واکنش معتضد به ادعایی درباره شجره نامه ملکه الیزابت

گروه اجتماعی الف،   3970229205 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

تاریخ شناس و مورخ شناخته شده در آخرین قسمت از برنامه اش ادعای روزنامه تایمز مبنی بر رسیدن شجره نامه ملکه الیزابت به پیامبر اسلام (ص) را رد کرد و گفت: این حرف‌ها از سر منظور‌های سیاسی است.

واکنش معتضد به ادعایی درباره شجره نامه ملکه الیزابت

به گزارش مهر، خسرو معتضد در برنامه «تاریخ تماشایی» با اشاره به اینکه در این برنامه به شبهات و تحریفات تاریخی پاسخ داده می‌شود، اظهار کرد: یکی از شبهاتی که این روز‌ها توجه همه را جلب کرده ادعای عجیب روزنامه تایمز لندن است. روزنامه معتبری که از زمان کریم خان زند منتشر می‌شود و هر روز ۱۰۰ صفحه دارد. این روزنامه موضوعی را مطرح کرده که یک تبارشناس معروف انگلیسی در ۱۹۸۶ میلادی بیان کرده بوده است.

ماجرای جعلی شاهزاده خانم اندلسی که نوه امام حسن (ع) بوده است

وی افزود: این مطلب مربوط به اندلس یعنی اسپانیای مسلمان است که قسمت جنوب آن از قرن ۷ تا اوایل قرن ۱۵ میلادی تحت امر خلفای اموی بوده است، نه خلفای حتی عباسی و نه بنی هاشم بلکه خلفای اموی که مخالف خاندان پیامبر بودند؛ یعنی افرادی همچون معاویه، یزید، عبدالملک مروان، پدرش و دیگرانی که مخالف پیامبر بودند. در این مطلب اشاره می‌شود که شاهزاده خانم اندلسی در قرن ۱۱ میلادی یعنی پنج، شش قرن بعد از آمدن اسلام به سرزمین اسپانیا به مسیحیت رو می‌آورد و صیغه آلفونسوی ششم می‌شود و از دودمان پیامبر اسلام است.

این مورخ تصریح کرد: در روزنامه تایمز لندن شجره نامه‌ای منتشر شد که من خیلی به آن خندیدم و با خودم گفتم چقدر قشنگ آن را جعل کرده اند! در این شجره نامه ادعا شده ملکه الیزابت از نوادگان امام حسن (ع) است. اولین بار این ادعا را آقای آرول دی بروکس مطرح کرده بود و حالا پیراژه این مطلب را تکرار کرده است.

چطور ممکن است فرزند امام حسن (ع) نزد بنی امیه برود؟

معتضد یادآور شد: باید از این افراد سوال کرد که شما از کجا این حرف را می‌زنید و چه دلایلی دارید؟ امام حسن (ع) دارای تعداد زیادی فرزند بود. در کتاب‌های مختلف از جمله «منتخب التواریخ» اسامی تمام این فرزندان را هم آورده است. چطور ممکن است که یکی از فرزندان امام حسن (ع) به جایی برود که سلسله بنی امیه بوده و حتی بنی عباس را آنجا راه نمی‌دادند. آن زمان ما سه سلسه اسلامی داشتیم؛ یکی بنی امیه در اروپا، یکی بنی عباس در بغداد و فاطمیان که نسب خود را به حضرت فاطمه می‌دادند، اما معلوم شد نسب نامه آن‌ها ساختگی است.

نویسنده «ناکامان کاخ سعدآباد» ادامه داد: روزنامه نگاری به نام عبدالحمید الیوبی نویسنده روزنامه السو در مراکش این ادعا را مطرح کرده است. جالب است علی جمعه محقق اسلامی و هجدهمین مفتی مصر هم خیلی از این موضوع استقبال کرده و گفته خداراشکر که ملکه الیزابت هم دین ما است! به نظر می‌رسد این کار‌ها بیشتر حالت سر به سر گذاشتن دارد! پرنس فیلیپ شوهر ملکه الیزابت آلمانی و یونانی تبار است. نسب خانواده‌های سلطنتی هم قبلا در کتاب‌های مختلفی منتشر شده است، اما نمی‌دانم یکدفعه چه می‌شود که یک فرد تبار نویس و تبارشناس چنین ادعایی مطرح می‌کند.

تکرار این سیاسی کاری‌ها در تاریخ و ماجرای رفتن هیلتر به زیارت امام رضا!

وی یادآور شد: از این کار‌ها در تاریخ زیاد انجام شده است. در زمان جنگ دوم جهانی رادیو آلمان یک نسب نامه‌ای جعل کرد که ژرمانی یعنی کرمانی! باور کنید هانری کاسیدی روزنامه نگار نوشته در مشهد ده‌ها و حتی صد‌ها نفر به ما گفته اند که ما هیتلر را در حال زیارت دیدیم و اصلا اسم او هیتلر نیست، حیدر است!

معتضد افزود: ملکه الیزابت خیلی سالخورده است و پسرش چارلز به علت مسائل مختلف پادشاه نمی‌شود و ویلیام قرار است پادشاه شود. کسی که همسرش کیت میدلتون است و مرا یاد میدلتون کاردار سفارت انگلیس در ایران می‌اندازد که وقتی شپرد رفت یک سال سفارت دست او بود و در مهر ماه ۱۳۳۱ مصدق عذر او را خواست و از ایران رفت. من فکر می‌کنم او دختر یا نوه میدلتون باشد.

تداعی برنامه انگلیس برای هندوستان در زمان مرگ ملکه ویکتوریا با ادعای جعلی اخیر

این نویسنده با اشاره به روزنامه «حبل المتین» تاکید کرد: این روزنامه هندی در ژانویه ۱۹۰۱ وقتی ملکه ویکتوریا می‌میرد، ایشان را به عنوان ملکه اسلام پناه نام می‌برد و اشعار و تشییع جنازه مفصل نمادین برای او دارند. حتی تمام مهاراجه ها، نواب هند و مردم پول جمع می‌کنند که مجسمه او را بسازند و برایش شعر می‌گویند. نوشته اند فوت او حادثه عظما است و دنیا به هم خورد و ما بیچاره شدیم، ملکه اسلام پناه و خورشید کلاه از بین رفت. پول‌هایی به آن‌ها داده می‌شد که این کار‌ها را بکنند. دولت انگلیس خرج کرد تا در تمام هندوستان مجالس برگزار شود و گریه کنند که‌ای وای ملکه رفت. از تمام عبادتگاه‌های مسلمانان، هنود، نصارا و مسیحیان آهنگ‌های غمگین و نوحه پخش می‌شد و...

ایرانی‌ها را با مردم ۱۹۰۱ هندوستان اشتباه گرفته اند

وی اذعان کرد: این اقدام به نظر من خیلی عجیب است که یک روزنامه مراکشی گمنام چنین مطلبی را بیان کند. امپراطوری انگلیس که دست یک خانواده نبوده است، تودورها، استوارتها، اورانژها، ژورژین‌ها بوده اند و عجیب است که یک شاهزاده خانم مسلمان پیدا کرده اند که با فرد مسیحی ازدواج کرده و الیزابت نوه او است. این حرف‌ها همه از سر منظور‌های سیاسی است و من بوی کلک استشمام می‌کنم و می‌دانم ملت ایران بسیار عاقل هستند، اما این‌ها ایرانی‌ها را با مردم ۱۹۰۱ هندوستان اشتباه گرفته اند.

معتضد در پایان این قسمت از برنامه «تاریخ تماشایی» گفت: تمام پادشاهانی که در انگلستان بوده اند از خانواده‌های مختلف بوده اند و همه این‌ها را نبیرگان رسول اعظم معرفی کرده است تا به ملکه می‌رسد که آخرین بازمانده حضرت رسول است! وقتی من این حرف‌ها را می‌شنوم حالم دگرگون می‌شود و می‌گویم واقعا ما را چه فرض کرده اند؟ به قول معروف ما را گرفته اند!

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۱۹۹۷۲۳:۱۴:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۲۹
بنظر بنده بهتر است از اساتید دیگر نیز نظر خواهی شود ،چرا که جناب معتضد در عین باسواد بودن ،فاقد جایگاه قبلی در مقبولیت اجتماعی است ،این مطلب رو بدون حب و بغض عرض کردم
ناشناس۳۵۲۱۳۹۰۶:۲۲:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۳۰
هر کی با جماعت روشنفکر بدون هیچ فکری موافق باشه مقبولیت داره هر کی فکر کنه مقبولیت نداره همینجوری میشه که اینجوری میشه برجام سالها در فکر بودم که کاربرد رسانه ای مثل بی بی سی در چیه الان می دونم
ناشناس۳۵۲۰۹۱۰۱:۳۸:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۳۰
حالا اگر واقعیت داشته باشد که به نفع ماست
ناشناس۳۵۲۱۶۷۰۷:۴۶:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۳۰
«همسرش کیت میدلتون است و مرا یاد میدلتون کاردار سفارت انگلیس در ایران می‌اندازد که وقتی شپرد رفت یک سال سفارت دست او بود و در مهر ماه ۱۳۳۱ مصدق عذر او را خواست و از ایران رفت. من فکر می‌کنم او دختر یا نوه میدلتون باشد.» یعنی تو انگلستان فقط یک فامیل میدلتون هست که همسر ویلیام بخاطر تشابه فامیلی باید نوه سفیر صد سال پیش انگلستان در ایران باشد؟؟
ناشناس۳۵۲۱۹۵۰۸:۲۶:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۳۰
ایشان بیشتر نظرات و تحلیل هاش سیاسی و جناحی شده و برای مردم دیگر ارزشی ندارد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین