واکنش مطهری به نامه مجلس خبرگان رهبری درباره برجام

گروه سیاسی الف،   3970224102 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به احمد جنتی به نامه مجلس خبرگان درباره برجام واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا متن کامل نامه نایب رییس مجلس به جنتی به شرح زیر است:

«جناب آقای جنتی دامت برکاته

رییس محترم مجلس خبرگان رهبری

با اهداء سلام در نامه‌ای که در ارتباط با خروج آمریکا از برجام نوشته‌اید، چند نکته قابل تامل است. در این نامه از طرفی پذیرفته‌اید که برجام با نظر مقام رهبری امضا شده است و از طرف دیگر از رییس‌جمهور خواسته‌اید که به خاطر خسارت‌های وارده ناشی از برجام از مردم عذرخواهی کند. آیان این دو سخن تناقض و احیانا تعریض ناخواسته به مقام رهبری نیست؟

همچنین گفته‌اید در صورت اخذ نشدن تضمین‌های جدی و محکم از اروپایی‌ها، خروج از برجام تکلیف شرعی و قانونی دستگاه دیپلماسی خواهد بود.

آیا تکلیف شرعی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می‌کنید یا مقام رهبری؟ همچنین آیا تکلیف قانونی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می‌کنید یا مجلس؟

حقیقت این است که یکی از معضلات کشور ما دخالت نهادهای مختلف در کار یکدیگر است. وظیفه مجلس خبرگان رهبری طبق قانون اساسی، گذشته از انتخاب رهبر در زمان خاص، نظارت بر بقای شرط عدالت در مقام رهبری و نظارت بر دستگاه‌های زیرمجموعه رهبر است.

ورود به مسائلی مانند برجام و تعیین تکلیف برای رییس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی از وظایف آن مجلس نیست، برای جنابعالی آرزوی توفیق الهی دارم.

با تقدیم احترام علی مطهری»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۴۴۳۷۱۲:۴۹:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
وظیفه مجلس هم تصویب برجام در ۲۰ دقیقه بود که الان آمریکا بدون هیچ هزینه ای از برجام خارج میشه و ما هیچ کاری نمیتونیم بکنیم. دست مریزاد مطهری!
پویا علامه۳۴۴۵۹۸۱۳:۵۱:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
مثل بسیاری از جوابیه‌های که آقای علی مطهری می‌نویسد انگار ایشان به دقت خود نامه‌ها را نمی‌خواند کلمه به کلمه را نمی‌خواند سرسری نگاهی می‌اندازد و سریع دست به قلم می‌برد. کجای نامه خبرگان نوشته شده که "در این نامه از طرفی پذیرفته‌اید که برجام با نظر مقام رهبری امضا شده است" به ایشان دقیق بودن را توصیه میکنم.
ناشناس۳۴۴۸۶۷۱۶:۰۸:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
علی آقانظرتوراجع به طرح مسکوت مانده ی استضاح روحانی اعلام کن. نظرتودرمورداختلاس فریدون وبرادراسحاق چیه؟ نظرت درخصوص ذخیره های انقلاب چیه؟ نظرت راجع به دلار۷۲۰۰تومنی چیه؟ درموردبیکاری بیش از۱۵میلیون ازهموطنانت نظرتوبگو. درموردقاچاقچیهای مظلوم هم بگو. درخصوص گرونیهای وحشتناک نظری نداری؟ علی آقاازخانواده توکسی نیست که دراروپاوآمریکاجاخوشکرده باشه؟؟؟
ناشناس۳۴۴۶۰۵۱۳:۵۴:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
آقازاده ؛ میزان درآمد خودتواعلام کن. بچه ها وخویشانت درکدوم یکی ازهمون کشورهاهستن علی آقا؟!
ناشناس۳۴۵۰۴۷۱۸:۱۴:۳۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
من از نزدیک دیدمش وصله رانت و دزدی بهش نمیچسبه با این که از نظری فکری باهاش هم عقیده نیستم ماشین قدیمی داره بدونه محافظ بسیار خوش برخورد و ساده
محسن۳۴۴۶۰۹۱۳:۵۴:۴۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دقیقا -مطهری این چند روز بیشتز از اینکه ضد امریکا موضع گرفته باشه به داخلی معترض تر بوده کجاست اشدالله علی الکفار رحما بینهم
ناشناس۳۴۴۶۸۵۱۴:۳۳:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
علی مطهری سالی یکی دوبار بیانیه میده !! اونهم برای آشفته کردن اوضاع و صید ماهی !!!! اصلاًراجع به فاجعه هایی نظیرحرامخواری برادرهاونجومی خواری عزیزان ذخیره وفجایع معیشتی وبیکاری واختلاس وتورم۸۵درصدی واردات بچه هاوغارت بیت المال ودلار۷۲۰۰تومانی ودروغهای آماری و.......... نظری نداره !!!!!!!!!! خداپدربزرگوارشورحمت کنه ، اگه بودچی میگفت؟
ناشناس۳۴۴۴۴۲۱۲:۵۱:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
احسنت . مرد شجاع ایران
هادی۳۴۴۴۴۳۱۲:۵۲:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
بیانیه خبرگان بسیار هم خوب بود .
ناشناس۳۴۴۴۵۸۱۲:۵۵:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
احسنت
علی کریمی۳۴۴۴۵۹۱۲:۵۵:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
آقای جنتی آقای احمدی نژاد با عملکرد خود در دو دوره ریاست جمهوری نشان داد که رجل سیاسی نیست کذا شما باید از بابت تایید صلاحیت ایشان در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنید.
بی سواد بی شناسنامه... بدون تاریخ بدون امضاء...۳۴۴۴۶۰۱۲:۵۵:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
جواب سوال اول: رهبری برجام رو "مشروط" پذیرفتن و این شروط رو در نامه ای به آقای روحانی اعلام کرند؛ ایشون در سخنرانی اخیر علنا به اینکه مسئولین دولت و مذاکره کنندگان شروط رو رعایت نکردن هم اشاره کردن! جواب سوال دوم: این رو هم که ادامه برجام فقط در صورت اخذ تضمین محکم و قطعی از اروپایی ها امکان داره رو رهبری فرمودن و تکرار اوامر ایشان به مثابه صدور رای نیست! بماند که رهبری متذکر شدند که به اروپایی ها هم (مثل آمریکایی ها) خوشبین نیستند!
علی۳۴۴۴۶۳۱۲:۵۶:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
آقای علی مطهری که در هر کاری دخالیت میکنید اگر برجام را رهبری پذیرفتند با ،9 شرط پذیرفتند که هیچ کدام را دولت ومجلس که شما نایب رئیسش هستید اجرا نکردید وحرف نایب امام زمان عج را گوش نکردید و توسط امریکا واستکبار جهانی خوار وذلیل شدید
ناشناس۳۴۴۴۷۲۱۳:۰۰:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
علی آقا بالاخره به حرف اومدی!!!!! علی آقاکجایی؟!!!! بهتره فاصله ی خودتوبافاجعه ی برجام بیشترکنی تادرعقوبتش کمترآسیب ببینی. هرچند خودتوگره زدی!!
ناشناس۳۴۴۴۸۳۱۳:۰۴:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
1. همه می دانند که مقام معظم رهبری چرا با 9 شرط امضا کردند . وصحبت های اقا از قبل تا حالا نشان از عدم رضایت ایشان از برجام دارد حتی در همان نامه که اجازه اجرای مشروط برجام را دادند. پس منافاتی ندارد بین اجازه اجرای مشروط برجام از سوی رهبری و اینکه اقای روحانی خط قرمز های اقا را زیر پا گذاشتند و تک روی کردند و باید عذرخواهی کنند . قطعا اقای روحانی خط قرمز شکسته اند و موجب خسارت شده اند پس باید جوابگو باشند. 2. مجلس خبرگان در عین اینکه وظایفی رسمی دارد اما دلیل نمی شود در موضوعی که مربوط به کشور است هیچ موضعی نگیرد در حالیکه می بینیم که رهبر معظم انقلاب خیلی بر آگاهی اعضای خبرگان تاکید دارند به طوریکه در هر دیداری با انها ، انها را در جریان امور اصلی قرار می دهند. در ضمن این که دخالت در امور نیست گفتند که اقای رییس جمهور به خاطر این اشتباه عذرخواهی کنند. 3.مگر وظیفه نماینده مجلس دخالت در مصوبات شورای عالی امنیت ملی در مورد حصر است که اقای مطهری بارها زیر سوال برده اند 4. خود حضرت اقا گفتند در صورت عدم تضمین ماندن در برجام معنا ندارد چرا اقای مطهری این جمله را نمی بینند پس خبرگان حرف اقا را تکرار کردند کسی نخواست تکلیف جداگانه مشخص کند
علی عادل۳۴۴۴۸۵۱۳:۰۴:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
مرحبا بر علی مطهری که در اصلی ترین بزنگاه های انقلاب، یک تنه در مقابل ناعدالتی ها و عدم رعایت جایگاه ها می ایستد و همواره در پی اصلاح امور است .
حسین۳۴۴۵۰۳۱۳:۱۰:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
آقای دکتر 1- نظر و شروط رهبری کامل اجرا نشده ولی بند به بند درخواست های طرف مقابل توسط دولت محترم اجرا شده. 2- نظر رهبری اخذ تضمین عینی و عملی است. یعنی تکلیف شرعی است. 3- مگه نمایندگان محترم مجلس کارشون سر خودشونه که به مجلس خبرگان می تازید؟
استاد دانشگاه تهران۳۴۴۸۰۰۱۵:۳۵:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
مقام معظم رهبری هر گاه لازم بدانند دستور خروج از برجام را صادر می فرمایند. لطفا بیکدیگر تهمت نزنید. تابع نظرات شورایعالی امنیت ملی که مصوبات ان بتایید. رهبر میرسد باشید.
ناشناس۳۴۴۵۰۶۱۳:۱۱:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
در این مقام رهبری گفتن در تمام نامه ها و سخنرانی های ایشان هزار نکته نهفته است، در ضمن آقای مطهری شما که به اصل دخالت نکردن نهادها در کار یکدیگر اعتقاد دارید آیا دخالت کردن شما در مساله حصر سران فتنه جز اختیارات شماست یا شورای عالی امنیت ملی
محمود۳۴۴۶۴۲۱۴:۱۳:۲۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
لطفا وظایف نماینده مجلس رو مطالعه کنید
ناشناس۳۴۵۳۳۸۲۳:۱۹:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
وظیفه نماینده مجلس چیست رسیدگی به مشکلات مردم از راه قانون گذاری یا بلوا درست کردن در کشور، ایشون در هر کاری دخالت میکنه درگیری ایشون در مجلس هنوز یادمون نرفته که سنگ سران فتنه رو به سینه میزد در ضمن مسئله حصر فقط در اختیار شورای عالی امنیت ملی ست نه نماینده مجلس
عدالت۳۴۴۵۰۹۱۳:۱۱:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
آقای مطهری گیریم وظیفه خبرگان نیست اگر وظیفه مجلس است باید نمایندگانی که برجام را به تصویب رساند در باره خسارتی که به کشور وارد شده نیز پاسخگو باشد مگر خود شما نگفتید 20 دقیقه برای تصویب برجام زیاد است در صورتی که در گنگره امریکا برای یک تحریم چند بندی که به یک صفحه هم نمی رسید بیش از 3 ساعت وقت صرف شد در حالی که برجام چندین صفحه ای با دهها صفحه پیوست در کمتر از 20 دقیقه به تصویب رسید مگر نگفتند هر روز تاخیر در امضای برجام میلیونها دلار به کشور خسارت می کنند حالا روحانی و جهانگیری و نوبخت می گویند بدون برجام برای کشور هیچ اتفاقی نمی افتد مگر نگفتند امریکا کدخدا است و اروپا اقا اجازه است بهتر است با کدخدا بسازیم مگر و.... چرا شما در برابر این همه وعده دروغین سکوت می کنید
ناشناس۳۴۵۱۲۱۱۹:۱۱:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
پس از تایید برجام در مجلس شورای نگهبان آنرا تایید کرد
ناشناس۳۴۴۵۱۱۱۳:۱۱:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
اقای ممطهری شما هم باید از مردم بابت تصویب سند 2030 برجام پالرمو و ضعف در واقعه حقوقهای نجومی پوزش بخواهید.
ناشناس۳۴۴۵۱۲۱۳:۱۲:۳۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
حرف حق پاسخ ندارد
ناشناس۳۴۴۵۱۹۱۳:۱۶:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
حرف حساب جواب نداره
سلیم۳۴۴۵۸۹۱۳:۴۹:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
جناب مطهری طبقه گفته جنابعالی وظیفه مجلس خبرگان نظارت برسازمانهای زیرنظررهبری است قوانین مجلس بایدبه تصویب شورای نگهبان برسدشورایی که فقهایش توسط رهبرانتخاب میشوندیاقانونی که درشورای عالی امنیت ملی تصویب شده برای اجراباید امضای رهبری راداشته باشدپس مجلس خبرگان کار غیرقانونی انجام نداده است وهمان وظیفه نظارتی راکه شمااشاره کردیدراانجام داده است
ناشناس۳۴۴۵۹۳۱۳:۴۹:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
پیش خدا چه دلیلی داری برای حمایت از #خسارت_محض برجام. چرا نمیگید حرف دلواپسان راست بود؟ دلواپس ها خوشحال نیستند از این شکست مفتضحانه، شما چی. پشیمان هستید از اعتماد به آمریکا؟ علی الظاهر خیر و هنوز خر خودتان را سوارید منتها رو به اروپا حضرات بجای پاسخگویی طلبکار هم شده اند.
ناشناس۳۴۵۱۲۲۱۹:۱۲:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
حرف های دلواپسان دروغ بود
ناشناس۳۴۴۵۹۷۱۳:۵۱:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
احسنت که حرف حق را رسا و صریح بیان کردی
ناشناس۳۴۴۶۴۳۱۴:۱۳:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
بیاییم همه به قانون وفادار باشیم و هر کس کار خودش را انجام دهد؟؟
محسن۳۴۴۶۹۳۱۴:۳۶:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
ایکاش همه ما به وظائف شرعی و قانونی خود عمل میکردیم ، از من عوام تا شما نماینده مجلس و دیگر مسئولین
ناشناس۳۴۴۷۳۷۱۵:۰۲:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
بارک الله جناب مطهری
ناشناس۳۴۴۷۴۹۱۵:۰۹:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
هم چرخ سانترفیوژ ها نمی چرخد و هم چرخ زندگی مردم نمیچرخد
ناشناس۳۴۴۹۲۹۱۶:۴۱:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
شما فرموده اید که "حقیقت این است که یکی از معضلات کشور ما دخالت نهادهای مختلف در کار یکدیگر است." الان میشه در درجه اول بفرمایید که نقش خود شما چیه این وسط؟؟؟؟! این که مجلس خبرگان به رییس جمهور نامه داده به کجای شما مربوط میشه که خودتو میندازی وسط؟؟؟
حامد۳۴۵۰۰۹۱۷:۳۶:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
نامه آقای مطهری بیشتر یک تذکر قانونی است. سایر مسئولین هم میبایستی در موارد نقض یا خروج از قانون توسط هر شخصیتی، شهامت تذکری شفاف همانند ایشان را داشته باشند. در چارچوب قانون همه چیز اصلاح پذیر است.
عباس۳۴۵۱۴۶۱۹:۴۰:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
الحق که پسر شهید مطهری باید هم همیشه حرف حق را بزند ولی افسوس که مانند ایشان و با این شجاعت دیگر نداریم.
عدالت۳۴۵۱۶۷۲۰:۰۲:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
آقای مطهری چطور سید حسن مصطفوی و محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی که هیچ سمتی ندارند در هر مورد نظر می دهند اشکال ندارد ولی آیت ا... جنتی اگر نظر دهد اشکال دارد
ناشناس۳۴۵۳۹۱۰۰:۱۹:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۲۵
سایت باگ داره و نسبت به ربات هایی که نظر منفی میدن آسیب پذیره
سید۳۴۵۴۰۵۰۰:۲۸:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۲۵
آقای مطهری!!!! دقیقا کدوم خواسته رهبری رو در برجام انجام دادید که الان مدعی هستید برجام با نظارت رهبری بوده؟؟؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین