گزارش افشاگرانه نیویورک‌تایمز از دیدار مخفی فرستاده امارات و عربستان با نماینده ترامپ/طرح خرابکارانه ابوظبی علیه ایران 

گروه جهان الف،   3970230004

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی افشاگرانه و جنجالی، جزئیات تازه‌ای از روابط پشت پرده تیم ترامپ و امارات و عربستان منتشر کرده و نوشته است که این روابط در مورد توجه بازرس ویژه پرونده مداخله دولت‌های خارجی در انتخابات آمریکا، قرار گرفته است.

گزارش افشاگرانه نیویورک‌تایمز از دیدار مخفی فرستاده امارات و عربستان با نماینده ترامپ/طرح خرابکارانه ابوظبی علیه ایران 
روزنامه «نیویورک‌تایمز» روز شنبه در گزارشی اختصاصی از دیدار محرمانه‌ای پرده برداشته که چند ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا میان فرستادگان امارات و عربستان و فرزند ارشد «دونالد ترامپ» نامزد وقت انتخابات برگزار شده است. در آن نشست یک صهیونیست متخصص راه انداختن موج‌های تبلیغاتی و روانی هم حضور داشته است.

این گزارش همچنین از تلاش‌های افراد وابسته به امارات و عربستان برای پیشبرد طرحی جهت خرابکاری اقتصادی در ایران و ایجاد بی‌اعتمادی بین مسئولین ایرانی پرده برداشته است. هدف از این اقدامات ایجاد بحران اقتصادی در ایران و نهایتا براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

اثبات ادعاهای منتشر شده در این گزارش جنجالی می‌تواند روند تحقیقات درباره مداخله خارجی‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و نقش آن‌ها در پیروزی ترامپ را وارد مرحله تازه‌ای کند.

در ادامه متن کامل این گزارش آمده است:

سه ماه مانده به انتخابات 2016، گروهی کوچک برای ملاقات با «دونالد ترامپ جونیور» پسر ارشد رئیس‌جمهور، در برج ترامپ گردهم آمدند. یکی از حاضران، یک اسرائیلی متخصص در موج‌سازی در شبکه‌های اجتماعی بود. دیگری هم فرستاده دو شاهزاده ثروتمند عرب بود و نفر سوم، یک حامی مالی جمهوری‌خواه که به عنوان یک پیمانکار خصوصی، پیشینه‌ای جنجالی در خاورمیانه داشته است.

هدف اصلی این دیدار ارائه پیشنهاد کمک به تیم ترامپ بود و رابطه‌ای را میان افراد و نزدیکان ترامپ شکل داد که در ماه‌های پس از آن بیش از پیش تقویت شد. به گفته چند فرد مطلع از این دیدارها، این رابطه پس از انتخابات و در یک سالی که از حضور رئیس‌جمهور ترامپ در کاخ سفید گذشته هم ادامه یافته است.

این دیدار را که روز 3 آگوست 2016 صورت گرفت، «اریک پرینس»، همان پیمانکار امنیتی خصوصی مورد اشاره و رئیس سابق «بلک واتر» ترتیب داده بود. «جورج نادر»، همان فرستاده [دو کشور عربی]، به دونالد ترامپ جونیور گفت ولی‌عهدهای حاکم بر عربستان سعودی و امارات متحده عربی مشتاقند که به پدر او کمک کنند تا در انتخابات پیروز شود. «جوئل زامل»، همان متخصص شبکه‌های اجتماعی، هم از توانمندی‌های شرکتش برای ارتقا یک کارزار سیاسی تعریف کرد؛ این شرکت آن زمان یک طرح چند میلیون دلاری برای ایجاد موج در شبکه‌های اجتماعی با هدف کمک به انتخاب آقای ترامپ آماده کرده بود.

این شرکت که چندین افسر سابق اطلاعاتی اسرائیلی را در استخدام داشت، متخصص جمع‌آوری اطلاعات و جهت‌دهی به افکار عمومی از طریق شبکه‌های اجتماعی بود.

اینکه طرح پیشنهادی اجرایی شد یا نه و جزئیات اینکه این طرح به سفارش چه کسی آماده شده بود، هنوز مورد مناقشه است. اما به گفته یک فرد مطلع از این نشست، دونالد ترامپ جونیور [به این طرح] ابراز تمایل کرده و پس از این پیشنهاد اولیه برای کمک، آقای نادر بلافاصله به عنوان یک متحد نزدیک از سوی مشاوران ستاد ترامپ مورد استقبال قرار گرفت و مکررا با «جارد کوشنر» داماد آقای ترامپ و «مایکل فلین» که بعدا اولین مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور شد، دیدار می‌کرد. هم‌زمان، آقای نادر در حال بازارگرمی برای طرح تبلیغاتی‌ محرمانه‌ای برای استفاده از پیمانکاران خصوصی برای بی‌ثبات کردن ایران، دشمن منطقه‌ای عربستان سعودی و امارات، بود.

جوئل زامل

 پس از پیروزی آقای ترامپ، آقای نادر مبلغ هنگفتی را، که یکی از وابستگان به او می‌گوید تا 2 میلیون دلار بود، به آقای زامل پرداخته است. درباره دلیل این پرداخت روایت‌های مختلفی هست، از جمله اینکه یک شرکت وابسته به آقای زامل گزارشی دقیق درباره نقش مهم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی در پیروزی آقای ترامپ، به آقای نادر ارائه کرده است.

این نشست‌ها، که پیش از این گزارش نشده بودند، اولین نشانه از این هستند که در ماه‌های پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری، علاوه بر روسیه، کشورهای دیگری هم به ستاد ترامپ پیشنهاد کمک داده‌اند. این تعاملات یکی از نقاط تمرکز «رابرت مولر» بازرس ویژه‌ای هستند که وظیفه اصلی‌اش بررسی احتمال هماهنگی ستاد ترامپ با روسیه در انتخابات بوده است.

به گفته شاهدان و دیگر افراد مطلع از بازجویی‌ها، آقای نادر اکنون در حال همکاری با روند تحقیقات است و بازپرسان از شاهدان متعددی در واشنگتن، نیویورک، آتلانتا، تل‌آویو و مناطق دیگر درباره اینکه خارجی‌ها چه وعده‌‌هایی داده یا پذیرفته‌اند و اینکه آیا چنین کمک‌هایی با روسیه هماهنگ بوده یا نه، بازجویی کرده‌اند.

این بازجویی‌ها که برخی از آن‌ها در هفته‌های اخیر انجام شده، شاهدی دیگر هستند از اینکه با وجود آنکه وکلای آقای ترامپ علنا از آقای مولر می‌خواهند به تحقیقات پایان دهد، این تحقیقات همچنان در مرحله‌ای فعال و فشرده قرار دارد.

مداخله دولت‌ها یا افراد خارجی در انتخابات آمریکا غیرقانونی است و مشخص نیست که عربستان سعودی و امارات، چه کمکی ممکن است ارائه کرده باشند، اگر اساسا چنین کمکی صورت گرفته باشد. اما دو فرد مطلع از این دیدارها گفتند که به نظر نمی‌رسید که ستاد ترامپ با ایده همکاری با خارجی‌ها چندان مخالف بوده باشد.

«آلن فوترفاس» از وکلای دونالد ترامپ جونیور در بیانیه‌ای در این مورد گفت: «آقای دونالد ترامپ جونیور به یاد می‌آورد که پیش از انتخابات 2016، دیداری با حضور «اریک پرینس»، «جورج نادر» و یک شخص دیگر که شاید «جوئل زامل» بوده باشد، برگزار شد. یک طرح مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی یا یک راهبرد بازاریابی ارائه کردند. او [ترامپ جونیور] علاقه‌ای نشان نداد و همین ختم ماجرا بود.»

پرینس

 این دیدار یادآور دیدار دیگری است که دو ماه پیش از آن در برج ترامپ برگزار شده بود و آن هم اکنون از سوی بازرس ویژه تحت بررسی قرار دارد. در آن نشست، دونالد ترامپ جونیور و دیگر دستیاران ستاد پس از دریافت وعده وجود اطلاعات مخرب درباره «هیلاری کلینون»، با یک وکیل روس دیدار کردند. فعلا هیچ مدرکی که نشان دهد نشست ماه آگوست با هدفی مشابه برگزار شده، وجود ندارد.

افشای این دیدارها در حالی صورت می‌گیرد که روابط میان مشاوران آقای ترامپ و دستکم سه کشور ثروتمند خلیج فارس اخیرا در معرض توجه و موشکافی قرار گرفته است. آقای مولر علاوه بر توجه به عربستان سعودی و امارات، از شاهدان درباره دیدارهای صورت گرفته میان مشاوران کاخ سفید و نمایندگان قطر، یعنی رقیب عربستان، هم سوال کرده است.

«مارک موکاسی» از وکلای آقای زامل اینکه موکلش به نمایندگی از آقای ترامپ کار تبلیغاتی کرده باشد را منکر شده است. او گفت: «نه جوئل زامل نه هیچ‌یک از شرکت‌های مرتبط با او، هیچ‌گونه دخالتی در تبلیغات انتخابات ایالات متحده نداشته‌اند.»

وی افزود: «وزارت دادگستری از روز نخست تصریح کرد که جوئل و شرکت‌های او هرگز هدف تحقیقات نبوده‌اند. موکل من برای کمک به تحقیقات به طور کامل با دولت همکاری کرده است.»

«کاترین روملر» از وکلای آقای نادر هم گفت: «آقای نادر به طور کامل با تحقیقات بازرس ویژه همکاری کرده و به این کار ادامه خواهد داد.» یک مقام ارشد در عربستان سعودی هم گفت که این کشور هرگز آقای نادر را برای هیچ‌کاری به استخدام درنیاورده و او هم مجاز نبوده به نمایندگی از ولی‌عهد صحبت کند.

آقای پرینس، از طریق یک سخنگو، از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد. کاخ سفید هم درخواست برای پاسخگویی را بی‌جواب گذاشت.

مشاوران پادشاهی

شاهزاده «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی که عملا حاکم امارات است و شاهزاده «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی و مشاور اصلی پادشاه، از مدت‌ها پیش با سیاست‌های [باراک] اوباما در قبال خاورمیانه مخالف بوده‌اند. آن‌ها با توافق هسته‌ای رئیس‌جمهور اوباما با ایران، با بیانیه‌اش در حمایت از اعتراضات بهار عربی و با رویکرد غیرقاطعانه‌اش در قبال جنگ داخلی سوریه، مخالف بودند.

زمانی که خانم [هیلاری] کلینتون، رقیب دموکرات آقای ترامپ، وزیر خارجه بود، رسانه‌های خبری وابسته به عربستان سعودی و امارات متحده عربی به شدت از او انتقاد می‌کردند. دیپلمات‌های آشنا به طرز فکر دو ولی‌عهد می‌گویند آن دو امیدوار بودند که رئیس‌جمهوری روی کار بیاید که در منطقه موضعی قاطعانه‌تر در قبال ایران و گروه‌هایی چون «اخوان المسلمین» اتخاذ کند.

آقای نادر سال‌ها به عنوان مشاور نزدیک ولی‌عهد ابوظبی فعالیت کرده و آقای زامل هم به عنوان مشاور پادشاهی امارات فعال بوده است. به گفته سه فرد که آقای نادر در جریان تلاش‌هایش با آن‌ها صحبت کرده، پس از آنکه در اوایل سال 2016 آقای ترامپ نامزدی حزب جمهوری‌خواه را به دست آورد، آقای نادر به نمایندگی از شاهزاده اماراتی شروع به بررسی راه‌های حمایت مستقیم از آقای ترامپ، کرد.

ولی‌عهد ابوظبی و ترامپ

به گفته افراد مطلع از سفرهای او، در طول رقابت‌های انتخاباتی، آقای نادر دستکم دو بار به عنوان فرستاده مخفی ولی‌عهد ابوظبی، به مسکو سفر کرده است. پس از انتخابات، او برای برگزاری نشستی در «سیشل» (کشوری کوچک در آفریقا) میان ولی‌عهد امارات و یکی از حامیان مالی نزدیک به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، با محمد بن زاید هماهنگی کرده است.

شرکت‌های مرتبط با آقای زامل هم روابطی با روسیه دارند. یکی از شرکت‌های او پیش از این با الیگارش‌های وابسته به آقای پوتین، از جمله «اولگ دریپاسکا» و «دیمیتری ریبولوولف» که این شرکت را برای تبلیغات علیه شرکت رقیبش به کار گرفته بود، کار کرده است.

آقای دریپاسکا، از غول‌های صنعت آلومینیوم، زمانی با «پائول منافورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ، کار تجاری می‌کرده است. منافورت در جریان تحقیقات بازرس ویژه به جرایم مالی و عدم افشای لابی‌گری برای رئیس‌جمهور سابق اوکراین که از متحدان پوتین بوده، متهم شده، اما این اتهامات را رد کرده است. آقای ریبولوولف هم زمانی از آقای ترامپ یک عمارت مسکونی خریده است.

به گفته افراد مطلع از بازجویی‌های صورت‌گرفته از شاهدان، سفر آقای نادر به روسیه و فعالیت‌های شرکت آقای زامل برای روس‌ها هم مورد توجه تحقیقات بازرس ویژه قرار گرفته‌اند.

زنجیره دیدارها

ساعت 4 عصر روز 3 آگوست، آقای زامل و آقای نادر با هم در هتلی در مرکز منهتن بوده‌اند که آقای نادر تماسی از آقای پرینس (پیمانکار سابق امنیتی) دریافت می‌کند. پرینس آن‌ها را به برج ترامپ فرامی‌خواند. به گفته افراد مطلع از این نشست، زمانی که آن‌ها می‌رسند، «استفان میلر» از مشاوران ارشد ستاد ترامپ هم، که حالا از مشاوران کاخ سفید است، در دفتر دونالد ترامپ جونیور حاضر بوده است.

آقای پرینس از حامیان مالی کهنه‌کار حزب جمهوری‌خواه و برادر «بتسی دووس» وزیر آموزش است و از زمانی که آقای نادر در سال‌های پس از تجاوز آمریکا به عراق به عنوان نماینده تجاری بلک واتر فعالیت می‌کرد، او را می‌شناخت. آقای پرینس روابط تجاری دیرینه‌ای با اماراتی‌ها دارد و بارها با ولی‌عهد محمد بن زاید تجارت کرده است.

به گفته یک فرد آشنا به این نشست، آقای پرینس در ابتدای جلسه در اشاره به خانواده‌اش و دیگر حامیان مالی حزب، گفته است: «ما داریم سخت برای پدر شما کار می‌کنیم.» او سپس آقای نادر را به عنوان یک دوست قدیمی و فردی که روابط عمیقی با سران عرب دارد، معرفی کرده است.

یک فرد مطلع از این مکالمه، می‌گوید آقای نادر بارها از ولی‌عهد عربستان و امارات به عنوان «دوستان من» یاد کرده است. او برای واضح کردن این مسئله، عکس‌هایی از خود کنار این دو نفر را که روی تلفن همراه داشته، نشان داده است. نیویورک تایمز به برخی از این عکس‌ها دست یافته است.

به گفته یک فرد مطلع از این مکالمه، آقای نادر به دونالد ترامپ جونیور توضیح داده که دو ولی‌عهد، ترامپ بزرگ را رهبری قدرتمند می‌دانند که خلا قدرتی را که معتقدند آقای اوباما در خاورمیانه ایجاد کرده، پر می‌کند. او توضیح داده که او و دوستانش خوشحال می‌شوند که تا جایی که امکانش هست از آقای ترامپ حمایت کنند.

جورج نادر

 آقای زامل هم توانمندی‌های شرکت رسانه‌ای‌اش را تشریح کرده، هرچند مشخص نیست که در این توضیح به طرحی که شرکت او پیشتر آماده کرده بود اشاره کرده یا نه. یک فرد مطلع از نشست گفته که آقای نادر دونالد ترامپ جونیور را به دیدار با یک شاهزاده سعودی دعوت کرده، اما ترامپ جوان این دعوت را رد کرده است. بعد از نیم ساعت، طرفین کارت ویزیت رد و بدل کرده‌اند.

آقای موکاسی وکیل آقای زامل می‌گوید: «ملاقات کوتاهی صورت گرفت و هیچ طرح قاطعی ارائه نشد و نتیجه‌ای هم به دست نیامد.»

در آن زمان، یک شرکت مرتبط با اقای زامل در حال کار بر روی یک طرح چند میلیون‌دلاری ایجاد کارزار موج‌سازی آنلاین برای کمک به انتخاب آقای ترامپ بوده‌اند. به گفته سه فرد دخیل در این پروژه و فرد چهارمی که در جریان آن قرار داشته، این طرح بر استفاده از هزاران حساب جعلی شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ نامزدی آقای ترامپ در سایت‌هایی مانند «فیسبوک» مبتنی بوده است.

به گفته یک فرد مطلع از این برنامه، در داخل این شرکت که «گروه Psy» نام دارد، نگرانی‌هایی درباره اینکه ممکن است این طرح قانونی نباشد، وجود داشته است. این شرکت که با شعار «واقعیت را شکل دهید» فعالیت می‌کند، از یک شرکت حقوقی آمریکایی مشورت گرفته و در پاسخ به آن‌ها گفته شده مشارکت هر فرد غیرآمریکایی در این برنامه، آن را غیرقانونی می‌کند.

بازپرسان تحقیقات بازرس ویژه از آقای زامل که بنیانگذار و یکی از مالکان گروه Psy است درباره دیدار آگوست 2016 بازجویی کرده‌اند و دستکم دو مامور اف. بی. آی که روی این پرونده کار می‌کنند برای بازجویی از کارکنانی که در این شرکت روی این طرح کار می‌کرده‌اند، به اسرائیل سفر کرده‌اند. به گفته یک فرد، تیم بازرس ویژه با همکاری پلیس اسرائیل رایانه‌های یکی از شرکت‌های آقای زامل را که اکنون منحل شده، ضبط کرده است. 

در هفته‌های پر تب و تاب پایانی کارزار و در طول روند انتقال قدرت، چندین نفر از مشاوران آقای ترامپ آقای نادر را به تیم نزدیک کرده‌اند. او معمولا با آقای کوشنر، آقای فلین و «استفان بنن» که پس از استعفای منافورت به دلیل افشار فعالیتش برای اوکراین، رئیس ستاد شد، دیدار می‌کرده است.

در دسامبر سال 2016، آقای نادر دوباره سراغ یک شرکت اینترنتی مرتبط با آقای زامل - شرکت «وایت نایت» مستقر در فیلیپین - رفته تا گزارشی را که اثر کارزارهای شبکه‌های اجتماعی بر پیروزی انتخاباتی آقای ترامپ را نمایش می‌داده، خریداری کند. یک نماینده وایت نایت در پاسخ به سوالی درباره این خرید، گفت: «وایت نایت به مشتریان برجسته‌اش در سرتاسر جهان، تحقیقات و خدمات توسعه تجاری باکیفیت و سطح بالا، ارائه می‌دهد. وایت نایت درباره هیچ‌یک از مشتریانش صحبت نمی‌کند.»

ائتلاف خرابکاران علیه ایران

پس از مراسم تحلیف، هم آقای زامل و هم آقای نادر به کاخ سفید رفته و با آقای کوشنر و آقای بنن دیدار کرده‌اند.

در آن زمان، آقای نادر در حال تبلیغ طرحی برای استفاده از پیمانکاران خصوصی جهت خرابکاری اقتصادی علیه ایران بوده است. او امیدوار بوده این طرح ایران را وادار کند که برای همیشه برنامه هسته‌ای را کنار بگذارد. این طرح شامل تلاش برای بازداشتن شرکت‌های غربی از سرمایه‌گذاری در ایران و عملیات‌هایی برای ایجاد بی‌اعتمادی میان مسئولان ایرانی بوده است. او از این طرح که بر اساس برآورد او حدود 300 میلیون دلار برای مقام‌های آمریکایی، اماراتی و سعودی هزینه داشته، طرفداری می‌کرده است.

بهار گذشته، او برای ارائه طرح خرابکارانه‌اش علیه ایران، به ریاست سفر کرد تا با مقام‌های ارشد نظامی و اطلاعاتی عربستان دیدار کند. به گفته چند فرد مطلع از این طرح، او معتقد بود که جنگ اقتصادی کلید براندازی حکومت تهران است. یکی از افرادی که در جریان فعالیت‌های آقای نادر قرار گرفته، گفت او تلاش کرد آقای کوشنر را متقاعد کند که در سفرش به ریاض، شخصا در گفت‌وگو با محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی حمایتش از این طرح را اعلام کند. با این حال، مشخص نیست که آیا این پیام منتقل شده است یا نه.

یک مقام ارشد سعودی در پاسخ به سوال درباره طرح آقای نادر برای حمله به ایران، گفت آقای نادر عادت دارد طرح‌هایی ارائه دهد که به جایی نمی‌رسد.

آقای نادر همچنین در حال بحث و رایزنی با آقای پرینس، رئیس سابق بلک‌واتر، بوده تا بر اساس طرح تشکیل یک ارتش خصوصی برای مبارزه با نیروهای نیابتی ایران در یمن، سعودی‌ها 2 میلیارد دلار بپردازند.

آقای ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید، اتحاد نزدیکی با عربستان سعودی و امارات ایجاد کرده است. اولین سفر خارجی او به ریاض بود. او قویا از تلاش‌های عربستان و امارات برای منزوی کردن قطر، دیگر متحد آمریک، حمایت کرده است، آن هم با وجود مخالفت وزارت خارجه و وزارت دفاع ایالات متحده.

آقای ترامپ، این ماه از توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران هم که عربستان سعودی سال‌ها علیه آن تبلیغ کرده بودند، خارج شد. او با این کار بزرگترین پیروزی‌ای را که تاکنون این دو کشور از دولت او دریافت کرده بودند، به آن‌ها تقدیم کرد.

منبع: فارس

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین