اطلاعیه دولت:آنان که باید عذرخواه مواضع نادرست خود در گذشته باشند،طلبکارانه به دستاوردهای ملی می‌تازند/ مدیریت مسئولانه کشور، عرصه تناقض گوئی نیست/ برجام یک دستاورد بی‌نظیر است

گروه سیاسی الف،   3970224047 ۲۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت با انتشار اطلاعیه ای، تاکید کرد: برای مقابله موثر با اقدام تحریک آمیز آمریکا و تضمین‌ انتفاع ایران از برجام ، تدابیر لازم اتخاذ شده و در حال اجرا است.

اطلاعیه دولت:آنان که باید عذرخواه مواضع نادرست خود در گذشته باشند،طلبکارانه به دستاوردهای ملی می‌تازند/ مدیریت مسئولانه کشور، عرصه تناقض گوئی نیست/ برجام یک دستاورد بی‌نظیر است

به گزارش الف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در پی برخی موضع گیری ها در خصوص برجام، دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت اطلاعیه ای را صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تَقْفُ ما لَیسَ لک به علم اِنَّ السَّمْعَ والْبَصَرَ والفُواد کُلُ اولئکَ کانَ عَنْهُ مَسْئُولا 

این روزها، برخی گروه‌ها و شخصیت‌های محترم، در مورد اعلام خروج آمریکا از برجام اظهار نظر کرده و بیانیه صادر می‌کنند. دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت لازم می‌داند جهت تنویر افکار عمومی در این موقعیت حساس، موارد مهمی را به استحضار ملت شریف ایران برساند:

۱- دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان منتخب ملت، از ابتدا، خود را موظف به تحقق خواست مردم در تعامل سازنده با جهان و  تلاش خستگی ناپذیر برای رهایی کشور از بند تحریم‌های ظالمانه و لغو قطعنامه‌های خطرناک شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌دانسته است و در این راه همواره تابع سه اصل عزت، حکمت و مصلحت بوده و تیم مذاکره کننده نیز، تمام تلاش خود را برای کسب بیشترین منافع و اعطای کمترین امتیاز، به کار بسته است.

۲- راهبرد اصلی و اعلام شده دولت، در مذاکرات طولانی با شش کشور و اتحادیه اروپا، تامین منافع ملی بوده است و در این مسیر، هیچیک از حقوق، توانایی ها و ظرفیت‌های راهبردی کشور مورد مذاکره و معامله قرار نگرفته است؛ بلکه بهانه‌های واهی برای متهم کردن ایران را از دست بدخواهان گرفته و حقوق مسلم ملت ایران را برای پیشرفت و حضور عزّتمندانه در اقتصاد جهانی تثبیت کرده است.

۳- برجام از نظر جهانیان، یک دستاورد بی نظیر در عرصه‌ دیپلماسی و صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است. شکستن اجماع جهانی علیه ایران، رسوایی صهیونیست‌ها، برچیده شدن تحریم های بین المللی، و به رسمیت شناخته شدن برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشور بخشی از دستاوردهای برجام به شمار می رود.

۴- دولت امریکا که همواره، مجامع بین المللی را در حمایت از خود بسیج می کرد و کشورها را با الزام به تحریم، در مقابل ایران قرار می داد، اینک با صهیونیست ها تنها مانده و شاهد حمایت جهانی از موضع منطقی و عزتمندانه ایران اسلامی است.

۵- رئیس جمهور فعلی آمریکا مدعی است در جریان برجام کاملاً متضرر شده است و ایران را کشوری می داند که بدترین توافق را به او تحمیل کرده‌است. او خروج از برجام را پاسخی برای تحقیر آمریکا در برابر ایران می‌داند. در چنین شرایط خطیری که وحدت ملی یک ضرورت است، سوال این است که حمله به دولت و تخریب دستاوردهای کشور که همراه با افزایش قدرت دفاعی و تقویت جایگاه منطقه‌ای ایران به دست آمده است، همصدائی با چه جریانی و  ریختن آب به آسیاب چه کسانی است؟

۶- متاسفانه آنان که باید عذرخواه مواضع نادرست خود در گذشته باشند، طلبکارانه به دستاوردهای ملی می تازند و حاضر نیستند به این سوال پاسخ دهند که خسارت های تحریم ظالمانه بر ملت ایران چه میزان بوده و برای پیشگیری به موقع از آن خسارت ها چه کرده اند؟ آنها هیچ گاه حاضر نیستند از ناتوانی خود در ارائه راه‌های جایگزین  برجام سخن بگویند و صادقانه بابت رویکرد غلط و کارشکنی های خود در روند پیشرفت کشور، از ملت عذرخواهی کنند. آنها در تعارضی آشکار، هم دلواپس حضور آمریکا در برجام بوده اند و هم شاکی خروج آمریکا از برجام. مدیریت مسئولانه کشور، عرصه تناقض گوئی نیست؛ بلکه نیازمند تصمیم قاطع و عمل شجاعانه است.  

۷- دولت ضمن استقبال از تمامی اظهار نظرها و توصیه‌های خیرخواهانه، اعلام می‌کند که تمامی مراحل مذاکرات و توافق، در چارچوب قانون اساسی، اختیارات و مسئولیت های رئیس جمهور و مصوبات شورای عالی امنیت ملی بوده است. در شرایط جدید نیز برای مقابله موثر با اقدام تحریک آمیز آمریکا، و تضمین‌ انتفاع ایران از برجام، تدابیر لازم اتخاذ شده و در حال اجرا است.

۸- در شرایط حساس کنونی که بار دیگر، دولت زیاده خواه امریکا، زبان به تهدید ایران گشوده است، از همه شخصیت‌ها و گروه‌های وفادار به انقلاب اسلامی انتظار می‌رود که با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، به انسجام و وحدت ملی مدد رسانند و با حمایت از مواضع دولت در صحنه بین المللی، به جهانیان نشان دهند که مردم ایران یکپارچه و یک صدا، در مقابل ناقضان عهد، ایستادگی و از حقوق خود دفاع خواهند کرد.

دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۴۰۰۰۰۹:۱۲:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
چه عجب که یه صدایی از دولت بلند شد. اما کافی نیست.
ناشناس۳۴۴۲۴۷۱۱:۱۲:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
فقط محاکمه
ناشناس۳۴۴۴۲۲۱۲:۴۵:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
درسته، برای عذرخواهی دیرشده
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۵۲۱۸۲۰:۵۱:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
چه عذرخواهی؟! اگر منظور رئیس جمهور و دولت و تیم مذاکره کننده ایرانی در توافق برجام است مطلقا نباید عذرخواهی نمایند بلکه خروج اجباری(شما فکر کنید اختیاری است!) آمریکا از این توافق نهایت کاردرستی و لحاظ کردن حداکثر ممکن برای منافع ملی ایران توسط تیم مذاکره کننده ایران را به منصه ظهور و بروز می رساند و بالعکس اگر برجام بیشتر به نفع آمریکا و اسرائیل و هم طیفی های آنان بود یقین بدانید هیچوقت رئیس جمهور آمریکا این چنین خود و کشورش را نزد ملت ها و دولت های جهان معاصر به عنوان یک طرف عهدشکن و مورد شماتت دیگران از این بابت قرار نمی داد. اینجاست که اگر فقط به دور از گرایشات گروهی و جناحی و بر حسب انصاف و واقع بینی قضاوت شود جناب آقای دکتر روحانی و جناب آقای دکتر ظریف و همکاران شان میبایست مورد تقدیر و تفقد بیش از پیش نیز قرار بگیرند و لااقل اگر به این حد و اندازه هم حاضر به واقع بینی و داشتنانصاف نیستیم حداقل سکوت کنیم و اجازه دهیم دولتمردان جمهوری اسلامی ایران در یک فضای آرام و قابل تصمیم گیری برای آینده بتوانند در ادامه راه موضعگیری و رویکرد و عملکرد کاملا صحیح و عقلانی و خردمندانه و نه احساسی داشته باشند ، ان شاء الله تعالی.
ناشناس۳۴۵۶۴۹۰۸:۴۰:۳۹ ۱۳۹۷/۲/۲۵
روحانی می گفت اب خوردن مردم به برجام ربط داره... کو اون همه تبلیغات دلار هزار تومنی و پانصد تومنی!؟ گفتند همه تحریم های هسته ای از روز اجرای برجام لغو میشه و هیچ تحریم جدید دیگه اعمال نمیشه!؟ کجاست کوشند!؟ داداش امریکا از برجام خارج شد درست، ما اینو از قبل می دونستیم و بارها هم گفته بودیم به امریکایی ها اعتماد نمیشه کرد حالا کی اعتماد کرده!؟ دولت و شما طرفداراش میگند برجام از دید جهانیان یک قراردا بینظیر هست! بله بینظیر در حقارت و خواری ملت ایران! مسولیت این حقارت و خواری و جاسوسی های گسترده و عقب افتادن چند ساله های برنامه های علمی و اقتصادی کشور رو شما طرفداران دولت برجامی باید پاسخ بدید!
ناشناس۳۴۵۶۸۸۰۸:۵۷:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۲۵
دوست عزیز امثال شما توهماتی که به خوردتان داده اند را به عنوان جامعه جهانی می شناسید دوست عزیز به من و شما القا کرده بودند امریکا از برجامی که خودش امضائ کرده بیرون نمی رود چون اعتبارش خدشه دار می شود الان رفت بیرون این خدشه ای که شما می گوئید کجاست؟؟ شما و دولت و اعضای تیم مذاکره و همه هواداران معامله گری با دنیای خودتان بفرمائید در این دو سال گذشته آنچه که می گویند نقض برجام از سوی امریکا بوده چه چیزی بوده است؟؟ آیا جز این که نگذاشته هیچ شرکت اروپایی و آسیایی با ایران کار اقتصادی و تجاری داشته باشد؟؟ خوب در حالی که امریکا عضو برجام بوده تهدیدهای مخفی امریکا بر تردیدهای این موسسات غالب آمده بود الان این تهدیدهای امریکا روشن و واضح برای تمامی موسسات اقتصادی مخابره می شود شما فکر می کنید آنانی که از تهدید پنهان امریکا می ترسیدند در مقابل تهدید علنی و آشکار وی به محازات شرکتها و بانکهایی که با ایران معامله می کنند قصد مقاومت خواهند داشت؟؟ چنان از تردستی مذاکره کنندگان ایرانی گفته ای کانه تمامی راه های ممکن برای نقض برجام را بسته بودند ولی غافلید که این متن چنان بی مایه نگاشته شده که فرض اولیه خروج و متهم ایران بوده و برای همین تنها وجه تنبیه ایران در ان لحاظ شده است و هیچ گاه فرض این نبوده که کسان دیگری هم از این برجام ممکن است بیرون بروند و باید اقدامی در این رابطه نیز اندیشیده شود یعنی آقایان پذیرفته بودند که ایران متهم است و اعتماد کرده بودند که دیگران قصد خروج پیدا نخواهند کرد همین یک امر نشان از بی کفایتی تام و تمام دوستان می کند اما متاسفانه تعقل و تفکر و تحلیل در میان ملت ما رخت بربسته و تنها چشم و گوش به رسانه هایی دوخته و داده اند که بنا را بر دروغ سازی نهاده اند وتوهماتی خارج از واقعیت را به مردم حقنه کنند
ناشناس۳۴۴۴۳۱۱۲:۴۸:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
برو عمو کسی باید محاکمه بشه که به تحریم ها می گفت کاغذ پاره
مسعود۳۴۴۵۵۷۱۳:۳۸:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
چرا حالا؟ روحانی و زنگنه وجهانگیری هم الان به نوعی میگن کاغد پاره
ناشناس۳۴۴۷۱۸۱۴:۵۱:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
منظورت احتمالا ظریف نیست نه ؟ فیلمش موجوده
ناشناس۳۴۴۴۴۸۱۲:۵۳:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
مشکل این است که مهم‌ترین نقطه قوت برجام که نجات کشور از فاجعه تمام‌عیار بود، اکنون به مهم‌ترین نقطه ضعف آن تبدیل شده است. زیرا هنگامی که این کشتی نجات یافت، همه سرنشینان آن نیز نجات یافتند و دلواپسان نیز در این کشتی بودند، و اکنون که نجات یافته‌اند، همه خطرات گذشته را انکار می‌کنند. برجام یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای سیاسی ایران بوده است. در بزرگی آن همین بس که رییس جمهور ایالات متحده فارغ از اینکه انگیزه او چیست، برخلاف تمام قواعد شناخته شده سیاسی از آن خارج می‌شود و یک جهان را یک‌صدا علیه خود بسیج می‌کند.
ناشناس۳۴۴۶۲۳۱۴:۰۳:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
انزوای امریکا اگر محدود به یک بحث رسانه ای و تبلیغاتی باشد منفعتی برای کشور نخواهد داشت زمانی میتوان نام انزوا بر ان گذارد که از سوی اروپاییها ناچار به پذیرش مکمل منطقه ای برجام-یعنی همان چیزی که ترامپ به خاطر ان از برجام بیرون رفت- نباشیم و الا همان چیری که ترامپ منزوی(!) خواسته انجام شده
ناشناس۳۴۴۶۲۵۱۴:۰۴:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
برجام لازم بود. ولی به صورت کامل از سوی دولت انجام نگرفت. دولت ادعا داشت که تیم قبلی قدرت و دانش لازم را برای مذاکره ندارد و می تواند در مدت کوتاهی مذاکرات را به نتیجه برساند. اما وقتی در طی مذاکرات به مشکل خورد و زمان را از دست داد حاضر شد تا هرطور شده فقط به توافق برسد. توافقی آنقدر آسیب پذیر که نتیجه اش را می بینید. همچنین دولت در دو سال ابتدایی خود تنها انرژی خود را روی برجام گذاشت و دل به تاثیرات مثبت آن خوش کرده بود. که عملا باعث شد فرصت زیادی را برای اصلاحات داخلی از دست بدهد. که بازهم نتیجه آن را می بینید.
سید۳۴۵۳۹۳۰۰:۲۰:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۲۵
یعنی شما واقعا فکر میکنی الان آمریکا رو منزوی کردین؟؟؟؟؟
ناشناس۳۴۴۴۷۳۱۳:۰۱:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
بی شک همه کسانی که با برجام مخالفند سهمیه بگیران و کاسبان تحریم هستند الف چرا تنها نظرات هم میل خودت را نشر میدهی؟ آیا شما نیز رسانه میلی شده اید؟
ناشناس۳۴۴۶۵۰۱۴:۱۵:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
با معیار شما پس همه طرفداران برجام عمال غربند
ناشناس۳۴۴۷۱۶۱۴:۵۰:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
افترایکی دیگرازمشخصه های راستگویان دروغین است. بجای ارائه ی پاسخ (اگرداشته باشند) خودرابه درودیوارمیکوبند!!!!!!!! ماضمن انتقادواعتراض نگران سلامتی ایشان نیزهستیم.
میلاد حمیدی۳۴۴۶۲۴۱۴:۰۴:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
جای اینکه توی این وضع به فکر مردم و مملکت باشن فقط دارن کل کل میکنن و کری میخونن و حاضرجوابی میکنن برای همدیگه. انگار مردم منتظرن ببینن بین دولت و منتقدین کی برنده میشه. بابا به داد مردم برسید به تورم برسید به مشکلات کشور که افزوده شده و میشه بیندیشید خدایی تصمیم بگیرید بنده های خدا رو در نظر بگیرید. انسانی تصمیم بگیرید...
ناشناس۳۴۴۲۵۴۱۱:۱۴:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
پس اینا صدای کی بوده تابحال ؟! : بی سواد.. بی شناسنامه... برید به جهنم...
ناشناس۳۴۴۲۵۹۱۱:۱۶:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
انتظار داری چه صدایی از دولت بلند شه؟ اگه تو کشورهای دیگه بود با این خفت و خواری که درست کردند اولین صدایی که در میومد صدای استئفای دولت بود ولی متا سفانه تو ایران.........
ناشناس۳۴۴۳۶۷۱۲:۱۵:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
چرا مجلس اصولگرا برجام را 20دقیقه ای تصویب کرد؟
علی۳۴۴۵۶۰۱۳:۳۹:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
چون اعتدال یعنی اصلاح طلب + اصولگرا + کارگزاران افتاد؟؟؟؟
ناشناس۳۴۴۷۸۲۱۵:۲۷:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
منظورتون مجلس "تَکرار میکنیم" و لیست امیده؟!!
ناشناس۳۴۴۴۵۱۱۲:۵۳:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
متاسفانه برخی از نیروهای تندرو و غیر مسئول، به جای آنکه شکرگزار وجود برجام باشند، چرا که تحت سایه برجام توانسته‌اند هنوز در ایران در قدرت باشند، می‌کوشند که با تخریب برجام چهره مخدوش خود را بازسازی کنند. غافل از اینکه رفتار آنان به روشنی در کنار ترامپ طبقه‌بندی می‌شود. آنان که کاسبان تحریم بودند و از این طریق سرمایه‌هایی را با توجیه دور زدن تحریم‌ها به دست آوردند و برخی از آنان در زندان هستند، اکنون نیز در پی احیای تحریم‌ها هستند تا بلکه دوباره به میدان بیایند و با توجیه اینکه می‌توانند تحریم‌ها را دور بزنند بخش مهمی از اموال مردم را به جیب خود واریز کنند.
ناشناس۳۴۴۶۳۰۱۴:۰۸:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
این گفته شما تکرار حرفهای بی سند دولت است مروری کوتاه بر مباحث فنی صورت گرفته از سوی دلواپسان نشان میدهد که مباحث مطرح شده کاملا فنی بوده و متاسفانه به طور کامل پیش بینی های ایشان محقق شده است میتوانید-اگر دست اقای روحانی از دگمه فیلتر برداشته شد-به کانال اقای جبراییلی یا کانال اقتصاد سیاسی یا کانال مهدی محمدی و.. مراجعه کنید
ناشناس۳۴۴۸۴۴۱۵:۵۳:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
ههههههه شکرگذار برجام هههههههههههههههههههههههه
ناشناس۳۴۴۲۶۱۱۱:۱۶:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
زمین خوردن ، اما می خواهند سینه خیز ادامه بدن!
ناشناس۳۴۴۴۵۳۱۲:۵۴:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
پیش از برجام به علت وجود قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران، همه کشورهای جهان به استثنای دو یا سه مورد کم یا بی اهمیت، علیه ایران موضع‌گیری می‌کردند، و این ضعیف‌ترین موضع سیاسی برای یک کشور است. برجام مانع تداوم این مسیر و به بار نشستن آن شد. به نظر می‌رسد که برخی افراد حافظه ضعیفی دارند، زیرا به یاد ندارند که چگونه قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران با ۱۵ رای مثبت تصویب، و چه هزینه‌های بی‌خودی برای کسب یک رای منفی یا ممتنع داده می‌شد. در حالی که اکنون همه جهان بجز اسراییل و عربستان علیه رفتار ایالات متحده هستند. چرا؟ نه به دلیل اینکه علاقه‌ای به ایران دارند، بلکه به این علت روشن که اقدام ترامپ علیه برجام را، اقدامی علیه نظم جهانی و خودشان می‌بینند، و این شاید اولین بار باشد که پس از جنگ جهانی دوم، ایالات متحده تا این حد منزوی باشد که حتی دولت کانادا نیز اقدام آن را در خروج از برجام رد و محکوم کند.
ناشناس۳۴۴۴۸۸۱۳:۰۵:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
احسنت
داود۳۴۴۵۶۲۱۳:۳۹:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
شما فراموش کرده اید که تا چند وقت پیش مدعی بودید که برجام بین امریکا و اسراییل و عربستان اختلاف انداخته ولی حالا میگویید تنها حامیان امریکا در خروج از برجام اسراییل و عربستان است در جریان مذاکرات مخالفت های اسراییل را با زرنگی امتیازی برای تیم سازشکار مذاکره کننده میدانستید و حالاهم با پررویی همپیمانی اسراییل با امریکا را مجددا نقطه قوتی برای خود میدانید
ناشناس۳۴۴۶۴۰۱۴:۱۱:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
همچنانکه عرض شد صرف موضع گیری شفاهی منافع کشور را تضمین نمیکند اروپا باید تضمینهای عینی و ملموس بدهد‌که طبق پیش بینی اقا بسیار بعید است و الا انزوای مورد نظر شما فقط به درد گذاشتن روی طاقچه خواهد خورد
ناشناس۳۴۵۱۳۰۱۹:۲۲:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
"همه جهان" را شوخی میکنید. تازه الآن کشورهایی مثل عربستان بسیار جری تر شده اند.
محمد قاسمی۳۴۴۲۶۴۱۱:۱۷:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
شما متوجه اید که چه چیزی بابت رفع تحریم از دست دادیم ؟ قرار بود صاحب بنز بشیم نه دوچرخه قسطی و دست دوم...
ناشناس۳۴۴۲۶۸۱۱:۱۹:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
خونسردباش و جواب بده روحانی. وقت حساب وکتابه. باهیاهونه،باآرامش. همانوریکه باشیاطین اروپایی وآمریکایی هستی!!
ناشناس۳۴۴۴۶۱۱۲:۵۶:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
پرسش این است که اگر توافق هسته‌ای را نمی‌پذیرفتند، چه اتفاقی می‌افتاد؟ آیا ادامه دادن بر غنی‌سازی و سیاست قبلی کمکی به قدرت نظامی و دفاعی ایران می‌کرد که نقش بازدارندگی داشته باشد؟ به طور قطع بله؛ اگر ایران در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای بود. البته اگر چنین فرضی محتمل بود. ولی نکته اینجاست که مسئولین کشور از راس تا قاعده همواره تاکید کرده‌اند که چنین هدفی ندارند و نداشته‌اند و حتی حرمت شرعی برای دستیابی به چنین سلاحی قایل شده‌اند. بنابراین چنین هدفی در برنامه نبوده. خوب هنگامی که چنین هدفی در سیاست ایران نیست، چگونه می‌تواند از طریق دستیابی به آن خود را به لحاظ نظامی و دفاعی قدرتمند کند؟
ناشناس۳۴۴۶۵۱۱۴:۱۵:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
به نظر میرسد اکنون این نکته روشن باشد که بحث هسته ای بهانه بود همچنانکه امروز بحث موشکی را پیش میکشند بنابر این استدلال شما و از قبیل ان وجهی پیدا نمیکند در ثانی با توجه به اتمام سوختهای فسیلی دستیابی ما به انرژی هسته ای یک ضرورت است و این هیچ ارتباطی به توان دفاعی ندارد
ناشناس۳۴۵۱۶۴۲۰:۰۰:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
جواب شما رو کری و اوباما دادند فیلم هاشون رو ببین می فهمی
ناشناس۳۴۴۳۳۴۱۱:۵۷:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
با سلام شما دوستان چند موضع داشتید: 1- در سال 92 می گفتید که مذاکره نمی کنیم و تحریمهای سازمان ملل هم اهمیت نداره برنامه ای نداشتید 2- در سال 85 فرمودید که تحریمها کاغذ پاره است 3- وقتی برحام تصویب شد هم که فرموید که اثری ندارد و تحریمها را برنداشته الان نکران هستید که چرا به هم خورد؟ خب اگر توافق پوچی بوده چرا از به هم خوردنش ناراحت هستید؟ 4- دوباره فرمودید که جان کری گفته که اصلا تحریمها داشت فرومیپاشید و برجام لازم بود چون خود تحریمها داشت ول میشد خب پس خود تحریمها فروپاشیده دیگه چرا ناراحت هستید طبق سخن جان کری که بهش استناد میکردید امریکا نمیتونه ایران رو دیگه تحریم کنه چون الان که دیگه هیشکی باهاش نیست و همون موقع هم داشت فرومی پاشید 5- اصلا طرحی برای مذاکره نداشتید الان میفرمایید که باید توافق بهتری نوشته میشد ده سال دست شما بود تحریم رو تحریم اوردید اون زیانش بیشتر بود یا این توافقی که برای برداشتن تحریمهای ناشی از مذاکرات شما نوشته شد؟ حضرت عباسی بد میگم؟ اگر بد میگم خداوکیلی بیایید بگید که نه خلاف این است طرحی ما از شما ندیدیم نداشتید فقط مذاکره میکردید و هی قطعنامه سازمان ملل می گرفتید انصاف چیز خوبی است اوصیکم به تقوی الله دولت چکار باید می کرد کشور را در سال 84 چطور تحویل گرفتید در سال 92 چطور تحویل دادید خودتون بفرمایید
ناشناس۳۴۴۴۴۷۱۲:۵۲:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
شما اصلاح طلبان خیلی پرو هستید، شما رو ارجاع میدم به صحبت های اوباما و جان کری بعد از توافق هسته ای که دولت بی تدبیر و نا امید در چه شرایطی برجام رو به ملت تحمیل کرد
ناشناس۳۴۴۶۹۶۱۴:۴۰:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
بله ما اصلاح طلبان خیلی پر رو هستیم چون بدون ترس از شما به مردم اطلاعات درست میدهیم و آنها را آگاه میکنیم تا خود تصمیم بگیرند
مهدی۳۴۵۱۴۹۱۹:۴۵:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
همگان دانند کیا به پررویی شهره اند.
ناشناس۳۴۴۶۸۲۱۴:۳۲:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
راکتور اراک بستن ما به همه تعهداتمان عمل کردیم اما آنها در برابرش هیچ کاری ندارند و تحریم برنداشتن از چی دفاع می کنید
ناشناس۳۴۴۹۳۴۱۶:۴۴:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
مسئله خیلی ساده میباشد،حفظ برجام واجرای تعهدات ما با همراهی اروپا!!!و برگشت کلیه تحریمها توسط آمریکا(به صغرا و کبرا کردن لازم نیست)
کریم ۲۳۴۴۹۹۹۱۷:۳۴:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
کس گفته ما نگران برهم خوردن برجامیم . مشکل این است که می گوییم چرا وقت دولت و ملت رر با پررویی هدر دادین. وگرنه اقام گفت به امریکا اعتماد نیست
محمد۳۴۴۸۱۵۱۵:۴۱:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
موضوع اینه که حالا آمریکا بهم زده چه اتفاقی می افته تیمی که مذاکره کرده بود آیا به خروج آمریکا فکر کرده بود اگه نکرده بود که خیلی ساده انگاری کرده بود اگه کرده بود پس چرا آمریکا کنار کشیده تهدید میکنه و وزیر امور خارجه ما برای حفظ برجام باید سفر کنه که انگار ما بدهکار شدیم پس مشکل وجود داره
مریم۳۴۴۰۰۱۰۹:۱۳:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
به حرف اونا کاری ندارم اما یعنی تو و ظریف نباید از مردم عذرخواهی کنید؟ این درخواست زیادیه؟
ناشناس۳۴۴۲۷۹۱۱:۲۴:۲۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
این چه اطلاعیه ایه؟ دعواداری روحانی؟ بادوستان خصومت! بادشمنان مدارا؟
ناشناس۳۴۴۴۶۵۱۲:۵۷:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
فرض کنیم برجام نمی‌بود، و همچنان شخص مورد علاقه تندروها مثل رییس دولت سابق سکان دولت را در دست داشت، در این صورت با چه وضعی مواجه می‌شدیم؟ شاید بتوان گفت که بدترین نقطه ضعف و ایراد برجام همین است که اجازه نداد مردم نتایج حاصل از نوعی سیاست نابخردانه و غیر عقلایی را تجربه کنند و زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت، بساط این نابخردی را جمع کرد. البته اگر خودشان مصدر امور بودند، بالاجبار، نه برجام که ده پله پایین‌تر از آن را می‌پذیرفتند و مارش پیروزی می‌زدند، زیرا انگیزه بقا نزد آنان قوی‌تر از چیزی است که به تصور در آید. آنان برای بقای در قدرت به هر رطب و یابسی متوسل خواهند شد. از این رو در برابر یک دوراهی قرار داشتند، یا برای بقای خود، به توافقی تن می‌دادند که چیزی کمتر از تسلیم نبود، یا آنکه به راه خود ادامه می‌دادند تا کشور را به خاک سیاه بنشانند و ونزوئلایی دیگر و بدتر را در خاورمیانه متولد کنند.
ناشناس۳۴۴۵۸۴۱۳:۴۷:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
با واقعیات حرف بزن نه فرضها.جواب بدید قبل و بعد احمدی نژاد چه کردید؟
ناشناس۳۴۴۷۰۵۱۴:۴۵:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
اصل مذاکرات از جانب همه طرفها پذیرفته شده بود مساله بر سر ان چیزی است که دادیم و ان چه گرفتیم در این مورد هم‌ حرفی نزنیم بهتر است چرا که ان چیز مه عیان است چه حاجت به بیان است
ناشناس۳۴۵۰۷۴۱۸:۳۴:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
آفرین
ناشناس۳۴۴۰۰۵۰۹:۱۴:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دولت روحانی عمرا از رو بره!
شاهرخ۳۴۴۰۰۶۰۹:۱۴:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
چرا دولت اینقدر از منتقدین داخلی ترسیده؟؟؟؟؟ چه نیاز به بیانیه هست وقتی میدونیم دادوستد یک توافق دوطرفه هست و به هیچ وجه نمیشه کشوری رو مجبور به دادو ستد با ما کرد!!!!!! دولت بجای اینکه دنبال شو برای سیاست خارجی باشه بهتره بزرگان داخل چه موافق ویا مخالف رو جمع کنه و حاکمیت شروع کنه به ایجاد فضای باز سیاسی وآزادی احزاب و آزادی سیاسیون و روزنامه نگاران و مهمتر از همه مبارزه با مفاسد که مردم نتیجه را باور کنن...... همه میدونن تا این اتفاق ها نیافته کلا دنیا با ما توافق جامع نمی کنه....چون پیش خودشون می گن کشوری که با مردمانش این کنه وای به حال اغیار......
ناشناس۳۴۴۲۸۰۱۱:۲۴:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
بعله!!! همه مشکلات غرب باما برا این هست که نگران هستند که ما تو کشورمون آزادی سیاسی نداریم. چقدر تو ساده ای بشر
ناشناس۳۴۴۵۵۶۱۳:۳۷:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
نترسیده ولی روشنگری لازمه
ناشناس۳۴۴۰۰۷۰۹:۱۵:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
برجام را برای رفع تحریم آمریکا درست کردید وقتی خودش زده زیرش یعنی دیگه برجامی وجود ندارد تمامش کنید
وحید۳۴۴۲۳۰۱۱:۰۵:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
میشه شما لطفا لطفا یه راه حل دیگه به جز برجام ارائه بدید؟ آقا شما شاید نفست از جای گرم درمیاد و تحریم و وضعیت دوران احمدی نژاد اثری روت نداره. ما مثل شما نیستیم.
ناشناس۳۴۴۲۹۰۱۱:۲۹:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
همه دنبال رفع تحریم هستند ولی این راهش نبود بکه دولت رفت دنبالش
رضا۳۴۴۳۹۰۱۲:۲۶:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دلار زمان احمدی نژاد : 1500 شد 3800 دلار زمان روحانی با تمام امتیازات واگذار شده به امریکا : 3800 شد 7200
ناشناس۳۴۴۶۱۶۱۳:۵۹:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
در دوره احمدی نژاد از 920 تومان به 3800 تومان رسید. یعنی کمی بیش از چهار برابر
ناشناس۳۴۴۴۱۱۱۲:۳۷:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
جیگر ، این بیست درصد غنی سازی کار محمود بود که دولت به ثمن بخس فروختش...و باهاش معامله کرد. برو معامله کن، ولی این قدر مفت نفروش
میثم۳۴۵۰۹۳۱۸:۵۰:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
بله! البته بهای اون ۲۰ درصد همه این تحریمها بود که الان شما شاکی هستید که چرا تمام رفع نشده اند وگرنه زمان خاتمی هیچ تحریم بین اللملی روی صنعت نفت ایران نبود. حالا شما میگی اون ۲۰ درصد برگ برنده ما تو مذاکرات بوده که بتونیم برگردیم به قبل از غنی سازی ۲۰ درصدی!! خب از اولش اگه دنبال این غنی سازی ۲۰ درصدی نمیرفتیم که الان تحریم نبودیم!
ناشناس۳۴۴۳۴۳۱۲:۰۲:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
آنچه که ایران رو اذیت میکرد تحریم‌های سازمان ملل بود، تحریم‌های آمریکا که همیشه بوده. اگر بزارند دولت کاری کنه که مجدد تحریم سازمان ملل نشیم موفقیت خواهد بود.
ناشناس۳۴۴۷۰۸۱۴:۴۶:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
انچه اذیت کننده بود تحریم های امریکا از سال۹۱ به بعد بود
ناشناس۳۴۴۹۷۶۱۷:۱۵:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
قبلی اوباما بود این یکی ترامپ
ناشناس۳۴۴۰۱۰۰۹:۱۸:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
واقعاً پلن دلواپسان و منتقدان برای جایگزینی برجام چیست؟!!!!!!
ناشناس۳۴۴۲۴۶۱۱:۱۱:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
پیمان های پولی دو یا چندجانبه یکیشه!
ناشناس۳۴۵۳۴۱۲۳:۲۴:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
مرد حساب! فروش نفت داشت صفر میشد و هیچکشتی در بنادر پهلو نمیگرفت اونوقت این نظرو میدی؟
مانی۳۴۴۲۶۷۱۱:۱۹:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دلواپس وطن نبودم ولی الان شدم اما گفتی پلن؟ جواب : قرارداد دارای تضمین نه یکطرفه و روی هوا مثل برجام
ناشناس۳۴۴۳۴۵۱۲:۰۳:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
گویا خاطرتون نیست که بدلیل قطعنامه ها با هیچ کشوری نمیتونستیم قرارداد ببندیم
ناشناس۳۴۴۴۳۲۱۲:۴۸:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
نبستن قرارداد شرف داره به قرادادفاجعه بار
ناشناس۳۴۴۴۲۱۱۲:۴۵:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
تضمین رو اونوقت میشه با قاطعیت گرفت که چند تا دوست درست و حسابی داشته باشی. همونطور که آمریکا عربستان رو میدوشه، دوستان ما هم فقط به فکر دوشیدن هستند. آن دوست کبیر کجاست که در این یک هفته هیچ صدای حمایتی ازش در نیومد و حتی چند مورد علیه ایران حرف زد.
ناشناس۳۴۴۷۷۰۱۵:۲۰:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
مثلا چه تضمینی از آمریکا باید گرفت؟ طرف وقتی قرارداد رو هوا میکنه تضمینش به چه دردی میخوره
ناشناس۳۴۴۲۸۳۱۱:۲۷:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
انسجام و حفظ وحدت، اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از فساد و حیف و میل منابع ملی، تکیه به سرمایه انسانی و نیروی متخصص داخلی و ...
ناشناس۳۴۴۲۹۴۱۱:۳۰:۲۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
نگاه به درون مرزها و تکیه بر توان داخلی
ناشناس۳۴۴۳۱۲۱۱:۴۲:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
پلن!؟ برنامه دیگه؟ همون مسیری که تا قبل برجام اومده بودیم. این اقتدار و حرفهایی که دولت میزنه، توسط کسانی دیگه به دست اومده و نه دولت! برجامی که از اول هم تغییرات در بحث های ارزی نداشت و جز معدودی تحریم ها، چیزی تغییر نکرد. وقتی که میگفتند آب خوردن هم به برجام ربط داره و سیب و گلابی باغ برجامو میدیدند، فریاد فروپاشی تحریم سرمیداند و از بقیه بابت در کنترل ارز شکایت میکردند، الان زبونشون بازم درازه!؟ میگن تناقض گویی! نه اینکه خودشون نه دروغ گفتندو نه تناقض در گفتار. 1000 ال سی باز شده در شب برجام کجا رفته؟ بزودی یقین داشته باشید هم تحریم ها برمیگرده و هم اروپا دورشون میزنه. سازمان ملل هم تابعی از اینها بوده و هست. فقط برای 2سال برجام، کلی خسارت مادی، انسانی و معنوی به کشور وارد شده که پز گفتگو بدن! مثل گفتگوی تمدن ها! همه به به کردند و مایه افتخار بود، ولی در عمل درحد همون لبخند تحقیر آمیز دیپلماتی بود. بازار چندین سال هست التهاب داره و ضربه میخوره! ثباتی نیست و هر روز منتظر شدن و نشدن برجام و ... هستند. راستی دریاچه ارومیه چه خبر؟ شجریان ؟ رفع حصر؟ برادر عزیز سیدمحمدخاتمی؟ چه راحت دروغ گفتندو چه راحت عده ای باور کردند.
ناشناس۳۴۴۳۹۱۱۲:۲۶:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
و لطفا اضافه کنید دادن اطلاعات و روشهای دور زدن تحریمها به دشمنان و... جان کری که قول و امضاش دو زار نیارزید کجاست؟ بالاخره جواب ایمیلها را داد یا نه؟ به گفته جان کری اگر توافق نمیکردن دیوار تحریمها ترک خورده بود و داشت میریخت اما به نظرم برجام نه تنها ترکها را برای امریکایی ها و ادوپاییها پر کرد بلکه محکمترشون هم کرد. بیار اون ناپلئونی را
ناشناس۳۴۵۰۷۱۱۸:۳۳:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
تربیت بابک زنجانی ها
ناشناس۳۴۴۰۱۴۰۹:۲۱:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دستاورد بی نظر میتونه مبارزه با فساد و رانت و دزدی و اختلاس باشه . راستی چه کسانی پشت موسسه های مالی بودن و چرا با اونا برخورد نمیشه ؟؟ مگه قانون نباید در کشور حرف اول رو بزنه ؟؟
ناشناس۳۴۴۰۱۸۰۹:۲۲:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
راست میگه انصافا، اگه برجام به نفع آمریکا بود که ازش خارج نمی شد
ناشناس۳۴۴۲۴۴۱۱:۱۱:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
اگر به ضررش بود پس چرا واردش شد؟
ناشناس۳۴۴۴۳۸۱۲:۴۹:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
حاصل ماهها کشمکش چند جانبه بود. نهایتش این شد که قبول کردند ایران حقوقی داره؛ اما متاسفانه اون دولت منطقی رفت و اینا اومدند.
ناشناس۳۴۴۴۶۹۱۲:۵۹:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
چون فهمیده ازین دولت میشه خیلی بیشتر گرفت
ناشناس۳۴۴۴۹۳۱۳:۰۶:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
به خاطر اینکه دولت روحانی بیش از حد ضعف نشان داده و ترامپ وسوسه شده تا بلکه ایران امتیازات بیشتری بدهد ... حالا ببین اروپا چکار می کنه امتیاز می خواهد تا برجام رو نگه داره !
کارمند اصلاح طلب۳۴۴۰۱۹۰۹:۲۴:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
بهتر است برای تداوم برجام نظر مجلس یا از طریق رفراندوم , اقدام شود .تا از دولت طلب عذرخواهی نکنند.
ناشناس۳۴۴۰۲۳۰۹:۲۷:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دولتی ها طلبکار شده اند!!
حسین۳۴۴۰۲۷۰۹:۲۸:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
با نظر دولت کاملا موافقم .
ناشناس۳۴۴۵۷۰۱۳:۴۱:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
کدوم نظر دلار 4200 یا امضای تضمینی کری یا بی اثری تحریم؟
ناشناس۳۴۴۰۲۸۰۹:۲۹:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
برای اینکه مشخص بشه «آنان که باید عذرخواه مواضع نادرست خود در گذشته باشن» چه کسانی هستند، چند تا یادآوری کوچک می کنم: هاشمی رفسنجانی 16آذر 96: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: «برجام سندی بین‌المللی است که به تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد و کشورهای اروپایی رسیده و کنگره آمریکا نمی‌تواند یک‌طرفه آن را نقض کند.» سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه 30 آذر 94 عباس عراقچی تاکید کرد: «آنچه الان آمریکا رسما به ما تعهد کرده و نامه‌ای که کری به ما نوشته، یک نامه معمولی نیست، بلکه نامه وزیر خارجه یک کشور است.»عراقچی گفت: «زمانی که وزیر امور خارجه نامه‌ای را امضا می‌کند، برای کشورش تعهد حقوقی و سیاسی ایجاد می‌کند. آقای کری دیروز با این تعهدی که برای دولت آمریکا ایجاد کرده، اجرای موفق برجام را در حقیقت تضمین کرده و گفته آمریکا به تعهداتش در برجام به‌گونه‌ای عمل می‌کند که نقضی در آن وجود نداشته باشد و قانون مربوط به لغو روادید که کنگره تصویب کرده را به‌گونه‌ای اجرا خواهد کرد که منافع اقتصادی ایران متاثر نشود، ولو اینکه قانون مذکور را اجرا نکند.» صادق زیباکلام 27 دی 94 صادق زیباکلام « مردم و رسانه‌های آمریکایی به همین سادگی اجازه نمی‌دهند رئیس‌جمهور بعدی آمریکا برجام را تحت‌الشعاع قرار دهد.» صدق زیباکلام 22 آبان 95 ترامپ بیشترین انعطاف را نسبت به برجام نشان خواهد داد. او نه‌تنها برجام را آتش نخواهد زد، بلکه پرونده برجام را در جایی امن در کاخ سفید قرار خواهد داد.
ناشناس۳۴۴۳۰۴۱۱:۳۶:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
احسنت. زنده باد. حالابایدصابون بیارن روی چه کسانی رو بشورن؟
ناشناس۳۴۴۳۷۵۱۲:۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
چرا در زمان مذاکرات بر جام مشاوران حقوقی برجسته کاربلد معرفی نشدند تا مشکلات حقوقی پیدا نکنه برخی افراد کنار گود میشیننن منتظر اگه مشکلی درست شد بگن دیدین ما گفتیم !!!! نمیدونیم از دست این طلبکاران بخندیم یا گریه کنیم
ناشناس۳۴۴۵۴۴۱۳:۲۸:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
آخه دو تابعیتی هایی مثل دری اصفهانی در دولت بیشتر ارجحیت داشتن!!!
ناشناس۳۴۴۸۵۶۱۶:۰۳:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
معرفی که شدند اما به پز ظریف دولت برخورد گفتند ما حقوقدان هستیم و شما بیسواد شما حرف دنیا را نمیفهمید شما مذاکره بلدید؟ میخواهید تحریم برگردانید؟ و از این دست اراجیف فراموش که نکردید؟ فراموشی که ندارید؟
میلاد۳۴۴۳۹۴۱۲:۲۷:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
پیش بینی های کیهان رو هم اضافه میکردی...
ناشناس۳۴۴۹۶۰۱۷:۰۴:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
خسته نباشی اینقدر تایپ کردی
ناشناس۳۴۴۰۳۱۰۹:۳۰:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
ارزوی دولتی ها و طیف تندرو اصلاح طلبان حامی ان همین دو قطبی سازی هاست تا علیه افتضاح برجام، اجماع شکل نگیرد.
ناشناس۳۴۴۴۷۹۱۳:۰۳:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دفع بحران با بحران!
ناشناس۳۴۴۰۴۰۰۹:۳۴:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
خدا قوت آقای روحانی و آقای ظریف و همچنین همه عزیزانی که به موفقیت برجام و خارج شدن ما از لیست سیاه شورای امنیت کمک کردند.
ناشناس۳۴۴۵۷۳۱۳:۴۲:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
چی میگی خخخخخخ
ناشناس۳۴۴۰۴۳۰۹:۳۵:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
هر دوطرف قضیه اشتباه میکنن هم دولت که انواع توهین رو در زمان تصویب برجام به منتقدین کرد و حاضر به پذیرش نقدهای دلسوزانه نشد هم برخی منتقدین که الان اینطوری صحبت میکنن که باعث میشه در افکار عمومی به عنوان کسانیکه خوشحال هستن جلوه کنن . الان نیاز به همدلی داریم
ناشناس۳۴۴۰۴۴۰۹:۳۶:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دولت حتی اگر هزار برابر تحریم شویم، میگوید اگر برجام نبود صدهزار بار بدتر می شد! اینان عذر خواهی بلد نیستند مگر در مواردی که هزینه نداشته باشد
ناشناس۳۴۴۶۳۲۱۴:۰۸:۴۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دولت درست میگوید اگر شما ها بگذارید درست راهش را برود و سنگ اندازی های بی مورد شما مانع کار دولت نشود
ناشناس۳۴۴۰۴۷۰۹:۳۷:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
برجام یه دستاورد بی نظیر بود، وگرنه امریکا از اون خارج نمیشد
هادی۳۴۴۸۶۲۱۶:۰۷:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
آمریکا خارج شد تا اولا کمی عربستان و رفقاش رو بدوشه و دوما با کمک اروپاییها امتیازات بیشتری بگیرن! اونها تازه خارج شده بودند که گفتند اگر ایران غنی سازی رو شروع کنه بد میبینه و از این حرفا ! و ترامپ هم گفت که آماده مذاکرات جدید با ایران هستیم این گزاره ها یعنی چی؟!
عمه مهوش۳۴۴۰۴۹۰۹:۳۷:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
یه چندروز دیگه اگه شلوغ کاری کنید وحواس مردم رو پرت کنید جام جهانی فوتبال میرسه و کلا یکماهی حاشیه جورمیشه برا دولت.بعدباخیال جمع حرکت کنید برای هرکاری عمه جان
پویان۳۴۴۰۵۳۰۹:۳۸:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
حقیقتا با یک فاجعه روبرو هستیم. خانم موگرینی می‌گوید از آقای روحانی برای ماندن ایران در برجام تضمین گرفته است. آقای عراقچی رسما می‌گوید شرکت‌های اروپایی از دولت‌های اروپایی مستقل هستند و تحت امر دولت‌هایشان نیستند. آیا ابهامی در پیام این ادبیات سیاسی و آنچه پیش روی ماست وجود دارد؟
ناشناس۳۴۴۰۵۴۰۹:۴۰:۳۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
بااطلاعیه نمی تونین درست کرد
محمد۳۴۴۰۵۵۰۹:۴۱:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
کسانی باید از مردم عذرخواهی کنند که باعث تحریم ایران شدند ، کسانی باید عذرخواهی کنند که با اختلاس ، رانت ، و رشوه صاحب ثروت و قدرت شدند و همچنان به چپاول منابع کشور ادامه می دهند، آنهایی باید عذرخواعی کنند که از بهم خودرن برجام و تحریم ایران خوشحال شدند تا سود تجارتشان هزار برابر شود و به بهانه تحریم با احتکار و وارد کردن اجناس چینی به قیمت چند برابر باعث ورشکستگی تولید داخلی شدند .
شهروند۳۴۴۰۵۷۰۹:۴۱:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
برجام از نظر جهانیان معلومه که باید بی نظیر باشه چون یک کشور همه امتیازات را داده و زمینه جنگ مثلا از بین رفته. اما اونها که در تحریم نیستند. ماییم که برجام هیچی برامون نیاورده و فشار تحریم و گرانی را تحمل می کنیم. برجام جهانیان به ما چه.
ناشناس۳۴۴۰۶۳۰۹:۴۳:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
برجام ، دستاورد ملی !! خخخ
ناشناس۳۴۴۰۶۴۰۹:۴۴:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
چقدر شما رو دارید!‌ کاش یک هزارم این اعتماد به نفستون رو موقع مذاکره از خودتون بروز میدادید!
امی۳۴۴۰۷۷۰۹:۵۱:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دیگه از ضرب المثل رو که نیست سنگ پای قزوینه استفاده نمی کنیم به جاش خودتون میدونین از چی استفاده کنین
ناشناس۳۴۴۰۷۸۰۹:۵۳:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دولت باید جوابگو باشد زیرا : 1- الان یک طرف توافق ، توافق را زیر پا گذاشته است در حالی که کشور ما به توافق عمل کرده و تاسیسات هسته ای را غیرفعال یا از بین برده است 2- امکان شکایت از طرفی که توافق را نقض کرده وجو ندارد 3- تحریم ها در عمل نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش می یابند. 4- دولت در هنگام و پس از تصویب برجام به مردم گفت که خیلی از مشکلات از جمله مشکل آب ، گرد و خاک و ارزش پاسپورت و پول ایران و ... رفع خوهد شد اما در عمل این مشکلات بدتر شده اند و مسئولیت این دروغ ها یا وعده ها با دولت است این را که نمیشود حاشا کرد
ناشناس۳۴۵۰۳۸۱۷:۵۵:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
ما میدونیم برجام چیز خوبی بود،تصمیم نظام بود،امید رو در دل ما زنده کرد،اما چیزی ک وجود داره اینه ک وعده های بسیار زیادی ب ما داده شد ک هیچ کدوم عملی نشد.از اول باید همه مون رو درست متوجه میکردین ک برجام برای چیه دقیقا تا الان مجبور ب پاسخ گویی نباشید.نمیدونم شاید میخواستین حمایت مردم رو بدست بیارین یا هر چیز دیگه.بهر حال برای وعده ی دروغین باید عذرخواهی بشه
ناشناس۳۴۴۰۷۹۰۹:۵۳:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
باریکلا
amir۳۴۴۰۸۳۰۹:۵۴:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
یعنی دولت خیلی خوبی داریم...دستاورد دلار 7000 تومان،عدم رفع محدودیت های مالی و بانکی،توقف فعالیت های اتمی و گرانی کالا و ... دستاورد های برجام بوده؟؟؟ خیلی رووو می خواد به خدااااا
وحید۳۴۴۰۸۵۰۹:۵۶:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
همونطور که خیلی دیگه از بزرگان گفته اند الان وقت حساب کشی سیاسی نیست. برجام با همه خوبی ها و بدی هاش تجربه ای شد برای آینده. البته امیدوارم که اروپا بتونه تضمین واقعی بده تا برجام ادامه پیدا کنه و ترامپ منزوی بشه.
ناشناس۳۴۴۰۹۲۱۰:۰۰:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
روحانی باهدایت مشاورانش بایک درخواست منطقی برای تلطیف جوّاجتماعی ومرحم کوچکی برانبوهی ازآلام ملت ، بازهم عنان اختیارراازکف داده ومیتازد!!!!!!!!!! _________________________ اگربجای آن بیانات سراسیمه وسراسرانفعال آنشب،یک اطلاعیه ناقابل!!،آنهم نه مثل این تهدیدنامه واهانتنامه،بلکه اطلاعیه راهگشابرای شیطان(کدخدای بیخبرازخدا)صادرکرده بودید،امروزمجبورنبودیدبزرگان ومردم راتهدیدبه سکوت کنید. _________________________ هنوزپس ازاینهمه خرابکاری وحراج آبروی دیپلماتیک وویران کردن زیرساختهای هسته ای واتمی ایران وتحمیل هزینه هاوخسارات غیرقابل جبران،به دهان مردم میکوبید؟!!!!! وای برتو. وای برآن دانشگاهیکه توازآن دکترا(!!!!!!!!!!!!!)گرفتی حسن.
ali۳۴۴۰۹۳۱۰:۰۱:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
از پررویی این دولت هر چه بگوییم انگار کم است . چقدر به مخالفین و منتقدین توهین کردن . چقدر به نصایح رهبری توجه نکردن و حالا .... اونایی که این ایام رو پیش بینی میکردن باید عذر خواهی کنن و دولتی که با مذاکرات آبکی و خاص دلخواه کدخدا شون گند به آبروی ایران و ایرانی زدن طلبکارند .... خجالت هم خویب چیزیه گو این دولت همیشه طلبکار و ..........
ناشناس۳۴۴۰۹۶۱۰:۰۲:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
مشک انست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
رضا شیرین۳۴۵۹۹۳۱۱:۱۲:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۲۵
برجام یک افتضاح سیاسی و اقتصادی و علمی بود که بدون درایت کامل ، امضاء شد ، دولت هم هر چقدر دلش میخواهد بگوید گُل و بلبل است ، بگذار بگویند و دلشان به این خوش باشد که آفتاب است و سیب و گلابی هایش به ثمر نشسته است ، اگر این را نگویند چه بگویند ؟ شونده باید عاقل و دانا باشد ، تاریخ در این باره قضاوت خواهد کرد... 97/02/25
ناشناس۳۴۴۰۹۹۱۰:۰۴:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
یعنی فکرمیکنیدگرینکارت فرزندانتون اینقدرارزش داره که یک مملکت روبه حراج گذاشتید؟!؟!؟! چقدرشمارو دارید!!
ناشناس۳۴۴۱۰۳۱۰:۰۶:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
آقای روحانی!!! اصل حقوقی و عرفی در ملی نامیدن هر دستاوردی این است که بتوان از این دستاورد منافع چشمگیری برای کشور و مردم تامین و تضمین نمود. افراد و گروهایی که توافقنامه برجام را یک دستاورد ملی می خوانند باید فهرستی از آثار قابل اثبات این توافقنامه داشته باشند که در آن آثار مفید و مثبت و سازنده از آثار زیانبار توافقنامه بسیار بیشتر باشد.
محمد یعقوبی۳۴۴۴۹۱۱۳:۰۶:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
میشه بفرمایین منافع ملی دستاااااوردملی انرژی هسته ای تا حالا چی بوده؟خواهشا شعارهای تعویق به محال ندین...
ناشناس۳۴۸۱۰۵۱۴:۵۲:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۲۶
سخن از دست آورد در نوشته ای که از آن انتقاد کرده اید کلی است و همه ی منافع مردم کشور را در بر می گیرد و نویسنده هرگز قصد منحصر کردن آن به تنها مصداق انرژی هسته ای را نداشته است. متشکرم
ناشناس۳۴۴۱۰۴۱۰:۰۶:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
برای عذرخواهی دیرشد. شمارافقط بایدمحاکمه کرد. والسلام.
عرفان۳۴۴۱۰۷۱۰:۰۸:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
رو که رو رو نیست .
ناشناس۳۴۴۱۰۸۱۰:۰۸:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
کسی نیست بگه اگر برجام نبود و نفت نمیفروختیم آیا می توانستیم حقوق کارمندها و بازنشسته ها مون رو تامین کنیم؟ داروی بیمارهامون رو تهیه کنیم؟ انصاف هم خوب چیزیه. انگار در طول 2.5 سال عمر برجام هیچ اتفاقی در کشور نیفتاده!!!
ناشناس۳۴۴۷۱۹۱۴:۵۲:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
پول فروش نفت به داخل کشور نمی اید این مطلب را دولتی ها سابقا انکار میکردند ولی الان ناجار به اعترافند دلیل ان هم متاسفانه باقی ماندن تحریم ارزی و بانکی است حقوق شما را عمدتا از طریق افزایش مالیات دادن دوست عزیز
ناشناس۳۴۴۷۸۰۱۵:۲۶:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
داداش کسی نمیگه نباید توافق میکردیم میگن چرا این توافق طوری نوشته شده که طرف مقابل هر کاری که دلش می خواد میکنه
ناشناس۳۴۵۰۵۸۱۸:۲۱:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
منافع فروش نفت فقط صرف ریخت و پاش دولت شده بطوری که بودجه جاری از پایان دولت احمدی نژاد تا حالا ۴ برابر شده از ۱۰۹ هزار میلیارد به بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد این یعنی اگه دولت ولخرجی نمیکرد و مثلا برا افتتاح سد که ۹۹ درصدش در دولت قبل انجام شده ۲ میلیارد هزینه افتتاح نمیشد یا برا یه نهار در سفر به کرج نیم میلیارد هزینه نمیشد حتی بدون فروش نفت هم چرخ اقتصاد کشور بهتر میچرخید
ناشناس۳۴۴۱۱۱۱۰:۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
خیلی زوددیرشدشیخ!!!!
مهدی۳۴۴۱۱۳۱۰:۰۹:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
واقعا عجب رویی
ناشناس۳۴۴۱۱۴۱۰:۱۰:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
من به همه جناحهای کشور توصیه میکنم درباره برجام سکوت کنند ! دکتر حسن روحانی این روزها شدیداً تحت فشار روحی هستند . لطفاً مراعات کنید تا دولتمردای عزیزمون خرابکاری که کردند رو بتونن جمعش کنن !
ناشناس۳۴۴۱۱۵۱۰:۱۰:۴۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دولت دکتر روحانی بسیار زحمت کش است این دولت وارث ندانم کاریها ولجاجتهاً ی دولت گذشته است وهنوز هم تاوان اشتباهات تندروها در دولت گذشته که با دست باز هر کاری را که میخواستند انجام میدادند را میدهد الان هم بسیار مایه ی تعجب است که چرا مواضع ترامپ ودارو دسته اش اینقدر به مواضع بعضی از حضرات در کشور نزدیک است تا جایی که بعضی از شبهات را پیش می اورد
رضا۳۴۴۱۱۷۱۰:۱۱:۲۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
عمده کسانی که از دولت روحانی انتقاد میکنن در شرایط خیلی بدتر و نابسامانی بیشتر ساکت بودن یا بهبه و چهچه میکردن. چپ یا راست... منصف باشیم
ناشناس۳۴۴۱۲۰۱۰:۱۲:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
شاکیان برجام برای هیچ چیز برنامه ای ندارند برجام بد بماند فحش می دهند برود فحش می دهند. نگران حقوق نجومی هستند ولی کامنت بگذاری برای املاک نجومی حذف می کنند!!!!!
إستاد دانشگاه۳۴۴۱۲۲۱۰:۱۲:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
یعنی مجلس خبرگان نمی دارندکه تایید وادامه برجام با نظر مقامات عالی نظام و تصویب شورای عالی امنیت ملی انجام شده است
ناشناس۳۴۴۱۲۷۱۰:۱۳:۲۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
گذشت روزگاری که مخالفت بارییس جمهور حکم مخالفت با امام زمان داشت الان اپوزیسیون دولت بودن مد شده
ناشناس۳۴۴۱۳۲۱۰:۱۴:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
اگر پارسال روحانی حدس میزد کارش به اینجا بکشه محال بود کاندید بشه
ناشناس۳۴۴۱۴۳۱۰:۲۰:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
واقعا برجام عالی بود.هم تا حدودی نتیجه داشت و هم اینکه چهره واقعی آمریکا نمایان شد و از طرفی به اروپا نشان داد ایران اهل دیپلماسی هست. احمدی نژادی ها معذرت خواهی کنند.
ناشناس۳۴۴۲۷۷۱۱:۲۴:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دلار 7000 تومنی از گلابی های برجامه لذتش رو ببرین
ناشناس۳۴۴۲۸۲۱۱:۲۶:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
فقط احمدی نژادی ها؟!! بهتر بگی نون به نرخ روز خورها و رنگ عوض کن ها!! کسایی که حرفای چند سال قبلشون یادشون رفته اما از یاد مستندات صوتی و تصویری چیزی رو نمیشه پاک کرد.
ناشناس۳۴۴۳۲۶۱۱:۵۱:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
اصلاح طلب ها چی کار کنن؟
ناشناس۳۴۴۱۴۵۱۰:۲۱:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
صحبتها درسته به چند دلیل: کسانی که الان منتقد هستند همان افرادی هستند که سال 85 می گفتند که تحریمها کاغذ پاره است بعد وضعیت را به جایی رساندند که برجام یک الزام شد و نه یک انتخاب مجددا گفتند که خیر برجام دستاوردی نئاشته الان میفرمایند چرا به هم خورد؟ اگر برجام دستاوردی نداشته دیگه چرا الان نگان بر هم خوردنش هستید؟ دوباره میفرمودد که جان کری خودش گفته بود تحریمها داشت فرو می پاشید امریکا ناچار به برجام شد خب حالا که برجام از دست رفته چرا نکراتن هستید؟ تحریمها که کلا فروپاشیده اقا بد میگم؟ اینها حرفاهای خئدتونه که الا تحریمها اثر نداره بعد اصلا برجام تحریمها رو برداشته بود و اصلا تحریمها خودش فروپاشیده بود خب الان چرا ناراحت هستید؟ هم اعتقاد داشتید که تحریمها اثر نداره هم اصلا خودبخود از هم پاشیده و هم خود برجام بی اثر بوده بعد سوال من اینه شما که سال 92 میگفتید باید این وضعیت ادامه پیدا کنه تحریمهای سازمان ملل هم بیشتر بشه مهم نیست و طرحی نداشتید طرح شما چه بود؟ طرحی نداشتید فرضیات شما که تحریمها کاغذ است و خودش داشت از بین میرفت هم که اشتباه از اب درامد
ناشناس۳۴۴۱۴۶۱۰:۲۲:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
متاسفانه آنان که باید عذرخواه مواضع نادرست خود در گذشته باشند، طلبکارانه به دستاوردهای ملی می تازند و حاضر نیستند به این سوال پاسخ دهند که خسارت‌های تحریم ظالمانه بر ملت ایران چه میزان بوده و برای پیش گیری به موقع از آن خسارت‌ها چه کرده اند؟ آنها هیچ گاه حاضر نیستند از ناتوانی خود در ارائه راه‌های جایگزین برجام سخن بگویند و صادقانه بابت رویکرد غلط و کارشکنی های خود در روند پیشرفت کشور، از ملت عذرخواهی کنند. آنها در تعارضی آشکار، هم دلواپس حضور آمریکا در برجام بوده‌اند و هم شاکی خروج آمریکا از برجام. مدیریت مسئولانه کشور، عرصه تناقض گوئی نیست؛ بلکه نیازمند تصمیم قاطع و عمل شجاعانه است.
علی 671۳۴۴۱۵۰۱۰:۲۴:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
بله گرانی و نداری و گرسنگی را مردم و حقوق های نجومی و دو تابعیتی از رجال کاخ نشین .تحمل و خجا لت برای مردان و زنان این سر زمین از باب ندار ی برای نیاز کودکان و غرور و کبر از سر دمداران وبتون ریزان هسته ای .باید از موضع بالا جواب داد و طلبکار هم بود .
ناشناس۳۴۴۱۵۲۱۰:۲۴:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
ولا زمان احمدی نژاد با تحریم و فروش قاچاق نفت وضع از الان بهتر بود چی بدست آوردید جز از حقوق مسلم بین المللی خودمون کوتاه اومدیم و قبول کردیم که مجرم هستیم و باید تحت نظر باشیم
مانی۳۴۴۵۱۵۱۳:۱۳:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
مثل اینکه از خاطر بردید که در دوره احمدی نژاد، پول نفتی که فروخته شد، از کل دورانی که نفت فروختیم بیشتر بوده. پس کار شاقی نکردن ایشون که هیچ، باید با اون همه پول کاری میشد که کشور ما نه نیازی به برجام داشته باشه و نه از تحریم آسیب ببینه
ناشناس۳۴۴۷۰۷۱۴:۴۶:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
اونم بخاطر بالا بودن قیمت نفت بود که از تهدید های گاه بی گاه اسرائیل توسط احمدی نژاد ناشی می شد. شما توجه کردی چرا زمانی که احمدی نژاد رفت قیمت نفت از 100 دلار شد 40 دلار من طرفدار احمدی نژاد نیستم ولی سیاست ما تعیید کننده رفتار دشمنان با ماست شما هر چی با کلاس تر باشی بیشتر تو سری می خوری
ناشناس۳۴۵۰۸۹۱۸:۴۸:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
آفرین
ناشناس۳۴۴۱۵۶۱۰:۲۶:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
پشتیبان روحانی می مانیم.
ناشناس۳۴۴۳۰۷۱۱:۳۸:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
شما پشتیبانش بمون
ناشناس۳۴۴۱۶۹۱۰:۳۳:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
جاء الحق و زهق الباطل
بچه فارس۳۴۵۷۳۸۰۹:۱۷:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۲۵
فارسی بنویس بتونیم بخونیم.
ناشناس۳۴۴۱۷۴۱۰:۳۶:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دقیقا. آنها که ملت را به قهقرا بردند، بجای عذر خواهی ازملت ایران و اصلاح رفتار خود، طلبکار هم هستند. ملت ایران هوشیار است و دشمنان داخلی و خارجی خود را خوب میشناسد.
ناشناس۳۴۴۱۷۷۱۰:۳۷:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
کسی که خودش رو زده بخواب نمیشه بیدار کرد
ناشناس۳۴۴۱۸۴۱۰:۳۹:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
چرا تعدادی از شاخص های قبل از برجام را ذکر نکرده در بیانیه مثل : تورم 38 درصد رشد اقتصادی منفی 7 سقوط 400 درصد ریال تعطیلی 70 درصد صنعت کاسبان تحریم
ناشناس۳۴۴۳۰۵۱۱:۳۷:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
چون بعد از برجام هم این شاخصهایی که نام بردید خیلی وضع بهتری از قبلش ندارند ،دلار 7000 تومن ،رکود بی سابقه و تعطیلی اکثر کارخانجات تولیدی ،کاسبان برجام ،تورم رو هم که خودتون یه دوری تو بازار بزنین دستتون میاد. الا برکت الله
ناشناس۳۴۴۶۴۶۱۴:۱۴:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
به فرض که دلار 7000 تومان شده باشد. در دوره روحانی میشود گفت دو برابر شده اما در دوره احمدی نژاد 4 برابر شد کشوری که مردمش به خرید ارز و سکه طلا مشتاق هستند روشن است که ارزش پولش کاهش می یابد. اگر بهترین و قدرتمند ترین کشور در اقتصاد، مردمش برای خرید دلار و سکه هجوم بیاورند از اقتصادش چیزی باقی نمی ماند. بپذیرید ما مردم نیز در بوجود آمد این شرایط مقصریم و تنها به خودمان و نه کشورمان می اندیشیم
ناشناس۳۴۴۱۸۸۱۰:۴۰:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
نصر من الله و فتح قریب
ناشناس۳۴۴۱۹۶۱۰:۴۵:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
به لطف فضای مجازی ملت بیدار تر از هر زمانی است
علی۳۴۴۱۹۸۱۰:۴۵:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
حفظ وحدت ملی در برابر دشمن زیاده خواه یک ضرورت انکار ناپذیر است ولی برگشت از راه غلط گذشته و اذعان به اشتباه بودن اعتماد به امریکای جنایتکار علی رغم تذکرات مکرر رهبری نیز ضروری است اصرارد دولت بردرست بودن مسیر غلط اعتماد به امریکا و عدم تحقق منافع ملی در وعده های اندک برجام نشان از یک نوع تکبر و خودبرتر بینی دارد ولی تاریخ ثبت خواهد کرد و ایندگان قضاوت خواهند کرد که ایا این دولت عزت و حکمت و مصلحت کشور را در برجام رعایت کرده یا خیر البته براساس آنچه مردم لمس کردند نه براساس آنچه که دولتمردان آرزو داشتند
ناشناس۳۴۴۲۰۱۱۰:۴۶:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
عالی بود! هیچ موقع حاضر به پذیرفتن رای اکثریت جامعه نیستن
وحید۳۴۴۲۰۷۱۰:۵۰:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
تو این دعوا و باندبازی، وای به حال ما مردم.
ناشناس۳۴۴۲۱۱۱۰:۵۳:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
جایگزین شما تحریم و جنگ است
ناشناس۳۴۴۲۷۴۱۱:۲۲:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
استاد جان فعلا که دوباره تحریم شدیم آفتاب تابان برجام غروب کرد شمامیگفتی اگه روحانی بیاید گل وبلبل میشه.هرچند کلا گناه ماچه بود که دراین مملکت به دنیا آمدیم؟
ناشناس۳۴۵۰۸۳۱۸:۴۲:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
استاد شمایی که تحریم شورای امنیت با یک کشور را یکسان حساب می کنید
ناشناس۳۴۴۳۲۲۱۱:۴۹:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
حالا نه اینکه این برجام سایه هر دوتاش رو از سرمون کوتاه کرده!! خیلی خوش بحالمون شده
ناشناس۳۴۴۴۲۵۱۲:۴۶:۲۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
خخخخخخخخخخ هنوز خوابی عموووووووووو
ناشناس۳۴۴۹۳۷۱۶:۴۹:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
معلومه کی خودش را به خواب زده
ناشناس۳۴۵۰۳۱۱۷:۵۰:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
بیداری شما را هم سال 91 دیدیم جزو بابکها هستی فصل 7 شورای امنیت را هم که میگید کاغذ پاره خلاصه با بیداری شما بر می گردیم به 91
نجیب۳۴۴۲۱۵۱۱:۰۰:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
کس نگوید که ماست من ترشه! اگر شما از خودتون تعریف نکنید کی تعریف بکنه؟ شما که این آیه قرآن (آیه 36 سوره مبارکه اسرا) رو به رخ منتقدانتان می کشی آیات مکرر سوره توبه را هم بخوانید تا بفهمید که آیات قرآن را در جای خود باید بکار ببرید. سوره توبه: آیات 1 تا 15 ، 28 و 55، 56
ناشناس۳۴۵۰۲۸۱۷:۴۸:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
در قران فقط سوره توبه نیست سوره المنافقون هم هست
ناشناس۳۴۴۲۲۴۱۱:۰۲:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
احسنت، دلواپسانی که از قبل تحریم ها ثروت نا مشروع برای خود یا اطرافیان اندوختند و ان هم به بهای رنج و محنت این مردم باید عذرخواهی کنند
سید۳۴۵۴۱۹۰۰:۴۰:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۲۵
منظورت فریدون و صفدر حسینی است دیگه؟؟؟؟
ناشناس۳۴۴۲۳۳۱۱:۰۷:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
گرانی دلار در ماههای اخیر مصداق عینی این ضرب المثل است که مارگزدیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد. چون مردم خاطرات مصیبت های وارده به کشور مثل تورم لحظه ای بالا،تنگناهای اقتصادی و معیشتی و افزایش فساد به بهانه دور زدن تحریم ها را به خاطر دارند به همین دلیل از برگشت مجدد تحریم ها و شرایط قبلی نگران و مضطرب هستند و این نشان می دهد که برجام خوب بوده حتی با نقایصش و حالا که به خطر افتاده پایه های اقتصاد کشور هم لرزان شده است.
ناشناس۳۴۴۲۳۸۱۱:۰۸:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
ملت خواب نیست و با قاطعیت از انتخاب خود حمایت می کند فقط از روحانی انتظار داریم تا حد ممکن حقایق را با مردم در میان بگذارند تا مشخص شود چه کسانی مقابل مردم و منتخبشان ایستاده اند
ناشناس۳۴۴۲۷۶۱۱:۲۳:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دشمنی آمریکا با ما چیز تازه ای نیست ولی دیگر کسی حرف آنها که ایران یک خطر هسته ای است را باور نمی کند.
ناشناس۳۴۴۳۳۸۱۱:۵۸:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
همین که خودشون حرف خودشون رو باور کنن کافیه تا تحریم ها رو برگردونن سر جاش
عبدالعلی۳۴۴۳۰۰۱۱:۳۲:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
توقع نداریم دولت عذرخواهی کنه چون چنین رفتاری در کشور ما از هیچ گروه و جریان سیاسی در مواقع ارتکاب قصور و تقصیر دیده نشده ولی اصرار به اینکه برجام برای کشور نافع بوده واقعا تاسف آور است . اگر امروز گفته شود برجام هیچ منفعتی برای مردم و کشور در بر نداشته گزافه نگفته ایم . به قول بعض هموطنانی که مرقوم فرمودند . این دولتمردان عجب رویی دارن
ناشناس۳۴۴۳۲۸۱۱:۵۲:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دست را باید از پیش گرفت تا از پس نیفتی، باید طلبکار شی تا طلبکارت نشن
ناشناس۳۴۴۳۴۲۱۲:۰۱:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
من الان بین احمدی نژاد و روحانی نمیتونم بد رو انتخاب کنم یکی راهنماییم کنه
بیتا۳۴۴۳۵۱۱۲:۰۴:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
یه معذرت خواهی گفتن بکنه هااا چقدر زورش اومده چند برات تبلیغ کردیم روحانی جون
حسین۳۴۴۳۷۶۱۲:۱۹:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
1-دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان منتخب ملت، از ابتدا، خود را موظف به تحقق خواست مردم در تعامل سازنده با جهان و... می‌دانسته است..... وای بر من! یعنی ادبیات دولت از «تقصیر دولت قبل بوده» داره تغییر می‌کنه به «تقصیر مردم بوده که به ما رای دادن». بابا اینا دیگه چه موجوداتین؟!
ناشناس۳۴۴۳۸۶۱۲:۲۴:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
رئیس جمهور،تمامی مشکلات، حتی مشکل آب خوردن را نیز به مسئله مذاکرات و تحریم ها گره زده شده. مهم ترین دستاوردهای برجام: اعطای نشان به دری اصفهانی جاسوس ،بتن ریزی قلب راکتور ، نابودی سانتر فیوژها،تعطلیلی کارخانه ها ،تحریم های روزانه ،و.... یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۸ پامپئو اظهار داشت: «امیدواریم که آقای [حسن] روحانی [رئیس‌جمهور ایران] هم، که خود را غربی می‌پندارد، بازداشت‌شدگان ایران را آزاد کند.
علی کریمی۳۴۴۴۲۷۱۲:۴۷:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
جناب آقای روحانی ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری خواسته های خود را به روشنی اعلام کرده اند و دولت شما در جهت خواست ملت حرکت کرده است. کسانی که بیانیه صادر می کنند تشنه قدرت هستند و دغدغه خدمت به مردم و کشور را ندارند. لطفا انرژی خود را صرف پاسخ دادن به گروه نکنید. به امید ایرانی توسعه یافته.
ناشناس۳۴۴۹۱۱۱۶:۲۹:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
اصلا اینطور نیست. کو وعده ها؟ دلار 7000 تومن! ابقا و گسترش تحریم!
رضا شیرین۳۴۶۲۱۷۱۲:۳۵:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۲۵
کسانی که در انتخابات 92 و 96 وعده ی دروغ دادند و برای تخریب دیگران کم نگذاشتند ، تشنه ی قدرتند ، این را بفهم بچه جان
ناشناس۳۴۴۴۳۵۱۲:۴۹:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
خدا وکیلی، همین روحانی در سال 83 در سعد آباد پذیرفته بود ما اصلا غنی سازی نداشته باشیم و سه تا سانتریفیوژ تشریفاتی داشته باشیم، اومدید با دستاورد محمود که غنی سازی بیست درصد بود، معامله کردید، اشکال ندارد معامله بکنید، خود محمود هم می خواست معامله بکنه ولی آخه عزیز من حقوقدان و دیپلمات.... اینقدر ارزون فروختی رفت؟ بخاطر انتخابات منافع ملی رو اینقدر ارزون دادی رفت؟ در برجام یه حق شکایت حداقل برای خودت میزاشتی. حداقل حق فسخ رو از آمریکا می گرفتی... تا اینقدر این روزها کفگیرت به ته دیگ نخوره...
قلی پور۳۴۴۴۳۶۱۲:۴۹:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
برجام باشدیانباشددلواپسها میسوزند.ملت پشتیبان روحانی است.
مرادی۳۴۵۳۶۷۲۳:۴۸:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
بله ما هم از فهم بالای دشمن و در ک پایین شما میسوزیم
علی۳۴۴۴۸۱۱۳:۰۴:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
سلام به اصطلاح شما .دلواپسان که مخالف این گونه مذاکره بودن خود شخص رهبر حضرت ایه الله خامنه ای هم که در حرم رضوی اول فروردین1393 گفتن ما به امریکا خوشبین نیستیم ولی یه عده میگویند ما نمیگزاریم با امریکا مذاکره کنیم مذاکره کنید ولیکن در بحث هسته ای با رعایت خطوط قرمز . دولت 11 که خطوط قرمز رو رعایت نکرد هیچ مفاد برجام رو وقتی اینجا ترجمه میکردن تعلیق مشروط رو لغو معنی میکردن کمیسیون بررسی برجام اقای جلیلی اینرو میگفت ولی قهرمان دیپلماسی بر مواضع خودش پافشاری میکرد .همون کاری که ابراهیم یزدی اول انقلاب در تحویل نگرفتن تسلیحات خریداری شده از امریکا کرد اینگار این جماعت اصلاح طلب یک جا درس خوندن
مانی۳۴۴۴۹۲۱۳:۰۶:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
واقعا جای تاسف داره. متن این بیانیه داره میگه ارگانهایی که قبلا با حمایتهای خودشون باعث شکل گیری تحریمها شدند به جای عذر خواهی الان دارن خارج از حیطه اختیارات، برای رییس جمهور تعیین تکلیف میکنند. ولی دوستان اینجا دارن بحثهایی میکنن که ربطی به این مسئله نداره؟ آیا خبرگان میتونه برای مجلس و دولت تعیین تکلیف کنه؟ اگر برجام واقعا برای ایران بد بوده، چرا ترامپ تاجر احساس میکنه که سرش کلاه گشادی رفته؟ آیا واقعا میشه در کشور ما تصمیم مهمی مثل برجام رو بدون تایید رهبر به سر انجام برد؟ الف جان شما هم مثل همیشه نظر ما رو لحاظ نکن
ناشناس۳۴۴۵۰۲۱۳:۰۹:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
ماخواهان تعامل بادنیاهستیم چه بابرجام چه بدون برجام به نظرمیاددولت راه درست میره
میترا۳۴۴۵۷۸۱۳:۴۴:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
سال 89 روسای 140کشور عدم تعهد آمدند ایران اسمش تعامل نبود؟ الان که کدخداها دبه کردند و دلار 7300 شده تعامل شده؟
ناشناس۳۴۴۵۷۹۱۳:۴۵:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
به عالم سیاست کاری ندارم اومدم فقط بگم فرق قبل و بعد از برجام را آن خانواده هایی با خون دل متوجه شدند که قبل از برجام نسخه بدست بیمار صعب العلاجشون جلوی چشمانشون ضجر میکشید پر پر میشد(خصوصا بیماران سرطانی) و کسی از دولت اصولگرا(معجزه هزاره سوم) جوابگوی نسخه داروهای نایاب و گرانقیمتشون نبود کسی از دلواپسان هم براشون دلواپس نبود خبرگان رهبری و روزنامه کیهان هم بیانیه ندادن و بفکر اخذ عذرخواهی از دولت اصولگرا نبودند شخصا برای اسکن رنگی از مغز پدر بیمارم در بیمارستان خصوصی در تهران هم به نتیجه نرسیدم ! چون فیلم نداشتند و قادر به چاپ رنگی دقیق روی کاغذ نبودند! آنطرف هم شیر خشک خاص فرزند نوزادم را به ۳ برابر قیمت از بازار سیاه تهیه میکردم! و عملا داروهای تکمیل رشد را بخوبی نتوانستم فراهم کنم چون اصلا نبود! و فرزندمن هنوز هم از عوارض آن ایام رنج میبرد
ناشناس۳۴۵۵۳۹۰۷:۰۹:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۲۵
حرف دل خیلی از خانواده های دردمند
ناشناس۳۴۴۶۴۷۱۴:۱۴:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
روحانی حداقل کاری که میتونه بکنه این است که رسماً از مردم ایران معذرت خواهی کرده و به اشتباهاتش در تعامل با رفقای آمریکاییش اذعان کنه.
محسن۳۴۴۷۱۳۱۴:۴۹:۲۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
برجام اوج هنر دیپلماسی و پیروزی بزرگی بود و هست مخالفان دولت ، انصاف ندارند
ناشناس۳۴۴۷۴۸۱۵:۰۷:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
سایت های طرفدار دولت به ویژه جماران که از اعتبار امام عزیز وبیت المال ارتزاق می کند.که دوستدار دولتیها شدندهر روز سرسپردگی ومقابله با نظام وامام رابیشتر از خودبه نمایش می گذارند .نمونه ان تبلیغات برای سر پوش گذاشتن به رسواییهای دولت در بر جام امروز 10خبر در انحراف افکار عمومی منتشر کرده. ولی جانش در امده تکذیبیه ایت ا...مقتدایی را منتشر کند. در گفت وگویی مطرح کرد؛ آیت الله مقتدایی اظهارات اخیر منتسب به خود در مورد دولت روحانی را تکذیب کرد/ انتقاد از بد اخلاقی برخی رسانه های دولتی آیت الله مقتدایی: مخالفان داخلی دولت، مثل نیتانیاهو خوشحالی نکنند/ مخالفت با دولت به بهانه برجام، برخلاف نظر امام زمان است نامه سرگشاده علی مطهری به آیت الله جنتی؛ تکلیف شرعی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می‌کنید یا مقام رهبری؟ در واکنش به درخواست عذرخواهی از رئیس جمهور؛ منتجب نیا: کسانی باید عذرخواهی کنند که در دولت گذشته دنیا را تحریک کردند/ برخی افراد هم در نماز جمعه از او حمایت کردند؛ این افراد باید عذرخواهی کنند/ خبرگان عزیز اجازه ندهند کسانی به حیثیت خبرگان خدشه وارد کنند در گفت و گو با جماران: علی محمد حاضری: فعالان اجتماعی و سیاسی تندروهای داخلی را افشا کنند رییس جمهور باید از چه عذر بخواهد؟ اطلاعیه دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در خصوص برجام تخریب دستاوردهای کشور همصدائی با چه جریانی و ریختن آب به آسیاب چه کسانی است ؟/ آنان که باید عذرخواه مواضع نادرست خود در گذشته باشند ، طلبکارانه به دستاوردهای ملی می تازند گفت وگو با یک عضو مجلس خبرگان رهبری؛ هاشم زاده هریسی: تقاضای عذرخواهی کردن رئیس جمهور بابت برجام، نظر مجلس خبرگان نیست
محمود۳۴۴۷۶۷۱۵:۱۹:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
مسولین الف خواهشا سیستم نظرات کاربران را اصلاح کنید ،معلوم نیست کدام شکلک مثبته وکدوم منفی
بنده خدا . اصل۳۴۴۷۸۴۱۵:۲۸:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
مواضع دولت اصولی است اگردنبال متهم ویرانی کشور میگردید شخص احمدی نزاد است لطفاآدرس اشتباه ندهید
ناشناس۳۴۴۸۳۷۱۵:۵۱:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
متاسفانه روحانی ملت ایران را را تحقیر و خوار و ذلیل کرد
ناشناس۳۴۴۸۴۶۱۵:۵۴:۲۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای به قلم دکتر روحانی در صفحه 349 آمده است: «اما در حوزه کلان، برخی اعضای تیم هسته‌ای از ابتدا معتقد بودند مسئله هسته‌ای بدون ورود آمریکا به حل و فصل نهایی نمی‌رسد و اروپایی‌ها نمی‌توانند به تنهایی آن را حل کنند. انگلیسی‌ها هم از ابتدا می‌گفتند در نهایت امر، روزی که مسئله بخواهد به صورت نهایی حل و فصل شود، باید آمریکا هم وارد بحث شود. البرادعی هم می‌گفت باید آمریکا را وارد کنیم». یا در صفحه 366 در مورد تحریم آمریکا آمده است: «رفع تحریم‌ها و محدودیت ‌های معامله با ایران؛ از آنجا که بخشی از تحریم‌ها و محدودیت‌ها اصالتاً از سوی آمریکا وضع شده‌اند، اگر آمریکا آمادگی همراهی و رفع این موارد را نداشته باشد، طرف اروپائی توان تامین تمامی نظرات ایران را در مذاکرات ندارد».
ناشناس۳۴۴۸۶۵۱۶:۰۸:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دستاورد بی نظیر!!!! مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید!!
ناشناس۳۴۴۹۰۷۱۶:۲۸:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
عجب رویی داره این آدم!
ناشناس۳۴۴۹۹۱۱۷:۲۷:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
من نمی دونم این برجام چه گلی به سر شما زده، اول که می گفتن مشکل بانکی حل شد، بعد پنج سال خود روحانی میگه تو این مدت با گونی پول میاوردیم، الانم که آمریکا عین کشک ازش خارج شد !!!
مهدی۳۴۵۱۵۵۱۹:۴۸:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
آقا اصلا امریکا و حتی این 5 کشور را ول کنید بریک سراغ بورکینافاسو، جزایر ننه قمر و سلیمان و جوبوتی و جیبوتی و دیگر کشورهای کشف نشده. خودمان با انها توافق 5+1+هر چند کشور ناشناخته امضا کنیم.
مرادی۳۴۵۲۴۵۲۱:۲۶:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
نمردیم و معنی جدید عزت و ذلت را از زبان دولت روحانی و طرفدارانش شنیدیم. این چه معامله ای است که هیچ به ما ندا ده اند و اینهمه خوشحالیم پناه بر خدا
ناشناس۳۴۵۲۶۲۲۱:۵۱:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
نظرات موافقان و مخالفان برجام رو خوندم یاد ضرب المثل معروف انگلیسی ها افتادم که میگه تفرقه بینداز و حکومت کن ما هم یه ضرب‌المثل داریم که میگه این سبو بشکست و آن پیمانه ریخت برجام خوب یا بد چیزیه که انجام شده اینکه در شرایط زمان قرارداد وضع اقتصادی ما چه جور بود و چرا یا نقاط ضعف قرار داد چیا بود و چرا و دنبال مقصر گشتن چیزی رو عوض نمیکنه حداقل الان دنبال مقصر نگردیم
ناشناس۳۴۵۲۷۹۲۲:۰۳:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
متاسفم هم برای دولت که طلبکارانه این اطلاعیه رادادهوهم طرفداران ایشان که اگر کمی بافکر وبدون تعصب سخن بگویند برایشان خیلیبهتر است ولی افسوس .. اما جواب این دوستان طولانی است که در اینجا نمی گنجد ولی به چندتا بدون تاعصبات بعنوان کسی که در برابر کشورش غیرت دارد جواب می دهم اولا اگر دولت قبل برجام را کاغذ پاره خواند به پشوانه دانشمندان هستهای قدرت چانه زنی دولت در قبال بیگانگان ایستاد وطرف مقابل هم چون میدانست ایران از موضع قدرت در مذاکرات صحبت میکند نتوانست سیاست خصمانه ای با این شدت بگیرد ووجداناهم تحریمها به این شدت وتهاجمها وبه این همه تحقیر نبود ودرحال عقب نشینی وامتیاز دادن به ایران بود که ناگهان سر وکله دولت اعتدال وحامیان پر وپاقرص طرفدار قبله امالشان امریکا بعضی لیبرالهای ترسو که از قدرت ومنافعشان میترسبدندکه اگر دولتی قدرتمندوطرفدار منافع کشور سر کار باشد وکسانی هم که از اول انقلاب با قطع روابط با امریکا عصبانی بودندوازادیهای خاص خود رامیخواستند وباشعار های عوامپسندکه ما میخو اهیم با دنیا تعامل کنیم ووبشدت تبلیغ میکردند که تمام مشکلاتاقتصادی وسیاسی وبیکاری با این تعامل برداشته میشود انچه را که خواستند کردند ومرتب به دشمن پیام فرستادندن که خزانه خالی است ودههاپیام که طرف مقابل گفت که ایران که دولت ایران ورشکسته ایست که به این مذاکره به هر قیمتی نیاز دارد وهر چه دولت ایران از موضع حق خود عقب نشینی میکرد کدخدا و5+1 حریص تر شد. شد انچه نباید میشدو انطرف که دیدایران به تمام تعهداتش زودتر از وقت معین عمل کر دودر مقابل کخدا وهمیمانان اروپایش که انطور که میخواستند قطعنامه را دوپهلو وبدون پشتوانه امضا کردند وایران را با دست خالی تنها رها کردندونکته مهم همینجاست که تامپ یاغی دیوانه نما که پالسهای نامیدی دولتمردان را برای دلواپسان ودلسوزان ایران می دید وتحریمهای ظالمانه را بیشتر کرد تا دولتمردان به مردم بگویند که اگرباز میخواهید تحریمهابرداشته شود باید مذاکرات موشکی ومنطقهای انجام شود ومردم سرخورده که بهامید رفع تحریم وبیکاری تن به ذلت بر جام دادند این دفع با دودستگی مردم وتضاد انها میخواهند دوباره سادهلوحان را به ذلت دیگر مذاکره بکشانند ومردم نجیب ایران را دوباره به معاهدهایی بدتر وخفتبارتر وزبانبار تر بکشانند وضمنا من اگر چه از بعضی واضع احمدی نژادموافق بودم ومنصفانه می گویم امروز با ابن مواضع اواخر دولتش وکارهای امروزش به شدش وبه شدت متنفر هستم ولی برای محاکمه او تقلیل در مجارات امروزش اگر قاضی بودم مواضع عذت مابانه دیروزش رالحاظ میکردم ومقصرین امروز برجام بی فرجام وفاجعه بار را به دادگاهی مقتدر وشجاع که از غوغا سالاری این جماعتنترسد حتی اگر تنها شود وپای زندگی وشرفش در کار باشد وبرای همیشه نامش جاودان شود این پیام مادر درمند یک شهید بی سر کربلای 4 است که با افتخار میگویم شهید مفقود بی سر غلامرضا نیکمنش
ناشناس۳۴۵۲۹۳۲۲:۲۶:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دولت محترم ، تواُم با انتشار این اطلاعیه با تمام قوا در فضای مجازی به حمایت از آن پرداخته است شاهد این موضوع کامنتهای بالا و تائیدات و تکذیبهای آنها .
ناشناس۳۴۵۳۴۰۲۳:۲۱:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
وادادگان منافع ملت حالا طلب کار از ملت شده اند چه پرویی، چه گلی برای برای ملت کاشتید شاید در عالم معنا باشد ملت حس نمی کنه علی بر کت الله
مش جعفر۳۴۶۰۸۵۱۱:۳۹:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۲۵
خود روحانی می دانست برجام فرجام ندارد از ساده دلی شما بود که باور کردید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین