کارشناسان در گفتگو با الف مطرح کردند: آمریکا دنبال شکاف بین مردم و مسئولین است/دولتمردان با برنامه ریزی صحیح شرایط اقتصادی مردم را بهبود بخشند/ هرگونه حرکت آمریکا با پاسخ جدی ایران روبرو می‌شود

گروه سیاسی الف،   3970301164 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

کارشناسان معتقدند که اظهارات وزیر خارجه آمریکا جنگ روانی و تبلیغاتی علیه ایران است؛ خرم کارشناس مسایل بین الممل در این باره می گوید: دولتمردان باید با برنامه ریزی صحیح شرایط اقتصادی مردم را بهبود بخشیده و اجازه ندهند تا دوگانکی بین مردم و مسئولین ایجاد شود و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم گفت: در صورت هر گونه اقدامی از سوی آمریکا، ایران پاسخ جدی به آنها خواهد داد.

آمریکا دنبال شکاف بین مردم و مسئولین است/دولتمردان با برنامه ریزی صحیح شرایط اقتصادی مردم را بهبود بخشند/ هرگونه حرکت آمریکا با پاسخ جدی ایران روبرو می‌شود

به گزارش خبرنگار الف، روز گذشته، مایک پومپئو، وزیرخارجه آمریکا مهم‌ترین سخنرانی خود در حوزه سیاست خارجی را به اعلام استراتژی جدید آمریکا در قبال ایران اختصاص داد. وی ایران را به اعمال شدیدترین تحریم‌های تاریخ تهدید کرد و برای چندمین‌بار ادعا کرد که ایران در زمان برجام نفوذ خود را در منطقه افزایش داده است؛ اینها ادعاهای تکراری بود که از سوی وزیر خارجه آمریکا علیه ایران مطرح شد.

اما به عقیده بسیاری از صاحبنظران، آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهداف خود هیچ اهرمی جز تحریم و جنگ اقتصادی در دست ندارند و ادعاهای آنها تنها جنگ تبلیغاتی و روانی در عرصه بین المللی است؛ اظهارات نسنجیده پومپئو بیشتر شبیه نطق‌های کسل کننده انتخاباتی و تبلیغاتی بود که ترامپ آنها را بارها قبل از رییس جمهور شدنش مطرح می کرد. به نظر می‌رسد آمریکا قصد دارد با ادعای تمایز میان حکومت و مردم ایران، محدود کردن و مهار کردن نفوذ ایران در منطقه و فعالیت هسته ای و موشکی جنگ تبلیغاتی و روانی را در عرصه بین المللی به راه بیاندازد.

لذا دو نکته همواره باید مورد توجه قرار بگیرد اینکه بی‌شک امروز جامعه نیازمند همدلی و اتحاد است و تجربیات نشان داده است که هیچ وقت نمی توان بر سر میز مذاکره با امریکا نشست؛ چراکه آنها غیرقابل اعتماد هستند و هیچ وقت به قوانین بین المللی متعهد نبوده‌اند.

اظهارات روز گذشته وزیرخارجه آمریکا با واکنش های بسیاری همراه بود.

*به اروپایی ها اعتماد نداریم/باید کمربندمان را در مقابل آمریکایی‌ها محکم ببندیم 

در همین راستا، علی خرم کارشناس مسایل بین المللی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار الف در مورد اظهارات روز گذشته وزیرخارجه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: یک بخشی از اظهارات وزیر خارجه آمریکا جنبه روانی و تبیلغاتی در عرصه بین المللی دارد و یک بخشی دیگر از آن نشان از سیاست و استراتژیک پشت پرده دولت جدید آمریکا علیه ایران است. وزیر خارجه آمریکا شخصی بود که در زمان ریاست جمهوری اوباما اعتقاد داشت که باید تاسیسات هسته‌ای ایران بمباران کرد و در کنارش جان بولتون اعتقاد داشت که باید کل ایران را بمباران کرد؛ لذا نباید یک مقداری هم خوش خیالی کرد؛ چراکه ترامپ رییس جمهور غیرقابل پیش‌بینی بوده و تمام سیاست‌هایش همواره علیه ایران است و استراتژی جدیدی را علیه ایران در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: به نظر بنده ادعاهای وزیر خارجه آمریکا نشانگر این است که آنها با اعمال تحریم های جدید و فشار اقتصادی به دنبال تغییر نظام در ایران بوده و خواهان شکاف بین مردم و مسئولین هستند، تا از این طریق به خواسته های خود برسند.پومپئو قبلا رییس سیا بوده است و یکی از نفرات سومی است که بعد از داماد ترامپ و جان بولتون در کنار ترامپ قرار دارد، لذا سیاست های بسیار خصمانه و تندی علیه ایران دارد  و به دنبال ایجاد نارضایتی علیه ایران است تا از این طریق به خواسته‌های خود دست پیدا کند.

این کارشناس مسایل بین المللی تاکید کرد: انتظاری که از دولتمردان می رود این است که با برنامه ریزی صحیح شرایط اقتصادی مردم را بهبود بخشیده و اجازه ندهند تا دوگانکی بین مردم و مسئولین ایجاد شود، چرا که غربی‌ها همواره به دنبال این موضوع هستند و نکته دیگری که وجود دارد این است که در حال حاضر اجماع جهانی پشت سر ایران و در مقابل آمریکا قرار دارد و دستگاه دیپلماسی باید تا از این موضوع استفاده کنند، چرا که ما باید کمربندمان را در مقابل آمریکایی ها محکم ببندیم و اجازه ندهیم که آنها با فشار و تحریم های شدید به خواسته های خود برسند.

وی همچنین در مورد مذاکره با اروپایی ها و اعتماد به آنها گفت: ما به اروپایی ها اعتماد نداریم، اما به نظر می رسد در حال حاضر چاره‌ای هم به مذاکره با آنها نداریم و ناچاریم با آنها مذاکره کنیم تا حقانیت خود را ثابت کنیم. مسئولین باید با ایجاد وحدت و همدلی در مقابل ادعاها و زورگویی ها آنها ایستادگی کنند.

*هرگونه حرکتی از سوی آمریکا با پاسخ جدی ایران روبرو خواهد شد

ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی الف، در مورد اظهارات مایک پومپئو گفت: ملت ایران همواره در طول سال های انقلاب اسلامی شاهد یاوه گویی های دولتمردان امریکایی بوده است، آنها همواره تلاش می کردند با شانتاژ و عملیات جنگ روانی، طرف مقابل را تضعیف کنند تا بتوانند به خواسته های ضد ایرانی خود دست پیدا کنند، اما ملت ایران همواره در مقابل آنها ایستادگی کرده است. این اظهارات وزیرخارجه آمریکا نیز دنباله روی همان اظهارات نابخردانه مقامات آمریکایی است.


وی تصریح کرد: دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا همواره در سیاست ها و وعده های انتخاباتی اش شکست خورده است، در سوریه، در انتخابات عراق و لبنان، در تحت اختیار قرار گرفتن چین و روسیه، اینها نشان از شکست ترامپ در عرصه بین المللی دارد، لذا به دنبال فرافکنی است. اظهارات وزیرخارجه آمریکا توهین به شورای امنیت و عبور از خطوط قرمز آن است، چراکه ایران همواره ثابت کرد که به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده و تمام اقدامات ایران در زمینه هسته‌ای به تایید تمام کشورها رسیده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همواره جلسات متعددی با مقامات نظامی و مسئولان سیاست خارجی در مورد اقدامات آمریکا و اروپایی ها برگزار کرده و می‌کند، گفت: ایران همواره در اوج اقتدار قرار دارد و تلاش خواهد کرد با اجماع کردن کشورهایی که مخالف سیاست های آمریکا هستند، در مقابل زورگویی آنها بایستد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: قطعا مردم ایران همراه با مسئولین در برابر سیاست های تجاوزگرانه دولتمردان آمریکایی ایستادگی خواهند کرد و در صورت هر گونه اقدامی از سوی آمریکا، ایران پاسخ جدی به آنها خواهد داد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۵۳۲۶۱۴:۱۹:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۱
میشه واقعا؟ با اروپا قطع با امریکا قطع یعنی نون خالی هم نخوریم؟ میشه بفهی دارو ، تکنولوژی ، تولید ، صادرات ، ارز و.... همه ی اینا تاثیر گذاره توروخدا بفهمین
مشعود۳۵۵۴۳۷۱۵:۲۲:۴۳ ۱۳۹۷/۳/۱
چیز دیگه ای نداریم بدیم بره. میفهمین؟
ناشناس۳۵۵۵۴۳۱۶:۵۰:۵۳ ۱۳۹۷/۳/۱
از اون 150 میلیارد دلار که آزاد شد چه خبر؟ ما که رنگش رو هم ندیدیم
ناشناس۳۵۵۷۵۹۲۱:۴۵:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۱
جناب مشعود شما فکر کنم جات گرم ونرمه و پول پله حسابی جمع کردی
محمد۳۵۵۸۴۰۰۰:۱۱:۱۴ ۱۳۹۷/۳/۲
اخه آدم با فهم همه دنیا همین چند کشور نیست آقای با فهم در همین زمان تنفس این دولت مردان بلدم بلدم چگونه از این ظرفیت استفاده کردن با اروپا که نشد با امریکا که نمیشه خوب هنرش در ارتباط گیری و استفاده از روشهای دیگه چی میشه کشورهای دیگه چی شدن
حامد۳۵۵۳۴۳۱۴:۲۸:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۱
پر کردن شکاف بین مردم و مسئولین، مسئولینی از نوع مردم میخواهد.
حمید۳۵۵۴۴۱۱۵:۲۷:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۱
دوست عزیز / اتفاقا متاسفانه برخی مسئولین ما از جنس همین مردم هستند.... شما هندوانه فروش وانتی ما را ببین.... دوتا هندونه نصفه را رنگ کرده و بالای وانتش گزاشته.... بدخی مسئولین ما هم ...دقیقا مدل هندوانه فروش را در قالبی دیگر اجرا میکنند / مملکت ما سیاستمدار کار بلد و اقتصاد دان کار بلد و قاضی کار بلد و دلسوز... همچون امیرکبیرها و همچنین مردم فرهیخته و دانا نیاز دارد / خدا نگذرد از سر کسانی که به اسم اسلام و خدمت به مسلمین... دنبال منافع شخصی و جناحی خودشان هستند.
ناشناس۳۵۵۳۵۰۱۴:۳۳:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۱
این شکاف با دنیا طلبی برخی مسئولین مدت هاست که ایجاد شده است از قرار معلوم در جامعه حضور ندارید
ناشناس۳۵۵۴۱۵۱۵:۱۱:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۱
انتخاب مدیرانی که هم متخصص باشند هم مسئول نیمی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما را حل خواهد کرد
ناشناس۳۵۵۴۱۶۱۵:۱۱:۵۵ ۱۳۹۷/۳/۱
صدای پای ترامپ... کمتر از 80 روز دیگر موج اول تحریمها خواهند رسید
ناشناس۳۵۵۴۵۱۱۵:۳۶:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۱
چرا همه چیز رو گردن آمریکا میندازید . این همه مشکلات تبعیضها رانتها اختلاصها و بی برنامگی ها بی اعتمادی ایجاد کرده به هر جا که سر می زنیم نه برنامه داریم نه مسئول دلسوز بعد میگید امریکا شکاف ایجاد می کنه یعنی واقعا فکر نمی کنید که این مسائل باعث بی اعتمادی و شکاف شده.
بورامینی۳۵۵۴۶۱۱۵:۴۳:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۱
نوسانات قیمت ارز وکالا وخدمات بر روی معیشت اقشار بایین تاثیر منفی میگذارد وکاهش فقر مطلق لازم است ولی کافی نیست فقر نسبی را هم باید درنظر گرفت که احتیاجات انها غالبا مورد توجه قرار نمیگیرد نهاد های حمایتی تجمیع شوند وبا تشکیل نظام تامین اجتماعی جامع از تاثیر نوسانات قیمتی وتکانه های خارجی بر اقشار بایین کاسته شود قناعت وصرفه جویی نیز هم معمولا توصیه می شود که توام با رسیدگی به اقشار در معرض اسیب بذیر منطقی وعملی بنظر میرسد
ناشناس۳۵۵۴۸۱۱۵:۵۶:۵۱ ۱۳۹۷/۳/۱
جلوی فساد ها را بگیرید
ناشناس۳۵۵۶۰۳۱۷:۵۶:۰۱ ۱۳۹۷/۳/۱
بدهکاران بالای صد میلیاردی رو مجبور کنید بهی هاشون رو بدن اگه ندادن به اعدام محکوم کنید همه چی درست میشه چطور امثال فاضل خداد و بابک زنجانی و آریا و ... براشون حکم صادر شد برای بقیه هم همین کارو کنید
ناشناس۳۵۵۶۰۹۱۷:۵۹:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۱
در کشوری که فساد ورانت ورشوه ورباوپارتی بازی هست وروابط بر ضوابط حاکم است چطور میشود در مقابل دشمن خارجی ایستاد؟؟؟؟؟
ناشناس۳۵۵۶۱۱۱۸:۰۳:۲۷ ۱۳۹۷/۳/۱
این شکاف قبلا ایجاد شده و آمریکا هم داره رو همون مانور میده
ناشناس۳۵۵۶۶۰۱۹:۰۶:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۱
نظام تلاش کنه شکاف رو کم کنه.
ناشناس۳۵۵۹۹۲۰۶:۵۰:۲۰ ۱۳۹۷/۳/۲
شکاف خیییلی عظیمه دیگه پر نمیشه
ناشناس۳۵۵۶۸۲۱۹:۵۱:۲۲ ۱۳۹۷/۳/۱
شما خودت الف عزیز یکی از عوامل ایجاد فاصله هستی و مرتب سخنان کسانی که مخالف برجام هستند را تیتر و سبب نامیدی مردم می شوی.... یکی نمی گوید اگر برجام نبود چه اتفاقی رخ می داد در آن برهه و البته بعدش!!! برجام اتمام حجت بود و حال دیگر توپ در رمین ایران نیست.......
ناشناس۳۵۵۷۹۱۲۲:۴۱:۰۲ ۱۳۹۷/۳/۱
برخی دولتمردان ما سالهاست که با فاصله گرفتن از مردم و فسادهای وسیع و گسترده ی خود از مردم جدا شده اند و این امر هم هیچ ربطی به امریکا و دیگر کشورها ندارد. تنها مشکلمان شده موی سر زنانمان و هیچ کس نمی پرسد که چرا فرزندان برخی مسئولین گرامی ره مهاجرت پیشه کرده و حتی حاضر به دنیا آوردن فرزندانشان هم در ایران نیستند. گویا این مشکلات اقتصادی فقط قرار است گریبان ما عوام را بگیرد. دولت امریکا این را خوب می داند و به دنبال استفاده از این فرصت است
ناشناس۳۵۵۸۴۱۰۰:۱۱:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۲
برنامه ریزی !؟ عزیزان خودرو رو 10 درصد گران کردن و باز می خوان 24 درصد گران تر کنند ... یعنی پراید 28 میلیون تومان ...
رضا۳۵۶۰۸۶۰۹:۰۱:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۲
برادر صرف نظر از کم و زیاد بودن میزان، حقوق 500 تومنی سال 92 الان شده 1200 بعد تو انتظار داری پراید یا هر کالای دیگر همون قیمت سال 92 باشه؟اگر پراید 28 میلیون هم بشه که نمیشه افزایش قیمتش 40 درصد افزایش حقوق در این سالها میشه فکر نمی کنی ما زیادی زرنگ هستیم؟
ناشناس۳۵۶۲۶۰۱۱:۱۵:۴۰ ۱۳۹۷/۳/۲
در قیمت تمام شده خودرو عوامل زیادی دخیل است که یکب از آن ها افزایش حقوق کارگراست. عوامل دیگری هم دخیل است که در بحث مدیریتی قرار میگیرد مثل افزایش بهره وری، تحقیق وتوسعه، تلاش برای جذب تکنولوژی وداخلی سازی بیشتر محصولات، عدم انجام کارهایی که درحیطه کارخودروسازان نیست مثل تیم داری،جلوگیری از سرمایه گذاری در مکان هایی که توجیه اقتصادی لازم ندارد مثل ونزوئلا ویا بعضی سایت های استانی ،بدست آوردن نقدینگی مورد نیاز از پول ارزان و........
ناشناس۳۵۶۴۱۰۱۲:۳۷:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۲
پراید به قیمت 15 تومن هم نمی ارزه با یه مقایسه ساده با خودرو های هم کلاسش متوجه میشی
ناشناس۳۵۵۹۳۹۰۳:۲۸:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۲
شکاف بین مردم ومسئولین بی مسئولیت محال کم بشه ،
ناشناس۳۵۶۱۰۶۰۹:۱۹:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۲
" قطعا مردم ایران همراه با مسئولین در برابر سیاست های تجاوزگرانه دولتمردان آمریکایی ایستادگی خواهند کرد" مردم که سال هاست ایستاده اند فقط مسئولین با اعزام فرزندانشان به امریکا به مردم دهن کجی می کنند .....
ناشناس۳۵۶۳۴۰۱۲:۰۰:۱۵ ۱۳۹۷/۳/۲
اتفاقا مردم قصد شکاف بین مسئولین(دولت - وکیل الدوله ها) و کدخدا هستند تا کشور به راه خودش ادامه دهد ولی ظاهرا این جدائی بدلیل چسبندگی طولانی مدت امکان ندارد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین