فرمانده ناجا: ایران یکی از قربانیان حملات تروریستی سایبری است

گروه اجتماعی الف،   3970218053 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرمانده ناجا با بیان اینکه ایران قربانی حملات تروریستی است گفت: برخی از این حملات به صورت هوشمندانه و مدیریت شده توسط برخی از کشورها که زیرساخت‌ها، بانک‌های اطلاعاتی و سرورهای شبکه‌های مجازی در اختیار آنهاست صورت می‌گیرد.

فرمانده ناجا: ایران یکی از قربانیان حملات تروریستی سایبری است

به گزارش فارس سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در ششمین نشست روسای پلیس‌های سایبری کشورهای اروپایی و آسیایی ضمن خیرمقدم به مهمانان خارجی مسئولان بخش‌های مقابله با جرایم سایبری کشورهای اروپا و آسیا و همچنین نمایندگان مجتمع جهانی نوآوری سازمان اینترپل به معرفی ایران پرداخت و گفت: ایران با سابقه کهن دارای فرهنگی دیرینه و با آدابی اسلامی - ایرانی و با مردمی مهربان به دنبال تعالی بشر و دوستی ملل است.

فرمانده ناجا تصریح کرد: پلیس ایران در 6 هزار کیلومتر مرز خاکی و 2700 کیلومتر مرز آبی و 1029 شهر و شهرستان به تامین امنیت مردم در زمین، دریا، هوا و فضای سایبری مشغول است و در این راستا 13 هزار شهید تقدیم کرده است.

وی گفت: ایران از اعضای موسس سازمان ملل متحد،‌ سازمان اکو، جنبش عدم تعهد، سازمان کنفرانس اسلامی و اوپک است و این نشان دهنده حرکت فعالانه ما در عرصه بین‌المللی است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به فضای سایبری اشاره و اعلام کرد: فضای سایبر تمام ابعاد زندگی بشر را به خود وابسته کرده، این فضا دارای فرصت‌های مناسبی همچون کاهش هزینه‌ها،‌ جذابیت، آزادی اطلاعات و ارتباطات است و اکثر نهادهای دولتی و خصوصی خدمات خود را در این فضا به شهروندان ارائه می‌کنند.

فرمانده ناجا با اشاره به این مطلب که تامین امنیت فضای سایبر دغدغه همه کشورهای جهان است تاکید کرد: امروز مقوله امنیت به هم پیوسته است و کشورها برای تامین آن باید با هم مشارکت بین‌المللی داشته باشند.

اشتری ادامه داد: تمام پلیس‌های جهان با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی مثل اینترپل، یوروپل، دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد و بخش‌های خصوصی نهایت همکاری را باید داشته باشند.

وی گفت: سازمان اینترپل با راه‌اندازی مجتمع جهانی نوآوری سازمان اینترپل گام مهمی در مقابله با جرائمسایبری و کمک به کشورهای عضو داشته است.

سردار اشتری تصریح کرد: حملات تروریستی سایبری توسط مجرمین به زیرساخت‌ کشورها منجر به تهدید صلح و امنیت بین‌المللی می‌شود که در این راستا مقابله با آنها یکی از اهداف مهم مجتمع جهانی نوآوری اینترپل است.

وی مهمترین تهدیدات فضای سایبری را اعلام  کرد و گفت: فعالیت و توسعه گروه‌های سازمان یافته جنایی در فضای سایبری و بهره‌برداری مجرمانه گروه‌های تروریستی از فضای مجازی از جمله این تهدیدات است.

وی گفت: امروز ما شاهد حملات تروریستی سایبری در جهان خصوصا در منطقه و در کشورهای واقع در غرب آسیا هستیم و شرایط کنونی منطقه فرصتی را برای سوء ا ستفاده از گروه‌های تروریستی فراهم کرده است.

فرمانده ناجا تصریح کرد: از آنجایی که کشور ما یکی از قربانیان این حملات تروریستی جای بسی تاسف است که برخی از این حملات به صورت هوشمندانه و مدیریت شده توسط برخی از کشورها که دارای زیرساخت‌ها و بانک‌های اطلاعاتی است و همچنین سرورهای شبکه مجازی در اختیار آنها است صورت می‌گیرد.

این مقام عالی انتظامی تاکید کرد: جرایم سایبری، جهان امروز را با چالش های فراوان امنیتی مواجه ساخته و این امر متاثر از استفاده و بهره گیری تروریست ها و مجرمان بین المللی از فضای سایبری و فناوری های نوین و پیچیده می باشد.

وی گفت: به نظر بنده تمامی کشورها برای تامین امنیت فضای سایبری و مقابله موثر با جرایم آن ابتدا باید به یک ادبیات و فهم مشترک در این حوزه دست یابند؛ روسای بخش های مقابله با جرایم سایبری با محوریت سازمان اینترپل می توانند در دست یابی پلیس کشورها به این مهم نقش موثری را ایفا کنند

سردار اشتری خاطر نشان کرد: ما توانسته ایم به کمک جوانان نخبه خود و با ابزار ، تجهیزات و فناوری های بومی به مقابله با این حملات پرداخته و آمادگی آن را داریم تا دانش به دست آمده خود را در اختیار جامعه جهانی قرار دهیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور تاکید کرد: با توجه به تغییر شکل جرایم و حملات سایبری ضرورت دارد تا هر چه سریعتر کشورها از تمامی ظرفیت های بین المللی و بخش های خصوصی راهکارهای اساسی برای همکاری مشترک را ایجاد ودنبال کنند.

سردار اشتری تصریح کرد: طی دهه های گذشته برای مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی نظیر قاچاق مواد مخدر و انسان از طریق ایجاد موافقت نامه های بین المللی اقدام شده است.

وی گفت: بنده به عنوان رئیس پلیس جمهوری اسلامی ایران همواره به رئیس پلیس سایبری، سردارهادیانفر تاکید و توصیه نموده ام در راستای توسعه و تقویت همکاری های منمطقه ای  و بین المللی برای مقابله با جرایم سایبری از تمامی ظرفیت ها و توانمندی نیروی انتظامی بهره بگیرد.

وی گفت: امیدوارم با تلاش و همکاری همه جانبه  پلیس های سایبری کشورها ، سازمان اینترپل ، مرکز جرایم سایبری یورو پل و دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد و بخش های خصوصی شاهد یک فضای امن و آرام برای همه کاربران قانون مدار در فضای سایبری باشیم.

سردار اشتری اضافه کرد: امید است این نشست دستاوردهای بسیار کاربردی و عملیاتی برای شرکت کننده ها داشته باشد و بتواند همکاری و تبادل اطلاعات روسای پلیس سایبری کشورها را از طریق تفاهم نامه ها ، معاهدات و ... بیش از پیش نزدیک تر نماید.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروز همدلی، همبستگی و ارتباط نزدیک کشورها با یکدیگر می تواند عرصه را بر مجرمان و تررویست ها تنگ کند.

گفتنی است، ششمین نشست روسای پلیس های سایبری آسیا و اروپا( اوراسیا) در هتل ارم پایتخت و با حضور مسئولان ارشد ناجا، و برخی مسئولان وزارت امور خارجه برگزار شد.

تبادل و به اشتراک گذاری بهترین و مهمترین راهکارهای پی جویی جرایم و حملات سایبری، اشتراک گذاری رویه های های دیجتیال فارنزیک و ابزارهای آن، ظرفیت سازی برای کشورهای عضو در حوزه تکنیک های دیجیتال فارنزیک و پی جوی جرایم سایبری، توسعه و تقویت همکاری های دوجانبه ، چندجانبه و بین المللی و همچنین توسعه و تقویت همکاری بین پلیس ها و بخش های خصوصی و ... از مهم ترین اهداف این نشست است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین