ناصری فعال اصلاح طلب: روحانی شبیه احمدی نژاد است / کمتر مشورت می‌پذیرد و اهل تغییر نیست

گروه سیاسی الف،   3970302075 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

چون روحانی بیشتر از عارف رای می‌آورد اصلاح طلبان از او حمایت کردند .این جملاتی است که عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان میگوید.

ناصری فعال اصلاح طلب: روحانی شبیه احمدی نژاد است / کمتر مشورت می‌پذیرد و اهل تغییر نیست
 

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان گفت: بنابراخبارموثقی بسیاری از انتصابات روحانی برخلاف نظر جهانگیری صورت گرفته و به نظر میرسد که روحانی از باب مشورت پذیری شبیه احمدی نژاد عمل می‌کند.

عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه حامی اصلی روحانی در دو انتخابات اخیر جریان اصلاحات بوده و مردم امروز کارنامه دولت را جزء عملکرد اصلاح‌طلبان می‌دانند، این جریان تا چه حد به دنبال همفکری با رئیس دولت و بهتر شدن اوضاع است تا بتوانند در 1400 پیروز انتخابات شود، اظهار کرد: قطعا حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی برای پیشبرد مصالح کشور بوده و تکرار اعتماد دوباره جریان اصلاحات در سال 96 به وی با نگاهی راهبردی دنبال شد، لذا اصلاح‌طلبان هر زمان که توانسته‌اند در جلسات و گفت‌وگوها تذکرهایی به دولت داده‌اند.

وی افزود: صراحتا اعلام می‌کنم که اصلاح‌طلبان با روحانی اتمام حجت کرده‌اند و وی مختار است که تصمیم خود را مبنی بر تحول بر ایجاد نقطه عطف بکار گیرد.

جریان اصلاحات با  روحانی اتمام حجت کرده است/اصلاحات فقط به خاطر رای آوری روحانی را انتخاب کرد

مشاور عالی رئیس دولت اصلاحات تصریح کرد: جامعه مخاطب اصلاح‌طلبان نباید قصورات روحانی را جزء عملکرد جامعه اصلاح‌طلبان تلقی کنند، چرا که این جریان بارها اعلام کرده که بنابر شرایط از روحانی حمایت کرده و او نامزد تشکیلاتی اصلاح‌طلبان نبود، لذا جریان اصلاحات در یک ارزیابی علمی که در سال 92 صورت گرفت، به این نتیجه رسید که رای‌آوری روحانی از عارف بیشتر است، به همین دلیل اصلاح‌طلبان تصمیم گرفتند که در نهایت از روحانی حمایت کنند و مجددا تاکید می‌کنم که جریان اصلاحات علی‌رغم حمایت از روحانی با وی اتمام حجت کرده است.

اگر روحانی وزرا را تغییر ندهد شرایط وخیم می شود

ناصری با اشاره به نارضایتی‌های اخیر رئیس جمهور و اسحاق جهانگیری مبنی بر بی‌انگیزگی و ناامیدی برخی وزرا، خاطرنشان کرد: انتظار اصلاح‌طلبان با انتقاد شخص رئیس جمهور و معاون اول وی بالا رفته و اگر روحانی در سه سال آینده با توجه به شرایط خطیری که اکنون در آن قرار داریم، در سیستم مدیریتی دولت تغییر مستمری انجام ندهد، شرایط بسیار وخیم خواهد شد.

جهانگیری به صورت جدی خواهان تغییرات در کابینه است/ بسیاری از انتصابات روحانی برخلاف نظر جهانگیری بود

وی ادامه داد: جهانگیری به صورت جدی خواهان تغییرات در کابینه است و بنابر اخبارهای موثقی که بنده شنیده‌ام، بسیاری از انتصابات روحانی برخلاف نظر جهانگیری صورت گرفته، اما به هرحال رئیس جمهور نفر اول دولت است و تغییرات باید با خواسته و اراده وی صورت بگیرد، اما به نظر می‌رسد که چنین روحیه‌ای در روحانی وجود ندارد.

روحانی حتی به تذکرات هاشمی هم توجه نمی کرد

مشاور عالی رئیس دولت اصلاحات تاکید کرد: سال 92 مرحوم هاشمی رفسنجانی و برخی سردمداران جریان اصلاحات به روحانی در مورد چینش کابینه تذکراتی دادند، اما وی آنها را علی‌الخصوص در حوزه برنامه ‌ریزی و سیاست داخلی اجرا نکرد.

ناصری گفت: روحانی نسبت به روسای دولت‌های سازندگی و اصلاحات مشاوره‌پذیری کمتری دارد و به نظر می‌رسد که از این حیث شبیه احمدی‌نژاد عمل می‌کند، چرا که اصلاح‌طلبان بیش از هزاران بار در ملاقات‌های حضوری، نامه‌نگاری‌ها و علی‌الخصوص مصاحبه‌های عملی به روحانی گفتند که باید کابینه خود را انسجام بخشد.

وی با اشاره به بخش‌هایی از دولت که پس از برجام نیاز به تقویت مضاعف دارد، گفت: روحانی باید قدم اول را در جهت انسجام ملی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت در راستای رفع حصر و توسعه سیاسی بردارد، اگر بتوانیم جامعه را از لحاظ سیاسی به انسجام برسانیم، شرایط برد بین‌المللی ما نیز بهتر خواهد شد.

مشاور عالی رئیس دولت اصلاحات تاکید کرد: بعد از برجام طبعا مشکلات اقتصادی کشور حادتر می‌شود و لازم به ذکر است که بسیاری از بحران‌ها ریشه در سیاست داخلی ما دارد، لذا افرادی که مسئول سیاست داخلی و توسعه آن هستند که در راس آن وزیر کشور قرار دارد، باید تغییر پیدا کند.

گفتنی است که اخیرا اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور سحاق جهانگیری در مراسم افتتاح اولین کارخانه تولید سلول انسانی در غرب آسیا با تاکید بر اینکه مدیران بی‌انگیزه باید کنار بروند، گفت: اگر مدیری فکر می‌کند که باید با احتساب ساعت کار کند باید بدانند که شرایطی پیش آمده که خود را بدون احتساب وقت باید وقف ملت و مردم کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مدیران در این دوره باید بی‌حالی و بی‌حوصلگی را کنار بگذارند، اظهار کرد: مدیران بی‌حوصله اگر نمی‌توانند در این شرایط کار کنند کنار بروند و ما به مدیرانی که تنها در شرایط خوب نامه‌ها را امضا می‌کنند نیاز نداریم.

از سوی دیگر حجت الاسلام روحانی هم دست به انتقاد از وزرای کابینه خود زده و با تاکید بر اینکه غمناک بودن نسبت به آینده هیچ سودی را عاید انسان نخواهد کرد، اظهارکرد: در ذهن من نسبت به برخی از وزرای دولت یک تقسیم بندی در خصوص آنها وجود دارد، عده ای از وزرا از اول سال نوای نا امیدی سر می دهند و صحبت های آنها نا امیدانه است. چند نفر هم داریم که امیدوارانه سخن می گویند و همواره پیشنهادات خوبی هم ارائه می دهند.

همچنین جهانبخش خانجانی دیگر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به اظهارات رییس جمهور و معاون اول وی مبنی بر نا امیدی برخی اعضای کاینه گفت : برخی از آقایان وزیر به جای آنکه گیوه خود را برای خدمت وربکشند برای ماندن تلاش می‌کنند و مانند آب راکدی هستند که اطراف خود را نیز به گنداب تبدیل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی ایران تحت فشار دولت‌های سلطه قرار دارد و اگر در عملکرد دولت هوشیاری وجود نداشته باشد، مردم ناامید می‌شوند، لذا روحانی باید هرچه سریعتر نسبت به حذف افراد ضعیف از کابینه دولت اقدام کند.

خانجانی درباره این مسئله که دولت به منظور تحرک بیشتر پس از برجام درچه قسمت‌هایی نیاز به تقویت مضاعف دارد، افزود: ما در حوزه دیپلماسی باید تلاش خود را دوچندان کرده تا بتوانیم ارتباط خود را با دنیا قوی‌تر کنیم، به عنوان مثال رفتار دیپلماتیک ایران می‌تواند آمریکا را در آوردگاهی که برای ایران پدید آورده شکست دهد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: ما باید با تلاش و کوشش چرخ تولید را به حرکت درآوریم و متاسفانه از سال 84 بخش‌های کثیری از بخش تولید یا متوقف شده‌اند یا از تمام ظرفیت و توان خود بهره‌ نمی‌گیرند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۶۳۶۱۱۲:۱۲:۵۸ ۱۳۹۷/۳/۲
بیشتر شبیه خود شما اصلاح طلب هاست تا مشکلی پیش میاد زودی ذهنه جوانها را به چهار تا مسله کم اهمیت منحرف میکنند تلگرام ،حجاب، حصر ، ورود به ورزشگاهاو......
ناشناس۳۵۶۴۲۴۱۲:۴۶:۲۱ ۱۳۹۷/۳/۲
عجب استدلال ضعیفی. روحانی مثل احمدی نژاد نیست . زیر فشار سر خم کرده و گویا رئیس جمهور تندروها و اصول گرایان هست . تا حالا کاری در جهت خواسته های مردم اصلاح طلب انجام نداده .
سید۳۵۶۴۶۹۱۳:۲۱:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۲
عجب ! حالا که ناکارآمدی این جریان در اجرا خودش را نشان داده روحانی شد رییس جمهور اصولگرایان . عجب تحلیلهای مشعشعی . روحانی روز انتخابات اصلاح طلبه و اصلاح طلبها برای رای آوردنش سینه چاک میکنند . روحانی روز امضای برجام هم مال اصلاح طلبانه . اما روحانی بعد از پاره کردن برجام توسط آمریکا را هدیه میکنند به اصولگرایان . آقاجون مال خودتون نخواستیم . ولی خدا وکیلی تا 1400 پاش بمونید
ناشناس۳۵۶۴۶۰۱۳:۱۹:۰۲ ۱۳۹۷/۳/۲
روحانی میگوید انتقاد پذیر است ولی شجاعت تغیر ندارد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین