روحانی: مردم اقتصاد را بهتر از دولتی‌ها اداره می‌کنند/ سال ۹۶ با ملت پیمان بستیم از مسیر توسعه به عقب برنمی‌گردیم

گروه اقتصادی الف،   3970216147

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال ۹۶ با ملت پیمان بستیم از مسیر توسعه به عقب برنمی‌گردیم، گفت: خدمت به مردم در گرو تسهیل امور آنان است.

روحانی: مردم اقتصاد را بهتر از دولتی‌ها اداره می‌کنند/ سال ۹۶ با ملت پیمان بستیم از مسیر توسعه به عقب برنمی‌گردیم

به گزارش فارس حسن روحانی رئیس جمهور، عصر امروز در جمع مردم نیشابور با بیان اینکه امروز روزی به یادماندنی برای من خواهد بود اظهار داشت: امروز در جمع مردم خونگرم و دلاور نیشابور قهرمان هستیم؛ نیشابور خیام و عطار. نیشابور امام‌زادگان مکرّم. نیشابور فضل‌بن شاذان. نیشابور قدمگاه مولای ما علی بن موسی‌الرضا(ع). نیشابور سرزمین تبرّک یافته به قدم‌های مبارک امام هشتم و آن بیان شیرین و حدیث معروف سلسله‌الذهب.

وی با بیان اینکه من افتخار دارم که مدّتی مهمان مردم عزیز نیشابور بوده‌ام اظهار داشت: من در سال 52 مهمان مردم نیشابور بودم و در دوران خدمت وظیفه‌ام از مردم متدین و مومن و غیور و مسلمان و انقلابی که همان ایّام در اوائل ورودم به شهر نیشابور، مقام معظّم رهبری هر دو هفته یکبار شب جمعه می‌آمدند و برای جمعی از جوانان سخنرانی می‌کردند و به خاطر ارادتی که من از سال 47 به ایشان داشتم و رفت‌وآمدی که با ایشان داشتیم در آن جلسه گفتند از این به بعد فلانی به جای من می‌آید و در جمع شما سخنرانی می‌کند.

وی ادامه داد: مسجد جامع نیشابور در ماه رمضان همان سال 52 چند شب شاهد سخنرانی بنده در آن ایّام بود. بنابراین ارادتم به مردم این دیار دیرینه است و امیدوارم بتوانیم خادم خوبی برای شما مردم عزیز باشیم و همه طرح‌ها و برنامه‌هایی که در دولت یازدهم به مردم استان خراسان رضوی قول داده‌ایم اجرایی و عملیاتی بکنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه خدا را شکرگزارم که در دولت یازدهم گازرسانی به 151 روستا در شهرستان نیشابور انجام گرفت خاطرنشان کرد: مجتمع آبرسانی به 120 روستا رسید و 129 کیلومتر لوله‌کشی برای رساندن آب به مزارع انجام شد و این برنامه، باز هم در دولت دازدهم هم برای مسائل بهداشت، تکمیل بیمارستان، مسائل مربوط به دانشگاه هایی که مربوط به این استان می‌شود و دانشکده‌هایی که در نیشابور است و همچنین طرح‌هایی که برای عمران و آبادی است ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: ما کشور بسیار بزرگی هستیم، ما ایران بزرگ و غنی در این دیار هستیم، ما روابط بسیار خوبی با همسایگانمان، افغانستان، ترکمنستان و... داریم و می‌خواهیم روابط بسیار خوبی با دنیا داشته باشیم.

روحانی اضافه کرد: ما با هم عهد و پیمان بستیم در سال 96 که به عقب بر نخواهیم گشت و مسیر توسعه و پیشرفت کشور را ادامه خواهیم داد اما عزیزان، خواهران و برادران و جوانان مردم فهیم و بزرگوار نیشابور و مردم ایران، هرکاری بخواهیم در این سرزمین انجام دهیم باید مردم را قانع کنیم. افکار عمومی مردم را قانع کنیم.

رئیس قوه مجریه اظهارداشت: اگر ما می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم باید راه را برای مردم بزرگ این سرزمین تسهیل کنیم. مردم از ما اجبار را نمی‌پذیرند. مردم عزیز ایران آگاه، دانا، انقلابی و هوشیار هستند و به آینده می‌نگرند. کاری نکنیم که در برابر نسل‌های آینده پاسخ قانع‌کننده نداشته باشیم.

رئیس جمهور بیان داشت: ما اگر می‌خواهیم در اقتصاد پیشرفت کنیم در صورتی امکان‌پذیر است که همه با هم باشیم، هم‌فکر باشیم، دولت اگر می‌خواهد در اقتصاد موفق باشد باید راه را برای مردم باز کند. مردم اقتصاد را بهتر از دولتی‌ها اداره خواهند کرد.

روحانی تصریح کرد: این استان و این شهرستان ظرفیت‌های بسیار بزرگی را برای پیشرفت دارد، افتتاح بخشی از فولاد خراسان در همین یک ساعت پیش در شهرستان نیشابور نشان می‌دهد که این استان آمادگی برای قطب صنعتی کشور را دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما در ایران و در بخش فولاد امروز یکی از صادرکننده‌های بنام در سطح جهان هستیم. ما فولاد را امروز به اروپا صادر می‌کنیم و یکی از صادرکنندگان فولاد به اروپا هستیم، اینجا سرزمین فولاد است، از سنگ آهنش گرفته، از سنگان و خاف گرفته تا نیشابور، مشهد و سبزوارش و در سراسر این استان امروز ما شاهد افتتاح یک ظرفیت 2.5 میلیون تنی گندله‌سازی در مجتمع فولاد نیشابور بودیم.

رئیس جمهور اظهارداشت: ما آمادگی و ظرفیت کامل برای حرکت در صنعت، کشاورزی، گردشگری و در زمینه مسائل امروز دانش‌بنیان و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم اما این نکته را می‌خواهم بگویم هرجا ما با هم حرکت کنیم پیروز خواهیم شد. وعده ما به شما از روز اول ایجاد اشتغال برای جامعه بوده است، وعده ما به شما این بوده که جوان‌های ما بتوانند اشتغال و صاحب کار و زندگی شوند.

وی در ادامه بیان وعده‌های خود به مردم تاکید کرد: وعده من به شما مردم ایران اشتغال زنان و جوانان در این سرزمین بوده است، شما در استان خراسان در سال گذشته 9 میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتید، شما در همه زمینه‌ها قدرت پیشرفت دارید. من از شما ملت بزرگ ایران و مردم قهرمان نیشابور می‌پرسم در دنیای امروز و در شرایط امروز بدون فضای مجازی ما می‌توانیم برای جوانانمان اشتغال درست کنیم؟

رئیس جمهور بیان داشت: یکی از حرکت‌های دولت یازدهم و دوازدهم این بوده است که راه ارتباطات مردم و راه کسب و کار از طریق فضای مجازی را باز کند، ما امروز تلاش می‌کنیم اینترنت پرسرعت را به تمام روستاهای ایران برسانیم.

وی اعلام کرد: بعضی‌ها از اینترنت پرسرعت خیلی خوششان نمی‌آید، می‌گویند اینترنت بسیار کُند باشد به طوریکه اگر می‌خواهی شما به یک سایتی دسترسی پیدا کنید دقایق فراوان وقتتان را تلف کنید و بعد هم پشیمان شوید. دنیای امروز، دنیای سرعت است. دنیای امروز، دنیای ارتباطات است. ما اگر می‌خواهیم در ایران فساد از بین رود راهش اطلاع مردم و جوانان است.

روحانی اضافه کرد: بدون حضور جوانان، بدون شفافیت، بدون اطلاع مردم ما با دادگاه تنها، پلیس تنها و نیروی امنیتی تنها نمی‌توانیم با فساد مبارزه کنیم. مردم باید از همه چیز با خبر باشند. باید دولت تمام اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دهد.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: امسال در بودجه سال 97 وقتی بودجه را تقدیم کردیم جوانان ما نسبت به بخش‌ها و جزئیات این بودجه شروع به اظهار نظر کردند، آیا نباید خوشحال باشیم؟

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از انتقاد جوانان نباید خوشحال باشیم؟ از اظهار نظر ملت‌مان نباید خوشحال باشیم؟ همه باید باور کنیم این کشور از آن ملت ایران است، همه باید قبول کنیم هر اقدامی می‌خواهیم انجام دهیم مردم باید همراه باشند، فاصله ما با مردم ما را به جایی نمی‌رساند. ما در دنیای امروز نمی‌توانیم بگوییم که مردم و جوانان ما، از اطلاعات بی‌خبر باشند؛ حق اطلاع، حق شهروندی همه مردم ایران است.

روحانی تصریح کرد: جوانان عزیز، امروز در ایران بیش از 200 هزار اشتغال در طول همین یک سال و نیم گذشته در فضای مجازی انجام شده است. امروز حمل‌ونقل، رفت و آمد مردم در بسیاری از شهرها، نقل و انتقال بارها در بسیاری از قسمت‌های این کشور، ارتباطات آموزشی مردم و ارتباطات بهداشتی مردم از طریق فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه با فشار به نسل جوان به جایی نمی‌رسیم، تصریح کرد: البته باید پیام‌رسان‌های داخلی خودمان را تقویت کنیم. این حرف بحقی است؛ باید آنچه ایرانی است حتی در فضای مجازی ما باید آنها را تقویت کنیم اما آیا می‌توان به نام تقویت فضای ایرانی، مردم را از ارتباطات و از مشاغل محروم کرد؟ این کار امکان پذیر نیست.

روحانی ادامه داد: ما باید به سمت قدرت ایران حرکت کنیم. امروز قدرت ایران در سایه به دست آوردن فرصت‌هایی است که اگر امروز آن فرصت‌ها را به دست نیاوریم فردا بسیار دیر شده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما در دنیای رقابت با همسایگان و در دنیای رقابت با شرق و غرب هستیم، گفت: ما نیازمند یک اقتصاد قوی و به یک قدرت صنعتی و اقتصاد دانش‌بنیان هستیم. ما باید در بسیاری از زمینه‌ها خودکفا و خود اتکا شویم اما آیا می‌توانیم از ارتباط با دنیا خود را محروم کنیم؟

روحانی ادامه داد: شما بدانید در دنیای امروز با انزوا و جدایی از جهان نمی‌توانیم به همه آرزوهای خود دست پیدا کنیم حتی اگر می‌خواهید فرهنگ اسلامی و اهل بیت را به افکار عمومی جهان صادر کنید باید باجهان رابطه داشته باشید.

وی با بیان اینکه ما تعامل سازنده با جهان را می‌خواهیم اما زیر بار زور و حرف‌های غیر منطقی از طرح هر قدرت و ابرقدرتی نخواهیم رفت خاطرنشان کرد: برجام به عنوان یک قرارداد بین‌الملی که به عنوان مظهر قدرت دیپلماسی ملت ایران است قابل تغییر نخواهد بود. آنهایی که فکر می‌کنند با زور و فشار و تهدید می‌توانند ملّت بزرگی مثل ملّت ایران را تسلیم کنند اشتباه می‌کنند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما در مقاطع مختلف در برابر حرف زور دیگران ایستاده ایم و امروز هم خواهیم ایستاد. ما به دنیا بارها گفته‌ایم که به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم به دلیل اخلاق، دین و فتوای رهبری.

وی با بیان اینکه نگویید ما می‌خواهیم جلوی ایران را بگیریم، تصریح کرد: شما نمی‌توانید جلوی ایران را بگیرید؛ آنچه جلوی ما را گرفته اخلاق ما و ایمان ماست. اگر سلاح نمی‌سازیم به خاطر احکام دین مبین اسلام و فتوای اندیشمندان و فرهیختگان و رهبر دینی ماست نه اینکه چون شما فشار وارد کردید.

وی ادامه داد: البته ما تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌ای را نگه خواهیم داشت. ما علوم هسته‌ای که در مسیر صلح آمیز است را برای برق و پزشکی و کشاورزی، بهداشت و درمان استفاده خواهیم کرد. بنابراین ما به دنبال تهدید جهان و تهدید منطقه نیستیم و شما هم بدانید نمی‌توانید ملّت بزرگ ایران را تهدید کنید.

روحانی خاطرنشان کرد: مردم ما هشت سال در دفاع مقدس ایستادند. این مردم قهرمان نیشابور برونسی‌ها شوشتری‌ها و سرداران بزرگ را در میدان جنگ و جهاد و ایستادگی دربرابر دشمن داشته و دارند؛ ما در مسیر منطق هستیم در مسیر استدلال هستیم.

وی ادامه داد: ما در مسیر منطق و استدلال هستیم اما اگر می‌خواهیم در سیاست، سیاست خارجی، اقتصاد و خودکفایی موفق شویم امروز روز وحدت و اتحاد و همبستگی و برادری همه ما است. سخنانمان را به صورت منطقی و بیان آشکار بگوییم. سلیقه‌های مختلف را ما می‌پذیریم، اعتقادات مختلف را می‌پذیریم و به اقوام مختلف ایرانی احترام می‌کنیم، به همه مذاهب و اقوام، گویش‌ها و زبان‌ها احترام می‌کنیم اما افتخار اصلی ما اسلام و ایران است.

روحانی اظهارداشت: ما در مسیر ایستادگی و قدرت ملی و در مسیر تحول و پیشرفت دست به دست هم این مسیر را ادامه خواهیم داد، ما باید با مردم‌مان صمیمانه، دوستانه، برادرانه، با منطق، با استدلال و قانع کردن مردم باشیم، لجبازی با مردم نهایتش به ضرر کشور خواهد بود. به به حول و قوه الهی دولت دوازدهم در برابر انواع فشارها ایستادگی خواهد کرد، عهدی که با شما بسته‌ایم وفادار خواهیم بود. ما اگر گفتیم مسیر پیشرفت برای کشور، این مسیر پیشرفت را ادامه خواهیم داد. منطق ما روشن است، ما می‌خواهیم مردم ما در رنج نباشند و مردم ما در رفاه باشند.

روحانی خاطرنشان کرد: اسلام، این انقلاب، سختی و رنج مردم را نمی‌خواهد. دین ما دین آسان است، دین ما دین منطقی است، دین ما دینی است که هم دنیا دارد و هم آخرت دارد بنابراین با کمک هم ما در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور حرکت می‌کنیم.

رئیس قوه مجریه اعلام کرد: امسال سالی است که از لحاظ بارندگی به خاطر کمبود باران و خشکسالی باید همدیگر را در فصل تابستان کمک کنیم، به منابع آبی‌مان کمک کنیم. باید مسیر کشاورزی را متحول کنیم، من خوشحالم که در استان خراسان رضوی 340 هکتار از اراضی با کشت گلخانه‌ای انجام می‌شود که 200 هکتارش مربوط به دولت یازدهم است و ما امروز برای سال‌های آینده 500 هکتار دیگر را در استان خراسان رضوی آماده کرده‌ایم.

روحانی تاکید کرد: ما راهی جز این نداریم، ما باید کشاورزی‌مان را متحول کنیم، باید آبیاری‌مان را متحول کنیم و شرایط را برای مشکلاتی که پیش رو است تا بتوانیم از این مشکلات عبور کنیم، همه اینها در سایه وحدت و اتحاد، کار و تلاش و کوشش امکان‌پذیر است. من خوشحالم که امروز این آمار را دیدم که در سال گذشته در خراسان رضوی 124 هزار اشتغال جدید ایجاد شده است، این رقم، رقم بسیار قابل ملاحظه‌ای است. مسیر امروز ما مسیر رونق اقتصادی و اشتغال جوانان است.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مسیر ما پیشرفت کشور باشد پس گفتمان‌مان را اقتصادی کنیم. با شعار اقتصادی مسائل ما حل نخواهد شد اما با گفتمان اقتصادی می‌توانیم مسائل و مشکلات کشور را حل کنیم. گفتمان ما تحول صنعتی، کشاورزی و اقتصادی در این کشور باشد حتماً می‌توانیم در این مسیر پیروز شویم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین