حسین شریعتمداری فاش کرد؛ خبر محرمانه درباره مرگ بن‌سلمان در تیراندازی‌های کاخ پادشاهی

گروه جهان الف،   3970227021 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک سرویس اطلاعاتی در گزارش محرمانه خود با قاطعیت آورده است که در جریان درگیری‌های شنبه‌شب ریاض- اول اردیبهشت/۲۱ آوریل- حداقل دو گلوله به محمد بن‌سلمان ولی‌عهد عربستان اصابت کرده و احتمال اینکه از دنیا رفته باشد نیز وجود دارد.

 حسین شریعتمداری در شماره امروز پنجشنبه روزنامه کیهان نوشت: شواهد فراوان و قابل توجهی در دست است که نشان می‌دهد غیبت نزدیک به 30 روزه «محمد بن‌سلمان» ولیعهد پادشاه عربستان طبیعی به نظر نمی‌رسد و از بروز حادثه‌ای حکایت می‌کند که تلاش می‌شود از میدان دید دیگران پنهان بماند. بخوانید!


1- شنبه‌شب اول اردیبهشت ماه جاری (21 آوریل 2018 ) خبرگزاری‌ها از یک درگیری شدید در ریاض خبر دادند. فیلم‌ها و تصاویری که از محل درگیری مخابره شده بود به وضوح از تردد ‌تانک‌ها و زره‌پوش‌ها در اطراف کاخ سلطنتی آل‌سعود حکایت می‌کرد و صدای تبادل آتش با سلاح سنگین میان گارد سلطنتی و گروهی که هنوز هویت آنها فاش نشده است شنیده می‌شد. این درگیری برای چند ساعت پیاپی ادامه داشت. بعد از وقوع حادثه و با تاخیری سوال‌برانگیز (فردای آن روز)، مقامات سعودی در یک گزارش رسمی اعلام کردند که یک «آی پهپاد» از نوع «هلی‌شات» که به عنوان اسباب‌بازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد در آسمان اطراف کاخ دیده شده بود که با پدافند هوایی منهدم شد! و توضیح ندادند که آیا چند ساعت تیر‌اندازی با سلاح سنگین و حضور ‌تانک‌ها و زره‌پوش‌ها برای مقابله با یک اسباب‌بازی بوده است؟!

2- محمد بن‌سلمان به حضور مداوم در رسانه‌ها و مصاحبه‌های پی در پی با شبکه‌های خبری شهرت داشت به گونه‌ای که تقریبا هیچ روزی نبود که تصویر و یا اظهار نظری از وی در رسانه‌ها نباشد. با این حال غیبت کامل 27 روزه بن‌سلمان در رسانه‌ها و بی‌خبری مطلق از حضور او در بازدید از فلان مرکز یا افتتاح فلان ساختمان و... که تقریبا همه روزه مواردی از آن دیده و مخابره می‌شد را نمی‌توان تصادفی و عادی تلقی کرد!

3- محمد بن‌نایف، ولیعهد رسمی آل‌سعود که بن‌سلمان با پشتیبانی آمریکا و حمایت پدرش او را برکنار کرده و خود به جای او نشسته بود، بعد از برکناری، در قصر محل اقامت خود محبوس بود و هیچ خبری از وی به بیرون درز نمی‌کرد. اما بن‌نایف اخیرا در اقدامی دور از انتظار در صفحه توئیت خود، سیاست‌های محمد بن‌سلمان را به شدت محکوم کرده و ادامه آن را باعث نابودی حاکمیت چند ده ساله آل‌سعود دانسته است. در بخشی از توئیت بن‌نایف آمده است:

«100 میلیارد دلار میزان سرمایه‌گذاران یمنی در عربستان است و اکثر آنان برای خروج از کشور و انتقال دارایی‌های خود به دیگر کشورها تلاش می‌کنند که علت آن سیاست‌های عقیمی است که بن‌سلمان بر سرمایه‌گذاران خارجی تحمیل کرده است. علاوه بر آن شاخص سرمایه‌گذاری امن در عربستان کاهش یافته است. سرزمین بدون مردم، کشور نیست. اعمال محدودیت و در تنگنا قرار‌ دادن مردم، ظلم و ستم به مردم و تلاش برای تغییر هویتی که جمع و متحد شده است و افراد بر اساس آن رشد و نمو یافته‌اند به معنای تهدید مستقیم برای کشور به عنوان یک منظومه کامل است». بن‌نایف در ادامه آورده است «بن‌سلمان به علت کوته‌فکری‌های سیاسی و شیوه تعامل با مردم در واقع با سرنوشت کشور بازی و موجودیت عربستان را تهدید می‌کند... اهمیت مسجد‌الاقصی به لحاظ دینی و وجدانی و سیاسی و عاطفی کمتر از حرمین شریفین نیست و تا‌کنون سابقه نداشته است که یکی از پادشاهان و شاهزادگان و سران کشورهای عربی و اسلامی در قبال قدس و مسجد‌الاقصی کوتاهی کرده و اقدام خود را هم علنی کنند ولی بن‌سلمان و اطرافیان او این کار را کرده‌اند. باید بدانیم که قدس پایتخت ابدی فلسطین است».

از محمد بن‌نایف که در محل اقامت خود محبوس بود و اجازه کمترین تماسی با دنیای بیرون از قصر خود نداشت، این اظهار نظر و حمله مستقیم و همه‌جانبه به محمد بن‌سلمان عجیب و غیر‌منتظره است آن‌هم بن‌سلمانی که به برخوردهای سخت و خشونت‌آمیز با مخالفان خود شهرت دارد، بنابراین توئیت محمد بن‌نایف تنها می‌تواند نشانه بیرون افتادن بن‌سلمان از چرخه قدرت در عربستان باشد.

4- دو هفته قبل «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه ترامپ در سفری ناگهانی به ریاض رفت و خبرگزاری‌ها به نقل از مقامات سعودی از ملاقات و گفت‌و‌گوی او با محمد بن‌سلمان خبر دادند! اما برخلاف معمول هیچ تصویری از این ملاقات مخابره نشد! تا آنجا که برخی از منابع خبری در انجام این ملاقات تردید کردند!

5- قطر در برخورد با عربستان از روش کج‌دار و مریز استفاده می‌کرد و در تلاش بود تا پیوندش با آل‌سعود به طور کامل گسسته نشود و راه بازگشت باز بماند ولی اخیرا با صراحت اعلام کرده است که هیچ‌یک از شروط عربستان - بخوانید بن‌سلمان- را نمی‌پذیرد. این حرکت قطر نیز از حادثه‌ای در حاکمیت آل‌سعود خبر می‌دهد که می‌تواند حذف بن‌سلمان نتیجه آن باشد.

6- نامه محرمانه ترامپ به سران برخی از کشورهای عربی خلیج‌فارس- که اطلاع رهبر معظم انقلاب از آن شگفتی غرب را در پی داشت- و صدور چندین و چند دستور‌العمل خطاب به آنان که با بایدها و نبایدها همراه بود، غیر‌منتظره به نظر می‌رسید چرا که مضمون و محتوای نامه ترامپ حاوی نکته‌ای نبود که پیش از آن به طور علنی خطاب به سران عرب خلیج‌فارس مطرح نشده باشد! از این روی ارسال محرمانه آن در عرف سیاسی معمول و قابل توجیه نبود، مگر اینکه اتفاق غیر‌قابل پیش‌بینی و تازه‌ای افتاده باشد که سران کشورهای یاد شده را با شوک و سردرگمی روبرو کرده و باعث شده که ترامپ دلگرمی دادن به آنان را ضروری بداند! سفر ناگهانی و بدون مخابره تصویر مایک پمپئو به عربستان نیز در همین جهت قابل ارزیابی است.

7- و اما، آنچه شواهد و قرائن یاد شده را از احتمال به قطعیت نزدیک می‌کند یک خبر به کلی سرّی است که از سرویس اطلاعاتی و امنیتی یکی از کشورهای عربی منطقه درز کرده و به گونه‌ای در اختیار کیهان قرار گرفته است. این سرویس اطلاعاتی در گزارش محرمانه خود برای مقام عالی کشور متبوع خویش با قاطعیت آورده است که در جریان درگیری‌های شنبه شب ریاض- اول اردیبهشت/21 آوریل- حداقل دو گلوله به محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان اصابت کرده و احتمال اینکه از دنیا رفته باشد نیز وجود دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۸۸۱۱۰۷:۵۴:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۲۷
امیدوارم به حق محمد و آل محمد بن سلمان از دنیا رفته باشد تا ملت ایران از شر او در امان بمانند
ناشناس۳۴۹۲۱۸۱۲:۲۳:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۲۷
تقریباًهیچ سعودی الاصلی درعربستان سعودی ساکن نیست وساکنین حاضرغیرسعودیند. بزودی شاهدنابودی وهابیهاخواهیم بودانشاءالله.
ناشناس۳۴۹۶۱۷۱۸:۱۶:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۲۷
نشستیم و فقط میگیم به حق .. فلانی را نابود کن صدام را که امریکا نابود کرد ما گذاشتیم به حساب خودمون حالا این سعودیه را هم خودشون کشته باشند((طبق اطلاعات بسیار دقیق !!!سرویسهای کیهان)) باز هم میگیم ما دعا کردیم......
ناشناس۳۴۹۶۸۷۱۹:۲۳:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۷
ایران به اندازه ی کافی انسانهای شایسته و منابع داره که اگر درست و بجا استفاده شوند نیازی نیست آرزو کنیم کسی بمیره تا ما به خوشبختی برسیم. دعا کنیم انسانهای توانمند و شایسته به جایگاه شایسته ی خودشون برسند تا کشور جایگاه خودش رو پیدا کنه!
ناشناس۳۴۸۸۳۷۰۸:۴۰:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۲۷
انشاا... درست باشد
مهندس جنت شهری۳۴۸۸۵۶۰۹:۰۲:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۲۷
اخبار به کلی سری در اختیار کیهان...جل الخالق...مکه اینتنجلت سرویس یا موساد هستید که اخبار سری اول در اختیار شما قرار میگیرد...
ناشناس۳۴۹۱۲۲۱۱:۳۵:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۲۷
این یک راه قدیمی برای رفع شبهه از دستگاههای امنیتی است. چند سال پیش خبر انفجار دفتر خاتمی منتشر شد و شایعه شد که بمب به پای او آسیب زده و عصری ایشان مصاحبه ای کرد که در آن ایستاده بود و دوربین تمام قد ازش فیلم گرفت. این فرد عرب یک ماهه غایبه و باید به هوای این غیبت طولانی خبری منتشر شود که راستی ازمایی شود. حالا افتاده گردن کیهان ایران. امر رایجیه در خبررسانی امنیتی -اطلاعاتی.
ناشناس۳۴۹۲۳۱۱۲:۳۳:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۲۷
نیازی نیست جاسوس باشی وبفهمی. اندکی نبوغ ودقت وهوشیاری وبصیرت کافیست. اگرمهره های خبری وفعل وانفعالات روزمره راکه اغلب مردم به سادگی ازکنارش ردمیشوندکنارهم بگذاری وبه مخفیکاریهاو نمایشهای سیاسی و.... ورفت آمدهاوادبیات سیاستمداران دقت کنی،به نتایج غیرقابل باور میرسی. البته این بمعنی تاییدخبرمرگ سلمان نیست.
ناشناس۳۴۹۴۸۶۱۵:۲۴:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۲۷
ببخشید به سرویس های جاسوسی محبوب شما توهین شد.
به درک ی ظالم کم شد۳۴۸۸۶۲۰۹:۰۵:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۲۷
بن سلمان یک نوکر تمام قد صهیونیستها وامریکا بوده وهست
ناشناس۳۴۸۸۷۵۰۹:۱۱:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۲۷
پیام تبریک یادتون نره
ناشناس۳۴۸۸۸۰۰۹:۱۸:۳۲ ۱۳۹۷/۲/۲۷
اگه حقیقت داشته باشه، که ان شالله داره، یکی از بهترین خبرایی میتونه باشه که تو این مدت شنیدم؛ مدتی که پره از خبرای بد از خیانت آمریکا و دغل بازی اروپا و وحشی گری صهیونیستها و عبرت نگرفتن دوستان داخلی از تاریخ
ناشناس۳۴۸۸۹۴۰۹:۲۹:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۲۷
بعید است کشته شده باشد چون به هر حال اگر کشته شده بود بعد از این همه مدت خبری بیرون درز می کرد! احتمال دارد به شدت صدمه دیده باشد
محمد م۳۴۸۹۰۹۰۹:۳۸:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۲۷
به لطف خدا ریشه آل سقوط کنده بشه و آه دل مردم مظلوم یمن بگیره و وجود نحس بن سلمان راهی جهنم بشه انشا....
ناشناس۳۴۹۲۹۵۱۳:۱۰:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۲۷
محمد جان چقدر دلسوز ملت یمن هستید
محمد۳۴۹۹۰۲۰۰:۵۲:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۲۸
انشاالله
امیر۳۴۸۹۹۶۱۰:۳۵:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۲۷
امیدوارم کیهان این یکی رو راست بگه.
ناشناس۳۴۹۲۷۷۱۲:۵۸:۳۹ ۱۳۹۷/۲/۲۷
متاسفانه یا خوشبختانه نه همه خبرها بلکه اکثر خبرهای کیهان واقعیت دارند.
ناشناس۳۴۹۰۵۳۱۰:۵۶:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۲۷
سازمان اطلاعات کشوری عربی با کیهان رابطه نزدیگ دارد ؟؟؟ ببخشید مگر روزنامه کیهان وزارت خانه است
ناشناس۳۴۹۳۷۱۱۳:۵۷:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۲۷
میبخشیم ولی 1) کدوم وزارتخونه اخباری که بهش میرسه را منتشر میکنه ؟ 2) کجای دنیا روزنامه ها اخباری که بهشون میرسه را ترشی میندازن؟
ناشناس۳۴۹۴۰۰۱۴:۱۶:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۲۷
تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها!
ناشناس۳۴۹۶۴۵۱۸:۴۸:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲۷
سرویس اطلاعاتی یک کشور ی مطلبی رو برای نشر در اختیار یک نشریه قرار می دهد اشکالش کجاست ؟
ناشناس۳۴۹۰۸۵۱۱:۱۲:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۲۷
عاقبت همه ظالمان
ناشناس۳۴۹۱۰۳۱۱:۲۱:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۲۷
خدا کنه به درک واصل شده باشه ، ملعون
ناشناس۳۴۹۲۲۱۱۲:۲۵:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۲۷
تا حالا هرچی گفتی درست از آب در اومده
ناشناس۳۴۹۲۳۰۱۲:۳۲:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۲۷
فقط به این فکر کنید که چرا چنین اخباری فقط از دکه کیهان بیرون می آید
ناشناس۳۴۹۲۹۴۱۳:۱۰:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۲۷
العربیه در خبر فوری تایید کرد حرف و اطلاعات حاج حسین شریعتمداری و امشب بعد از نماز مغرب جنازه محمد بن سلمان در قبرستان مکه دفن میکنند
ناشناس۳۴۹۳۲۵۱۳:۲۹:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۲۷
خداوند شر ظالمین را از سر مردم کم کند، علی الخصوص حکام آل سعود را.
سینا۳۴۹۴۲۲۱۴:۳۰:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲۷
یا خدا درست باشه این خبر بایدکیک درست کنیم
ناشناس۳۴۹۴۹۳۱۵:۳۲:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۲۷
ان شاءالله ک قاتل زائران بیت الله الحرام بدرک واصل شده باشد،،من اگر خبر درست باشد حتما نماز شکر خواهم خواند
من۳۴۹۵۳۰۱۶:۰۲:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۲۷
ای کاش یه رسانه دیگه جز کیهان اینو میگفت تا احتمال بدیم که خبر درست باشه
ناشناس۳۴۹۵۳۹۱۶:۱۷:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۲۷
داستان است اگر به درک رفته بود حتما تا الان اعلام میشد مثل عبدلله صالح که در یمن بود
ناشناس۳۴۹۵۸۶۱۷:۳۸:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۲۷
چنانچه این امر واقعیت داشته باشد با توجه دشمنی در خانواده ال سعود درز خبر قاعدتا نمی تواند زیاد طول بکشد
پیمان۳۴۹۵۸۹۱۷:۴۴:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۲۷
حداقل خداکنه یه گلوله خورده باشه تا حس کنه تیر و ترکش خوردن چه حسی بدی داره!
ميثم۳۴۹۶۶۰۱۸:۵۷:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۲۷
خطای بن سلمان این بوده که تلگرامو تو عربستان فیلتر نکرد و این اتفاق رخ داد. در واقع ایندفعه تلگرام تاثیر دلخواه و پسندیده برای خیلی ها داشته. تلگرام متشکریم.
ناشناس۳۴۹۷۷۴۲۱:۵۶:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۲۷
ان شاالله آه مردم یمن بگیره قطع نخاعی شده باشه بقیه عمرشو ایزی لایف بهش ببندند تا بفهمه یه من ماست چقدر کره داره
ناشناس۳۴۹۸۷۴۰۰:۰۸:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۲۸
متاسفم از اینکه قریب به اتفاق پیامها خوشحالی از مرگ یک انسان بود!
ناشناس۳۴۹۸۸۹۰۰:۲۲:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۸
نشستین دلتونو خوش کردین که بن سلمان میمیره ولابد ارثش میرسه به شما....نه عموجان...این سگ بمیره ده تا گرگ دیگه تو آستین این طایفه وامریکا هست...برید به زندگیتون برسین...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

    2. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

    3. یمنی ها فراتر از تصور !

    4. همان دیوانه همیشگی!

    5. حمله بزرگ روسیه در راه است؟/ بورل: تکلیف جنگ اوکراین مشخص خواهد شد

    6. توطئه جدید غربی-عبری در نوار غزه

    7. ترامپ بار دیگر در نظرسنجی‌ها از بایدن پیشی گرفت

    8. ادعای ترامپ: اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم

    9. استقرار نیروهای ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

    10. بیانیه «جی۷» درباره ادعای انتقال موشک بالستیک از تهران به مسکو

    11. تشکیل یک نیروی مسلح در جنوب غزه تحت فرماندهی ماجد فرج

    12. پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قطعی شد

    13. پوتین: روسیه در قبال دشمنان خط قرمزی ندارد و آماده جنگ هسته‌ای است

    14. روایت تکان‌دهنده آبزرور از عمق فقر در میان کودکان انگلیس

    15. لفاظی های یک شکست خورده تمام عیار!

    16. سید نصرالله: چه کس باور می کند که بایدن نتواند جنگ غزه را متوقف کند

    17. پیشنهاد همسر رئیس جمهور درباره کمک‌رسانی به غزه

    18. خزعلی در دیدار با مقام فنلاندی: حجاب در ایران، مقوله ای فرهنگی و پذیرفته شده است

    19. موضع‌گیری جدید دوحه درباره آتش بس در غزه

    آخرین عناوین