زنگنه: نامردی هم حدی دارد/ توتال برود، CNPC چین را جایگزین می‌کنیم

گروه اقتصادی الف،   3970227090 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر نفت از امکان جایگزینی توتال فرانسه در فاز ۱۱ پارس جنوبی با شرکت چینی CNPC خبر داد و گفت: برای خروج توتال از قرارداد جریمه‌ای وجود ندارد اما مبلغی که توتال تاکنون در این قرارداد هزینه کرده است تا زمان اجرای کار، بازپرداخت نمی‌شود.

زنگنه: نامردی هم حدی دارد/ توتال برود، CNPC چین را جایگزین می‌کنیم

به گزارش تسنیم، بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه امضای موافقتنامه بین المللی توسعه میدان نفتی کرنج با کنسرسیوم بین المللی پرگس اظهار داشت: توتال اعلام کرده است اگر امریکا مجوز معافیت توتال از تحریم ها را صادر نکند بر اساس قرارداد، فرآیند خروج از قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی را آغاز می کند.

وی افزود: طبق قرارداد، در صورتی که توتال فرانسه از فعالیت در توسعه فاز 11 پارس جنوبی کنار برود شرکت سی.ان.پی.سی چین جایگزین آن می شود. زنگنه با بیان اینکه "سی.ان.پی.سی چین در صورت جایگزینی، سهام توتال را در اختیار می‌گیرد"، گفت: در صورت خروج طرف چینی از قرارداد نیز شرکت پتروپارس ایران باقی می ماند.

وی ادامه داد: برای خروج توتال از قرارداد جریمه ای وجود ندارد اما مبلغی که توتال تاکنون در این قرارداد هزینه کرده است تا زمان اجرای کار، بازپرداخت نمی شود. زنگنه در خصوص قرارداد با کنسرسیوم پرگس اذعان داشت: با مسوولان پرگس درباره اجرای این قرارداد و تامین فاینانس مذاکره کردیم که آنها اعلام کردند از چه محل هایی می توانند پول را تامین کنند. وزیر نفت با بیان اینکه "بر اساس صحبت هایی که شد، بابت اینکه نتوانند این قرارداد را اجرا کنند نگرانی ندارم"، گفت: به نظر می رسد این کنسرسیوم از عهده اجرای این کار برمی آید.

زنگنه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت توسعه لایه نفتی پارس جنوبی گفت: بهتر است در این زمینه کمتر صحبت کنم؛ زیرا هر حرفی بزنم، به سراغ گزینه های ما می روند و آنرا می سوزانند. وزیر نفت در پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام اسامی مشتریان جدید نفتی ایران اذعان داشت: از آنها نام نمی برم؛ زیرا آمریکا و همسایگان نامرد به سراغ آنان می روند.

زنگنه در واکنش به سخنان برخی اعضای اوپک درباره نبود نگرانی از کمبود نفت ناشی از تحریم نفتی ایران گفت: نامردی هم حدی دارد. وی افزود: سختی برای همه کشورها رخ می دهد اما نباید از شرایط سخت همسایه پایکوبی کرد.

وزیر نفت با بیان اینکه " افزایش بهای نفت به سود آمریکاست و از پشت پرده با آمریکا همدستی می کنند"، گفت: افزایش قیمت نفت به سود شیل نفت، اشتغالزایی و افزایش درآمدهای نفتی آمریکاست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۹۰۵۵۱۰:۵۷:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۲۷
هم نامردی حد داره هم حماقت
ناشناس۳۴۹۲۴۰۱۲:۳۹:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۲۷
وقتی داشتی باتمام وجودقراردادهای محرمانه راامضاءمیکردی وحیثیت یک ملت رونادیده میگرفتی،بایدفکرازنجاش روهم میکردی. وقتی شیاطین راکدخداومردم محروم رانامحرم بدانی نتیجه اش همین است. عاقبت غروروتکبرروحانی وژنرالهای پوشالی بهترازاین نمیشه.
ناشناس۳۴۹۲۵۳۱۲:۴۵:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۲۷
شفاف باید به مردم بگوییم وضعیت ما به گونه‌ای است که نمی توانیم از سرمایه و تکنولوژی جهان استفاده کنیم و بدون شک توان داخلی نیز جوابگو نیست و باید سالها تلاش کنیم شاید به نتایجی برسیم
ناشناس۳۴۹۷۶۶۲۱:۴۹:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۲۷
آفرین. اما سهم لجاجت هم در اعتماد به کدخدا کم نبوده است.
ناشناس۳۴۹۸۱۳۲۲:۴۲:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۲۷
واقعا لحن صحبت کردن ایشون باعث تاسفه...نامردی دیگه چیه!!!!؟؟ انتظار دارید یه شرکت خصوصی که باید پاسخگوی سهامدارانش باشه به خاطر ما به جریمه های آمریکا تن بده!!!!؟؟؟ این که ایران خودرو و سایپا نیست که به دستور دولت بره در سوریه و ونزوئلا خط تولید دایر کنه
ناشناس۳۴۹۰۵۸۱۰:۵۹:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۲۷
اگه پتروپارس قابلیت اجرای کار رو داره، چرا از اول این قرارداد ننگین رو با توتال بستید؟ اگه نداره چرا الان که توتال می خواد بره، چین هم ممکنه دبه کنه، به فکر جایگزینی طرف ایرانی افتادید؟
ناشناس۳۴۹۵۲۰۱۵:۵۳:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۲۷
از سر ناچاری
ناشناس۳۴۹۵۴۱۱۶:۱۸:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۲۷
دوستان عزیز هدف از مشارکت پترو پارس کسب تجربه بود در کنار تجهیزات اجرای این فاز حد اقل 5 ملیارد دلار اعتبار لازم دارد .
ناشناس۳۴۹۶۹۳۱۹:۳۲:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۲۷
اون هم بدون مناقصه!
ناشناس۳۴۹۰۷۵۱۱:۰۷:۳۹ ۱۳۹۷/۲/۲۷
خروج توتال بدون پرداخت جریمه !!!! تازه میفهمیم چرا قرارداد های نفتی محرمانه بوده
ناشناس۳۴۹۰۹۵۱۱:۱۸:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۲۷
از شما بعید است ! عالم سیاست مرد و نامرد نمی شناسد ، ساده لوح و زیرک می شناسد
ناشناس۳۴۹۱۰۱۱۱:۲۱:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۲۷
نادانی هم حدی دارد. چند بار باید از یک سوراخ گزیده شویم؟ تا متوجه بشویم که ده سال است که با این جایگزین کردن ها نتیجه ای نمی گیریم!
ناشناس۳۴۹۱۱۰۱۱:۲۷:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۲۷
وزرای دولت روحانی فکر میکنن دنیای پیچیده امروز ، خونه خاله ست ! - به ظریف گفتن چه تضمینی برای باقی موندن آمریکا در برجام گرفتین ، گفت تلفن و امضای جان کری !! - به زنگنه گفتن چرا یواشکی و زیرمیزی با توتال قرارداد بستین و اگر باز دست ایران رو بذاره توی پوست گردو و فرار کنه چی ، گفت به ما قول محکم داده که نمیره !!! پ . ن : یکی این حضرات وزیر و وکیل رو از خواب خرگوشی بیدار کنه تا کل مملکت رو نفروختن . آخه کجای دنیا بدون تعهد کتبی قرارداد میبندن و حق فسخ رو مشخص نمیکنن ؟ آخه کدوم آدم عاقلی همچین قراردادهای مشکوکی میبنده ؛ اونم بدون گرو ؟
ناشناس۳۴۹۱۲۹۱۱:۳۷:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۲۷
دوران مردی و نامردی گذشته است. سختی هم گویا فقط برای ماست
حسین۳۴۹۱۳۵۱۱:۳۹:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۲۷
وی ادامه داد: برای خروج توتال از قرارداد جریمه ای وجود ندارد ....صد رحمت به ترکمنچای......هیهات من الذله
ایران۳۴۹۱۵۸۱۱:۵۵:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۲۷
جناب وزیر ژنرال! انتظار داشتم در دولت حقوقدان، قراردادها جامع نوشته میشدند، چرا برای ترک احتمالی توتال جریمه درنظر نگرفته اید که به ادبیاتی ازقبیل نامردی متوسل شوید؟ توتال هم نامرد است هم نالوتی و....الخ. اما شما که کاربلد بودید وژنرال ورئس تان هم حقوق دان چرا قرار دادی بسته اید که منافع جلت تامین نشود؟ و وزیر پرسابقه اش مجبور شود به ادبیات چاله میدانی متوسل شود؟
ناشناس۳۴۹۱۵۹۱۱:۵۶:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۲۷
سیاست یعنی کسب بیشترین منافع ملی بحث مرام و مردی نیست
ناشناس۳۴۹۱۶۸۱۲:۰۰:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۲۷
نامرد اونیه که صدبار بهشون میگی بابا به اینا اعتماد نکنن ولی به راحتی هرکاری دلشون می خواست کردن حالا هم کاسه چه کنم دستشون گرفتن حالا متوجه شدین جناب زنگنه خراب کاری های شما جناب زنگنه حدی داره کرسنت استات اویل Ipc پتروشیمی خلیج فارس توتال بس نیس؟!!!!!!!!!
ناشناس۳۴۹۱۸۸۱۲:۱۲:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۲۷
نامردی هم حدی دارد......وزرای ما رو باش بجای تفکر استراتژیک به چه اصطلاحاتی روی میاورند...اینو میگن شایسته سالاری ی ی ی ....
ناشناس۳۴۹۱۹۲۱۲:۱۳:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۲۷
ساده لوحی هم حدی دارد!!
ناشناس۳۴۹۲۲۰۱۲:۲۵:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۲۷
بده به شرکت های داخلی ..
مهدی۳۴۹۲۳۵۱۲:۳۶:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۲۷
به این فکر میکنم که اگه زمان برگرده عقب آیا وزارت نفت باز هم با توتال قرارداد میبنده یا نه؟! متاسفانه جوابش مثبته! بعضیا دوس دارن هزار بار گول بخورن و هزار بار یه اشتباه رو تکرار کنن!
ناشناس۳۴۹۲۴۶۱۲:۴۲:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۲۷
از اروپا هم ابی گرم نمیشه باید به فکر چاره شد
ناشناس۳۴۹۳۰۳۱۳:۱۶:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۲۷
این از قرارداد محرمانه بدون پشتبیان و این هم از اعتماد و حمایت به تولید ملی البته بعد از بریده شدن تمام امید های حتی از شرکت های چینی!!!
ناشناس۳۴۹۳۳۴۱۳:۳۷:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۲۷
ادبیات وزیر محترم نفت : نامردی هم حدی دارد آقای وزیر مگه توتال سیبیل گرو گذاشته بود؟ جناب وزیر محترم نفت، دوره ی این حرفها خیلی وقته گذشته چرا با توتال قرارداد بستین اما ضمانت اجرا تعیین نکردین؟ آقای رئیس جمهور محترم، همه ی دانشجویان حقوق از ترم سوم به بعد میدونن که تو قراردادها برای اجرای تعهدات ناشی از قرارداد ضمانت اجرا تعیین میکنن مگه کتاب اعمال حقوقی رو نخوندین؟ البته شما مدرکتونو از خارج گرفتین، راستی کِی وقت کردین برین خارج برای درس خوندن؟ حالا متوجه شدم که چرا مکرون با چنگ و دندون از برجام دفاع میکنه کلی پول توشه
ناشناس۳۴۹۴۰۶۱۴:۲۱:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۲۷
کم کم بندهای محرمانه قراردادهای بین المللی داره رو میشه یکیش همین در صورت بازگشت تحریمها خروج از قرارداد " بر اساس قرارداد " صورت گرفته یعنی خروج بی دردسر و بدون پرداخت خسارت منتظر این بندهای محرمانه در قراردادهای خودروسازی هم باشید
محسن۳۴۹۴۵۸۱۴:۵۶:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۲۷
اینکه قسمتی از برنامه و سناریو هست.کی را تهدید میکنی؟پروژه های شما را،صفرتاصد چینی ها انجام میدهند،ده برابر قیمت.حتی روسها ورود نمیکنند!!!!
ناشناس۳۴۹۴۸۵۱۵:۲۳:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۲۷
استعفا بده
سرباز۳۴۹۵۳۴۱۶:۱۱:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۲۷
الان میفهمم چرا وضع ما اینه این بنده خدا ۲۰ سال با مدرک عمران وزیر نفت.....
زارع۳۴۹۶۰۶۱۸:۰۳:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲۷
ی جوری حرف میزنه که انگار ماست بندی میخاد بزنه
ناشناس۳۴۹۸۸۷۰۰:۱۹:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۲۸
چرا دانشگاه هارو قوی نمیکنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین