سیف: مسائل ارزی تحت کنترل است/ واکنش به خروج آمریکا از برجام

گروه اقتصادی الف،   3970219112 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، روند روبه رشد اقتصاد ادامه پیدا می‌کند. مسائل ارزی تحت کنترل است و تعادل بین منابع و مصارف و واردت کشور وجود دارد و ارز برای همه نیازهای کشور وجود دارد.

سیف: مسائل ارزی تحت کنترل است/ واکنش به خروج آمریکا از برجام

به گزارش فارس ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، امروز(چهارشنبه 19 اردیبهشت) در حاشیه جلسه ستاد اقتصادی برای بررسی مسائل ارزی، با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: دولت ترامپ ظرف یک سال و نیم گذشته هیچ‌گونه اقدامی که در جهت پایبندی به تعهداتش در برجام باشد انجام نداده است و عمدتاً مانع‌تراشی و فضاسازی کرده و سعی کرده اقتصاد ما را تحت تاثیر التهابات قرار دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما از قبل برنامه‌ریزی‌هایی لازم را از انجام داده‌ایم. تصمیمی که از 22 فروردین شروع شد، شرایط را تحت کنترل قرارداده و به نحوی اعمال شده که مصون‌سازی اقتصادی کشور از اینگونه فضاسازی‌ها را به دنبال داشته باشد و الان شرایط خوبی را شاهد هستیم.

سیف با بیان اینکه همه تلاش دولت ترامپ این است که با کم‌ترین هزینه بتواند هزینه هایی را برای ما ایحاد کند خاطرنشان کرد: شاهد این هستیم که آمریکا در این تصمیم خود خوشبختانه منزوی است و تنها کشوری که از آن حمایت کرده است، رژیم صهیونیستی است و بقیه کشورهای طرف برجام و سایر کشورها مواضع به حق ایران را تایید می‌کنند.

وی ادامه داد: ایران در این موضع از جایگاه مناسبی برخوردار است و با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در رابطه با مسائل اقتصادی شده، روند روبه رشد اقتصاد ادامه پیدا می‌کند. مسائل ارزی تحت کنترل است و تعادل بین منابع و مصارف و واردت کشور وجود دارد و ارز برای همه نیازهای کشور وجود دارد.

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به جلسه امروز ستاد اقتصادی دولت برای بازار ارز اظهار داشت: بعد از برسی‌های زیادی که امروز داشتیم، شقوق مختلف و احتمالاتی که می‌تواند مطرح باشد مورد بحث قرار گرفت و قرار شد دستگاه‌های مختلف، راهکارهای خود را آماده کند تا در جلسه آینده تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین در جلسه امروز، یکسری از مواردی که در گذشته جزء موارد مجاز برای تامین ارز از طریق سامانه نیما نبود،مطرح و اتخاذ تصمیم شد که در اطّلاعیه بعدی از سوی بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

سیف خاطرنشان کرد: ما برای پوشش کافی برای تامین ارز در سامانه نیما، لیستی از نیازهای منطقی و قابل قبول را داریم تهیه می‌کنیم تا در کمیته مورد نظر در بانک مرکزی اتخاذ تصمیم شود. در مواردی که جزء اختبارات آن کمیته است، بلافاصله در لیست اقلام مجاز قرار می‌یگرد و بعضی موارد هم در همین کمیته‌ای که ستاد اقتصادی با حضور معاون اوّل رئیس‌جمهور داریم تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی به جلسه روز گذشته با واردکنندگان، صادرکنندگان و تولیدکنندگان کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آنجا مشخص شد که خوشبختانه این ترتیبات جدید، استقرار نسبی و مناسبی در این زمان کوتاه پیدا کرده و الان آرامش نسبی ایجاد شده است. 

دیدگاه کاربران

بهرام کمره ئی۳۳۶۸۶۷۱۳:۳۹:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۱۹
به نظر بنده یکی از راههای اساسی کنترل اقتصاد ایران علاوه بر تدابیر اتخاذ شده اینکه ما سعی کنیم ارزش پول مردم که در بانکها هست تحت هر شرایطی حفظ بشه اذا پیشنها می کنم سپرده های مردم در بانکها معادل ارز های بین مللی ذخیره شوند و سود آنها نیز بعد از سررسید با نرخ ارز همان روز محاسبه شود در این صورت است که اگر نرخ ارز تغییر کند هیچ کس پولشو از بانک خارج نمی کند و اینقدر تلاطم بازار ندارد بانکها همیشه پول دار مردم هم رازی هستند ارز هم پایین بالابشود برای هیچ کس مهم نخواهد بود ممنون میشم این پیشنهاد بنده را به اطلاع مسئولان برسانید با تشکر
جلیلیان۳۳۶۸۸۳۱۳:۴۴:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۱۹
آقای سیف ، اعتماد به نفس شما مثال زدنی شده و مردم از موضع گیریهای شما متحیر می ماند .
ناشناس۳۳۶۹۰۴۱۳:۴۸:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۱۹
وارد کنتدگان جزء چکار کنن قبلا از چین برای مغازه خودم سالی حدود سیصد هزار دلار وارد میکردم امروز باید چکار کنم جنس فقط از شرکت ها انحصار کننده و رانتی به سه برابر قیمت چین باید تهیه کنم
ناشناس۳۳۶۹۶۱۱۴:۱۹:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۱۹
اگر شخص سیف را از بانک مرکزی بردارند و به جایش فردی مردم دوست و نگران سرنوشت اینده این سرزمین منصوب کنند شاید بتوان با تمام اقدامات آتی دولت آمریکا مقابله کرد و الا این اقایان مسئولین پول دوست بانک مرکزی که به عناوین مختلف در بانک مرکزی نفوذ کرده اند باعث نابودی این کشور خواهند شد.
ناشناس۳۳۷۰۳۰۱۴:۵۱:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۱۹
رو که رو نیست.
ناشناس۳۳۷۱۰۱۱۵:۲۰:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۱۹
به جای این حرف ها ارز دیجیتال بر پایه بیت کوئین درست کنید
ناشناس۳۳۷۱۰۵۱۵:۲۱:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۱۹
اصلا کنترل اقای سیف مثال زدنیست
میلاد حمیدی۳۳۷۲۸۸۱۶:۴۸:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۱۹
خواهشی که از شما داریم این است که اصلا هیچ چیز را کنترل نکنید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین