روحانی: ملت ایران از تهدیدات توخالی نمی‌هراسد و بسیار بزرگتر از افراطیون واشنگتن است/آیا ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه‌ها تبلیغ به نفع اسلام است؟

گروه سیاسی الف،   3970301283 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور گفت: ملت ایران از تهدیدات توخالی نمی‌هراسد و بسیار بزرگتر از ترامپ، پمپئو، بولتون و همه این کسانی است که امروز به عنوان افراطیون در واشنگتن جمع شده‌اند. از اینجا می‌گویم که آقای ترامپ این ملت در برابر شما پیروز و موفق خواهد بود.

روحانی: ملت ایران از تهدیدات توخالی نمی‌هراسد و بسیار بزرگتر از افراطیون واشنگتن است/آیا ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه‌ها تبلیغ به نفع اسلام است؟

به گزارش الف، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار صمیمی با ورزشکاران، حضور در جمع ورزشکاران و قهرمانان پرافتخار کشور را در ماه مبارک رمضان موجب خرسندی دانست و گفت: ورزشکاران کشور در رشته‌های مختلف ورزش قهرمانی همواره برای ملت ایران و جوانان امیدآفرین بوده‌اند.

رئیس جمهور شامگاه سه‌شنبه در این دیدار تاکید کرد: اگر امید و نشاط در جامعه باشد، همه مشکلات قابل حل خواهد بود.
 
روحانی با اشاره به اینکه ورزشکاران باید امید و نشاط را از خود و باورشان شروع کنند، به آیاتی از قرآن مجید مبنی بر توصیه بر باور و عمل شایسته اشاره کرد و گفت: هرجا و در هر رشته‌ای اگر برای رسیدن به هدف، انسان دارای باور و عمل شایسته باشد، مطمئناً به هدف خود خواهد رسید.

رئیس جمهور تصریح کرد: درست است که قرار گرفتن ورزشکاران در سکوهای قهرمانی حاصل تلاش‌های آنها  و مربیانشان است، اما بالاتر از این‌ها، باور ورزشکار به پیروزی و قهرمانی است.

روحانی افزود: اگر باور کنیم حق ما به دست آوردن سکو در مسابقات جهانی است، موفق می‌شویم چرا که تمرین، آموزش و پشتکار موثر، موفقیت به همراه دارد.

رئیس جمهور با اشاره به حضور تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی و هم‌گروهی آنها با تیم‌های قدرتمند فوتبال، گفت: اینکه در جام جهانی روبروی چه تیمی بازی می‌کنیم، مهم نیست بلکه ما باید باور داشته باشیم که قادر به پیروزی هستیم تا بتوانیم موفق شویم. اساس کار، ایمان به معنای باور به توانستن است.

روحانی گفت: باید تمرین، اقدام، تحمل و صبر کنیم و ماه رمضان بهترین فرصت برای تمرین است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ورزشکاران برای حضور در میادین رقابت هفته‌ها و ماه‌ها در اردو هستند، گفت: ماه رمضان اردویی برای همه انسان‌هاست و ماه تمرین برای صبر، مقاومت و ایستادگی می‌ّباشد.

روحانی خاطر نشان کرد: اگر در این اردو درست تمرین کنیم به روی سکو خواهیم رفت و پیروزی ما در صبح روز عید فطر، در نماز عید است که از خداوند غفران گناهان و رحمت را برای زندگی دنیا و آخرت جایزه می‌گیریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه شما ورزشکاران در ایجاد نشاط و امید و ارتقاء روحیه جمعی در کشور بسیار تاثیرگذار هستید، گفت: گاهی یک بازی و رقابت شما، ساعت‌ها، روزها و گاهی ماه‌ها به مردم روحیه می‌دهد.

روحانی با ابراز خوشحالی از حضور بانوان کشور در صحنه‌های ورزشی، افزود: البته نمی‌دانم چرا بعضی‌ها از این زاویه به قضیه نگاه می‌کنند که زن‌ها هر چه در جامعه، خیابان، دانشگاه، عرصه معلمی، بیمارستان‌ها و در ورزش کمتر حضور داشته باشند، ایمان مردم بهتر و بیشتر حفظ می‌شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: همه افتخارات ما بدون استثناء مرهون تلاش‌های بی‌وقفه مادرانی است که ما را تربیت و کمک کردند تا مسیر درست را در زندگی انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم اسلام را به دنیا معرفی کنیم، بهتر این است که بگوییم دختران ما اجازه حضور در رقابت‌های ورزشی را ندارند یا بهتر این است که بگوییم، زنان و دختران ما با رعایت همه احکام و اصول دینی در رشته‌های مختلف ورزشی حضور یافته و موفقیت به دست می‌آورند. اگر به دنیا نشان دهیم که دختران ما با حجاب و عفاف کامل در میدان‌های ورزشی حضور می‌یابند، این تبلیغ اسلام است یا ضدتبلیغ؟

رئیس جمهور گفت: تبلیغ اسلام این است که به دنیا نشان دهیم اسلام مانع نقش‌آفرینی اجتماعی برای زنان نیست. اسلام به هیچ وجه نگفته است که زن خانه‌نشین شود، بلکه گفته که زنان نیز به عنوان انسان‌هایی شرافتمند با عفاف و حجاب در همه عرصه‌های اجتماعی حضور داشته باشند.

روحانی با طرح این سوال که آیا ممانعت از حضور زنان در میادین ورزشی به عنوان تماشاگر تبلیغ به نفع اسلام است، اضافه کرد: می‌گویند در ورزشگاه‌های فوتبال حرف‌های زشتی زده می‌شود و صحیح نیست که زنان در آنجا حضور داشته باشند. آیا اگر مردهای ما در ورزشگاه‌ها چیزی بگویند که زیبا نباشد، باید زنان تاوان آن را پرداخت کنند؟

وی اظهار داشت: معیار و اساس در اسلام این است که بین زن و مرد فرقی وجود ندارد و هر دو می‌توانند مدارج کمال را تا نهایت طی کنند، پس بیایید به زنان و دخترانمان که با حجاب و عفاف قصد حضور در عرصه‌های اجتماعی و از جمله ورزشی را دارند، میدان دهیم.

روحانی با اشاره به حضور همراه با حجاب و عفاف بانوان ایرانی در میادین ورزشی، تصریح کرد: واقعاً چه اشکالی دارد که تلویزیون هم مسابقات زنان و دختران ما را پخش کند، بویژه زمانی که در برابر تیم‌های نامدار دنیا شجاعانه مسابقه می‌دهند و پیروزی‌های بزرگ کسب می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: دولت در کنار شما ورزشکاران ایستاده و به عنوان رئیس جمهور به عنوان نماینده ملت در کنار شما هستم و متقابلاً از شما هم می‌خواهم با تمام وجود در کنار ملت ایران بایستید و دل آنها را در میادین ورزشی شاد کنید.

روحانی گفت: ملت ایران از تهدیدات توخالی نمی‌هراسد و بسیار بزرگتر از ترامپ، پمپئو، بولتون و همه این کسانی است که امروز به عنوان افراطیون در واشنگتن جمع شده‌اند. ملت ایران در همه صحنه‌های تاریخ، پیروز و افتخارآفرین بوده و از اینجا می‌گویم که آقای ترامپ این ملت در برابر شما پیروز و موفق خواهد بود.

پیش از سخنان حسن روحانی، سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با تقدیر از حمایت‌های دولت از جامعه ورزشی ایران، گزارشی از سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در راستای اعتلای ورزش کشور ارائه کردند.

همچنین خانم الهه منصوریان قهرمان ووشو، مهدی زمانی قهرمان تیراندازی جانبازان به نمایندگی از فدراسیون جانبازان و معلولین، خانم فرشته کریمی به نمایندگی از بانوان قهرمان فوتسالیست و بهداد سلیمی قهرمان وزنه برداری کشور در سخنانی به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پیرامون موضوعات و مسائل مختلف مرتبط با ورزش قهرمانی کشور پرداختند.

رئیس جمهور در این مراسم از ۱۲ قهرمان و فدراسیون برگزیده ورزش کشور با اهدا لوح تقدیر، تجلیل کرد. 

دیدگاه کاربران

حسین۳۵۵۷۷۸۲۲:۲۹:۳۷ ۱۳۹۷/۳/۱
آقای روحانی لطفا دیگه از طرف شخص بنده صحبت نفرمایید
ناشناس۳۵۵۹۴۲۰۳:۴۶:۰۴ ۱۳۹۷/۳/۲
تلاش برای منحرف کردن از افتضاح برجام.
ناشناس۳۵۵۹۴۸۰۴:۲۹:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۲
روحانی ثابت کرد؛رای دهندگان به وی اشتباه کردند.
حميد۳۵۵۷۸۴۲۲:۳۰:۵۳ ۱۳۹۷/۳/۱
اگر دوباره قراره تن به مذاکره بدید ولی به مردم چیز دیگه بگویید و ژست قدرتمندها را بگیرید لطف کنید و خروجیهایتون را فیلتر کنید. دیگر حنایتان برای مردم بی رنگ است.
ناشناس۳۵۵۸۰۴۲۳:۰۱:۳۳ ۱۳۹۷/۳/۱
آقا من میترسم از گرونی از جنگ از آینده و...
محسن۳۵۵۸۱۹۲۳:۳۰:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۱
نمی دونم چه حکایتی است که همه آقایون اصلاح طلب دنبال حقوق زنان جامعه هستند.
ناشناس۳۵۵۹۴۱۰۳:۴۴:۴۳ ۱۳۹۷/۳/۲
همه اش ژسته.
ناشناس۳۵۶۱۵۲۰۹:۵۸:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۲
سلام عزیز محترم زنان هم حق و حقوقی دارند من اصلاح طلب نیستم ولی در تمام دنیا یکی از شاخص های مهم رشدو توسعه یک کشور میزان تحصیل و اشتغال زنان و رعایت حقوق آنان است اگر ولیعهد عربستان به زنان اجازه رانندگی و ... داده به دلیل اینه که میخواد کشورش رو توسعه یافته نشدون بده
پیمان۳۵۶۹۰۶۱۸:۱۸:۳۳ ۱۳۹۷/۳/۲
آخه الان نون تو حمایته از زنانه! پس فردا شاید نون تو حمایت در داعش باشه.
جواد۳۵۷۰۲۰۱۹:۵۴:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۲
دوست عزیز ...این فرافکنی بهترین روش برای انحراف افکار عمومی است.کاری که روحانی در انجامش استاد هست!
ناشناس۳۵۵۸۳۱۲۳:۴۳:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۱
آقاجان تا کی میخوای با ایما و اشاره حرف بزنی؟ اینهایی که جلوی ورود خانمها به استادیوم و سایر تحولات اجتماعی و فرهنگی رو گرفتن اسم ندارن؟ موجودات خیالی هستن؟ چرا اسمشون رو به مردم نمیگی؟
محمد۳۵۵۹۵۳۰۴:۴۴:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۲
وقتی توان اداره اقتصادی مدیریتی مبارزه با فساد مبارزه با قاچاق تامین شغل مناسب برای زنان و حتی دیپلماسی و برنامه ای برای مدیریت فرهنگی رو نداشته باشی باید هم اینطور حرف بزنی و حاشیه بری و دیگران رو متهم کنی اخه شما مدیران همیشگی این کشور بودین به کی میگین
احمد۳۵۶۱۹۲۱۰:۲۷:۲۶ ۱۳۹۷/۳/۲
حالا شما فرض کن حقیقی . سوال من اینه که درد جامعه امروز ما این چیزها است ؟ یعنی الان مشکل تورم و بیکاری و ... این چیزها حل شده که در مورد این مسائل صحبت می کنه .
ناشناس۳۵۶۶۹۲۱۵:۲۴:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۲
همین الف هم می داند حالا چرا به وظیفه رسانه ای خود عمل نمی کند خدا می داند
ناشناس۳۵۵۸۶۱۰۰:۲۹:۴۳ ۱۳۹۷/۳/۲
منظورتون از تهدیدات توخالی دقیقا چیه؟
محمدعلی۳۵۵۸۶۸۰۰:۳۷:۰۶ ۱۳۹۷/۳/۲
ملت ایران ؟؟؟!!!!!! منظور از ملت ایران دقیقا چه کسانی هستند !!!!!!
ناشناس۳۵۵۹۰۳۰۱:۵۰:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۲
باز کانال عوض کردی؟ بگو 5 سال برای کشور چی کار کردی
ناشناس۳۵۵۹۶۱۰۵:۰۷:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۲
دوباره اوضاع خراب شد و رفتن یا نرفتن زنان به ورزشگاه علم شد تا حواس ملت رو پرت کنند.
ناشناس۳۵۵۹۸۸۰۶:۴۵:۵۰ ۱۳۹۷/۳/۲
تو برو دست گل برجامت را اصلاح کن موضوع انحرافی پیش نکش.
سهیل روشنگر۳۵۵۹۹۳۰۶:۵۶:۰۲ ۱۳۹۷/۳/۲
آقای روحانی حرفات قشنگه اما عمل نمی کنی. اگر موافق حضور زنانی پس لطفن یه حکمی قانونی اقدام عملی بکن لطفن
مجید۳۵۶۰۳۶۰۸:۰۴:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۲
جناب روحانی، خودتون متوجه شدید در مورد حضور زنان در ورزشگاه و نشان دادن مسابقات بانوان چی گفتید؟! شما یک اسلام شناس هستید. واقعاً حرف های شما با اسلام همسو است؟ ظاهراً چون در فعالیت های اقتصادی و سیاست خارجی کم آوردید، میخواید با بیانات هنجارشکنانه، بار را حتی برای مدت کوتاهی از دوش خود بردارید! باورم نمیشه که با کف زدن ورزشکاران بابت مطالب نادرست شما لذت ببرید...
علی ازکرمانشاه۳۵۶۲۹۹۱۱:۳۷:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۲
آقای روحانی شما چطور از تاریخ درس نگرفتید .آمریکا60 چند سال است کشور کوبا را تحریم کرده هنوز تحریم را برنداشته.کشور لیبی تسلیم شد دیدید چه شدهیچ نتیجه ای نگرفت .سخنرانی تبلیغاتی شمادر اردبیل را هرگز فراموش نمیکنیم چه تهمتهاکه به منتقدین نزدی حالا دلت برا رفتن ورزشگاه خانم ها سوخته چرا فرافکنی می کنی مگر رفتن خانمها میشود ارزانی ومعیشت مردم دیگر حنای شما وتیمتان برای ما رنگ ندارد .
ناشناس۳۵۶۳۱۸۱۱:۵۰:۳۳ ۱۳۹۷/۳/۲
جوری حرف میزنه که انگار عضو جناح مخالف قدرت هست! کی بود کی بود من نبودم!
ناشناس۳۵۶۳۳۱۱۱:۵۴:۰۰ ۱۳۹۷/۳/۲
واقعا اگر قدرت عمل به وعده هایی که دادی را نداری شهامت استعفا داشته باش.گفتاردرمانی بس است.
ناشناس۳۵۶۳۶۲۱۲:۱۳:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۲
اگر مدافع حقوق زنان هستید پاسخ دهید و رسیدگی کنید که چرا در برخی از دستگاهها ی دولتی مرخصی زایمان زنانی که وضعیت خدمتی آنها قراردادی است 6 ماه است درحالی که در همان دستگاه همکاران خانم رسمی میتوانند 9 ماه به مرخصی زایمان بروند ... از حقوق زنان و انسان بودن آنها دفاع کنید . زنان واقعی نیازی به استادیوم رفتن ندارن .
ناشناس۳۵۶۶۸۰۱۵:۱۸:۲۶ ۱۳۹۷/۳/۲
آیا کسانی که به ورود زنان به ورزشگاه رای مثبت میدهند اجازه میدهند اینک زن و بچه خودشان به این اماکن بروند؟ همینکه خیابانها را به زنان بدحجاب با لباسهای بدن نما گلگون کردید کافی نیست . درحال حاضر آقایان هم برای ورود به ورزشگاه با این ازدهام و فشارها مشکل دارند . میگویند نروید با گریم میروند اگر اجازه پیداکنند که خدا میداند برخی ها با پوشش های بسیار بدتر از خیابان حضور پیداکنند . چه کسی امضائ میدهد برای امنیت این زنان بدلیل حضور در ورزشگاهها و عواقب پس از آن ؟ همین الان هم توی کوچه و پس کوچه ها و خودروها و پارکها و... مثل چیتگر و ........ نمیشود این افراد را جمع کرد قانونی شود چه هه و چه ها که بشود . و آنوقت چه کسی مسئولیت این آزادی را درحال حاضر پذیرفته که ادامه آنرا بپذیرد و چه تاوانهای سنگینی که خانواده ها بدلیل این آزادی های واهی نپرداخته اند. ترو به خدا بفکر دلارو دارو و .... مشکلات گرانی و معیشتی و ازدواج و مسکن و شغل و ... باشید مردم را دنبال نخود سیاه نفرستید .
نا شناس۳۵۶۷۰۶۱۵:۳۲:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۲
آقای روحانی لطفا دیگه کلی گویی نفرمایید اگر واقعا موافق حضور بانوان هستید اقدام کنید حرف زدن کافیست. مردم به قدرت و اختیار و میزان صداقت شما در مسئله تلگرام، پی بردند
پیمان۳۵۶۹۱۱۱۸:۲۱:۱۳ ۱۳۹۷/۳/۲
دغدغه رئیس جمهور کشور اینه که دخترها برن استادیوم فوتبال ببینن!!! کار که حتی پسرهای با شخصیت و سنگین معمولا انجامش نمیدن. تو این 30 سالی که زندی کردم بین دوستانم یک نفر از اون هایشون که کمی با شخصیت بود اهل استادیوم رفتن و این حرفها نبود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین