ربیعی: تحولات بازار ارز، نباید در زندگی مردم تاثیر بگذارد

گروه اقتصادی الف،   3970229034 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تحولاتی که در بازار ارز صورت می گیرد، نباید در زندگی روزمره مردم تاثیر بگذارد؛ با سیاست‌هایی که دولت در پیش گرفته در نظر دارد ارز تک نرخی را با زندگی مردم پیوند دهد اما نتوانستیم این موضوع را به مردم توضیح دهیم.

ربیعی: تحولات بازار ارز، نباید در زندگی مردم تاثیر بگذارد

به گزارش الف علی ربیعی در گفتگو با مهر، درباره سیاست‌های حمایتی افزایش قدرت خرید کارگران گفت: پیش از هر چیز اولویت نخست ما در دولت این است که آثار ارز بر زندگی مردم را کاهش دهیم که این اقدام در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: تحولاتی که در بازار ارز صورت می گیرد، نباید در زندگی روزمره مردم تاثیر بگذارد؛ با سیاست‌هایی که دولت در پیش گرفته در نظر دارد ارز تک نرخی را با زندگی مردم پیوند دهد اما نتوانستیم این موضوع را به مردم توضیح دهیم. بنابراین نباید اجازه دهیم به ویژه در شرایط خروج آمریکا از برجام تحولات بازار ارز بر زندگی روز مره مردم تاثیر بگذارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در بخش سیاست‌های تشویقی، افزایش قدرت خرید کارگران و بازنشستگان در قالب کارت اعتباری در دستور کار قرار دارد که برای بازنشستگان این طرح آغاز شده اما باید مبلغ آن را افزایش دهیم و دامنه اجرای این طرح را گسترده‎‌تر کنیم.

ربیعی با اشاره به اجرای طرح کارت اعتباری برای کارگران نیز گفت: به دنبال روشی برای تضمین بازپرداخت تسهیلات پرداختی به کارگران در قالب اجرای این طرح هستیم تا بدون ضمانت نامه بانکی کارت‌های اعتباری در اختیار کارگران قرار گیرد و از حقوق ماهیانه آنها کسر شود.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای تضمین بازپرداخت تسهیلات کارت اعتباری برای کارگران، می‌تواند تضمین از سوی کارفرمایان باشد ادامه داد: سعی ما بر این است تا نرخ سود بازپرداخت این تسهیلات برای کارگران بسیار پایین باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۰۹۴۳۰۸:۳۲:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۲۹
کجایی جناب وزیر حتی تولیدات داخلی که ربطی به مواد خارجی ندارن گرون شدن بعد شما میگی نباید گرون بشه ؟؟؟
ناشناس۳۵۰۹۴۵۰۸:۳۵:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۲۹
یک باز نشسته هستم وهمان گونه که حل مسایلی که از خارج تحمیل می شود مهم است وباید چاره جویی شود هم نسبت به مشکلاتی که در داخل مواجه هستیم ودر زندگی روز مره تاثیر گذار است باید حاسیت وجود داشته باشد اقای ربیعی چندی بیش در مورد همسان سازی حقوق باز نشسته ها قصد بیگیری داشتند وبا جدیت هم صحبت می کردند ولی هیچ خبری از بیگیری های ایشان در دست نیست وحالا ایشان درمورد نوسانات ارزی ولزوم برنامه های تشویقی به میان می اورند ومعلوم نیست چه نتیجه ای داشته باشد واین جزییات لازم ولی با این تغییر اخیرقیمتها کافی نیست حساسیت چندانی در این مورد دیده وشنیده نمی شود
ناشناس۳۵۰۹۶۴۰۹:۰۰:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۲۹
جناب شما وزیر کار هستی نه اقتصاد برادر برو یک مقدار کار ایجاد کن عوض این حرف ها
محمد۳۵۰۹۹۴۰۹:۱۸:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۲۹
کجای کارید تاثیر گذاشته و کمر مردم داره خورد میشه
هادی۳۵۱۰۱۰۰۹:۳۲:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۲۹
مگه به حرف شماست!!!!!!!!!!!!!!! تاثیرش رو گذاشته و مردم روز به روز بدبخت تر میشوند
ناشناس۳۵۱۰۱۲۰۹:۳۵:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۲۹
در اقتصاد بازار ارز یعنی ارزش پول ملی، ریزش ریال قرار است کجا تاثیرش را بگذارد، دانمارک و سوییس؟!! بفرمایید از آن خودروساز عزیز بپرسید که این همه سنگش را به سینه زدید و مردم را محدود کردید که آیا متاثر شده یا خیر؟!
ناشناس۳۵۱۰۲۴۰۹:۵۰:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۲۹
شما نگران نباش دکتر. کارت رو بکن. تحولات بازار ارز هیچ تاثیری بر زندگی مردم نداره ، چون دیگه زندگی نمونده.
ناشناس۳۵۱۰۳۵۱۰:۰۱:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۲۹
واقعا نمیگذاره !! چی گرون نشده حتی عینک میخوای بخری میگه دلار گرون شده دوبرابر قیمت فقط حقوق کارمندا مستثنا شده !!! مخصوصا با مجازات تحصیلکرده ها ....
رضا۳۵۱۰۳۸۱۰:۰۴:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۲۹
خب تاثیر گذاشته . شما باید یک کاری کنید که تاثیر نذاره . کلا توی این مملکت فقط مسولین میگین نیابد و باید ولی هیچ تلاشی در این باید ها و نباید ها نمی کنند
حمید۳۵۱۱۱۲۱۰:۵۷:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۲۹
چشم حتما به دلار 6000 تومنی میگم نظر شما را جناب آقای ربیعی
ناشناس۳۵۱۱۱۵۱۰:۵۹:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۲۹
نباید تاثیر بذاره ولی گذاشته. یه سر به بازار بزن. پوشک بچه از 30 تومن شده 54 تومن.لوازم خانگی یه سر بزن. آقا شماها اصلا بازار میرید؟
ناشناس۳۵۱۲۲۰۱۲:۰۶:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۲۹
سال گذشته خبرنگار تابناک از تعدادی نماینده مجلس قیمت کالاهای اساسی را پرسیده بود هیچکدام نمی دانستند یا نصف قیمت می گفتند یا پنجاه درصد بالاتر چون اصلا خرید نمی کنند تا بفهمند.
ناشناس۳۵۱۱۴۳۱۱:۲۴:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۲۹
معلومه وزیر خیلی وقت هست از مردم خبر ندارد!!!
ناشناس۳۵۱۱۵۷۱۱:۳۰:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۲۹
آقای وزیر کمترین کمک و همدردی اینه که سکوت کنی، شما و همهء دولتمردان که به خیرتان امید نیست لطفا شر نرسانید. حرف شما نمک به زخم مردمه. پدر 76 سالهء من مجبوره کار کنه،او یک استثناء نیست. من هم در 44 سالگی بیشترین احساسی که تجربه کردم شرمندگی در برابر خانواده بوده،من یک استثناء نیستم. لطفا سکوت کنید.
ناشناس۳۵۱۱۸۸۱۱:۵۰:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۲۹
اصلاً کوچکترین اثری تو زندگی مردم نگذاشته است شما خودتان را ناراحت نکنید بهتر هم شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۳۵۱۲۲۵۱۲:۰۹:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۲۹
تحولاتی که در بازار ارز صورت می گیرد، نباید در زندگی روزمره مردم تاثیر بگذارد!!!!!!!!
ناشناس۳۵۱۲۲۶۱۲:۰۹:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۲۹
اقای وزیر محترم نقدینگی طی دوره روحانی سه برابر شده و توسط همین دولت ارزش پول باید یک سوم باشه تا توازن برقرار بشه و کارگر همچنان کار بکند و پس انداز بکند و تبخیر شود و .......
بورامینی۳۵۱۲۳۶۱۲:۱۶:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۲۹
اخیرا کمتر بیش امده ولی چند سالی است که نظر شهروندی خودرادر یک روزنامه مشهور منتسب به اصطلاح اعتدال که تمایل به دولت دوازدهم دارد همین اواخر هم بازتاب دادم که در شرایطی که قیمتها دستخوش تغییر می شود وبا مشکلات ارزی مواجه هستیم باید در تخصیص منابع ارزی ملاحظاتی مانند بهره وری کیفیت واعتبار سنجی در نظر گرفته شود وبهره وری را با اهمیت تلقی کردم وبه مباحثی مانند گردشگری که ارز اوری دارد یاداوری نمودم وتوصیه به شعار سالی که رهبری فرمودند به حمایت ازکالای ایرانی برداختم وبه حمایتهای بیمه ای نیز اشاره داشتم مشکلی که وجود داشت روزنامه مزبور این اواخر بیشتر مایل به منتشر کردن نکات تقریباانتقاد امیز بود حتی بیش امد که کلمه جمهوری اسلامی وو............ از نظر چند سطری را حذف میکرد که اعتراض می کردم و علایق جناحی وحزبی داشتند که مورد قبول نبود وشاید تردید هایی هم ایجاد کرد بهر صورت حتما مسولین محترم از منبع اطلاع رسانی سایت الف نیز بهره مند میشوند ما در هدفمندی به سبک خاصی هدفمندی داشتیم که همه را شامل میشد برخی براین باورند که یک شیوه متداول در برخی کشورها در صورت تغییرات نسبی قیمتها بهر دلیل نظیر هدفمندی یارانه هاکه هر از چند گاهی طبیعتااتفاق می افتد تامین جامع اجتماعی وجود دارد که قشرهای اسیب بذیر را تحت بوشش قرارمیدهد این دقیقا وظیفه کارشناس اقتصادی است که محل انجام این موارد را موردمداقه قرار دهند هر شهروندی یا باز نشسته است یا هر شغل دیگر از منظر افکار شخصی ونیازمندی نگاه میکند احاطه لازم ندارد هرچند از تجربه عملی وجهادی واقتصاد خانوار در دوران خدمت برخوردار باشد
ناشناس۳۵۱۲۷۰۱۲:۴۱:۲۸ ۱۳۹۷/۲/۲۹
خود گویی . خود خندی ،عجب...
ناشناس۳۵۱۴۵۱۱۴:۴۳:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۲۹
جناب وزیر بازار باید و نباید خودشو داره . با بایدهای و نبایدهای شما کار نمیکنه
ناشناس۳۵۱۹۳۷۲۱:۵۰:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۲۹
شما خودت را ناراحت نکن.اصلا روی زندگی ما تاثیر نگذاشته!ما اصلا احساس نمیکنم که دلار از 3 هزارتومن به 6 هزار تومن رسیده!بازار هم که خدا را شکر هیچ تغییری نداشته!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین