رضیان به الف خبر داد؛ چرا خودرو گران شد؟/ ورود مجلس برای ساماندهی بازار خودرو با هدف کاهش تعرفه واردات و رقابتی کردن

گروه اقتصادی الف،   3970225027 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه طرح ساماندهی بازار خودرو در دستور کار این کمیسیون قرار دارد، گفت: هدف این طرح کاهش تعرفه واردات، رقابتی کردن خودروهای داخل و افزایش کیفیت خودروهاست.

چرا خودرو گران شد؟/ ورود مجلس برای ساماندهی بازار خودرو با هدف کاهش تعرفه واردات و رقابتی کردن

عبداله رضیان نماینده قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف، با بیان اینکه اخیرا تعرفه واردات خودرو افزایش یافت، افزود: افزایش تعرفه واردات، به افزایش قیمت خودرو منتهی شد که شاهد افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار بودیم.

وی افزود: از طرف دیگر افزایش قیمت ارز هم بر قیمت خودرو تاثیر گذاشت و باعث افزایش قیمت ها شد.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در همین راستا مجلس ورود کرده و طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو تهیه و ارائه شد که دارای ۱۲ ماده است.

رضیان گفت: بر اساس این طرح، تعرفه واردات خودرو کاهش می یابد و تعرفه ها برای خودروهای مختلف پلکانی خواهد شد.

وی افزود: بعنوان مثال خودروهای هیبردی که بنزین کمی مصرف و با برق کار می کنند، از پرداخت تعرف معاف می شوند.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به میزان افزایش تعرفه خودروها گفت: تعرفه خودروهای هیبردی پنچ درصد بود که به یکباره به 25 درصد افزایش یافت. همچنین تعرفه خودروهای دیگر از 50 تا 70 درصد به یکباره به 90 درصد افزایش یافت.

رضیان با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم تا واردات به گونه‌ای باشد که رقابت در بازار خودرو بوجود آید و خودروهای داخلی توان رقابت داشته باشند، افزود: باید خودروهایی وارد شوند که هم کیفیت خوب داشته و هم قیمت مناسب و متوسط داشته باشند تا تولید کنندگان داخلی توان رقابت پیدا کنند.

وی افزود: ما می خواهیم با ایجاد توان رقابت، کفیت خودروهای داخلی را افزایش دهیم.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار امیدواری کرد تا با نهایی شدن این طرح در مجلس شاهد کاهش تعرفه ها و قیمت خودروها باشیم.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۵۵۶۰۰۷:۴۰:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۵
امثال قاضی پورها نمیزارن تصویب بشه. جالبه که روزی که دو فوریت این طرح به رای گذاشته شد، این آقا عملا در مخالفت با این طرح و حمایت از خودروسازهای داخلی داشت خودش رو میکشت ولی همین ایشون دیروز داشت بر ضد خودروسازهای داخلی و احتکار حدود 90 هزار خودرو توسط اونها داد و بیداد میکرد! کسی میدونه ایشون و ایشونها فازشون چیه؟!!!
ناشناس۳۴۷۱۹۷۲۳:۴۷:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۲۵
بستگی داره به جهت وزش باد....باید از هواشناسی استعلام کرد.
ناشناس۳۴۵۵۶۶۰۷:۴۸:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۲۵
چرا در کشور ما همه چیز با همه جای دنیا متفاوت است؟ یکی از بهترین راهها برای تامین خودرو با کیفیت که بسیاری از کشورهای دنیا ان را انجام می دهند واردات خودروهای دست دو ولی با عمر حداکثر 5 سال و با کیلومتر زیر 70 هزار تاست. ماشینهای امروز دنیا به راحتی تا 400 هزار کیلومتر می توانند بدون هزینه سنگین بروند ولی این ماشینهای دست دوم تا یک پنجم ماشینهای نو قیمت دارد و ماشینهایی دست دومی مانند کامری و کرولا و .... به مراتب از ماشینهای مثلا ساخت داخل مانند پراید از همه نظر حتی محیط زیست ارجحیت دارد. یکی از کشورهایی که بالاترین میزان واردات ماشین دست دوم را دارد روسیه است و در حالیکه به خاطر تحریم و سقوط قیمت نفت میزان فروش ماشین نو در روسیه از 3.5 میلیون به 1.5 میلیون کاهش یافت ولی با واردات 3.5 میلیون ماشینهای زیر 5 سال از اروپا مشکل کاهش دارمد خود برای واردات ماشین نو را حل کرد. ماشینهای دست دوم در امریکا و اروپا با یک سوم تا یک پنجم قیمت ماشین نو برای سالها کار میکند و بسیاری از مردم امریکا و اروپا خرید ماشین دست دوم زیر 5 سال را به خرید ماشین نو ترجیح می دهند چون از هر نظر به صرفه است.
ناشناس۳۴۵۵۹۰۰۸:۱۱:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۲۵
پس کی ؟ بزک نمیر بهار میاد!!!!!!!!!!! از دو ماه قبل عید طرحتون رفته که بیاد ولی کی خدا میدونه؟!!!!!!!!!!!!
ناشناس۳۴۵۹۵۱۱۰:۵۱:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۲۵
ایشون که مخاف همون طرح هستن برادر. اصلا ایشون معلوم نیست کدوم وری هستن!!!
ناشناس۳۴۶۳۴۴۱۳:۳۵:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۲۵
برو از اونایی سوال کن که 6000 دستگاه با تعرفه قبلی وارد کردن بی مالیات بعد فردا ببین کیا ازشون دفاع می کنن!! الان 6 ماهه با تعرفه بالا ماشین فروختن ! بی حساب و کتاب با تعرفه کم خریدن با بالا یی فروختن!!
ناشناس۳۴۵۶۰۰۰۸:۱۴:۰۵ ۱۳۹۷/۲/۲۵
فقط حرف می زنید. دائم می گید بازار باید رقابتی بشه ولی فقط فشار رو بر روی مردم افزایش می دید.
سعید۳۴۵۶۰۶۰۸:۱۸:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۲۵
اینا چه نماینده هایی هستن که نمیدونن دلیلش افزایش قیمت دلاره؟
ناشناس۳۴۵۶۴۵۰۸:۳۸:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۲۵
فقط مجلس می تواند حق ملت را از خودروسازان بگیرد
ناشناس۳۴۵۶۶۴۰۸:۴۷:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۲۵
آبی از شما ها گرم نمیشه بعد این تحقیق و تفحص شما بدتر گران نشود همگی صلوات ما را به خیر تو امیدی نیست.لطفا شر مرسان
ناشناس۳۴۵۶۷۷۰۸:۵۲:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۲۵
""رضیان با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم تا واردات به گونه‌ای باشد که رقابت در بازار خودرو بوجود آید"" خودرو سازا بیشتر سر قیمت خودرو هاشون رقابت دارن.هی تعرفه میره بالا اینام با خیال راحت قیمت خودرو های خودشونو میبرن بالا
رضا۳۴۵۷۴۱۰۹:۱۹:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۲۵
وقتی طرح هایی مثل این را می بینم که توسط افراد طلب مطرح می شوند نمی دانم باید به حال مملکت خندید یا گریست.برادر من در این شرایط تحریم فکر و ذکر دولت اطمینان از تامین ارز مورد نیاز دارو و غذای مردم است و مشغول برنامه ریزی برای حالت های تحریمی مختلف هستند حال در این شرایط یک بابایی دنبال یا تظاهر به دنبال کردن کاهش تعرفه واردات خودرو است و البته کاری هم به منبع تامین ارز آن ندارد. به نظر شما مشگل از کجاست؟
ناشناس۳۴۵۷۶۱۰۹:۲۵:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۲۵
تعرفه واردات رو عادلانه کنید تا این خودرو سازها حساب بیاد دستشون خدا وکیل چرا اینقدر بی عدالتی
پیما۳۴۵۹۹۸۱۱:۱۳:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۲۵
دلار رو به قدری گرون کردن که حتی تعرفه 0 هم بشه خواب ماشین خارجی رو باید ببینی. یا حقوق نجومی بگیری و بر خلاف همه دنیا میلیاردی پول بدی واسه ماشین خارجی که هر خارجی بشنوه واسه ماشین انقدر پول دادی بهت بخنده.
ناشناس۳۴۵۷۹۲۰۹:۳۸:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۲۵
حرکتهای از سمت دولت صورت میگیره که بدون مطالعه است بدون در نطر گرفتن تبعات آن در سطح جامعه و متاسفانه مجلس اجازه میدهد این طرحها عملی شود و بعد میخواهند وارد عمل شوند که باید عرض کنم خیلی دیر شده.
ناشناس۳۴۵۹۹۴۱۱:۱۳:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۲۵
اگر دقت می کردید متوجه می شدید که وزیر صنعت قبلی یک نامه دریافت کردند و در اطاعت از آن ثبت سفارش متوقف شد، تعرفه بالا رفت، بماند که کلی فساد و رانت و آشفتگی بازار نیز این وسط پیش آمد!
ناشناس۳۴۵۸۱۰۰۹:۴۶:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۲۵
فردا با ماشین های مجانی= طرح میره بایگانی
ناشناس۳۴۵۹۵۴۱۰:۵۱:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۲۵
دقیقا اگر نماینده ها وجدان خود را قاضی می کردند و هدایای خودراسازان را نمی پذیرفتند.....
ناشناس۳۴۵۸۱۵۰۹:۴۸:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۲۵
دولت محترم مگر نمی فرماید تورم یک رقمی است و ثابت است پس چرا کالاها بی حساب و کتاب گران می شوند؟
ناشناس۳۴۵۸۶۹۱۰:۰۹:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۲۵
لطفا هیچ کاری نکنید اینطوری بهتره . وقتی اسم ساماندهی میاد تن و بدن آدم به لرزه میوفته و معنیش اینه که گرانفروشی را قانونی تر خواهند نمود . این قبای "رقابتی کردن خودروهای داخل و افزایش کیفیت خودروها " خیلی وقته نخ نما شده . از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید
ناشناس۳۴۵۹۱۱۱۰:۳۶:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۲۵
مجلس ورود کرد. پس منتظر گرانی خودرو بطور یقین هستیم.
ناشناس۳۴۵۹۶۵۱۰:۵۷:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۲۵
قیمت خودرو هیبریدی مثل پریوس زمانی که تعرفه به 45 درصد رسید حدود 200 میلیون شد و الان هم که وزارت صنعت تعرفه خودروهای هیبریدی را به 25 درصد کاهش داده هنوز شاهد هستیم که قیمت خودروهای هیبریدی مانند پریوس هنوز کاهش نیافته است و مردم را مسخره خودشان کردند. از مجلس محترم انتظار می رود به شدت کاهش تعرفه ها را تا کاهش واقعی قیمت خودروها در بازار دنبال کنند و صرفا به صورت صوری یک چنین طرحی را مصوب نکنند.
ناشناس۳۴۶۱۲۱۱۱:۵۶:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۲۵
در ایران هر کس بخواهد قیمت هر چیز را افزایش می دهد و هیچ کس هم نیست که پیگیری و بازخواست کند!!!
ناشناس۳۴۶۳۰۲۱۳:۱۰:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۲۵
مجلس مگر برای گرانی ارز وارد نشد چی شد منتفی شد
ناشناس۳۴۶۳۶۹۱۳:۴۲:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۲۵
مگه قرار نبود بلا دلار خیالی 4200 تومنی چیزی گران نشود! علی برکت الله
عباس۳۴۶۴۲۵۱۴:۱۱:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۲۵
آقا ترو خدا طرح .لایحه .ویا قانون رو بی خیال شید.اصلا شما ول کنید همه چی درست میشه.جان بچه هاتون ما رو ول کنید.از شما مسئولین تا چیزی بیرون میاد برای رفاه ویا هر کلامی که یه ذره نفعی برای مردم باشه.دقیقا عکسش انجام میشه.فرقی هم باهم ندارید.چه ازدولت باشید ویا ازمجلس.خروجی کارتون یکیه.اونم یه باراضافی دیگه رو شونه مردم.
ناشناس۳۴۶۴۳۱۱۴:۱۳:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۲۵
وقتی میبینم تیتر زده میشه که مثلا مجلس ورود کرد به فلان مسئله از خودم میپرسم یعنی چی ورود کرد شاید منظور اینه که نمایندگان وارد مجلس شدند یا خود ساختمان مجلس به جایی وارد شد یا مثلا مجلس با نمایندگانش وارد جایی شدند خلاصه هر چه هس ما نفهمیدیم این ورود مجلس مثلا جهت قیمت خودرو به چه معناست شایدم مفهومش اینه که مجلس رفت به استراحت چون هیچ اثری از عمل مجلس در فلان موضوع نخواهیم دید
ناشناس۳۴۶۵۸۳۱۵:۳۸:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۲۵
خواهش می کنم هیچ کاری انجام ندهید ، این سازماندهی ها بیشتر شبیه توهینبه مردم است ، چند روز قبل در پارکینگ یک نمایندگی بزرگ سایپا ، یک کارگر چینی با لباس فرم سایپا را دیدم که مسئول جا بجا کردن اتومبیل چینی ساخت وطن بود ، به یاد خاطره ناراحت کننده دیگری افتادم که کارگر چینی در حال نصب پله برقی یکی از ایستگاههای مترو بود ،
شهرام۳۴۶۸۸۲۱۹:۱۰:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۲۵
سازمان حمایت از مصرف کننده نمادی از دست بردن دولت در جیب مردم.
ناشناس۳۴۷۱۸۵۲۳:۳۴:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۲۵
متاسفانه توی این مملکت نماینده خریدن برای خودروسازهای داخلی کاری ندارد و سخت نیست محال است بتوانند در مقابل یکه تازی خودروهای بی کیفیت بایستند
مسعود۳۴۷۴۲۶۰۹:۰۰:۳۲ ۱۳۹۷/۲/۲۶
خودروی پژو 2008 با قیمت 100 م که چندین ماه است ثبت نام ندارد را نمایندگی های ایران خودرو آزاد به قیمت 155 م می فروشند. حودروی مزدا 3 که قیمت نمایندگی اش نزدیک به 140 م است بالای 170 م در نمایندگی ها به فروش میرسد. اکثر نمایشگاه های اتوموبیل، اتوموبیلهای خود را در پارکینگهای خانه ها و یا زیر نمایشگاه شان مخفی کرده اند که گرانتر بفروشند. سراتو 100 م به 120 م و بیشتر افزایش قیمت داده و هیچکس هم پاسخگو نیست. به نظر من خودروسازان خارجی از همه منصف ترند که قیمت خود را در سایتشان زده اند و فقط در صورت نوسان شدید قیمت ارز و یا افزایش تعرفه گمرکی آنها را تغییر نمی دهند. راه کاهش قیمت خورو: 1- کاهش تعرفه گمرکی ورود خودروی خارجی 2- قیمت گذاری برای کلیه خودروی های تولید خودروی داخلی و نظارت دقیق بر آن 3- نخریدن خودرو توسط افرادی که نیاز ندارند (شنیده شده برخی در این گیر و داد چند خورو خریده و در پارکیگ خانه شان گذاشته اند تا به اصطلاح قیمت آن شیرین شود). 4- نظارت به تعداد تولید خودروی های داخلی و پرداخت دلار 4200 تومانی به خورو سازان بر اساس تعداد عرضه خودرو 5- نگاه نکردن دولت به جیب مردم به عنوان منبعی برای جبران کمبودهای مالی دولت.
ناشناس۳۴۷۴۴۷۰۹:۱۶:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۲۶
این‌اقایون‌مسئول از پس گرانی قیمت برگج نمی تونن بر بیان چطوری می خوان قیمت خودرو و تعدیل کنند یا به اصطلاح خودشون‌مدیریت کنند؟؟
ناشناس۳۴۷۸۰۴۱۲:۳۲:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۲۶
اگر بازار خودرو رقابتی شود و یا ماشین های دست دوم و حتی دهم وارد کشور شود و کسی به خودرو (لگن) های داخلی نگاه هم نکند، ان وقت جاده-خیابان های ورودی تمام شهرهای کشور که پر از تعویض کار و خرابکار هستند و اتفاقا از روز اول تحویل گرفتن ماشین صفر جلو مغازه اینها باید قربان و صدقه بری از کجاااااااااااااااا نان بخورند و دولت از کییییییییی عوارض و مالیات بگیره؟؟؟؟؟؟ اصلا تو این مملکت لذت و راحتی و آسایش مال تعدادی نورچشمی است و بقیه باید همچنان زجر بکشند و اگر کسی هم گفت حقوق بشرت ما را کشته به آقایون بر بخوره.
ناشناس۳۴۸۵۹۲۲۲:۴۹:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۲۶
کاش می شد خودرو راهم قاچاقی خرید هرچی را نشه قاچاقی آورد همان موجب دردسر مردمه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین