سیف: دلار ۷۰۰۰ تومانی در پستوها معامله می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3970223129 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کل بانک مرکزی گفت: صحبت‌هایی درباره دلار ۶ هزار و ۸۰۰ و ۷ هزار تومانی شنیده می‌شود اما حجم بسیار بسیار کوچکی است که در پستوها مبادله می‌شود.

سیف: دلار ۷۰۰۰ تومانی در پستوها معامله می‌شود

ولی الله سیف در حاشیه جلسه ارزی در مجلس شورای اسلامیاظهارداشت: برقراری ارتباط با بانک‌های مرکزی اروپایی و ارتباط با بانک‌های بزرگ اروپایی برای بانک مرکزی و نظام بانکی کشور از بحث‌های اساسی است که در مذاکره با پنج کشور دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر مذاکراتی بین ایران با سه کشور اروپایی، چین و روسیه در حال انجام است که طبیعتا با توجه به مقدماتی که برای این مذاکرات پیش آمده قرار شده ایران در شرایطی قرار گیرد که احساس کُند از برجام انتفاع لازم را می‌برد و اگر قرار باشد زمینه‌ای برای حرکت مثبت اقتصاد ما در برجام ایجاد نشود ایران نمی‌تواند به تعهداتش عمل کند.

وی افزود: یکی از محورهای اساسی مذاکرات، ارتباطات بانکی است و همکاران ما در بانک مرکزی هم در این مذاکرات حضور دارند و امیدواریم شرایطی ایجاد شود که نظام بانکی بتواند ارتباطات بین‌المللی خود را داشته باشد.

سیف درباره انتظار مشخص بانک مرکزی از اروپا در این مذاکرات ادامه داد: برقراری ارتباط با بانک‌های مرکزی اروپایی و ارتباط با بانک‌های بزرگ اروپایی برای بانک مرکزی و نظام بانکی کشور از بحث‌های اساسی است که دنبال می‌کنیم.

وی درباره نتایج تصمیمات اخیر ارزی نیز گفت: در یک ماه گذشته که از این تصمیم می‌گذرند و با وجود اینکه ابتدای کار بوده بالغ بر 7 میلیارد دلار ارزهای مختلف برای واردات به کشور تخصیص داده شد و همچنین 4 میلیارد دلار تامین ارز کردیم که نشان می‌دهد مسیر واردات جاری است و هیچگونه وقفه‌ای در آن وجود ندارد.

رییس کل بانک مرکزی افزود: در رابطه با صادرات با وجود وقفه یک هفته‌ای به دلیل عدم آشنایی صادرکنندگان و راه‌اندازی سامانه نیما، یک میلیارد و 200 میلیون دلار ارز ناشی از صادرات به سامانه نیما عرضه شده که حاکی از ان است که این مدل کارایی خود را نشان داده و ایرادی ندارد.

سیف ادامه داد: در رابطه با نیازهای متفرقه‌ای که وجود دارد 33 مورد شناسایی شده و کمیته فعالی در بانک مرکزی با حضور دستگاه‌های دیگر تشکیل شده و هر نوع نیازی که به عنوان نیاز واقعی و منطقی شناسایی شود تامین ارز خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعادل لازم را در منابع و مصارف ارزی کشور داریم و از این جهت جای نگرانی نیست، گفت: صحبت‌هایی درباره دلار 6 هزار و 800 و 7 هزار تومانی شنیده می‌شود اما حجم بسیار بسیار کوچکی است که در پستوها مبادله می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: قرار نیست ارز کشور را برای قاچاق و تامین نیازهای انتقال سرمایه تخصیص دهیم، چراکه ارز کشور سرمایه ملی و متعلق به 80 میلیون ایرانی است و باید به نیازهای واقعی و منطقی تخصیص یابد.

سیف خاطرنشان کرد: دلار 4200 تومانی را به همه نیازهای واقعی تخصیص می‌دهیم که تا این لحظه بخشی از این نیازها شناسایی شده و بخشی در شرف شناسایی است که در آینده اضافه می‌شود.

به گزارش تسنیم وی افزود: ظرف یک ماه گذشته بیش از 100 میلیون یورو بر همین مبنا به مسافران، بیماران و دانشجوان ارز فروخته شد و در آینده نیز ادامه پیدا می‌کند و برای هر کدام فرآیند و ساز و کار مناسب ابلاغ و عملیاتی شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۲۹۸۳۱۵:۳۰:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۲۳
شما چرا در پستو دلار ۷ تومان نمیفروشی
ناشناس۳۴۳۳۶۷۱۸:۱۶:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۲۳
ما که نمی دانیم در پستو چه میگذرد ۰ اقای سیف پستو را چه کسی بوجود اورد ؟
ناشناس۳۴۴۹۷۹۱۷:۱۹:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
بعد می بینیم این پستو ها به بانک مرکزی و مقامات وصل هستند
ناشناس۳۴۲۹۹۶۱۵:۳۶:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۲۳
منظورش همون کف بازاره
ناشناس۳۴۳۰۰۱۱۵:۳۸:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۲۳
فعلا که دلار 7000 تومانی بهتز ار دلار 4200 تومانی شما حرف میزند..
ناشناس۳۴۳۰۰۶۱۵:۳۹:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۲۳
شما 4200 به مردم بده که مجبور نشن بروند در پستوهابا کلی نگرانی و ااضطراب. معاملات در پستوها هم از شگردهای خودتان است.
م فلاح۳۴۳۰۱۲۱۵:۴۱:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۲۳
جناب سیف استاد بزرگوار علم اقتصاد اخه خودت قضاوت کن مردمی که دلار نیاز دارند برای دانشجوهای خود بیءیماران و.... اگر دلار ۴۲۰۰ گیر شان می امد که نمی رفتند دلار ۷۰۰۰ تومنی بخرند که عجبا از این همه دانش
ناشناس۳۴۳۰۵۲۱۵:۵۶:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۲۳
اقای سیف من سواد شما ندارم ولی میدانم قیمت واقعی بازار مبادلات و خرید و فروش ازاد تعیین میکند نه قیمت دستوری البته منظور من فقط شما نیست امروز دبی بانک و صرافی ها قیمت یکی است یا تفاوت خیلی جزء دارن بانک ها دبی و عربستان و چین قیمت دلار قیمت بازار صرافی ها ( ازاد خودمون ) دارن نه کمتر نه بیشتر بس حرف از پستو و غیر از پستو نزن چون فعلا قیمت بلا تکلیف است برای همه
ناشناس۳۴۳۰۸۲۱۶:۰۹:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۲۳
هربار ایشون سخن پراکتی میکنند دلار 500 تومان میره بالا
ناشناس۳۴۳۰۹۴۱۶:۱۲:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۲۳
باسلام اولا در همون پستوها امروز دلار 6200 بود و جناب سیف ظاهرا از این کاهش ناراضی هستند و به نوعی دوباره سیگنال 7000 را به فروشندگان می دهند(یعنی واقعا و مطمئنا با کاهش قیمت دلار جناب سیف مشکل دارند!) دوما جناب اقای سیف حرفاش از پوپولیستی هم خارج شده و بچه گانه هست چون پستو یا هر جا دیگه معامله بشه مهم نیست بقیه ارزها مانند یوان،لیر و.... با همون قیمت پستوی دلار و با نسبت جهانی ارز مربوطه قیمت می خورد خواهشا منتشر کنید شاید اقای سیف بخواند
س۳۴۳۱۰۴۱۶:۱۶:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۲۳
مچکر که گفتید
ناشناس۳۴۳۱۲۲۱۶:۲۰:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۲۳
اصلا دلار 4200نداررریییییییییییییممممممممم
ناشناس۳۴۳۱۴۵۱۶:۳۱:۰۵ ۱۳۹۷/۲/۲۳
دقیقا اقای سیف درست میگویند ارز مال 80 میلیون نفراست ولی در اختیار تعدادی از مابهترون برای واردات قاچاق پورشه بنز بی ام و
ناشناس۳۴۳۱۶۲۱۶:۳۷:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۲۳
آقای سیف تکلیف دانشجویان تازه ورود به دانشگاه که هنوز گواهی اشتغال به تحصیل ندارن و مسافران زمینی چی شد؟ این گروه افراد نمی تونن منتظر باشن ببین کی شما تصمیم اتخاذ می کنید. مجبورن برن از همین پستوها ارز تهیه کنن به عبارتی خودتون مردم و مجبور به خرید پستویی و کار غیر قانونی می کنید. لطفا وقتی قانونی و طرحی به طور کامل ارزیابی نکردید و نقاط ضعف و قوتش مشخص نکردید الکی اجرا نکنید که کلی دردسر واسه مردم ایجاد میشه.
علی 671۳۴۳۱۶۳۱۶:۳۷:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۲۳
آقای سیف آدرس غلط نده جلوی چشم شما در چهار راه استنانبول و در خیابان جلوی مامور نیروی انتظامی معا مله میشود .دروغ که شاخ و دم ندارد .
ناشناس۳۴۳۲۲۹۱۶:۵۷:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۲۳
حالا چرا دلار 4200 را در پستو نمی فروشند؟ اینها که می گفتند جای نگرانی نیست!!! سیف . اخراج برایش کم است . اول پول مردم را در موسسات مالی هدر داد و بعد با دو برابر کردن دلار پول همه مردم ایران را نصف کرد ارزش دارایی های مملکت را به باد فنا داد . شما حساب کنید که با این کار داره ارزش ایران را پایین می اوره. فرض کنید که یک آپارتمان در داخل ایران 510 میلیون می ارزید بادلار 3000 میشد 170 هزار دلار آمریکا و الان همون آپارتمان با دلار 6800 میشه 75 هزار دلار یعنی داره اینجوری به خارجی ها سوبسید میده و ارزش مالکیت در ایران را پایین میاره. هر چه داد میزنیم که کاهش ارزش پول ملی یعنی کاهش داراییهای ایران گوششون بده کار نیست . چطور اگر دلار ثابت بماند و یا ارزان تر از قیمت بازار باشد میشود چوب حراج به دارایی اما اگر دلار گران شود چوب حراج به مال و اموال کشور نمی شود. بهترین حالت ثابت نگه داشتن ارزش پول ملی در مقابل ارزهای دیگر کشورهاست. به هرحال گران شدن ارزهای خارجی اتفاقی بسیار نا میمون در اقتصاد کشور است که متاسفانه بیش از 35 سال است که داره اتفاق می فته. اینجوری خارجی ها میان ایران و از سوبسید و گران بودن ارز سو استفاده کرده و داراییهای ایران را به تاراج می برند. فرض کنید که یک پیراهن برای تولید کننده در زمان تولید 20 هزار تومان هزینه بر بوده است . با دلار 3000 تومانی میشود 6.6 دلار . و همین پیراهن را زمانیکه دلار 6500 تومان است را میخرد 3 دلار یعنی ارزش کالا و یا مال شما بیش از نصف کمتر شده است و این یعنی چوب حراج به اموال کشور . برای همین است که افغان ها و عراقیها از ایران جنس ایرانی می خرند و به کشورشان میبرند این یعنی فروش ایران به قیمتارزان به خارجی ها
ناشناس۳۴۳۲۶۸۱۷:۲۰:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۲۳
منظور این است که قیمت دلار هفت هزارتومان است وگرنه چه اصراری بود که قیمت را اعلام کند.
ناشناس۳۴۳۳۴۱۱۷:۵۸:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۲۳
آقای سیف گیرم دلار 7000داخل پستو انجام میشه! اجناس داخل بازار را چی میفرمایید؟ اگر جنسی برای فروش باشه اون هم با چند برابر قیمت؟ البته فروشنده هم توجیه خودش را داره
ناشناس۳۴۳۳۵۶۱۸:۰۹:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۲۳
بی ارزش ترین پول دنیا رو داریم هر دلار هفتاد هزار برابر واحد پول ما!!!!
ناشناس۳۴۳۶۷۲۲۲:۵۱:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲۳
ریال سایرین رو با ریال ایران مقایسه کن
ناشناس۳۴۳۳۵۷۱۸:۱۰:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۲۳
مدیریت 7 تومنی را خوب انجام داد
ناشناس۳۴۳۳۷۳۱۸:۲۰:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲۳
آقای سیف صلاحیت کافی برای سمتی که به ایشان داده شده ندارند. آیا واقعا تو این مملکت کسی نیست که توانایی مدیریت بانک مرکزی رو داشته باشه؟
ناشناس۳۴۳۳۸۰۱۸:۲۲:۴۴ ۱۳۹۷/۲/۲۳
متاسفانه ما جماعت ایرانی فقط از دولت طلبکاریم و فکر میکنیم دولت وظیفه اش تنظیم قیمت هستش. درحالی که وظیفه دولت اجرای قانونه از جمله برخورد با قاچاق و گرفتن مالیات از همه. خرید فروش ارز قاچاق هستش و باید با قاچاقچی برخورد قاطع بشه. دولت هم بهتر ارز رو شناور کنه کسی که داره میخره اگر نداره هم نه مثل همه جای دنیا
ناشناس۳۴۴۱۳۶۱۰:۱۸:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
مجری قانون کیست؟
ناشناس۳۴۳۴۳۸۱۹:۰۰:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۲۳
ارز خود بانک مرکزی گران کرده برای جبران ضرر موسساتی که پول مردم خوردند و بانکهایی که ضرر میدهند والا بانکها جیبی ندارند خسارت خودشان به اضافه موسسات مالی را بدهند
ناشناس۳۴۳۴۴۱۱۹:۰۳:۳۹ ۱۳۹۷/۲/۲۳
آقای سیف بفرمایید الان قیمت سکه با احتساب دلار چند تومنی شده 2 میلیون تومن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شاهرخ۳۴۳۶۴۰۲۲:۱۴:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۲۳
همیشه صحبت های سیف نمک به زخم پاشیدن هست......الان ایشان ازینکه میگن دلار ۷۰۰۰تومانی در پستو معامله میشه خوشحال هستن یا ناراحت؟؟؟؟واقعا ایشون متوجه نیستن چه خوشحال باشن چه ناراحت فقط جای تاسف داره واسه مدیری که هنوز متوجه نیست مسئولیت ایشون با اون دستگاه عریض و طویل رفع دغدغه همه احاد مردم ازین امنیتی شدنه حاده ارز هست...؟؟؟؟؟یعنی کسی پیدا نمیشه از ایشون یه گزارش عملکرد بخواد تا بگه کلا تا بحال چیکار کردین جز تماشا و افسار امور رو رها کردن؟؟؟...یعنی واقعا یکی نیست به ایشون بفهمونه حداقل زبان گزیده به کنجی نشسته ثم البکم به از کسی که نباشد زبانش اندر حکم...؟؟؟؟
پیرمرد۳۴۳۸۴۲۰۴:۱۵:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
بکارگیری واژه پستو یک زمانی از زبان لات ها و جاهل ها شنیده میشد اما حالا مسول دولتی از ان استفاده میکند جای تاسف است.
ناشناس۳۴۳۸۷۷۰۶:۲۳:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
پس اقتصاد ایران در پستو تکلیفش روشن می شود چراکه تمامی کالاها گران شده اند!!! معلوم نیست چرا این دلقک هنوز هم بر سر پستش باقی مانده است... البته از رئیس جمهوری شعار دهنده و مجلس خواب نمیشه بیش از این انتظار داشت
ناشناس۳۴۴۰۸۹۰۹:۵۸:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
جناب آقای سیف این پستوها را چه اشخاصی مدیریت میکنند؟ شما بدنبال نیاز مندان دلا نگردید بروید سراغ اشخاصی که توانایی تهیه دلار را برای واگذاری به نیازمندان دارند . مطمئن باشید این افراد تعدادشان کم است چون بیشتر مردم زیر خط فقرند و غیر از نان شب و خجالت زن وبچه دغدغه دلار ندارند. بلکه بفکر اجاره خونه و نان و تخم مرغ و کشک و ... هستند .
ناشناس۳۴۴۱۶۱۱۰:۲۹:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
دلار ویترینی شما کجاست ما بریم بخریم؟ چرا شما استعفا نمیدین؟!!!
صمد۳۴۵۷۸۵۰۹:۳۵:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۵
آقای سیف وقتی توان کاری را ندارید بهتر است بکشیدکنار.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین