فرمانده‌ای که اشک آمریکایی‌ها را درآورد + عکس

گروه فرهنگی الف،   3970225192 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

او سعی می‌کرد تمام تجربیاتش را چه در زمان جنگ و پس از آن به بچه‌های حزب‌الله و مقاومت و نیروهای سپاه منتقل کند و با نشاط کاری کند که آمریکایی‌ها به گریه بیفتند و نترسی و شجاعتش را به رخ دشمن بکشد.

فرمانده‌ای که اشک آمریکایی‌ها را درآورد + عکس

اولین محفل «عصر حماسه», گرامیداشت یاد سردار شهید محمد ناظری با عنوان «سلام فرمانده» عصر دیروز دوشنبه 27 اردیبهشت 97 برگزار شد. این مراسم با حضور جمعی از همرزمان دوران دفاع مقدس, نیروهای شهید ناظری در نیروی دریایی سپاه, خانواده شهیدان سیاوشی, فرزانه, کریمی و عموم مردم همراه بود.

در این مراسم سردار مجید مشایخی از همرزمان سردار شهید محمد ناظری ضمن تشکر از خبرگزاری تسنیم برای برگزاری این مراسم در سخنانی در خصوص ویژگی‌های شهید ناظری گفت: شهید ناظری از نیروهای فداکار و بااخلاص سپاه بود که از 22سالگی وارد معرکه شد. او فردی شیردل، سرزنده و پای کار بود و همه وجودش عشق به خدمت به انقلاب و تربیت نیرو بود و همچنین عشق به ولایت در وجودش موج می‌زد.

شهید ناظری کاری کرد که آمریکایی ها به گریه افتادند

وی ادامه داد: او سعی می‌کرد تمام تجربیاتش را چه در زمان جنگ و پس از آن به بچه‌های حزب‌الله و مقاومت و نیروهای جدید سپاه منتقل کند و با نشاط و شجاعت کاری کند که آمریکایی‌ها به گریه بیفتند و نترسی و شجاعتش را به رخ دشمن بکشد.

سردار مشایخی با اشاره به نقش شهید ناظری در تقویت تکاوران سپاه گفت: او سعی می‌کرد تمامی نیروهایش را تکاور بار بیاورد و مانند پدر برای آنها بود و نقش مهمی را در آموزش آنها داشت.

همرزم شهید ناظری راجع به ماموریت‌های او در دوران دفاع مقدس گفت: در ماموریتهایی که به او محول می‌شد تمامی تمرکزش برای انجام آن بود و در خلال این عملیاتها مدتها و ماهها به خانواده‌اش سر نمی‌زد و سعی می‌کرد کارش را به‌نحو احسن انجام دهد. حاج محمد ناظری هیچ وقت خود را در صحنه نمی‌باخت و روحیه نشاط و تحرکش را به نیروهایش منتقل می‌کرد.

سردار مشایخی به آموزش نیروهای حزب‌الله لبنان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پس از آن حاج محمد در نیروی زمینی مشغول به آموزش نیرو بود و فعالیت‌های موثری در آنجا داشت و پس از آن به‌درخواست سردار فدوی به نیروی دریایی منتقل شد و با روی باز این پیشنهاد را پذیرفت و به تربیت و آموزش نیروها در جزیزه فارور پرداخت.

سردار محمد ناظری نمادی برای تکاوران سپاه است

وی ادامه داد: سردار ناظری در جزیره فارور با وجود شرایط سخت جزیره را حفظ کرد و تمامی کارهای کلی و جزئی را به‌عهده گرفته بود و نماینده تام جمهوری اسلامی در جزیره بود و توانست مردانه ایستادگی کند و فرصت تعدی دشمنان به جزیره را بگیرد.

همرزم شهید ناظری گفت: حاج محمد در کارهای هنری هم فعالیت می‌کرد و فردی همه‌فن‌حریف بود. او سمبل و نمادی برای رزمندگان و تکاوران سپاه است که از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

ماجرای حمله 400 قایق ایرانی به تاسیسات نفتی عربستان به‌فرماندهی شهید ناظری

سردار رضا کریمی از دیگر همرزمان سردار شهید محمد ناظری در سخنانی با یادآوری خوابی که از شهید ناظری دیده بود، گفت: چند وقت پیش شهید ناظری را در عالم رویا دیدم که می‌گفت «من که جایی نرفتم، ما داریم خودمان را برای ظهور آماده می‌کنیم».

وی با بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس گفت: در سال 66 در اتفاقی که زائران خانه خدا توسط آل سعود به شهادت رسیدند که در این بین 400 حاجی ایرانی نیز به شهادت رسیدند ما به‌فرماندهی شهید ناظری و عده‌ای دیگر از فرماندهان عملیاتی طراحی کردیم و در قالب آن 400 قایق و 1600 نفر آماده شدند تا به تاسیسات نفتی عربستان حمله کنند اما به‌علت وجود مشکلاتی عملیات انجام نشد و پس از آن عملیات کوچکی انجام شد که من و شهید مهدوی به‌همراه چند قایق به ناوگان آمریکا حمله کردیم و اولین نبرد رودرروی ایران و آمریکا رقم خورد.

همرزم شهید ناظری تصریح کرد: بعضی‌ها قیمت‌ شهدا را نمی‌دانند و متوجه نمی‌شوند که خون شهدا چقدر ارزشمند است که در این مسیر قدم برداشتند، لذا جای نگرانی برای انقلاب وجود ندارد، بلکه این افراد هستند که ممکن است از کشتی انقلاب پیاده شوند.

سردار کریمی گفت: شهید ناظری، ناظر بر اعمال ما است و در دوره آخرالزمان بستگی به ما دارد که از این مسیر شهدا و قافله عشق جدا نشویم و در راه آنها قدم برداریم.

شهید ناظری فردی مطیع و فرمانبردار بود

قاسمی از دیگر همرزمان شهید ناظری با بیان خاطره‌ای از این سردار سرافراز گفت: دو سال پیش بود که یک کشتی نفتکش به یکی از اسکله‌های نفتی ایران برخورد کرد و متواری شد. ماموریتی به شهید ناظری ابلاغ شد تا به‌سمت این کشتی برود و او را به‌سمت آبهای ایران برگرداند. هلی‌کوپتری آماده شد تا این ماموریت را اجرا کند اما به‌دلیل شرایط جوی موجود امکان پرواز وجود نداشت، اما شهید ناظری مصرّ بود و تاکید کرد که "این ماموریتی که به ما ابلاغ شده است حتماً باید انجام شود".

وی افزود: با هر شرایطی بود این پرواز انجام شد و به‌سمت کشتی حرکت کرد. در طول مسیر هلی‌کوپتر به‌سمت آبهای امارات نزدیک شد و خلبان گفت که "ما مجبور به برگشتن هستیم زیرا امارات ما را تهدید به زدن کرده است"، اما شهید ناظری می‌گفت که "باید این کشتی را برگردانیم". وقتی دقایقی گذشت و شرایط بحرانی‌تر شد شهید ناظری مجبور شد که از تعقیب کشتی صرف‌نظر کند و برگردد و این موضوع اطاعت‌پذیری و فرمانبرداری شهید ناظری را نشان می‌دهد.

وی گفت: شهید ناظری واقعاً قیمت نداشت و قیمت او را با شهادت پرداخت کرد. حاجی هیچ بار نگفت که من شهید می‌شوم و یا در جمع آرزوی شهادت بکند. او در خلوت با خدای خود راز و نیاز می‌کرد و از او طلب شهادت می‌کرد.

کنار سردار ناظری همسری مقاوم بوده است

به گزارش تسنیم دکتر هدایتی از بانوان مبارز انقلابی و مشاور وزیر دفاع در دوران دفاع مقدس با اشاره به مجاهدت‌های همسر شهید ناظری گفت: قطعاً کنار سردار ناظری همسری مقاوم بوده که زینب‌گونه از ابتدا تا امروز با عقیده و صلابت فعالیت می‌کند که بخشی از زندگی ایشان به‌خواست خود حاج خانم و شهید مستور است.

وی ادامه داد: شهید ناظری مدتها در دوران دفاع مقدس عملیاتهای برون‌مرزی داشتند و چندین ماه از ایشان خبری نبود. اگر شهید ناظری به این عملیاتها رفت شخصی همسر ایشان بود که خانه و زندگی را نگه داشته بود و ایشان با خیال راحت ماه‌ها به دفاع از انقلاب اسلامی می‌پرداخت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین