در جلسه هیات دولت روحانی: باید در ارزیابی دستاوردها، بین برجام و نبود برجام مقایسه انجام دهیم/ ۸۰ درصد اهداف برجام محقق شد/ باید روشن شود چه کسی مستحق ملامت است

گروه سیاسی الف،   3970226085 ۷۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور استفاده از فرصت‌های ماه مبارک رمضان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ماه رمضان ماه استقامت، صبر، ایستادگی، اتحاد و برادری بیشتر و زدودن دل‌ها از همه کینه‌ها، قهرها و دودستگی‌ها است و ان‌شاءالله اتحاد و ایستادگی ملت ایران در این ماه مبارک و در این برهه تاریخی ، بیش از پیش خواهد شد.

روحانی: باید در ارزیابی دستاوردها، بین برجام و نبود برجام مقایسه انجام دهیم/ ۸۰ درصد اهداف برجام محقق شد/ باید روشن شود چه کسی مستحق ملامت است

به گزارش الف حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به قرار گرفتن در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه رحمت، برکت و مغفرت توصیف کرد و با تبریک آن به ملت ایران و همه مسلمانان جهان، گفت: ماه رمضان همراه با رحمت‌های الهی، غفران و آمرزش الهی برای بندگان است و امیدوارم همه بتوانیم از این سفره الهی که در ماه رمضان برپا می‌شود، نهایت بهره را ببریم و در کنار سفره حق قرار بگیریم. 
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ماه رمضان ماه خودسازی، ایستادگی، سلامت جسم و تزکیه روح و ماه تلاوت و تدبر در قرآن مجید و بهره‌مندی از لیالی قدر و ماه امام حسن مجتبی(ع) قهرمان صلح و امیر المومنین علی(ع) قهرمان صبر است.
دکتر روحانی افزود: ماه رمضان ماه اُلفت، برادری و کمک به نیازمندان است و امیدوارم بهره‌مندی از برکات این ماه باعث شود که اگر گله‌ها و فاصله‌هایی بین خانواده، احزاب، گروه‌ها و اقوام وجود دارد، برطرف شده و جای آن را محبت، صفا و صمیمیت بگیرد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امسال ماه مبارک رمضان با دو حادثه مهم مواجه شده است، گفت: از یک طرف در منطقه با بی‌تدبیری مقامات آمریکا شرایطی پیش آمده و سفارتخانه خود را به بیت‌المقدس منتقل کرد که برخلاف معاهدات گذشته و حتی قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل است ضمن اینکه چنین اقدامی چیزی نیست که به صلح و ثبات منطقه کمک کند.
دکتر روحانی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا تصور می‌کنند با فشار بیشتر به ملت فلسطین می‌توانند آنان را از حق مشروع خودشان محروم کنند و یا با فشار، مسلمانان جهان را از سرزمین خودشان یعنی بیت المقدس جدا سازند. این یک اشتباه بزرگی است که انجام می‌دهند.
رئیس جمهور اظهار داشت: مسلمانان جهان مسجد الاقصی و بیت المقدس را به عنوان قبله اول خود می‌شناسند و مورد احترام همه مسلمانان است و مدفن انبیاء بزرگ الهی و مسجد انبیا الهی بوده است که در آنجا به عبادت پرداختند. لذا این سرزمین مقدس را با بازی‌های سیاسی نمی‌توان از جمعیت یک میلیارد و 500 میلیونی مسلمانان جهان جدا کرد.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه ملت فلسطین چنین ظلم‌هایی را تحمل نخواهد کرد، گفت: مردم فلسطین 70 سال مقاومت کرده اند و باز هم مقاومت خواهند کرد تا به حقوق مشروع خودشان دست یابند. اعمال و رفتار رژیم صهیونیستی همواره تجاوز، ظلم، ستم و کشتن بی‌گناهان بوده و در این چند روز ارتکاب چنین اعمالی آشکارتر شد و در روز نکبت که مردم مسلمان فلسطین با دست خالی به میدان آمده بودند همگان دیدند که صهیونیست‌ها با سرب آتشین با آنان برخورد کردند و ملت مظلوم و آزاده فلسطین را به خاک و خون کشیدند و ده‌ها نفر را شهید و هزاران نفر را مجروح کردند.

رئیس جمهور با اظهار تاسف از سکوت کشورهای عربی و مسلمان در قبال جنایات صهیونیست‌ها، گفت: متاسفیم که برخی از کشورهای عرب منطقه در قبال جنایات روزهای اخیر صهیونیست‌ها سکوت کردند و برخی کشورهای اسلامی نیز به سادگی از آن چشم‌پوشی نمودند و برخی دیگر نیز متاسفانه آن را دفاع مشروع لقب دادند در حالی که دفاع مشروع از آن ملت و سرزمینی است که متعلق به خود آن ملت باشد نه سرزمین غصب شده فلسطین، لذا دفاع مشروع صهیونیست‌ها در این سرزمین معنا و مفهومی ندارد. ملت فلسطین برای سرزمین خود می‌جنگند و جای تاسف است که برخی کشورهای غربی به ناروا از اینگونه کلمات یعنی دفاع مشروع استفاده می‌کنند.

دکتر روحانی تصریح کرد: تردیدی ندارم که اینگونه اعمال تصمیم ملت فلسطین را برای مقاومت و ایستادگی بیشتر خواهد کرد و به مسلمانان جهان نیز نشان می‌دهد که در برابر رژیم صهیونیستی جز وحدت، اتحاد، فشار بیشتر و کمک به مردم فلسطین برای آزادی سرزمین‌شان راه دیگری وجود ندارد؛ چرا که رژیم صهیونیستی، رژیمی نیست که به اخلاق و حتی قوانین و مقررات بین‌المللی پایبند باشد و فقط زور را می‌فهمد. همچنان که در جنگ 33 روزه دیدیم که وقتی ملت بزرگ لبنان ایستادگی و مقاومت کردند، فهمیدند که در برابر این ملت بزرگ نمی‌توان کاری از پیش ببرند. در غزه هم زمانی که با مقاومت مواجه شدند، مجبور به عقب‌نشینی شدند. در شرایط کنونی هم راه دیگری غیر از مقاومت وجود ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره مدافع حقوق مردم فلسطین بوده و این راه را ادامه خواهد داد، گفت: ما همواره در مقابل متجاوزین و ظالمین خواهیم ایستاد و معتقدیم پیروزی نهایی از آن مظلومین و فلسطینیان خواهد بود.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: بدون تردید امسال روز قدس باشکوه‌تری در ایران و سایر کشورها رقم خواهد خورد و جهانیان به رژیم صهیونیستی و سردمداران کاخ سفید نشان خواهند داد که راه غلط و اشتباهی انتخاب کرده اند و به فضل الهی این کار موجب وحدت و انسجام بیشتر دنیای اسلام و مقاومت بیشتر فلسطینی‌ها و تعجیل در گشایش در امور مردم فلسطین خواهد شد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: ملت ایران همواره در برابر توطئه‌های دیگران و بویژه رژیم آمریکا استقامت، مقاومت و ایستادگی کرده و نشان دادند که در برابر فشار آنها تسلیم نمی‌شوند و این ملت بزرگ را کسی نمی‌تواند به زانو درآورد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در مساله هسته‌ای عده‌ای که آن طرف هستند، تصور می‌کنند با فشار، تحریم، تهدید و حتی نشان دادن علائم جنگ می‌توانند ملت ایران را تسلیم کنند، اما ایستادگی و مقاومت ملت ایران به خوبی نشان داد که این تفکر و راه، نادرست و غلط است.

رئیس جمهور اضافه کرد: در موضوع هسته‌ای عده‌ای هم تصور می‌کنند که مسایل جهانی و اموری که به نوعی در مجامع بین‌المللی و شورای امنیت مطرح شده را با سخنرانی، شعار و تحریک احساسات مردم می‌توان حل و فصل کرد که البته ثابت شده که این هم مسیر درست و دقیقی نیست.

دکتر روحانی گفت: دولت یازدهم از ابتدا بر این تفکر بود که این مساله راه‌حل فنی و سیاسی دارد و می‌توان از طریق احترام به حقوق ملت ایران، مذاکره سیاسی بین کشورها و با رسیدن به توافق از مسیر سیاسی و دیپلماتیک در این موضوع به نتیجه برسیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در موضوع هسته‌ای به دنبال دو دستاورد اصلی بودیم، اظهار داشت: دستاورد اول احقاق حقوق ملت ایران بود. مطابق قطعنامه‌های سازمان ملل، غنی‌سازی ایران غیرقانونی اعلام شده بود که البته به هیچ وجه این موضوع را قبول نداریم، اما این مساله به مستمسکی برای فشار به کشورمان تبدیل شده بود و لذا قصد داشتیم آن را از بین ببریم. بر این مبنا زیربنای ادعای آنها موضوع PMD و ادعای فعالیت‌های غیرصلح‌آمیز بود و ما این زیربنا را از بین بردیم و معلوم شد که ادعاهای آنها نابجاست و از طرفی حقوق ملت ایران را تثبیت و قطعنامه‌های مربوط به این موضوع را لغو کردیم.

دکتر روحانی گفت: دستاورد و هدف دیگر رفع تحریم‌ها در راستای تامین منافع ملی بود که در این راستا، اگر چه ممکن است از صد در صد خواسته‌های خود در عمل به 80 درصد دست یافته باشیم، اما باید توجه داشت در مذاکره و تعامل با کشورهای بزرگ غربی و آن هم کشور خاصی مثل آمریکا که همواره با ملت ایران تخاصم داشته است، معلوم است که مشکلاتی ایجاد می‌کنند. اما باید در ارزیابی دستاوردها بین برجام و نبود برجام مقایسه انجام دهیم در این صورت به خوبی مشخص می‌شود که ملت ایران چه کار بزرگی انجام داده است.

رئیس جمهور افزود: البته در این راه همیشه ملت ایران، حامی و پشتیبان بودند و مقام معظم رهبری رهنمود و ارشادهای لازم را داشته‌اند و همه با هم این کار بزرگ را به انجام رساندیم.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: بعد از اینکه برجام اجرایی شد، آمریکا به طور یکطرفه از آن خارج شد. حالا چه کسی اینجا متخلف است. دولت ایران یا دولت آمریکا؟ و چه کسی نقض عهد کرده است ما یا آمریکایی‌ها؟ ما متعهد به اقدام خودمان هستیم یا به اقدامات دیگران هم متعهد می‌باشیم؟ چه کسی بود که مصوبات سازمان ملل و قطعنامه 2231 را زیر پا گذاشت ما یا آنها؟ ما برخلاف حقوق بین‌الملل حرکت کردیم یا آنها؟ معاهدات بین‌المللی را آمریکا تضعیف کرده یا ایران؟

رئیس جمهور با بیان اینکه چه کسی مستحق ملامت است، گفت: این موضوع باید روشن شود و مبادا یک عده‌ای خطا کنند، امروز آمریکا به عنوان ناقض عهد و متخلف از مقررات بین‌المللی باید مورد فشار قرار بگیرد.

دکتر روحانی با اشاره به جملاتی از حضرت امام(ره)، خاطر نشان کرد: این روزها با موضوعاتی که مطرح می‌شود بیشتر به یاد جمله معروف حضرت امام خمینی(ره) در آبان 65 که به «این تذهبون؟» معروف است، ‌می‌افتم. در آن روز بین ایران و آمریکا اختلافی وجود داشت که آمریکا در آن شکست خورده بود اما یک عده به دنبال آن بودند که مسئولین ایرانی را مورد سوال قرار دهند و امام راحل برخورد حکمت‌آمیز با آنها داشت و آن درس خوبی برای ما بود و هست.

رئیس جمهور افزود: امام در 29 آبان 65 فرمود «هیچ توقع نداشتم که در این زمان که باید فریاد بزنند سر آمریکا، فریاد می‌زنند سر مسئولین‌‌مان» چه شده است؟ در یک چنین مساله مهمی باید همه دست به دست هم بدهید و ثابت کنید به دنیا که وحدت دارید، چرا شما می‌خواهید تفرقه و دو دستگی ایجاد کنید، چه شده است شما را و کجا دارید می‌روید؟ «این تذهبون؟». بعد فرمود تندرو و کندرو و دو دستگی در کشور ایجاد نکنید و این خلاف اسلام، دیانت و انصاف است.

دکتر روحانی تصریح کرد: امروز روزی نیست که همدیگر را پای میز سوال ببریم، البته ممکن است چنین فرصتی بعداً پیش بیاید که بسیار از آن استقبال می‌کنیم، اما در زمان کنونی همه باید در برابر فشارهای آمریکا، متحد باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه شرایط کنونی با سال‌های 86، 90 و 91 کاملاً متفاوت است، گفت: در آن روزها در جریان فشاری که آمریکا بر ایران وارد می‌کرد، بسیاری از کشورهای دنیا را همراه و در کنار خود داشت و اجماعی در حد بزرگ علیه ایران ایجاد کرده بود و همه کنار آمریکا بودند و افکار عمومی و کشورهای دنیا نیز با ما نبودند اما امروز به جز یکی دو کشور کوچک مرتجع منطقه و رژیم غاصب صهیونیستی، کسی با آمریکا نیست و تمام دنیا با ایران هستند و این امتیاز بزرگی است و نباید از دست بدهیم.

دکتر روحانی تاکید کرد: امروز در جایگاهی قرار گرفتیم که جایگاه اتهام نیست و آمریکا است که در جایگاه و میز اتهام قرار دارد و همه دنیا آمریکا را متهم می‌کنند. همه مجامع بین‌المللی از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان ملل صراحتاً اعلام می‌کنند که ایران به تعهدات خود پایبند بوده است و در مقابل همه تاکید دارند که اقدام آمریکا خلاف مقررات بین‌المللی، بی‌دلیل و بی‌منطق بوده است و هیچ‌گاه در مقابل آمریکا در چنین موضعی قرار نداشتیم که همه قبول دارند که کار آمریکا پشتوانه سیاسی، اخلاقی ندارد و در مقابل، کار ایران کاملاً از پشتوانه سیاسی و اخلاقی برخوردار است و امروز افکار عمومی جهان با ما است.

رئیس جمهور افزود: حتی اگر داخل آمریکا نظرسنجی شود باز هم افکار عمومی با ماست و این به معنای انزوای واقعی دولت آمریکا می‌باشد و همین امروز هم ما پیروز هستیم.

دکتر روحانی گفت: ایران‌هراسی که انجام می‌دادند و با تبلیغات دروغین همه دنیا را قانع کرده بودند که ایران خطر است، امروز به جای آن ترامپ‌هراسی شروع شده است و امروز ایران از جایگاهی برخوردار شده که همه به آن احترام می‌گذارند؛ چرا که می‌بینند ایران کشوری است که با دیپلماسی در مسیر صلح و در کنار مقررات بین المللی قرار دارد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: پس از آنکه آمریکا بی‌دلیل و بی‌منطق از توافق بسیار مهم چندجانبه و بین‌المللی خارج شد در شرایط کنونی فرصتی را برای 5 کشور که در این توافق بودند قرار دادیم. 

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: طرح ترامپ این بود که شب اعلام کند که از توافق برجام خارج شود و پیش‌بینی کرده بود که بعد از آن یا صبح روز بعد ایران اعلام می‌کند که از این توافق خارج می‌شود و ظهر نیز آژانس بین‌المللی گزارش می‌دهد که ایران از برجام خارج شده است و فردای آن روز قطعنامه‌های سازمان ملل برمی‌گردد و ایران دو مرتبه در سطح جهانی مورد تحریم قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: ترامپ کارت اول خود را روی میز آورد، اما در کارت دوم اشتباه محاسباتی داشت. بعد از اعلام نظام جمهوری اسلامی ایران، اینها ماندند که دستگاه‌های اطلاعاتی‌شان چرا نتوانستند اطلاعات درست را ارایه کند چرا که براساس گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی‌شان جمهوری اسلامی ایران پس از خارج شدن آمریکا از توافق برجام یا همان ساعت و یا صبح فردا از این توافق خارج می‌شود لذا امروز همه نقشه‌های آمریکا بهم ریخته است.

دکتر روحانی گفت: با تصمیمی که گرفتیم امروز مردم کشورمان اعتماد بیشتری به مسئولین خود دارند چرا که اگر با احساسات برخورد می‌کردیم واز توافق خارج می‌شدیم، مردم سوال می‌کردند که چه عجله‌ای داشتید و چرا فرصت ندادید، چه بسا اگر خارج نمی‌شدید، اتحادیه اروپا هم اعلام می‌کرد که اگر ایران فرصت می‌داد و در برجام می‌ماند آنها در برابر آمریکا می‌ایستادند و منافع ایران را تامین می‌کردند. حتی شاید روسیه، چین و سایر کشورهای بزرگ دنیا هم به ما می‌گفتند که چرا عجله کردید. لذا امروز با تصمیم خود در برابر تمام کشورهای دنیا اتمام حجت کردیم و مردم هم آشکارا می‌بینند که کار نظام ما دقیق و منطقی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: در توافق هسته‌ای منافعی مد نظر داشتیم که به آن تصریح شده است، اگر ببینیم به آن منافع با رفتن آمریکا باقی می‌ماند که چه بهتر و چنین شانسی کمتر پیش می‌آید که یک موجود اخلال‌گر و مزاحم از این توافق خارج شود.

دکتر روحانی گفت: اگر فرض کنیم که نتوانستیم به توافق مورد نظر دست بیابیم، باز هم چیزی را از دست نمی‌دهیم چرا که تمام پیش‌بینی‌های لازم را در اینکه کشور بدون برجام اداره شود را به عمل آوردیم. البته قبل از برجام هم از نیمه دوم سال 92 تا دی‌ماه 94 که اجرایی شد، کشور را اداره کردیم و باز هم اداره می‌کنیم.

رئیس جمهور گفت: فعلاً حرف‌ها بر این مبنا است که همه 5 کشور تلاش خود را بکار می‌گیرند که تمام منافع ایران تامین شود.

دکتر روحانی تصریح کرد: به مردم عزیز ایران اطمینان می‌دهم که نگران اداره کشور نباشند، کاملاً می‌دانیم که چه کار انجام می‌دهیم و شرایط منطقه و جهان را درک می‌کنیم از همه اصناف، کسبه و تولیدگران خواهش می‌کنم مردم را در فشار نگذارند و مطمئن باشند که ارز لازم را تامین می‌کنیم و هیچ کس اینکه در پس‌کوچه‌ها چند ده هزار دلار معامله می‌شود، را مبنای قیمت ارز و کالاها قرار ندهد. دولت همه ارزهای مورد نیاز را تامین می‌کند و ارزی که در این دو ماه پرداخت شده، بیشتر از پارسال است و می‌توانیم تا آخر سال هم آن را پرداخت کنیم و هیچ مشکلی نداریم.

رئیس‌ جمهوردر پایان تصریح کرد: ماه رمضان ماه استقامت، صبر، ایستادگی، اتحاد و برادری بیشتر و زدودن دل‌‌ها از همه کینه‌ها، قهرها و دودستگی‌ها است و ان‌شاء‌الله شاهد اتحاد و ایستادگی بیشتر ملت ایران بوده و از این پیچ تاریخی نیز به سلامت عبور خواهیم کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۷۸۶۵۱۳:۰۱:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۲۶
اتاق فکر برجام ، می خواهد با ادبیات تند علیه منتقدان انها را تحریک کنند تا بگومگوی سیاسی شکل بگیرد و اصل بدعهدی امریکا و باطل شدن تز اصلاح طلبان مبنی بر اعتماد به غرب ، به حاشیه رود..
ناشناس۳۴۷۹۷۲۱۳:۴۸:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۶
پس آماده ی تحریم شورای امنیت و جهان باشیم و فصل هفتم بهتر است
ناشناس۳۴۸۰۷۲۱۴:۳۷:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۲۶
قبلا فصل هفتم برای ایران غیررسمی بود و الزام نداشت اما پذیرش رسمی فصل هفتم از فضائل دولت روحانی است!!؟ متاسفانه
ناشناس۳۴۸۲۸۶۱۷:۲۴:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۲۶
فصل 7 یک سیر تکاملی زمانی تحریم است که اگر برجام نبود صد در صد به حمله نظامی منتهی می شد
ناشناس۳۴۸۴۳۲۱۹:۴۴:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۲۶
آره توهم جنگ!!!!40 ساله قراره حمله نظامی بشه!همیشه هم از دفعه قبل جدیتر بوده!خخخخ
ناشناس۳۴۸۳۳۲۱۷:۵۳:۴۴ ۱۳۹۷/۲/۲۶
عدم پذیرش هیچ تاثیری در نتیجه ندارد و نهایتا به حمله نظامی منتهی می شود
ناشناس۳۴۸۳۵۶۱۸:۲۲:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۲۶
در مقام مثال، پذیرش یا عدم پذیرش حکم نهایی دادگاه، فایده ای دارد؟
گیلانی۳۴۸۱۱۵۱۴:۵۷:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۲۶
آب‌پاکی موگرینی روی دست ظریف: تلاش می‌کنیم برجام را حفظ کنیم، اما تضمینی در کار نیست! این بود بلدم بلدم شما که وعده دادین؟؟!! برجام مرد زمان تدفین را اعلام کنین تا بوی گند جنازه اش عالم را نگرفته
خرم۳۴۸۰۳۴۱۴:۱۴:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۲۶
با این تعصب و لجبازی در بحث برجام فکر کنم اگر اروپا تضمین ندهد که ظاهرا نمیدهد، روحانی استعفا بدهد . خدا رحم کند کشور را شلوغ نکنند این فرافکنان
ناشناس۳۴۸۳۶۶۱۸:۲۸:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۲۶
بیخود نبود که دلواپسان می گفتند دلواپسیم
ناشناس۳۴۸۷۰۶۰۱:۱۲:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۲۷
درسته الان همه دلواپسیم
ناشناس۳۴۸۰۹۷۱۴:۴۸:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۲۶
با کمال .. هم میگه باید مشخص بشه که شایسته ملامته!!! 5 سال با یه ندانم کاری( خوش بینانه) کشور معطل هیچ کردن طلبکارم هستن
ناشناس۳۴۸۱۳۲۱۵:۱۱:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۲۶
تنها نقطه قوت دولت روحانی نسبت به دولت قبل همین برجام بود و هست....اتفاقا تو مسائل دیگه دولت به مراتب جمهوریت نظام رو ضعیف کرده و کارنامه خوبی حتی نسبت به دوره قبل نداره که از نگاه مردم مغفول مونده....... فعلا مشکل اینه مردم از کل نظام شاکی هستن می خوان یقه یکی رو با دلیل یا بی دلیل بگیرن
ناشناس۳۴۸۱۴۶۱۵:۱۹:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۲۶
چه اشتباهی؟ چه خسارت محضی؟ با برجام تحریم بانک مرکزی و تحریم فروش نفت بلافاصله تعلیق شد ( در همان ابتدای مذاکرات) . آیا واقعا وضعیت الان با وضعیت سال 91 یکیست؟ آیا از سال 92 تا امروز هم دولت ایران مثل سالهای 90 و 91 برای تامین مخارج خود و فروش نفت مجبور شده دست به دامن شیادانی مانند بابک زنجانی شود؟ اگر یک بساز بفروش لمپن و نادان توافقی را یک طرفه به هم زده تقصیر آقای روحانی و ظریف چیست؟
ناشناس۳۴۸۷۳۷۰۲:۴۸:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۲۷
خوب حالا که می بینی نتیجه نبود بابک زنجانی چیه. دلار مملکت تموم شد.
ناشناس۳۴۷۸۶۹۱۳:۰۲:۳۹ ۱۳۹۷/۲/۲۶
شما مستحق ملامت نیستید ، مستحق محاکمه اید...
ناشناس۳۴۷۹۶۵۱۳:۴۵:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۲۶
اگر بنا بر محاکمه باشد مسائل مهمتر وجود دارد که...
لیلا۳۴۸۱۲۲۱۵:۰۳:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۲۶
نقد را بچسب فعلا روحانی و ظریف و سیف علی الحساب
ناشناس۳۴۸۳۴۶۱۸:۰۵:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۲۶
اولویت با پرونده های مهمتر است
ناشناس۳۴۸۷۵۰۰۵:۱۰:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۲۷
اهمّ موضوعات فاجعه ی برجام وتبعات غمبارش است.
مینا۳۴۸۰۴۹۱۴:۲۳:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۲۶
متاسفم باز رفتند سراغ همان سیاست غیراخلاقی طولانی کردن مذاکرات و خسته کردن مردم تا مثل زمان نوشتن برجام مردم به ستوه آیند و بگویند هرچه هست بنویسید و امضاکنید تمام شود مراقب باشیم دوباره خسته و کلافه مان نکنند تا بتوانند ننگ نامه دیگری را امضاکنند
ناشناس۳۴۷۸۷۳۱۳:۰۴:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۲۶
برجام اقتصاد را معلق نگه داشته.... بعد از خروج امریکا ، قیمت سکه افت کرد...و نرخ ارز کاهش یافت..
ناشناس۳۴۸۱۱۶۱۴:۵۸:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۲۶
جوک خنده داری بود . در هنگام بهم خوردن برجام دلار 3000 تومن گران شد عمو
ناشناس۳۴۷۸۷۴۱۳:۰۴:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۲۶
بله- اون 80درصد سهم ایران بوده
ناشناس۳۴۸۱۵۹۱۵:۳۱:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۲۶
ظاهرا سیب و گلابی برجام ثمر داده و ما بیخبر بودیم. 80%؟!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ کنتور که نداره بگو 1000 درصد کی به کیه؟؟؟!!!! یکمقدار که جلوتر بریم کلا بدهکار هگ میشیم!!!! میگی نه؟؟؟؟؟ وایسا و تماشا کن
ناشناس۳۴۸۳۶۰۱۸:۲۵:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۲۶
منظورش اینه که ۸۰ درصد برجام تعهدات ایران بوده!
ناشناس۳۴۷۸۷۷۱۳:۰۶:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۲۶
برج۵ام برای اصلاح طلبان حیثیتی شده و حاضر نیستند از ان دل بکنند.. تنها راه نجات ملت از این خسارت محض، صندوق رای است و تغییر.
ناشناس۳۴۹۲۳۳۱۲:۳۵:۰۵ ۱۳۹۷/۲/۲۷
مطمعن باشید که شما اصولگرایان دیگه از صندوق رای بیرون نمی آیید
ناشناس۳۴۷۸۸۱۱۳:۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۲۶
از طرح « برجام اگر بیاید ، چه و چه میشود» رسیدن به اینکه « اگر برجام نباشد چه و چه میشود»!!.. با برجام می گفتند دلار۱۰۰۰ تومن میشه... حالا که تو زرد درامده ، می گن اگر برجام نبود ۲۰ هزار تومن میشد ..‌ پس از ما ممنون باشید !! خخ
ناشناس۳۴۷۸۸۴۱۳:۰۹:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۲۶
برای نجومی بگیران دولتی ، ۱۰۰ درصد محقق شد..
ناشناس۳۴۷۸۸۶۱۳:۱۰:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۲۶
فقط بین برجام و نبودش مقایسه نکنید... بین اینکه اگر تمرکز دولت بجای بیرون به داخل بود و نصف همتی رو که واسه برجام گذاشت واسه اصلاح مفاسد اقتصادی میذاشت هم مقایسه کنید. بین وعده هایی که قبل از برجام در باره توافق دادید و چیزی که در عمل بدی اوردید هم مقایسه کنید. دولت دست رو پیش گرفته پس نیوفته... کسی که ادعا میکنه 80 درصد برجام تحقق پیدا کرده میتونه اثبات هم بکنم و فقط یه حرفه مثل بقیه حرفها...
ناشناس۳۴۷۸۸۹۱۳:۱۱:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۲۶
برجام قرار بود تحریم ها را لغو کند ، که نکرد .. حالا تراشیدن دستاوردهای خیالی مثل این که امریکا منزوی شد و دنیا به حقانیت ما پی برد و ....همه فرافکنی است.
علی۳۴۷۸۹۳۱۳:۱۲:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۶
مثل همان نرخ اشتغال زایی که رییس جمهور محترم عدد مربوطه را بجای ۲۰۰ هزار فرصت شغلی ۲ میلیون اعلام کرد فکر کنم در صدموفقیت واقعی برجام در خوشبینانه تریت حالت به ۸ در صد هم نرسد که رییس جمهور محترم اعلام کرده ۸۰ در صد. ضمنا بعنوان یک استاد دانشگاه خیلی مایلم ببینم فرمول محاسبه موفقیت برجام چه فرمولی ایست که یک سری داده های توهمی را وارد میکنیم و اون فرمول دقیقا عدد ۸۰ در صد را بما اعلام میکنه. از کسی که در راس امور یک کشور است خیلی بعید است که همین طوری حسی عدد بگوید.
ناشناس۳۴۷۸۹۵۱۳:۱۲:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۲۶
معلومه دیگه مردم مستحق ملامت هستن
ناشناس۳۴۷۸۹۶۱۳:۱۳:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۲۶
هشتاد درصد؟ مگه داریم مگه میشه؟ یک بانک درست و حسابی با ما معامله نمی کند و با گونی دلار می آوریم ... سرمایه گذاری ها همه اش روی هواست ال سی ها باز نشده بسته شد هواپیماها پرید و ندادند آمریکا ، بدون هیچ عقوبتی که در برجام پیش بینی شود، از آن خارج می شود و شما ی دولت حتی حق شکایت هم ندارید وگرنه محکوم می شوید... تکنولوژی وارد ایران نشد صنعت فضایی را در عمل تعطیل کرده اید. بتن ریزی را زودتر شروع کرده اید .... احتمالا اینها همان بیست درصد است؟!! عزیز من، بخدا قسم ما هم ایرانی هستیم و دوستتان داریم... مسئله این است که شما، به نصیحت ناصحان که حالا که معامله میکنی، جنست را به ثمن بخس نفروش، عمل نکردی و الان هم هنوز طلبکاری و اصلا یک بار هم نگفتی که اشتباه کردیم اعتماد کردیم...
ناشناس۳۴۷۸۹۸۱۳:۱۳:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۲۶
خودتان می دانید برجامتان شکست خورد ، اما چون جرات اعتراف به اشتباه ندارید ، می خواهید این جنازه را تا پایان دولت نگه دارید ... امروز با اروپا .. فردا میگین با افریقا و بعد هم اوراسیا و..
ناشناس۳۴۷۸۹۹۱۳:۱۴:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۲۶
کسانی باید ملامت شوند که به تحریم ها گفتن کاغذ پاره !
ناشناس۳۴۸۵۹۵۲۲:۵۶:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۲۶
کسانی باید ملامت شوند که به آمریکا گفتند کدخدا
ناشناس۳۴۷۹۱۰۱۳:۲۰:۳۲ ۱۳۹۷/۲/۲۶
میشه جناب رئیس جمهور یک توضیحی بفرمایند که این 80درصد اهداف برجام که محقق شده شامل چه چیزهایی هست آخه تا اونجایی که ما یادمون هست دوتا از مهمترین اهداف برجام یکی گشایش در مراودات بانکی بودکه به قول خودشان دستاورد در این زمینه هیچ بوده و با گونی ارز وارد کشور میکنند و دیگری برداشتن تحریمها بودکه اونهم دیدیم که عملا برداشته نشد و طرف غربی به اشکال مختلف از انجام تهداتش سر باز زد نمونه اش هم فسخ قرار داد فروش هوا پیما به ایران توسط بوئینک و ایرباس
ناشناس۳۴۷۹۲۶۱۳:۲۸:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۲۶
آقای روحانی راست میگن ،یکی از مهمترین اهداف ایشون از به نتیجه رساندن برجام همانا کسب محبوبیت و رای برای دور دوم ریاست جمهوری بود که این هدف هم به خوبی محقق شد حتی من فکر میکنم بیش از 80درصد اهداف محقق شده
ناشناس۳۴۷۹۳۲۱۳:۳۰:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۲۶
مخالفت با برجام یعنی مخالفت با اکثریت مردم
ناشناس۳۴۷۹۳۹۱۳:۳۲:۲۸ ۱۳۹۷/۲/۲۶
از این 80 درصدی که میفرمایید ده درصدشو بگو تا ما هم بفهمیم.
ناشناس۳۴۷۹۴۸۱۳:۳۶:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۲۶
درصدش منو کشته!
ناشناس۳۴۷۹۵۰۱۳:۳۷:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۲۶
طرف رفت خواستگاری، گفتند نتیجه چی شد؟ گفت پنجاه درصد حله گفتند یعنی چی؟ گفت ما موافقیم اونا مخالف 80 درصد؟
ناشناس۳۴۸۰۶۸۱۴:۳۵:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۲۶
دمت گرم!
ناشناس۳۴۷۹۸۹۱۳:۵۶:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۲۶
قبلا که شما و دوستانتان مدعی بودید امریکا به تعهداتش عمل خواهد کرد. امضا کری تضمین است ما کمتر از۴۸ساعت به قبل از برجام برمیگردیم بعد از برجام مشکل اب خوردن ملت هم حل خواهد شد ارز نجومی نخواهد شد چی شد کدومش محقق شد؟؟ شما به نمایندگی از ملت ایران با پنج کشور قراردادی امضا کردید که هیچ ضمانت اجرایی نداردو کشورها بدون هزینه میتوانند زیرش بزنند مخصوصا اینکه تمام تعهدات و تضمینهای لازم را ایران دو دستی تقدیم انها کرده... حالا چگونه است منتقدان باید ملامت شود و شما از جنازه متعفن برجام قهرمان!!
ناشناس۳۴۷۹۹۱۱۳:۵۶:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۲۶
قطعا شما به ملت بدی کردید چه در برجام چه در مسایل اقتصادی
شاهرخ۳۴۷۹۹۹۱۳:۵۸:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۲۶
منظور روحانی از محقق شدن 80%برجام همان افزایش 80%تولید نفت هست........... مهمترین اتفاق برجام همان افزایش فروش نفت برای دولت هست ولاغیر...... با همه نقد به روحانی بزرگترین دستاورد برجام فروش نفت هست...... دلیل عصبانیت مردم از روحانی فقط ارتباط با حد انتظارات داره.....واقعا همه دولت ها با روح و روان مردم بازی کردن و روحانی آخرین فرصتی بود که مردم با انباشت همه معضلات و مشکلات به دوش او از او انتظار سوپرمن وار دارند در صورتی که حقیقت که چنین نیست.....نه روحانی سوپرمن هست و نه همه اختیارات امورات کشور دست ایشون هست..... بزرگترین ایرادی که به ایشون وارد هست اینه که وقتی علم داری به شرایط کشور و حدود اختیارات دیگه نباید در انتخابات برای پیروزی وعده هایی میداد که با عمل نکردن امروز جنبه عوامفریبی پیدا کنه......روحانی قبل ازینکه کاسه صبر مردم لبریز بشه وپشت کنن به همه احزاب و اشخاص سیاسی و حاکمیتی باید حقایق جامعه و حدود توانایی دولت و شرایط ایران با دنیا شفاف بیان کنه....
ناشناس۳۴۸۱۰۴۱۴:۵۲:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۲۶
بهانه ها شروع شد...اجازه مذاکره مستقیم با امریکا به اصلاح طلبان داده شد تا بعدا بهانه نیاورید..
ناشناس۳۴۸۰۰۸۱۴:۰۲:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۲۶
رئیس جمهور خسته بودند منظور 8 درصد بوده است .
ناشناس۳۴۹۱۲۴۱۱:۳۵:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۲۷
شاید هم مثل لایحه دولت، اشتباه تایپی بوده
مهدی۳۴۸۰۴۳۱۴:۱۹:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۲۶
چه کسی مستحق ملامت است؟ جواب: مردم ایران با این رایی که به شما دادن مستحق ملامت هستن!
ناشناس۳۴۸۰۵۷۱۴:۲۷:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۲۶
دوستانی که از برجام ناراحتند یه خبر خوش دارم برجام داره از بین میره و همه مشکلاتمون داره حل میشه دلار میشه 800 تومان مسکن و تورم و بیکاری هم حل میشه خدار را شکر از دست مسخره بازیها داریم خلاص میشیم روحانی نباید مذاکره میکرد.
ناشناس۳۴۸۰۸۴۱۴:۴۲:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۲۶
خودتم نمی دونی کدوم طرفی هستی
بابك. ز۳۴۸۰۶۳۱۴:۳۰:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲۶
برجام هیچ نفعی برای من نداشت. از مخالفان برجام متشکرم.
ناشناس۳۴۸۰۸۷۱۴:۴۲:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۲۶
آقای روحانی آنقدر حق به جانب صحبت میکند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاد، شش سال عمر یک ملت که می تونست صرف حل مشکلات داخل میشد به هدر نرفته، تمام تحریم های آمریکا دوباره اجرا نشده، صنعت هسته ای نابود نشده ،دلار ۷۰۰۰تومان نشده ، قرار داد فروش هواپیماها لغو نشده،تمام اجناس مورد نیاز مردم گرون نشده، و ...آقای روحانی من به شما رای دادم اعتراف میکنم که اشتباه کردم و سخت پشیمانم
ناشناس۳۴۸۰۹۸۱۴:۴۹:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۲۶
اقای روحانی می گفت با چی صورتتون رو بشوریم حالا باید به ایشون گفت روی تو یکی رو با چیزی نمیشه شست.
ناشناس۳۴۸۱۳۷۱۵:۱۶:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۲۶
یادآوری فرمایشات آقای روحانی در خصوص «لغو» تحریمها و اینکه «همه» تحریمها حتی «موشکی» نیز لغو شده است. این فرمایشات در سال سال 94 که در پاسخ به منتقدان گفته شد: درباره تحریمها می گفتند باید ماهها بگذرد و اعتماد یابیم تا به تدریج بعدش تحریمها نه لغو که تعلیق کنیم. اسم لغو را نبرید. در سالهای بعد اگر آژانس گزارش مثبت داد و اعتماد کردیم قدم به قدم لغو شود. امروز به ملت شریف ایران اعلام میکنم که طبق این توافق در روز اجرای توافق تمامی تحریمها، حتی تحریمهای تسلیحاتی و موشکی و اشاعه ای هم به صورتی که در قطعنامه بوده لغو خواهد شد. تمام تحریمهای مالی و بانکی و مربوط به بیمه و حمل و نقل و مربوط به پتروشیمی و فلزات گرانبها و تمام تحریمهای اقتصادی به طور کامل لغو و نه تعلیق خواهد شد. حتی تحریم تسلیحاتی هم کنار گذاشته می شود. برای ۵ سال نوعی محدودیت و پس از آن لغو می شود.
ناشناس۳۴۸۱۴۸۱۵:۲۲:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۲۶
اگرچه برجام با ایجاد شرایط مناسب برای فروش نفت، منافعی برای ایران داشت اما روحانی شایسته ملامت است زیرا مستقیماً به دوربین نگاه می کند و به مردم کشورش دروغ می گوید دقیقاً همان کاری که احمدی نژاد انجام داد.
ناشناس۳۴۸۱۴۹۱۵:۲۲:۴۴ ۱۳۹۷/۲/۲۶
دلواپس ها جز جنگ و تحریم راه حلی ندارند
ناشناس۳۴۸۲۲۲۱۶:۱۶:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۲۶
تا موقعی که امیدمان به جای خدا به ناخدا باشد اوضاع درست نخواهد شد............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
ناشناس۳۴۹۷۶۱۲۱:۴۱:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۲۷
منظور کدخدا است
سجاد۳۴۸۲۶۵۱۷:۰۲:۰۵ ۱۳۹۷/۲/۲۶
این آقا استاد تناقض هستند هفته پیش گفتند دلار با گونی وارد میشه ؛در حالی که ما مذاکره کردیم که اینجوری نباشه ؛ حالا میگه هشتاد درصد اهداف برجام محقق شد
ناشناس۳۴۸۲۸۰۱۷:۱۶:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۲۶
اینقدر ظریف و تیم مذاکره کننده رو دور ننداز اطراف دنیا اینهمه هزینه نکنید برجام از بین رفت اروپا نمی تونه آمریکا رو ول کنه بیاد سمت ایران
ناشناس۳۴۸۳۲۳۱۷:۴۶:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۲۶
روحانی واقعا" بگوید در این 5 سال چه کرده است؟ اشتغال ایجاد کرده است ؟ گرانی نداریم؟ قیمت دلار چقدر است ؟ تلگرام هم که در دوره او فیلتر شد . برجام هم به فرض خوب باشد که دستاورد دولت نیست بلکه تصمیم کل نظام بود . هیچ کار پایه ای انجام نداد و هیچ برنامه ای هم ندارد . خوب پدر جان نمی توانی برو کنار
ناشناس۳۴۸۵۱۱۲۱:۱۰:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۲۶
80 درصد؟؟؟ آخه چجوری حساب کردی؟؟؟ با مردم رو راست نیستی!!!
ناشناس۳۴۸۵۶۲۲۲:۰۹:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۲۶
یادمه یه روزی یکی گفت با اجرای برجام آونچنان رونقی در وضعیت اقتصادی کشور و ملت ایجاد بشه که مردم بگن بابا این یارانه ی ۴۵هزار تومانی رو نمی خایم حسابش وبکنید اگه تنها فقط ۸۰درصد این حرف واقعیت داشت الان ما اینجور ناراضی بودیم...قیمت گوشت همین الان کیلویی۷۰هزارتومان پرش از۵۰هزار برنج محسن کیسه ای ۹۰پرش از ۵۵هزار پراید ۲۷میلیون پرش از ۲۳میلیون خب ارزش یارانه هم که شده ۵هزارتومان ....حالا این رونقه؟؟؟؟
استاد غلامرضا باهاری۳۴۸۵۶۷۲۲:۱۴:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۲۶
مثلا قرار بود قیمت حامل های انرژی امسال گران نشود و قیمت ها بصورت نسبی زیاد تغییر نکند ولی اب گرون شد برق گرون شد گاز گرون شد بابا مسلمان اینا رو که دیگه با دلار وارد نمی کنید مال خود مردم‌هستن..تازه گوشت گرون شده..تخم مرغ..مرغ..روغن...برنج...ماشاءالل..یکی دوتا هم‌که نیستن گرونی ها واقعا با مردم‌چیکار میکنید
سید۳۴۸۵۷۳۲۲:۲۱:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۲۶
هشتاد درصدی که محقق شده تعهدات ما بوده!!!!
ناشناس۳۴۸۷۳۶۰۲:۴۴:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۲۷
کاملا روشن هست کی مستحق ملامته.
ناشناس۳۴۸۷۵۴۰۵:۱۵:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۲۷
این آمار را فقط آقای وزیر ارتباطات میتوان تفسیر کند!!!
ناشناس۳۴۸۸۰۳۰۷:۴۰:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۲۷
اقا ما تسلیمیم.شما بفرمایید هر کاری از دستتون بر می اید انجام بدهید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین