واکنش واعظی به بحث عدم کفایت رئیس جمهوری و حضور احتمالی روحانی در جام‌جهانی

گروه سیاسی الف،   3970302107 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به اینکه با رقابت‌های جناحی نمی‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیازمندیم.

واکنش واعظی به بحث عدم کفایت رئیس جمهوری و حضور احتمالی روحانی در جام‌جهانی

به گزارش ایرنا محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: سخنان وزیر خارجه آمریکا بیشتر مجموعه ای از شعارها بود و قبلا همین مطالب را ترامپ به زبان دیگری گفته بود. به جز چند کشور کوچک، افکار عمومی دنیا و مسئولان سیاسی کشورهای مختلف استقبالی از این مطالب نکردند.

وی افزود: در داخل کشور نیز همین طور شد، آنها فکر می کردند مطالبی را مطرح کرده و بخشی از مردم طرفداری کنند. دست آمریکا برای مردم رو شده است لذا من فکر می کنم آنچه را که طراحی کرده بودند و اتفاق افتاد، در داخل کشور و در جهان تاثیری نداشت. دولت یک رویکردی مشخص دارد و انشاء الله مذاکرات را انجام می دهد و فکر می کنم گام به گام پیش می رود.
واعظی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد مباحث مطرح شده در جلسه امروز هیات دولت، گفت: مباحث مختلفی مورد بررسی قرار گرفت. در مورد مساله آب و خشکسالی امسال در نقاط مختلف بحث کردیم به ویژه در مورد سیستان که با توجه به سرمایه گذاری انجام شده و کمبود آبی که هست، ببینیم چطور می شود کمک کرد. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به پرسشی در مورد اظهارات سخنگوی هیات رئیسه مجلس در مورد اختیار دولت برای کاهش ساعات اداری، گفت: همیشه به ما می گفتند این موضوع در اختیار مجلس است و نخستین بار است که سخنگوی هیات رییسه مجلس این را گفته است. ما این مطلب را در ابتدای دولت گفتیم که به استانداران مناطق گرمسیر اختیار می دهیم تا کار را زودتر شروع کنند و به گونه ای برنامه ریزی کنند که کارمندان عزیز به دلیل فشار هوا و ماه مبارک، از کار کم نگذارند و در وزارتخانه ها و سازمان ها حسب مورد، با توجه به ارباب رجوع، یک جا به جایی داشته باشند. 

وی افزود: در مورد اینکه دولت کاهش ساعات کار را تصویب بکند تا الان ذهنیت ما این بوده است که این موضوع در اختیار مجلس است حالا خودشان چیز دیگری خواستند ولی ما این کار را اول ماه رمضان انجام دادیم.

رئیس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به پرسشی در مورد بحث عدم کفایت رئیس جمهوری، خطاب به خبرنگار سوال کننده گفت: اول شما عدم کفایت را القا نکنید، این موضوع هیچ وقت نبوده و خودتان بیخود مطرح می کنید. شمار نمایندگان 290 تن است؛ اگر یک نماینده این موضوع را مطرح کند، بعد شما بیایید آن را بپرسید، کار درستی نیست.

وی افزود: سوال از رییس جمهوری در گذشته مطرح و روالش هم طی شده است. اصلا چنین چیزی که تعاملی میان دولت و مجلس نیست را شما نمی توانید به عنوان یک مورد خاص معرفی کنید.
واعظی درباره سفر رییس جمهوری به اتریش گفت: پیشنهاداتی از سوئیس و اتریش شده است ؛ ما هم در حال برنامه ریزی هستیم که اگر وقت رییس جمهوری اجازه بدهد ،هماهنگ کنیم. سفر بعد از ماه مبارک رمضان انجام می شود.

رئیس دفتر رئیس جمهوی در پاسخ به پرسشی در مورد دعوت رییس فیفا از رییس جمهوری برای دیدن جام جهانی روسیه ، گفت: زمان آن به گونه ای است که با برنامه های رییس جمهوری تداخل دارد. بعید می دانم رییس جمهور در این مراسم شرکت کند. رییس جمهوری در این ماه احتمالا به دعوت رئیس جمهوری چین برای شرکت در اجلاس شانگهای به آن کشور می رود و دیدار دوجانبه خواهد داشت.
وی در ادامه اظهار داشت: من چند بار قبلا گفتم که در کشوری مانند ایران وقتی مردم به نامزد موردنظرشان رای می دهند، انتظارشان این است که با جناح دیگری که انتخابات را واگذار کرده و مورد احترام همه ما هست برای توسعه کشور همکاری کنیم. مردم انتظارشان این است که مشکلاتشان حل بشود. با رقابت های جناحی و درگیری ها نمی توانیم به مردم خدمت کنیم و همه باید دست به دست دهیم تا مسائل حل شود. 

واعظی افزود: لذا من خواهش کردم از همه جناح ها، گروه ها و نهادها در شرایطی که خیلی هم عادی نیست و آمریکا از همه توانش علیه ایران استفاده می کند و مثلث آمریکا، عربستان و اسرائیل علیه ایران بوجود آمده، بیش از هر زمانی نیاز به وحدت، انسجام و همکاری داریم و باید تلاش کنیم اختلاف سلیقه ها را کنار بگذاریم و روی اشتراکات، اصول و منافع ملی توافق داشته باشیم تا بتوانیم از خودمان یک انسجام در رابطه به مواضع مختلف داشته باشیم که هم علامتی به خارج باشد که بدانند در داخل کشور در رابطه با توطئه ها، همه هم نظر و متحد هستند و هم در داخل کشور، امید و نشاط را به مردم برگردانیم.

وی خاطرنشان کرد: آن کسانی که در خارج، فشار بر مردم و دولت را برنامه ریزی می کنند، مردم ایران را نشناخته اند. ممکن است در داخل برخی مسئولان اختلاف سلیقه و نظر داشته باشند ولی در مقابل سوء استفاده دشمن خارجی از این اختلاف سلیقه ها، مردم متحد می شوند. 
واعظی افزود: در کشوری زندگی می کنیم که با سایر کشورها فرق دارد. مقام معظم رهبری برای دولت و مردم عزیزمان فصل الخطاب است. بارها در 4 دهه اخیر غربی ها و کشورهای دیگر خواب هایی را دیدند که هیچ وقت تعبیر نشده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۶۴۴۶۱۳:۰۴:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۲
شما حتی بدون رقابت های جناحی هم نمی توانید مشکلات را حل کنید چون این مشکلات حاصل تصمیم های غلط شما و امثال شماست
ناشناس۳۵۶۴۸۰۱۳:۲۶:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۲
برای مردم مشکل درست نکنید حل مشکل مردم پیش کش
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین