرار نمی گیرد
ناشناس۳۵۷۶۰۴۱۳:۰۵:۱۴ ۱۳۹۷/۳/۳
مشکلات بتدریج کل لایه های درآمدی را در بر خواهد گرفت سریعا راهکاری اندیشه شود....
ناشناس۳۵۷۶۰۷۱۳:۰۶:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۳
دولت باید بیست درصد هزینه بیمه رو کم کنه بخصوص بیمه مشاغل آزاد، چون بیکاری و گرونی داره کمر مردم میشکنه
ناشناس۳۵۷۷۳۱۱۴:۵۶:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۳
مشکل کامیون داران عدم نظارت به حق کمسیونهای زیاد است و دوم عدم برنامه ریزی برای دوسر بار(ماشین خالی برنگردد) نظیر اسنپ وتپسی.اگر این سامانه راه بیافتد هم برای صاحبان بار بهتر است وهم برای کامیون داران.
ناشناس۳۵۸۰۰۹۲۲:۴۱:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۳
کامیون دار ها که وضع مالیشون خوب بود دادشون در اومد مشکل هم با لایی دادن و تعویض مکان فشار از راننده به مصرف کننده نهایی حل شد .
yektanetتریبون

آخرین عناوین