در گفتگو با الف مطرح شد پاسخ سوریه به تحرکات رژیم صهیونیستی چه خواهد بود/ نگرانی مقامات تل آویو از جبهه مقاومت

معصومه پورصادقی- گروه سیاسی الف،   3970222147 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

کارشناسان سیاسی حملات موشکی و دزدانه یک ماه پیش رژیم صهیونیستی به پایگاه تی 4 سوریه را واکنشی انفعالی این رژیم در مقابل پدیده  قدرتمند تر شدن جبهه کشورهای محور مقاومت محسوب میکنند.

پاسخ سوریه به تحرکات رژیم صهیونیستی چه خواهد بود/ نگرانی مقامات تل آویو از جبهه مقاومت

به گزارش الف، رسانه‌های داخلی و خارجی روز پنجشنبه از حمله خمپاره‌ای رژیم صهیونیستی در شمال استان قنیطره سوریه خبر دادند.  پس از این موضوع، رسانه‌های صهیونیستی از به صدا در آمدن آژیر خطر در بلندی‌های جولان خبر دادند. رسانه‌های صهونیستی از جمله «هاآرتص» گزارش دادند سامانه گنبد آهنین چندین راکت که از سمت سوریه شلیک شده بود را رهگیری کرد. 

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد نیروهای ایرانی بیش از ۲۰ فروند راکت از سمت سوریه به فلسطین اشغالی شلیک کرده‌اند که برخی از آنها رهگیری شده‌اند.منطقه جولان متعلق به سوریه اما در اشغال نظامی اسرائیل است.ساعاتی بعد اسکای نیوز خبر داد که اسرائیل با موشک به دو فرودگاه نظامی خلخله و بلّی در سوریه حمله کرده است. همچنین گزارش شده که تل آویو پایگاه لشکر چهار ارتش سوریه و منطقه جمرایا را هدف قرار داده و نیز گزارش شد که اسرائیل به «الکسوه» در جنوب دمشق هم حمله کرده است.

بعد از این ماجرا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز جمعه، ضمن محکومیت شدید حمله ارتش اسرائیل به سوریه گفت: «حمله چندباره رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و نقض آشکار حاکمیت این کشور به خصوص در روزهای اخیر، اقدامی کاملا تجاوزکارانه و مصداق روشنی از ذات سلطه‌جویی و بحران طلب و دروغ‌مدار این رژیم است که نمی‌تواند ثبات، امنیت و آرامش منطقه را برتابد و امنیت خود را در ناامنی و هر چه بی‌ثبات‌تر بودن منطقه تعریف کرده است.»

وی تصریح کرد: حملات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه که به بهانه‌های خودساخته و بی‌پایه و اساس صورت گرفته است، نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و اقدامی خلاف تمامی قوانین، مقررات و موازین بین‌المللی است و سکوت کشورها و مجامع بین‌المللی در برابر چنین اقدامات و رفتارهای تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، مشوق وچراغ سبزی به این رژیم برای ادامه رفتارهای تجاوزگرانه آن است.»

تلویزیون سوریه و المیادین گزارش داده اند که ارتش سوریه در جواب حملات اسرائیل به آن ها پاسخ داده است اما رسانه های غربی همواره بر این ادعا هستند که جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی حمله کرده است و در واقع این جنگ ایران با اسراییل است درصورتی که این ادعاها صحیح نبوده و اسراییل همواره برای توجیه اقدامات تجاوز کارانه خود، چنین ادعاهایی را مطرح می کند و جمهوری اسلامی ایران نیز چنین ادعایی را رد کرده است. اما مقامات کشورمان بارها به اسراییل هشدار داده اند در صورتی که اقدامی تجاوزکارانه انجام دهد، با پاسخ سختی روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش، جعفر قناد باشی، کارشناس مسایل منطقه ای و بین المللی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی الف، در مورد این اقدام رژیم صهیونیستی به سوریه اظهار داشت:  مجموعه واکنش های نظامی یک هفته اخیر در سوریه را می توان در امتداد تحولات دوران پسا داعش و نگرانی های رژیم صهیونیستی از آن  قلمداد کرد. چنانچه کارشناسان سیاسی حملات موشکی و دزدانه یک ماه پیش رژیم صهیونیستی به پایگاه تی 4 سوریه را واکنشی انفعالی این رژیم در مقابل پدیده  قدرتمند تر شدن جبهه کشورهای محور مقاومت محسوب میکنند. خبری که چند روز پیش اسراییلی ها ادعا کردند که ایران به جولان چند راکت زده است را شاید نتوان گفت که مقابله مستقیم ایران با رژیم صهیونیستی است اما این رژیم با حمله هایی که به سوریه انجام داد، پاسخ خود را از جبهه مقاومت دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: معادلاتی که در خاورمیانه شکل می گیرد در حال حاضر به ضرر رژیم صهیونیستی است، این رژیم همواره می خواهد با ضربه زدن به جبهه مقاومت، به اهداف خود در منطقه برسد چراکه گروههای تروریستی در سوریه شکست خورده است لذا اسراییل سعی دارد نقش این گروههای تروریستی را بازی کند و به دنبال جنگ و آشوب در منطقه است اما از طرف دیگر ارتش سوریه از قبل قدرتمندتر و با انگیزه تر شده است و در مقابل اقدامات اسراییل و آمریکا ایستادگی می کند و با حملات خود پاسخ اسراییل را می دهد.

قنادباشی خاطر نشان کرد: در حال حاضر معادله منطقه به نفع ایران و سوریه و لبنان تغییر کرده است و تمام اقدامات غربی ها در این منطقه از بین رفته است. رژیم صهیونیستی همواره سعی میکند ضرباتی را به منطقه وارد کند که با ضربات جانانه تری مواجه می شود. رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش باید بدانند جبهه مقاومت قوی تر شده است و قدرت های منطقه اجازه توطئه افکنی و تجاوز به آنها را نخواهند داد و قعطا در نهایت پیروز منطقه جبهه مقاومت خواهد بود.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۱۷۸۵۱۸:۰۴:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۲۲
مقامات امریکایی در دیدار با مقامات اروپایی که به شدت طرفدار باقی ماندن امریکا در برجام بودند خیلی ساده گفتند ایران نه برای شما بلکه برای ما ارزوی مرگ و نیستی و اتش زدن پرچم و ... می کند. پس از امریکا انتظار نداشته باشید همان رفتاری با ایران کند که شما اروپاییها با ایران دارید! حالا کیم هم از زمانی که می خواهد مذاکره کند به مقامات خود دستور داده دیگر از دادن شعار و اعلام مواضع امریکا ستیزی خودداری کنند. طبیعی هم هست که ترامپ هم از کیم به عنوان رهبر محترم یاد کند. فرهنگ مقامات امریکایی به خصوص دار و دسته ترامپ که جمهوریخواه و از ایالات اغلب کشاورزی هستند خیلی ساده است. از همان دستی که بدی می گیری. اگر کیم امریکا را تهدید به حمله اتمی میکرد ترامپ او را به خشم و اتشی که هرگز نظیر ان دیده نشده تهدید می کرد ولی حالا بعد از فقط چند ماه که کیم و کره شمالی از دوستی و مذاکره و احترام با امریکا سخن می گویند ترامپ هم کیم را محترم خطاب می کند
محمد۳۴۲۰۸۳۰۰:۱۷:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۳
مگر مصدق مرگ بر آمریکا گفته بود آخه یه خورده غیرت هم خوب چیزیه مرده انواع توهین ها رو به ما وهم ملت ها میکنه بعد شما این تحلیل رو میکنی
ناشناس۳۴۱۸۰۲۱۸:۱۴:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۲۲
جریان غربگرای داخلی مدام تبلیغ می کردند که بله! اگه جواب حملات اسراییل داده شود ، ترامپ دیوانه است و فوری امریکا و اروپا مستقیم وارد عمل می شود و چه و چه ...در حالی که سوریه پاسخ داد ، اروپا و امریکا هیچ کاری هم نکردند... ماکرون در پاسخ به خبرنگار ، دو طرف را به خویشتن داری دعوت کرد ،! وزارت خارجه امریکا هم از ظرفین خواست از تنش بپرهیزند! رژیم صهیونیستی هم بیانیه داد قصد درگیری ندارد !!
ناشناس۳۴۱۹۳۸۲۰:۱۳:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۲۲
شما انگار خیلی آماتوری
ناشناس۳۴۱۸۷۹۱۹:۱۶:۳۹ ۱۳۹۷/۲/۲۲
تحلیل جالبی بود
سید۳۴۱۹۴۶۲۰:۲۱:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۲۲
این را فراموش کردی که حمله حدود بیست وشش هواپیمای صهیونیستها به مراکز ایرانی در سوریه با اطلاع قبلی صهیونیستها به روسها بوده وبا چراغ سبز روسیه بوده لذا ضرورت دارد به دوستی روسها شک نمود کما اینکه آنها سوابق مشعشعی در خیانت دارند و نیز تمام قطعنامه های شورای امنیت با موافق آنها صورت پذیرفت
ناشناس۳۴۲۱۷۸۰۷:۳۰:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۲۳
حب آمریکا و بغض روسیه در متن موج میزنه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین