دولت مخالف افزایش حقوق کارمندان است؛ اما 200 مدیر دولتی پاداش 600 میلیونی گرفتند

گروه سیاسی الف،   3970224125 ۷۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس کمیسیون برنامه و بودجه از پرداخت پاداش های نجومی خبر داد و این در حالی است که رییس دیوان محاسبات گفت که 11 نفر از نجومی بگیران به سرکار بازگشته اند اما این موارد نشان میدهد که نه تنها با پرداخت حقوق نجومی برخورد نشده است بلکه این رویه همچنان ادامه دارد وکسی هم در این مورد پاسخگو نیست.

دولت مخالف افزایش حقوق کارمندان است؛ اما 200 مدیر دولتی پاداش 600 میلیونی گرفتند

به گزارش الف، موضوع حقوق و مزایای مقامات و مدیران ارشد نظام در کنار افزایش در حدود تورم حقوق کارکنان دولت از جمله دغدغه‌های افکار عمومی است؛ به ویژه در مقاطعی مانند زمان افشای فیش‌های حقوق نجومی تعدادی از مدیران دولتی و همچنین در زمان رسیدگی سالانه به لایحه بودجه مورد توجه قرار می‌گیرد؛ هرچند افزایش حقوق‌ها توانایی مقابله با نرخ رشد تورم را ندارد، اما عادلانه نیست یک مدیر دولتی حقوق کلان بگیرد و این مدیر در تصمیم گیری‌ها وضعیت خود را ملاک سنجش قرار می‌دهد، نه فردی که ماهانه در حدود یک میلیون حقوق می‌گیرد.

یک سال و نیم از موضوع حقوق های نجومی و فیش هایی که منتشر شد، می گذرد، حقوقی های کلانی که برخی مدیران دولتی از 57 میلیون تومان و بالاتر تا 20 میلیون تومان می گرفتند و این موضوع که با واکنش‌های تند جامعه مواجه شد و موضوعی را نمایان نمود که مدیران دولتی حقوق‌های آنچنانی می گیرند؛ مقام معظم رهبری در همان زمان به موضوع حقوق‌های کلان اشاره و تاکید کردند: موضوع حقوق‌های نجومی، در واقع هجوم به ارزش‌ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناها است و اکثر مدیران دستگاه‌ها، انسان‌های پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود. جلوی اشرافی‌گری باید گرفته بشود؛ اشرافی‌گری بلای کشور است. ۱۳۹۵/۰۵/۱۱

ایشان در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت نیز با اشاره به حقوق های کلان برخی مدیران بیان کردند: در این قضیّه، مردم اعتمادشان ضربه خورده. ببینید، مردم خیلی از این ارقام بزرگ و مانند اینها را هضم نمیکنند؛ امّا حقوق شصت میلیون تومان و پنجاه میلیون تومان و چهل میلیون تومان را خوب هضم میکنند؛ یعنی کسی که در ماه یک‌میلیون یا یک‌میلیون‌ودویست یا یک‌میلیون‌وپانصد درآمد دارد، خوب میفهمد که پنجاه‌میلیون یعنی چه؛ در کشور کم نیستند کسانی که حقوق‌هایشان این است. آیا فاصله‌ی بین پنجاه‌میلیون و یک‌میلیون غیرعادلانه نیست؟ شما امروز در دستگاه دولتی‌تان کسی که از شما یک‌میلیون، یک‌میلیون‌ودویست، یک‌میلیون‌وپانصد، دو میلیون حقوق بگیرد ندارید؟ فراوان. خب، آن‌وقت یک نفر هم سی‌میلیون میگیرد، چهل‌میلیون میگیرد! این غیرعادلانه نیست؟ با مردم هم‌دردی کنید که مردم احساس کنند که همان رنجی را که او میبرد شما هم میبرید و نشان بدهید که عزم راسخ دارید که با این قضیّه برخورد کنید و جلویش را بگیرید و اجازه ندهید؛ این را نشان بدهید به مردم.۱۳۹۵/۰۶/۰۳ 

 *14 نفر از کسانی که بیش از 400 میلیون تومان پاداش گرفته اند، به کار برگشته اند

غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ادامه دار بودن حقوق های نجومی و پرداخت پاداش های میلیاردی شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی گفت: عملکردها نشان می دهد بسیاری از کارکنان در آستانه بازنشستگی، پیش از عید خود را بازنشسته کردند و تقریبا پاداش بازنشستگی کسانی که شب عید کنار رفتند تا به قانون سال 97 برنخورند، یک عدد میلیاردی است که سبب نگرانی شده است.

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به افزایش حقوق کارمندان برای امسال در دولت گفت: نوعی نامهربانی یا توجه نکردن به تفاهم با­مجلس یا برداشت دیگر از متن قانون بودجه انجام شده، آنچه که در مجلس تصویب شد افزایش 20 درصدی کف حقوق کارمندان بود و ­برای بقیه حقوق ها به روش پلکانی ­افزایش می شود، اما­ اکنون دولت افزایش حقوق را بین 12 تا 6 درصد اعمال کرده است.

وی با بیان اینکه ­هرچه با دولت گفتگو می کنیم نمی پذیرد و پاسخ جدی نمی ­دهد، ادامه داد: مجبور هستیم نظر استفساریه را برای افزایش حقوق کارمندان به صحن علنی مجلس ارائه دهیم و آن را به قانون تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد : در سال 97 سقف پاداش را حدود 280 میلیون تومان قرار دادیم، اما افرادی که حقوق آنها بالای 8 میلیون تومان بود بر این اساس ضرر می کردند، 987 نفر در دستگاه ها و شرکت های دولتی و بانک ها پاداش بازنشستگی بیش از 400 میلیون تومان گرفته و آخر سال 96 خود را بازنشست کرده اند.

تاجگردون با اشاره به اینکه 200 نفر از این افراد بیش از 600 میلیون تومان پاداش گرفته اند و فردی نیز یک میلیارد و 280 میلیون تومان پاداش گرفته است عنوان کرد: 14 نفر از کسانی که بیش از 400 میلیون تومان پاداش گرفته اند و خود را در سال 96 بازنشسته کرده اند امسال دوباره به کار بازگشته اند لذا، از دولت خواسته ایم این افراد که سطح ­آنها معاون وزیر است از سیستم دولتی کنار بگذارد­و در بخش خصوصی به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به اینکه مجلس نشان داد که در مباحث اقتصادی با دولت همسو است، افزود: در بودجه هزار میلیارد جایزه صادراتی در نظر گرفته شده است، اما باید مابه‌التفاوت ارز را با مابه‌التفاوت جایزه صادراتی پایین بیاوریم .
 
وی با بیان اینکه ۹۸۷ نفر در ایران در دستگاه های مختلف بالای ۴۰۰ میلیون تومان پاداش گرفتند خاطرنشان کرد: 60 تا 70 درصد کارکنان حقوق های زیر دو و نیم میلیون دریافت می کنند، شکاف جدی بین پاداش بازنشستگان بود که باید متعادل می‌شود.
 
بازگشت ۱۱ مدیر نجومی بگیر به کار

عادل آذر در خصوص پاداش نجومی برخی مدیران بازنشسته کشور و بازگشت آن‌ها به کار توضیح داد: در اولین نشست بعد از تعطیلات سال با اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات این موضوع مطرح شد و نمایندگان از دیوان محاسبات خواستند گزارشی از مدیرانی که بیش از ۳۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده اند، تهیه کند.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور با بیان این موضوع که مبلغ دریافتی با احتساب پاداش خدمت و مرخصی ذخیره بود، بیان داشت: معاونت‌های فنی دیوان گزارشی در سطح ملی و استانی تهیه کردند، این گزارش نهایی و دو هفته‌ای است که تقدیم کمیسیون برنامه و بودجه شده است.

وی با اشاره به محتوای گزارش ارائه شده، گفت: در آن گزارش مشخص شد، در سطح استان‌ها مقامی که پاداش ۳۰۰ میلیون دریافت و به کار برگشته باشد نداریم، اما در سطح وزارتخانه‌ها ۱۱ نفر در پایان سال ۹۶ بازنشسته شده اند و باتوجه به اینکه از مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری بوده اند، از ظرفیت تبصره ۱ ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان استفاده کرده و به کار برگشتند.

آذر گفت: بازگشت به کار بعد از دریافت پاداش خدمت در عرف اداری پسندیده نیست، این ۱۱ نفر از فرصت قانونی برای حضور دوباره در کار استفاده کردند.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور تاکید کرد:اگر کسی در جایگاه غیر مقام بازنشسته شود و مجددا به کار برگردد غیرقانونی است، اما در گزارشی که جمع آوری کردیم به چنین موردی برنخوردیم. 

 این در حالی است که بارها در خصوص حقوق های نجومی تذکر داده شده است اما همچنان شاهد این ناعدالتی هستیم و برخی از مدیران حقوق های انچنانی دریافت می کنند این در حالی است که شخص رییس جمهور و مجلس شورای اسلامی بارها در این مورد تذکرات جدی داده و خواستار برخورد با این افراد شدند اما نه تنها مدیران نجومی بگیر بازخواست نشده اند ولی برخی از آنها توسط دولتمردان ذخیره نظام نامیده شدند.

 

دیدگاه کاربران

کارمند علوم پزشکی۳۴۵۱۴۷۱۹:۴۳:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
وزارت بهداشت بالای ۲۰%حقوق پزشکان رو زیاد کرده ولی برای کارمندان فقط ۶% آیا این انصافه؟بنده فوق لیسانس دارم با ۷ سال سابقه ۳.۲۰۰ بگیرم و یه پزشک با ۴ سال سابقه ۱۷ تومن!
ناشناس۳۴۵۲۹۰۲۲:۱۸:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
پزشک در منطقه خاش، ۴/۱۰۰ میگیره...شما زیر کولر ۳/۵ ،
محمد۳۴۵۶۱۴۰۸:۲۲:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۲۵
برو خودت و رنگ کن !!!!!!!!!
ناشناس۳۴۵۸۶۷۱۰:۰۹:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۲۵
بسه هر چی دروغ می گویید پزشک عمومی هم خیلی بیشتر از سایر مشاغل درامد جنبی دارد. مقایسه درامد پزشکان نسبت به سایر مشاغل در ایران و سایر کشورهای جهان حیرت اور است مضاف بر اینکه پزشکان در کشورهای دیگر در برابر جان بیمار و خطای پزشکی (چه برسد سودجویی و بی وجدانی) مسوول هستند و با کوچکترین خطای مهلک جواز طبابتشان باطل می شود. امری که در ایران هر گز روی نمی دهد
ناشناس۳۴۶۵۵۹۱۵:۲۴:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۲۵
منم فوق لیسانس دارم از دانشگاه دولتی و10سال سابقه کار_اما چون تو کارخانه کار میکنم وکارگرم یک میلیون و پانصد میگیرم یکی بدرد کارگرا برسه
معلم در خاش۳۴۷۱۵۴۲۳:۱۳:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۲۵
تو خاش الان یه پزشک داره 15 تومن میگیره. اگه کمه به دکتر بگم بیشتر بده به شما پزشک عمومی که قد یه فوق لیسانس درس خوندین راستی پرستارها، نظامی ها و ... هم شیفت دارن ولی نمیدونم جریان چیه فقط شغل شماها خیلی حیاتی هست برا کشور طفلک پزشک متخصص ها که واقعا تو رنج و عذاب هستن و با 100 تومن در ماه تو خاش اصلا نمیشه یه زندگی حداقلی هم داشت
ناشناس۳۴۵۳۰۴۲۲:۳۷:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
تو هم کم نمیگیری! سه و دویست میگیری و فوق لیسانس داری و هفت سال سابقه شقه القمر که نکردی. همه الان فوق لیسانس دارند و سابقه هم چیزی نیست.
ناشناس۳۴۶۵۲۸۱۵:۱۲:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۲۵
والا حقوق خوبی بهت میدن!. منم با فوق لیسانس و 27 سال سابقه سه و دویست میگیرم.
ناشناس۳۴۵۳۵۵۲۳:۳۶:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
مجلس باید وزیر بهداشت رو استیضاح و خلع کنه. بودجه ده وزارتخانه رو می بلعه به نفع پزشکان. بیماران هم ول معطلن.
ایرانی۳۴۵۷۱۱۰۹:۰۵:۳۹ ۱۳۹۷/۲/۲۵
بزرگوار، بهتره بدونید که آنچه از افزایش حقوق پزشکان میدونید فقط حرف و حدیثه و الان پزشکان بخش های درمانی و آموزشی قریب به یک سال و نیم هست که کارانه هایشان رو دریافت نکردند و این اتفاق مربوط به کل ایران است. لطفا ندانسته قضاوت نکنید. واقعا نمیدونم چرا همیشه پزشکان نوک پیکان اتهامات هستند.اون موقع که همه ما خوابیدیم اون عزیزان، دوشب - دوشب یا 72 ساعت یکبار شیفت هستند و پشت سر هم کار میکنند. تازه اگه کوچکترین اتفاقی بیفته همه پزشک رو مقصر میدونن و زود دست به شکایت میشن. من خودم پزشک نیستم اما دارم میبنم که این عزیزان چگونه کار می کنند و چگونه ازشون بازخواست میشه. کمی انصاف هم بد نیست.
محمد۳۴۵۳۷۲۲۳:۵۰:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
این دولت همه چی تمامه البته درجهت نابودی مردم اما دریغ از عذرخواهی و استعفا
مشعود۳۴۵۵۵۸۰۷:۳۷:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۲۵
وقتی به اینجا میرسیم میگم که حقتونه! این من بودم که به روحانی رای دادم؟
ناشناس۳۴۵۶۴۳۰۸:۳۷:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۲۵
بنده با مدرک شما و 12سال سابقه 2 تومن می گیرم
ناشناس۳۴۵۶۶۳۰۸:۴۶:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۲۵
12 سال سابقه دارم شغلمم حساسه 2700 میگیرم
ناشناس۳۴۵۶۹۵۰۹:۰۰:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۲۵
الف عزیز منتشر کن این گفته های من رو بخشی از سرمایه کشور رو بودجه و درامدهای ادارت دولتی تشکیل می دند... مثلا شهرداری و تامین اجتماعی هم از بودجه دولت استفاده می کنه و هم خودش درامد داره! این نهادها حقوق کارمندانشون رو از دولت میییرند و بعد دو سه برابر اون حکم ریالی به کارمنداشون مزایا و پاداش میدند! این مزایا و پاداش از درامدی هست که از مردم میگیرند و به جای واریز به خزانه کشور یا هزینه در جهت رفاه و ابادنی شهر و کشور به راحتی صرف هزینه جاری میشه. این پرداخت ها اکثرا هم غیر قانونی است چرا که قانون نهایتا اجازه پرداخت 50 درصد پایه حقوق رو به عنوان پاداش و مزایا میده در حالی که در این سازمان ها 200 تا 300 درصد اضافه پرداختی دارند این یعنی بودجه جاری کشور بی دلیل داره هدر میره و بین سازمان ها و ادارت تبعیض وحشتناکی رخ میده! جالبه دستگا ههای امنیتی مثل نیروی انتظامی دادگستری و ارتش و سپاه و وزارت اطلاعات که حتی با جان و ابرو و ناموس کشور و مردم سر و کار دارند کمترین حقوق ها رو می گیرند و اصولا دریافتی و پاداشی هم ندارند حالا باز سپاه بهتره اما ارتش و نیروی انتظامی و دادگستری افتضاحه تا جایی که دیدم حتی قلم و کاغذ بعضی وقتا ندارند!!!! الف گرامی لطفا منتشرش کن
رحیم۳۴۵۷۰۵۰۹:۰۴:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۲۵
اکثر پستهای دولتی در دست کسانی است که معتقد به انحصارگریی در مشاغلند مافیای وکالت و پزشکی در کشور با اهدای کادو به این مسولان باعث بی کاری هزاران حقوقدان به نفع وکلا شده و از طرفی این مافیا مانع افزایش پزشک متخصص است تا با تبانی بتوانند درامدهای کلانی را به ضرر مردم با هم تقسیم کنند شنیدن مدیر دولتی نجومی یا وکیل نجومی یا پزشک نجومی امری عادی شده که انشالله با همت دلسوزان ملکت این قضیه حل شود
ناشناس۳۴۵۷۰۸۰۹:۰۵:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۲۵
از برکت دولت تدبیر، کلا حقوق در سیستم پزشکی اضافه است و این شده بلای جان کشور، چرا که منابع لازم برای سرمایه گذاری و اشتغال رو بخش سلامت داره میبلعه...جناب کارشناس ارشد، لابد اطلاع دارین که اعضای هیات علمی دانشگاه ها پس از دادن کنکور دکتری و 5 سال تحصیل بیشتر از شما، حقوقشون در حدود 4 تومنه...ضمنا من نمیدونم شما کیفیت تحصیل شما چی بوده، اما اعضای هیات علمی معمولا همه رتبه های برتر تحصیلی هستن...حالا این هم بنظر من خیلی سخت نیست، مهمتر اون کارگر معدنیه که نه بیمه درستی داره و نه امنیت شغلی و برای ماهی یک میلیون، جونش رو به خطر میندازه...الف منتشر کن
ناشناس۳۴۵۷۴۵۰۹:۲۰:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۲۵
سلام اول باید خط فقر رو مشخص کنند و بعد به تناسب اون حقوق تعیین کنند خجالت آوره که دلار اینقدر گرون شده از هزار و چند به چهار هزار و چند قیمت اجناس هم به تناسب اون بالا رفته انوقت میگن اقتصاد کشور خوابیده آخه انسان خوب مردم باید پول داشته باشن که خرج کنن و بازار رونق بگیره یا نه آقای محترمی که فوق لیسانس رو با پزشک خاش مقایسه میکنین چرا هر دوی اینها رو بافلان اقای مدیر که شاید سوادش کمتر از اینها هم باشه ولی ده برابر اینها حقوق میگیره و هیچ کاری انجام نمیده مقایسه نمیکنی برای یکبار هم که شده منطقی و واقع بینانه قضاوت کنین خدا رو هم بالا سرتون ببینین با این پولها نمیشه زندگی کرد دولت حداقل باید ده درصد رو بده مجلسیها هم بایدانجام وظیفه کنن و طبق تصویب بودجه ای که کردن از مردم حمایت کنن مسئولین محترم از سفرهای خارجی و ریخت و پاشهاشون کم کنن حق مردم رو بدن ....یا علی لطفا بزرگواری فرموده سانسور نفرمایین .سپاسگزارم
ناشناس۳۴۶۱۱۰۱۱:۵۱:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۲۵
باید جلوی افزایش حقوق و پاداش ها گرفته شود و بجای آن دلار به قیمت زیر 3000 تومان برگردد
بیکار۳۴۷۳۴۲۰۷:۱۷:۳۹ ۱۳۹۷/۲/۲۶
۳/۲۰۰بسه دیگه....مگه چه کار مثب انجام میدی....واقعا در روز چند دقیقه کار میکنی!!!!!
ناشناس۳۴۵۱۵۱۱۹:۴۶:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دولت حقوق من کارمند رو 6 درصد اضافه میکنه و قیمت یه گوشی یه میلیونی تو دیجی کالا شده دو میلیون قیمت خودروهای داخلی نجومی افزایش پیدا کرده آخه این کجای عدالته آقایون ما از نظر تولید ناخالص داخلی تو دنیا رتبه 26 هستیم بعد از نظر رفاه رتبه 139 آخه کسی که یه ذره بفهمه از غصه دغ میکنه بابا به خدا ما هم میفهمیم!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۳۴۵۷۰۳۰۹:۰۳:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۲۵
این افزایش پلکانی باید بر مبانی دریافتی باشه یعنی مجموع حقوق و مزایا و پاداش نه فقط حکم ریالی! الان من کارمند دادگستری می گیرم 2500 و هیچ مزایا و پاداش و اضافه کاری هم بهم نمیدن! اما کارمند شهرداری هم ردیف من میگیری 6 میلیون!؟ یعنی چی اخه
رضا۳۴۵۷۷۳۰۹:۳۱:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۲۵
برادر دولت چه گونه بگه آقا من کارمند نمی خوام برو یک فکری برای خودت بکن کی گفته کارمند بشی؟
ناشناس۳۴۷۴۱۰۰۸:۴۳:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۲۶
استخدام نکنه. بعد هم این همه کار را کی انجام میده؟
ناشناس۳۴۵۱۵۶۱۹:۵۱:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
لابد حقشون بوده!!
ناشناس۳۴۵۱۶۳۱۹:۵۸:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
جناح اشرافی با چماق « رای مردم» می تازد و به هیچ نهادی هم پاسخگو نیست...
ناشناس۳۴۵۷۸۸۰۹:۳۷:۳۲ ۱۳۹۷/۲/۲۵
شما رای مردم را با چماق یکی می دانی ... متاسفم
ناشناس۳۴۵۱۶۵۲۰:۰۱:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
اصلاح طلبان در این ۵ سال نشان دادید که کشورداری بلد نیستید .... این جناح به ماشین تولید نارضایتی در کشور تبدیل شده...پول و رسانه و حمایت بیگانه را هم دارد ...شخصی مثل احمدی نژاد هم که خواست حلقه مدیریتی اینها را بشکند ، اماج تهمت و شایعه و ناسزا قرار گرفت...
امیر۳۴۵۳۸۰۰۰:۰۴:۰۵ ۱۳۹۷/۲/۲۵
میشه بگین کدوم اصلاح طلب الان در راس قدرت هست؟
رضا۳۴۵۷۲۴۰۹:۱۱:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۲۵
لطفا بگین کدوم جناه توی این مملکت کشور داری بلده ؟ کدوم دوره مردم آسایش داشتند؟
ناشناس۳۴۵۱۶۶۲۰:۰۱:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
آیا این نحوه پرداخت مطابف موازین اسلامی و انسانی است؟باور کنید ما اسما مسلمان هستیم ولی عمل به اسلام نداریم خشم خدا و حق الناس روزی دامن همه را خواهد گرفت و خشک و تر با هم می سوزند.
کارشناس بازنشسته وزارت نفت۳۴۵۱۷۶۲۰:۰۹:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
معاونین وزیر نفت و تعدلد زیادی از نفرات مورد وثوق در پایان سال 96 خود را را بازنشسته کردند , آنهم به تعدادی که بازنشستگی نفت برای اولین بار اعلام نمود [برقراری مستمری بازنشستگان جدید به ترتیب تاریخ دریافت مدارک] اما از همه جالب تر اینکه تعداد زیادی از اینان بدون اینکه یک روز بازنشستگی را احساس کرده باشند بکار خود ادامه میدهند . حال باید دید "پاداش نجومی پایان سال 96 +حقوق بازنشستگی + قرارداد جدید برای ادمه کار= از اولش هم بهتر ", چگونه توجیه کرد. بخصوص اینکه معاونین وزیر نفت که در سالهای گذشته باید بازنشست میشدند و تا پایان سال 96 تمدید ادامه خدمت شدند , در پایان سال 96 بازنشسته و از روز بعد بکار گرفته شده اند منجمله آقایان عراقی و کاردور
ناشناس۳۴۵۱۷۹۲۰:۱۲:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
انگارازیکطرف ترامپ،ازطرفی روحانی،ازیکسونتانیاهو،ازسویی اروپا،ازطرفی وکیل الدوله هاوازطرفی دیگرآقازاده هاومحارم حرامخوارمسئولین کمربه نابودی این ملت بسته اند.
ناشناس۳۴۵۱۸۳۲۰:۱۴:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
ای کاش، رییسی ربیس جمهور میشد.. با غوغاسالاری و تهمت دیوارکشی، ساده زیست ها را از میدان به در میکنند...و نجومی خورها جولان می دهند.. بزنید و برقصید ، عوضش به پاداشهای میلیاردی ما کاری نداشته باشید...
ناشناس۳۴۵۹۴۳۱۰:۴۹:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۵
زمان احمدی نژاد هم بود ولی صداشو درنمی آوردند
رضا کارمند۳۴۵۲۲۴۲۰:۵۸:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
باز اگر این مدیران عملکرد قابل قبولی داشتند من یکی خیلی ناراحت نمی شدم که بی حساب و کتاب درامد و پاداش داشته باشند و نوش جانشان هم می گفتم.
ناشناس۳۴۵۲۳۰۲۱:۰۹:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
پنجاه میلیون تومان نجومی برای مدیران ارشد ؟؟؟؟
ناشناس۳۴۵۲۴۲۲۱:۲۲:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
نتیجه رای دادن برای کنسرت
ناشناس۳۴۵۹۴۰۱۰:۴۸:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۲۵
کسانی که پارتی دارند می رن استخدام رسمی دولت می شن حقوق سر وقت کلی مزایا و وام بازنشستگی و پاداش و غیره امنیت شغلی و برای جبران هم بطور عمرانه به پارتی محترم خدمات رسانی می کنند مابقی مردم بدون پارتی هم توی بخش خصوصی با حد اقل حقوق بدون مزایا بدون امنیت شغلی با استرس هر روزه ی اخراج و نگرفتن حقوق با تحمل تحقیر فراوان از کارفرمای محترم تو سری می خورند تا با پرداخت مالیات امکانات بخش دولتی و پارتی داران خوشبخت فراهم بشه به یکی از این پارتی داران محترم که با معدل زیر دوازده دانشگاه آزاد استخدام یک وزارت خانه مهم شده است وبه عالم و آدم فخر می فروشد گفتم خدا فلانی را برای تو حفظ کنه که لطف بزرگی بهت کرد وگرنه مثل من با مدرک فنی از دانشگاه دولتی و معدل 18 باید توی شرکت خصوصی زیر دست یک کارفرمای بی سواد بد بختی می کشیدی گفت فلانی حتما لیاقت و کاردانی و ذکاوت در من دیده دوران مدرک گرایی به سر آمده مهم لیاقت و توانمندی است که من دارم !
ناشناس۳۴۵۲۴۷۲۱:۲۹:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
بعنوان نمونه یکی از همین مدیران در ساختمان مرکزی ستاد شرکت گاز با دریافت پاداش چند صد میلیونی مجددا با ایشان بعنوان مشاور حقوق گزافی علاوه بر بازنشستگی دریافت می‌کند اینجا بهشت لابیگری است و نان به هم قرض دادن مدیران
مهرداد۳۴۵۲۴۹۲۱:۳۰:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
برای شندرقاز پاداش بازنشستگان فرهنگی سال 96 بعدازگذشت ده ماه فریاد بودجه نیست سر داده اند ولی برای پاداشهای میلیاردی نجومی بگیران مشکل بودجه وجود ندارد.بی عدالتی تا چه حد؟
الف ر۳۴۵۲۵۵۲۱:۳۷:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
وقتی یک دستگاه 50 در صد خقوقش اضافه میشه کسی هم نیست بپرسه چرا من باز نشسته چکار کنم بیام تو خیابون هم که نمیشه اگر قرار این دستگاه با این حقوق میشود کنترل کرد اولا خیال خام است دوما نتیجه نا توانی و سو ئ مدیریت است
ناشناس۳۴۵۵۶۵۰۷:۴۷:۲۸ ۱۳۹۷/۲/۲۵
حقوق قضات رو میگی؟ 75 درصد بود افزایشش نه 50
ناشناس۳۴۶۸۵۹۱۸:۴۹:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۲۵
اون دستگاهی که خیال می کنی 50% اضافه کرده ، واقعیت اینکه اون اضافه نکرده ولی وزارت نفت تا مبلغ 20 میلیون فقط پاداش بهره وری به هم می دهند
ناشناس۳۴۵۲۵۶۲۱:۳۹:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دولت ظالم در حق و حقوق کارمندان ضعیف و معلمان و کارمندان مظلوم دانشگاه ها به ویژه دانشگاه تهران می باشد. این دولت متاسفانه فقط به فکر تامین معیشیت مدیران بالای خود می باشد.
ناشناس۳۴۵۲۸۱۲۲:۰۴:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
چه کسی بالاخره بایستی جلوی این تبعبضات رابگیره.بابامگه بیت المال ارث پدرتان است که اینطوری پول وخش میکنید؟برویدشرکتهای تحت پوشش صندوق بارنشستگی وزارت نفت رابررسی کنیدوببینیداکثراین بارنشستگان باچه حقوقهایی مثلاکارمیکنند.این عدالت نیست.
آزاده۳۴۵۲۸۷۲۲:۱۳:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
بیچاره بخش خصوصی دولت انقدر فربه و بزرگ شده که داره بابت حقوق کارمنداش، بهمه بخش های اقتصادی فشار میاره دسته آخر هم بهشون پول مفت میده دولت باید به یک پنجم حجم حال حاضر برسه اینهمه کارمند اطل و باطل به چه درد میخوره
ناشناس۳۴۵۳۲۱۲۳:۰۴:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
برخی وزارتخانه ها من جمله نفت مدیران پس از بازنشستگی مجددا با عناوین مشاور مجددا با حقوق گزاف بکار خود ادامه میدهندچرا دولت اینگونه موارد ضایع شدن اموال کشور را با بخشنامه ممنوع نمی‌کند از یکطرف میگویم کمبود منابع داریم از طرف دیگر اینگونه حاتم بخشی میکنند
ناشناس۳۴۵۹۰۴۱۰:۳۴:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۲۵
کلا پرسنل شرکتهای وابسته به نفت چون از امکانات ویژه همیشه برخوردارند خودشون را بالا تر از بقیه مردم می دونن شما فکر کن در تمام مکانهای توریستی ایران ویلای مجلل دارند بیمارستان اختصاصی حقوق و سنوات بازنشستگی بالا تر از همه و البته از اول دولت احمدی نژاد کلی آدم با مدارک جعلی و ... با پارتی بطور فله ای استخدام رسمی نفت شدند و با گرفتن مدارک فوق و دکترا از دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاهها حقوق و مزایا و پست خود را بالا بردند که خیل بی سوادان پارتی دار نون و نمک خورده و وفادار به احمدی نژاد باشند
ناشناس۳۴۵۳۲۲۲۳:۰۶:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
بعنوان نمونه یکی از همین مدیران در ساختمان مرکزی ستاد شرکت گاز با دریافت پاداش چند صد میلیونی بازنشسته شد و مجددا با ایشان بعنوان مشاور قرارداد بسته شده و حقوق گزافی علاوه بر بازنشستگی دریافت می‌کند اینجا بهشت لابیگری است و نان به هم قرض دادن مدیران
ناشناس۳۴۵۳۳۹۲۳:۲۰:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
آ خه اینا بندگان صالح خدا هستند مدیران دلسوز نظام که به واسطه صالح بودنشان به درجه رفیع مدیریت رسیدند از حداکثر امتیازات بهرمند گردند
ناشناس۳۴۵۳۶۸۲۳:۴۸:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
هیچ خبری از زمین های نجومی درج نمیشه !
مهدی۳۴۵۵۰۲۰۵:۰۰:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۲۵
چرا نمیشه؟ یه جستجو در مورد شهردار قبلی تهران یعنی آقای حسینی مکارم بکن!
ناشناس۳۴۵۵۱۰۰۶:۰۸:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۲۵
مگر خبری از ارزیابی و مشروعیت سنجی اموال مدیران و مسعولین و سیاسیون که در اسفند ماه ۱۳۹۶ با دو فوریت بر مبنای بندهای ۴۹ و ۱۴۲ قانون اساسی در مجلس قرار بود تصویب شود شد آقایان نمایندگان ملت این طرح چه شد اگر این طرح بدرستی پیاده سازی شود علاوه بر پیشگیری از فساد بیشتر ،دست بسیاری که به اموال کشور دست اندازی کرده یا به طرق نامشروع اموالی را جمع آوری کرده آن رو میشود ...نمایندگان ملت یکبی از عللی که مردم به شما اعتماد کرده و رای دادند صیانت از اموال آنها و بازگرداندن و استرداد اموال نامشروع برخی افراد فرصت طلب بوده است ...مگر دیگر به رای مجدد نیازی ندارید ...انجام ندهید انموقع مردم در انتخابات بعدی از خجالت شما در خواهند آمد
ناشناس۳۴۵۴۷۱۰۱:۵۱:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۲۵
چرا ما باید تو بخش خصوصی با مالیات سنگین و بیمه بدرد نخور خرج کارمندهای دولتی رو بدیم.
ناشناس۳۴۵۴۷۷۰۲:۰۱:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۲۵
همین تبعیض هاست که مردم نابود کرده نکنید اینکارهارو
ناشناس۳۴۵۵۱۴۰۶:۱۶:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۲۵
لطف کنید اسامی مدیران استکبار ستیزی .... که فرزندانشان به مملکت کشورهای مستکبر اعزام شده و زندگی در آنجا را به زندگی در کشوری که والدینشان با مدر...یت شان ساخته اند ترجیح داده و به عیش و نوش مشغولند را منتشر کنید و دولت با بخشنامه آنها را ملزم به بازگشت فرزندان مظلوم ....واقع شده ....شان بکند،مگر دو تابعیتی بودن جرم نیست چرا این مسعولیتی که با طمطراق از معایب و مضرات دو تابعیتی داد و فریاد میکنند فرزندانشان را میفرستند مملکت استکبار ...و دو تابعیتی آینده را پرورش میدهند
ناشناس۳۴۵۵۶۱۰۷:۴۳:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۲۵
متاسفانه الان تبعیض در همه جا دیده میشه حتی در پرداخت حقوق بین دستگاههای دولتی میزان پرداخت حقوق به کارکنان تامین اجتماعی،وزارت نیرو،سازمان امور مالیاتی حداقل دو برابر کارکنان اموزش و پرورش و جهادکشاورزی است
ناشناس۳۴۵۵۶۳۰۷:۴۷:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۲۵
اگر نگاهی به قانون خدمات کشوری بیندازید خواهید دید که در همان قانونی که باید عدالت را رعایت کند تبعیض به چشم میخورد . بسیاری ادارات طبق همین قانون از قانون مجزا هستند . مگر کارمند ها با هم باید فرق داشته باشند؟ اجناس و کالاها به افزایش نرخ 50 الی 60 درصدی در چند ماه اخیر باعث شده که اگر دولت حتی بخواهد همان 6 درصد را افزایش دهد باید احکام حقوقی کارمندان و کارگران تا 56 الی 66 درصد افزایش یابد تا شاهد رشد 6 درصدی حقوق کارکنان باشیم .
بهادری۳۴۵۷۲۹۰۹:۱۳:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۲۵
انسان بایستی خیلی ساده باشد که فکر کند تفکرات و روشهای دولت در تمام زمینه ها به نفع قشر آسیب پذیر میباشد. چون در عمل عکس ان ثابت شده.نمونه بارز ان را میتوان در حوضه ارز مشاهده کرد.
علی۳۴۵۸۰۹۰۹:۴۶:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۲۵
ظاهرا رئیس دیوان محاسبات یادش رفته چطور قبلا حقوق نجومی بگیران را قانونی جلوه میداده واز ارسال پرونده تخلف آنها به قوه قضائیه جلوگیری میکرده است ایشان فکر نمی کرده دولت به تخلفات خود ادامه میدهد ؟
ناشناس۳۴۵۸۲۷۰۹:۵۲:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۲۵
تا حالا حرف راست از این دولت شنیدید؟ تا حالا عمل درست از این دولت دیدید؟
معلم بازنشسته يازده سال قبل۳۴۵۸۷۲۱۰:۱۱:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۲۵
مصوبه جدید دولت در مورد افزایش حقوق ضمن دور زدن قانون بودجه، شلیک بر پیکر کارمندان بخصوص بازنشستگان کشوری است. دولت با این کار بازنشستگان را بسوی فقر مطلق سوق داد.
ناشناس۳۴۵۹۴۲۱۰:۴۹:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۲۵
به گفته محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، ارزش پول ملی 25 درصد کاهش و درصورت عدم ارائه اجناس به شکل کوپونی و با مدل نخست وزیری میر حسین، درنتیجه قدرت خرید مردم به همین نسبت کاهش پیدا کرده است. این به جز همان نرخ تورم به نظر اکثر کارشناس دروغ 9.6 درصدی سال 1396 است؛ در نتیجه در مجموع و بدون لحاظ اثر متقابل کاهش ارزش پول ملی بر رشد نرخ تورم، نرخ رشد تورم باید چیزی در حدود 37 تا 56 درصد باشد. حالا بحث درمورد افزایش میزان حقوق بین 6 درصد دولت و 20 درصد مجلس یه معنی توهین به شعور بخش آگاه جامعه است. اثرات تورم زای افزایش حقوق کارگران و انرژی و نهاده های تولید که غالبا وارداتی هستند نیز باید در نظر گرفته شود. بی ثباتی حاصل از عدم سیاست مشخص و دقیق ارزی هم بر مشکلات تولید باید افزوده شود. بنابراین باید منتظر سالهای درخشانی از نظر اقتصاد و در نتیجه اجتماعی باشیم. مهم این بود که عده ای راضی از وضعیت کنونی، پرچم آتش بزنند و مانند کودکان قهقهه راه بیاندازند و آقا علی لاریجانی هم بخندد و از همه مهمتر اینکه خدا را شکر، موکتهای کف مجلس آتش نگرفت. در کل باید گفت که نخ راضی و سوزن راضی گور ....
محسن۳۴۶۰۹۲۱۱:۴۲:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۲۵
دولت نجومی بگیران...................
هموطن۳۴۶۸۵۶۱۸:۴۷:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۲۵
به نظر می رسد دولت محترم از حقوق کارمندان کاسته، تا بتواند پاداش مدیران نجومی بگیر بازنشسته سال 96 را تامین کند . ایا این عدالت است ؟
ناشناس۳۴۸۳۲۰۱۷:۴۵:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۲۶
چرا عدالت نیست.میخواستی تو هم ژن خوب داشته باشی.واقع بین باش
ناشناس۳۴۷۱۴۵۲۳:۰۹:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۲۵
ایکاش دریافتی همه افرادی که از دولت حقوق میگیرن از جمله پزشکها، قضات، بانکی ها و ... مورد بررسی عادلانه قرار می گرفت و مثه همه کشورها نسبت دریافت در کشور ما هم عادلانه بود اما اینا همش آرزو بود زهی تصور باطل زهی خیال خام
سوادکوهی۳۴۷۴۳۷۰۹:۰۷:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۲۶
من در تعجب هستم این قانونچه کسانی زیرش امضا و تایید کردن واین قانون مربوط به کدام مجلس و دولت بوده وبه وضوح مشخص هم از نظر فاصله بین دیگر کارکنان وهم قارت پول مردم
کارمند علوم پزشکی۳۴۷۵۱۰۱۰:۰۳:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۲۶
بنده کارمند علوم پزشکی با مدرک فوق لیسانس و 26 سال سابقه -حقوق درج شده در حکم بدون کسورات وبازنشستگی 3میلیون و دویست هزار تومان است.
ناشناس۳۴۷۷۰۳۱۱:۴۱:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۲۶
من یک کارمند بازنسشته دولتی در تامین اجتماعی هستم میزان افزایش مستمری من ار سال 91 با فرمولی که دولت اعمال کرده به یک میزان ثابت بوده مفهومش اینه که این مبلغ ثابت هر ساله ارزش وقدرت خرید کمتری داشته یعنی افزایش امسال به اندازه سال 91 خواهد بود اما ارزش ان یک پنجم؟!!!!!!!!!!!!!!!!
خلوصی۳۴۸۷۷۶۰۶:۳۸:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۲۷
پاداش را به انسانهای با ذوق با انگیزه و خلاق اهدا میکنند که برای جامع مفید باشند اما اینکه انرا پاداش تلقی میکنید درست نیست بایستی گفت پایه داش !!!!!!!یعنی شخص پایه خاصی را داشته..............
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین