سریال‌های ماه‌رمضان از امشب به روی آنتن می‌روند + معرفی فیلم‌ها

گروه فرهنگی الف،   3970226107

برخلاف برخی از رسانه‌ها که اعلام کرده بودند پخش سریال "بچه مهندس" در رمضان منتفی است، مدیرکل روابط عمومی صداوسیما از جا به جایی این سریال با سریال "پدر" خبر داد.

سریال‌های ماه‌رمضان از امشب به روی آنتن می‌روند + معرفی فیلم‌ها

 تلویزیون سال‌هاست که در مناسبت‌های مختلف به خصوص ماه مبارک رمضان برنامه‌ها و سریال‌های متنوع و جذابی را تدارک می‌بیند.

به گزارش تسنیم امسال هم احسان علیخانی و رامبد جوان هر دو برنامه متفاوت "ماه عسل" و "خندوانه" را ویژه ماه مبارک رمضان دارد؛ اما این دو برنامه در حالی به روی آنتن می‌رود که مخاطبین هر دو برنامه می‌توانند در زمان مشخص و بدون تداخل زمانی، این دو برنامه پرمخاطب و جذاب را در قاب تلویزیون به نظاره بنشینند. نیما کرمی با جُنگ شبانه «دعوت»، هادی صلح‌جو با «ماه خدا» و کاظم احمدزاده با «شهر عزیز» از جمله مجریانی هستند که برنامه‌های رمضانی امسال را اجرا می‌کنند. در شبکه‌های یک، دو و سه هم "سرّ دلبران"، "بچه مهندس" و "رهایم نکن" به روی آنتن می‌روند.

برخی از مخاطبین به محض اطلاع‌رسانی صداوسیما این انتقاد را مطرح کردند که چرا در میان ژانرهای اخلاقی، اجتماعی و دینی به فضای مفرح و شاد توجه نشده است. محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما در این باره به خبرنگار فرهنگی تسنیم گفت: امسال به خاطر تقارن ایام ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و شب‌های قدر، حداقل 10 روز از فضای ماه مبارک رمضان را فضای غم و اندوه فرا می‌گیرد به همین خاطر پخش سریال طنز با تقطیع بسیاری همراه می‌شد. از این حیث ترجیح دادیم موضوعات سریال‌های رمضان امسال به رویکردهای متفاوت اخلاقی و اجتماعی اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: دو سریال "سرّ دلبران" و "رهایم نکن" علاوه بر بهره‌برداری از پیام‌های اخلاقی و اجتماعی، مخاطبین باید منتظر اتفاقات شیرین و مفرح خانوادگی هم باشند که در مسیر پخش این دو سریال، شاهد آن اتفاقات خواهند بود.

رنجبران با اشاره به اینکه سریال "بچه مهندس" جایگزین "پدر" شده است، اظهار کرد: برخی از رسانه‌ها در میان لیست اطلاع‌رسانی‌ شده سریال‌ها و برنامه‌های ماه مبارک رمضان، اعلام کرده بودند که سریال "پدر" از شبکه دو سیما پخش خواهد شد و یا نام سریال "رهایم نکن" را هنوز به نام "دستت را به من بده" می‌شناسند؛ معاونت سیما بر اساس سیاستگذاری که برای مخاطبانش دارد و به اقتضای هر فصل و مقطع زمان، موضوعات و ژانرهایی را برای سریال‌های مناسبتی‌اش خصوصاً ماه مبارک رمضان انتخاب می‌کند. به خاطر تکراری نشدن و یا نگاه تخصصی و موضوعی به جامعه، دین و اخلاق، سریال "بچه مهندس" جایگزین سریال "پدر" شد. خوشبختانه در دوره جدید، صداوسیما به رغم همه کمبودهای مالی، از ظرفیت‌ها و منابع مالی و برنامه‌ریزی‌هایش بهره لازم را می‌برد؛ به نوعی دست خودش را برای مقاطع مختلف پُر نگه می‌دارد.

وی در پاسخ به این سوال که تلویزیون در مناسبت‌های مهمی مثل ماه مبارک رمضان علاوه بر فراهم کردن بسترهای تفریحی و سرگرمی برای مردم بایستی به چه افق‌های دیگری توجه کند، تصریح کرد: در وهله اول باید بتوانیم یک ارتباط و پیوند اجتماعی با مخاطب ایجاد کنیم. چرا که مخاطب فهیم ما ذائقه خودش را در این تنوع پرداخت‌های سریال‌های تلویزیونی، می‌بیند. در قدم بعدی سازمان به دنبال آن است که بتواند پیام‌های خوب اخلاقی و اجتماعی متناسب با جامعه امروز ارائه دهد تا بتوانیم جامعه در عین حال آگاه و سرزنده را در این شرایط خاص اقتصادی که می‌دانیم چقدر این تلاطم‌ها بر روی ذهن مردم اثرگذاشته به یک آرامش و فراغ بالی در کنار این فضای معنوی، برسانیم. 

مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما ترتیل‌خوانی را یکی از برنامه‌های پرمخاطب و تاثیرگذار ماه مبارک رمضان دانست و افزود: در سحر و افطار برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده که یکی از پرمخاطب‌ترین آن‌ها ترتیل‌خوانی است. خوشبختانه این ظرفیت چندین سال است در شبکه‌های مختلف به عنوان یک مناسک جا افتاده و امسال هم در ساعات مختلف و در مراکز مذهبی و حرمین شریفین به روی آنتن می‌رود. همچنین صحبت‌های مراجع عظام تقلید و وعظ و نوحه‌سرایی‌های شب‌های قدر را به صورت ویژه خواهیم داشت که در کنار اثرگذاری‌ فضاهای مذهبی جامعه و جذب مردم به فضاهایی همچون مساجد و هیئات مذهبی، کسانی که به هر دلیلی، قادر به حضور در این فضاها نیستند پای منبر تلویزیون بنشینند و بهره ببرند.  

در ادامه این گزارش به شرح زمان‌‌بندی و جزئیات سریال‌های ماه مبارک رمضان می‌پردازیم که به شرح ذیل آمده است:

*بروز ارجمند با لباس روحانی به شبکه یک می‌آید

سریال «سر دلبران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی یکی از تولیدات سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که از اوایل سال گذشته، به طور جدی وارد فاز تصویربرداری شد و به طور کامل در شهر یزد جلوی دوربین رفت و تصویربرداری آن در این شهر به پایان رسید. در «سرّ دلبران» که داستان آن توسط حسین حسنی به رشته تحریر در آمده، برزو ارجمند در قامت یک روحانی نقش اول را ایفا می‌کند. "سرّ دلبران"، این روحانی را وارد محله‌ای در یزد می‌کند و او در آنجا درگیر ماجراهای پیچیده‌ای می‌شود. محمد کاسبی، فرهاد قائمیان، اسماعیل محرابی، برزو ارجمند، متین السادات ستوده، جعفر دهقان، کامران تفتی، جهانبخش سلطانی، شهین تسلیمی، شهرام عبدلی، رابعه مدنی، بهاره افشار رضا توکلی، محمد الهی، مختار سائقی، افسانه کمالی، فاطمه شکری، نصرت میر عظیمی، حسام حسنی و... دیگر بازیگران این سریال هستند. گفتنی است این سریال تلویزیونی از روز پنج‌شنبه بیست و هفتم اردیبهشت شب اول مبارک رمضان از ساعت 22:15 به روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

*«بچه مهندس» در شبکه دو

«بچه مهندس» در 45 قسمت و در سه فاز به تهیه کنندگی سعید سعدی و کارگردانی علی غفاری، زندگی پسری را تصویر می‌کند که در کودکی رها شده و در پرورشگاه بزرگ می‌شود. لوکیشن اصلی این سریال پرورشگاه است که در بوستان ولایت دکورسازی شده است. "بچه مهندس" در طول ایام ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 21:30 روی آنتن شبکه دو می‌رود. پرویز پورحسینی، بهناز جعفری، محمد کاسبی، ساناز سعیدی، بهاره رهنما، برزو ارجمند، اندیشه فولادوند،کریم اکبری مبارکه، نفیسه روشن، سوگل طهماسبی، عباس جمشیدی فر، سلمان فرخنده، فرزین محدث، مریم خدارحمی، سیاوش چراغی‌پور، حمید شریف‌زاده، هاله گرجی، افشین نخعی، افشین سنگ‌چاپ، طوفان مهردادیان، شهروزابراهیمی، کریم قربانی، بهار نوحیان، مهرناز بیات، بهرام سروری‌نژاد، ساعد هدایتی، فرخنده فرمانی‌زاده، فرج‌الله گل سفیدی، شیدا یوسفی، سمانه حبیب پور، علی برقی، و بازیگران کودک یوناتدین، نیوشا علیپور و آریا نرج‌آبادی در این سریال ایفای نقش کرده‌اند.

*امین‌تارخ بار دیگر با عسگرپور میهمان ضیافت رمضان

مجموعه تلویزیونی «رهایم نکن» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور و تهیه‌کنندگی علی پورکیانی، از چهارشنبه 26 اردیبهشت ساعت 20:40 روی آنتن شبکه سه می‌رود. در مجموعه «رهایم نکن»، امین تارخ، فریبا متخصص، محمدرضا هدایتی، مریم بوبانی، مارال فرجاد، نیما شعبان‌نژاد، دنیا مدنی، بابک بهشاد، علی استادی، معصومه قاسمی‌پور، شیرین آقاکاشی، رحمان باقریان، کاظم هژیرآزاد، حسین ملکی، مسعود سخایی، سهی‌بانو ذوالقدر و سودابه جعفرزاد به ایفای نقش می پردازند. در خلاصه داستان «رهایم نکن» آمده است: رسول تولایی به عنوان بزرگتر، محبوب و مورد اعتماد چند خانواده است. این اعتماد به واسطه بازخوانی گذشته خدشه‌دار می‌شود. خانواده‌هایی که هر کدام با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و در پی یافتن مقصر اصلی هستند.

برنامه‌های دینی، مذهبی، اجتماعی و مفرح در ترافیک رمضان

شبکه‌های سیما ویژه برنامه‌های متنوع و پرمحتوایی را برای افطار و سحر ماه رمضان امسال تدارک دیده‌اند که زمان‌بندی و جزئیات این برنامه‌ها در ادامه پیش‌روی شماست:

*ویژه برنامه افطار و سحر در شبکه یک

شبکه یک سیما برنامه «ماه خدا» با اجرای هادی صلح‌جو به عنوان ویژه‌برنامه سحر و برنامه «ماه و ماهی» نیز به عنوان ویژه‌برنامه این شبکه تلویزیونی در نظر گرفته شده است. برنامه «ماه و ماهی» در روزهای ماه رمضان در ساعات پایانی نزدیک شدن به اذان مغرب، بعد از خبر ساعت 19 از شبکه یک سیما پخش می‌شود. همچنین هر شب پس از پخش سریال رمضانی «سرّ دلبران»، جنگ شبانه «دعوت» با اجرای نیما کرمی و زینب زارع به صورت زنده از برج میلاد راهی آنتن می‌شود.

*«ماه عسل» در شبکه سه

فصل جدید برنامه تلویزیونی «ماه عسل» از نخستین روز ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه سه می‌رود. نخستین قسمت از برنامه تلویزیونی «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی از روز پنجشنبه (27 اردیبهشت ماه) ساعت 19 پخش می‌شود و تا اذان مغرب ادامه دارد.

*سه برنامه رمضانی در شبکه چهار

«گفتگوی تنهایی»، «معنای زندگی» و «30 سریال» از مهمترین برنامه‌های رمضانی شبکه چهار سیما در ماه رمضان امسال است. برنامه «30 سریال» به تهیه‌کنندگی حسین مروی 30 سریال شاخص رمضانی از دهه 80 تا کنون را پخش می‌کند. نخستین قسمت برنامه «30 سریال» به تهیه‌کنندگی حسین مروی روز پنجشنبه (27 اردیبهشت‌ماه) همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان از شبکه چهار سیما راهی آنتن می‌شود، ساعت پخش این برنامه 17 و 30 دقیقه خواهد بود.

*«شهر عزیز» و «جشن رمضان» در شبکه پنج

ویژه برنامه افطار شبکه پنج سیما با عنوان «شهر عزیز» از سفره‌های افطار حرم امام رضا(ع) با اجرای سید کاظم احمدزاده هر شب ساعتی قبل از لحظات افطار از شهر مشهد به صورت زنده راهی آنتن می‌شود. برنامه «جشن رمضان» از بوستان گفت‌وگو امسال نیز ساعت 21:30 به صورت زنده از شبکه پنج سیما راهی آنتن می‌شود. «جشن رمضان» را هیراد حاتمی و ابوالفضل آقاخانی با هم اجرا خواهند کرد. این برنامه از اول ماه مبارک رمضان تا عید فطر بعد از اذان مغرب حدود ساعت 21:30 به روی آنتن می‌رود.

*«خندوانه» ویژه‌برنامه رمضانی شبکه نسیم

شبکه نسیم رمضان امسال سری جدید برنامه «خندوانه» با اجرای رامبد جوان را در نظر گرفته است. سری جدید برنامه «خندوانه» با حضور عروسک جناب‌خان از 26 اردیبهشت‌ماه همزمان با شروع ماه مبارک رمضان سه روز در هفته در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت 23 روی آنتن می‌رود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین