ظریف: منافع تمام طرف های باقیمانده در برجام به ویژه ایران حفظ شود

گروه جهان الف،   3970225199 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای رایزنی در باره ادامه توافق هسته ای به بروکسل پایتخت بلژیک سفر کرده است، بعد از دیدار با موگرینی گفت:برای گام رو به جلو، در مسیر درستی قرار داریم

ظریف: منافع تمام طرف های باقیمانده در برجام به ویژه ایران حفظ شود

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران افزود: در مسیر درستی برای حرکت به جلو قرار داریم تا اطمینان حاصل کنیم که منافع تمام طرف های باقیمانده در برجام به ویژه ایران حفظ شود.

دیدار ظریف با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،صبح امروز (سه شنبه) به وقت محلی در محل شورای اروپا در بروکسل برگزار شد. ظریف گفت: بحث های خوبی با خانم موگرینی در آستانه نشست های امروز داشتیم.

وی افزود: در این دیدار، بر ضرورت اجرای کامل برجام توسط تمام طرف های باقیمانده، ارائه تضمین به ایران برای بهره مندی از منافع برجام و اینکه تضمین بشود این بهره مندی ها نظر مشترک ایران و اتحادیه اروپا می باشد، تاکید شد. ظریف اظهار داشت که درباره نحوه اقدام و چگونگی رسیدن به تضمین ها، کارها شروع شده است.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه گفت: دیروز و امروز در سطح کارشناسی و در ملاقاتی که امروز وزرا خواهند داشت و همین طور کاری که در طول یکی دو هفته آینده به صورت مشترک در سطح سیاسی و کارشناسی ادامه خواهیم داد، در زمینه روش هایی که هم منافع ایران و سایر اعضای باقیمانده برجام تضمین شود، اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: برجام دارای منافع برای تمام طرف ها است و ما بایستی اطمینان حاصل کنیم که یک کشور با خروج غیر قانونی اش نمی تواند از این اقدام منفعتی ببرد.

وزیر امور خارجه ایران ، دوشنبه شب بعد از سفر به پکن و مسکو و دیدار با وزرای خارجه چین و روسیه وارد بروکسل شد تا با همتایان خود در اتحادیه اروپا شامل وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کند.


این دیدار در راستای دستور رئیس جمهوری اسلامی ایران، به منظور رایزنی و تبادل نظر با اروپا و دیگر طرف های توافق هسته ای و بررسی امکان تداوم برجام در صورت تضمین منافع ملت ایران انجام می شود. در پی اعلام خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام، وزارت خارجه رایزنی ها برای ادامه برجام بدون آمریکا را در دستور کار قرار داده است.

پیش از این رییس جمهوری در تماس های تلفنی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه خواستار تضمین دقیق، صریح و مشخص منافع تهران در برجام شد و از اتحادیه اروپایی بویژه آلمان، فرانسه و انگلستان خواست در فرصت محدود، موضع قاطع خود را درباره چگونگی تامین و تضمین منافع ایران در برجام پس از خروج آمریکا از این توافق، اعلام کنند.

موگرینی امروز بعد از دیدار با ظریف، ساعت 18:30 به وقت بروکسل با وزرای خارجه سه کشور انگلیس ، فرانسه و آلمان دیدار می کند و پس از آن این چهار نفر با ظریف دیدار می کنند.

دیدگاه کاربران

شاهرخ۳۴۶۶۸۵۱۶:۴۰:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۲۵
چرا صادقانه به مردم نمی گویید ایران به برجام محتاج تر هست تا طرف های اروپایی؟؟؟؟؟؟ چرا به مردم صادقانه نمی گویید اگه نتونیم نفت به اروپا بفروشیم و پولش رو بگیریم دیگه چیزی برا فروش نداریم و وضعمون ازین که هست بدتر میشه؟؟؟؟؟؟ چرا صادقانه به مردم نمی گید آمریکا چه باشه یا نباشه اروپا تا رضایت آمریکا را جلب نکنه نمی تونه با ما دادوستد کنه چون بازار آمریکا18هزار میلیارد دلاره و برای ما در مقابل آمریکا ناچیزه؟؟؟؟؟ چرا صادقانه به مردم نمی گید روسیه و چین خواسته هاشون فرقی با اروپا نمی کنه نمیشه با کارت اونها بازی کرد؟؟؟؟
ناشناس۳۴۶۸۸۹۱۹:۱۷:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۲۵
دولتهای اروپایی نه پالایشگاه دولتی دارند که از ایران نفت بخرند نه کارخانه دولتی که به ایران جنس بفروشند. چه تضمینی میتوانند بدهند؟ بی صبرانه منتظر میمانیم.
ناشناس۳۴۶۹۶۴۲۰:۰۶:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۲۵
جناب ظریف تا به ملت تکیه نکنید و به سمت ملت بر نگردید و با مردم رو راست نباشید و از روسیه و چین فاصله نگیرید به هیچ چیزی نمی رسید البته فرقی نمی کنه دولت دست اصلاح طلب باشه یا اصول گرا
ناشناس۳۴۷۰۳۲۲۱:۱۴:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۵
محمد جواد جان برجام تمام است از خواب بر خیز اولاخروج امریکا از برجام یعنی بی اعتباری این قرارداد چه بخواهی چه نخواهی دوما شاید بعداز مدتی شروع به منها شدن کردن مثلا انگلیس خارج شد حتما شما با چهار کشور ادامه می دهید و میشوید پنج منهای دو وپنج منهای سه.......... و پنج منهای پنج و ما میمانیم و حوزمان شما اگر تمام شرایط امریکارا هم قبول کنید هیچ فایده ای به حال نظام نداردقصد بر اندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی هست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. دور باطلی که تمامی ندارد!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  17. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  22. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین