مطهری: پیشنهاد می‌کنم رییس اطلاعات سپاه به عنوان وزیر اطلاعات معرفی شود

گروه سیاسی الف،   3970216054 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رییس مجلس با بیان اینکه «بهتر بود فیلترینگ تلگرام از مسیر قانونی انجام می‌شد» گفت که اگر حکم حکومتی برای فیلترینگ تلگرام وجود داشته با ذکر دلایل اعلام شود.

مطهری: پیشنهاد می‌کنم رییس اطلاعات سپاه به عنوان وزیر اطلاعات معرفی شود

به گزارش ایسنا، علی مطهری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس، با اشاره به محدودیت‌های اخیر برای تلگرام گفت: بهتر بود فیلتر تلگرام از مسیر قانونی انجام می شد. قانون، کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه را که دارای ۱۳ عضو از نهادهای مربوط است مسئول این کار قرار داده نه قوه قضائیه را. اگر حکم حکومتی در کار بوده، لازم است با ذکر دلایل اعلام شود و البته مردم می پذیرند، زیرا مردم رهبر انقلاب را گذشته از مقام ولایت، انسانی حکیم می دانند که مصالح و سعادت ملت را مبنا قرار می دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه «رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی درباره مسئله تلگرام می توانست به قوه قضاییه تذکر قانون اساسی بدهد» افزود: وی باید اقتدار لازم را در اجرای اصل یکصد و سیزدهم قانون اساسی از خود نشان دهد. دم زدن از تقیه و کنایه به این و آن، نشانه ضعف است. مردم انتظار صراحت و در میان گذاشتن مسائل با خود را دارند.

وی ضمن تبریک عید نیمه شعبان و گرامیداشت ایام سالگرد شهادت آیت الله مطهری و روز معلم اظهار کرد: قیام و انقلاب حضرت مهدی علیه السلام آخرین حلقه از حلقات نبرد حق و باطل است و جنبه جهانی دارد نه منطقه ای یا قومی و یا فرقه ای. امام زمان برای نجات بشریت می آید نه نجات شیعه یا ما ایرانی‌ها. همچنین آینده بشریت بر خلاف بدبینی رایج، آینده صلح و عدالت و به کمال رسیدن عقول است.

مطهری ادامه داد: استاد مطهری در دو ماه و نیمی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در قید حیات بودند برچند مسئله تاکید داشتند، یکی احترام به آزادی‌ها و این که خیال نکنیم با جلوگیری از اظهارنظر مخالف، از انقلاب و اسلام دفاع می کنیم. از اسلام فقط با یک نیرو می توان دفاع کرد و آن آزادی دادن به افکار مخالف و البته پاسخ دادن به شبهات است. دوم استمرار عدالت خواهی. ایشان چند روز بعد از پیروزی انقلاب به صراحت فرمود اگر جمهوری اسلامی به مسئله عدالت اجتماعی اهمیت ندهد شکست خواهد خورد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تاکید شهید مطهری بر استقلال فرهنگی و مکتبی، تصریح کرد: ما نباید نسبت به فرهنگ غرب یا شرق دچار خودباختگی و خود کم بینی شویم. می فرمود: استعمار سیاسی و استعمار اقتصادی آنگاه توفیق حاصل می کند که در استعمار فرهنگی توفیق به دست آورده باشد. وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری باید توجه بیشتری به نشر اندیشه های استاد مطهری میان دانش آموزان و دانشجویان داشته باشند. متاسفانه این مهم به رغم توصیه های مکرر و استثنایی امام خمینی و رهبر انقلاب جدی گرفته نشده است.

نایب رییس مجلس با بیان اینکه «کشور به خاطر خباثت‌های آمریکا و کشور جعلی اسرائیل در شرایط سختی قرار گرفته و ضرورت همدلی و وحدت ملی مضاعف شده است» گفت: امام (ره) همواره همه اقشار و اقوام را به وحدت کلمه فرا می خواندند. آنچه ما را به پیروزی رساند وحدت کلمه بود و آنچه نهضت را ادامه می دهد نیز وحدت کلمه است. قرآن کریم تفرقه و تشتت را یکی از عوامل انقراض اجتماعات بشری شمرده است. پدید آمدن اسرائیل غاصب نیز از نتایج تفرقه ای است که میان عرب‌ها و ترک‌ها در حکومت عثمانی توسط اروپایی ها به وجود آمد که حدد ۷۰ سال است مسلمانان را به خود مشغول ساخته و مانع پیشرفت آنها شده است.

مطهری ادامه داد: رئیس جمهور باید با زبان ساده، شرایط خارجی و داخلی کشور را برای مردم تشریح کند، آنگاه مردم همراهی و مقاومت خواهند کرد. خداوند خطاب به رسول اکرم(ص) فرمود: فاستقم کما امرت و من تاب معک.

وی خاطرنشان کرد: حرف دل آقای ترامپ خطاب به ما -که البته بر زبان نمی آورد- این است که شما باید از آرمان آزادی فلسطین دست بردارید و اشغال را به رسمیت بشناسید تا ما به بانکهای بزرگ جهان اجازه مبادلات بدهیم و شما بتوانید به رفاه برسید. پاسخ ما این است که هیهات منّا الذله، ما تن به خواری نخواهیم داد و نیازهای مادی خود را نیز با تکیه بر توان داخلی و روابط خوب با کشورهای مستقل تامین خواهیم کرد. آمریکا باید بداند که هر تصمیمی بر خلاف منافع ملت ایران بگیرد پاسخ سختی دریافت خواهد کرد. چنانچه از برجام خارج شود با چه اعتباری می خواهد با کره شمالی مذاکره کند؟ برای ایران بازیِ دوسر برد است، زیرا در صورت خروج آمریکا از برجام، ضمن تنزل جایگاه جهانی آمریکا، از طرف ایران اتمام حجت است که ما آمدیم و طرف مقابل نقض پیمان کرد، و در صورت عدم خروج، باز به نفع ایران است.

نایب رییس مجلس در ادامه افزود: آنها دو موضوع را بهانه کرده اند، یکی توان موشکی و دیگر نفوذ منطقه ای ایران. آیا آمریکا اجازه می دهد درباره توان موشکی اش ما تصمیم بگیریم؟ انتخابات آزاد مجالس لبنان و عراق نیز نشان می دهد که نفوذ ایران در منطقه در جهت تحکیم دموکراسی است نه برای منافع خود، و اصولا نفوذ ایران در کشورهای منطقه نفوذ فکری و ایدئولوژیک است.

مطهری با تاکید بر اینکه برای تقویت وحدت ملی لازم است به مسئله حصر خانگی خاتمه داده شود، گفت: متاسفانه دادستان تهران موضوع وعده رفع حصر تا پایان سال ۹۶ را تکذیب کرد. بهتر بود ایشان قبل از تکذیب، از مقامات مافوق خود سوال می کرد. اصولاً دادستان‌ها نباید در هر موضوعی وارد شوند. موضوع ورود دادستان کل کشور به مسئله شورای شهر و شهردار تهران موجب وهن جمهوری اسلامی شد. همین‌طور برخی اقدامات دادستان مشهد،  البته از دادستانی که معتقد است اختیارات او از اختیارات خدا فقط یک بند انگشت کمتر است، این اقدامات، طبیعی به نظر می رسد.

وی ادامه داد: مایه خوشوقتی است که دادستان تهران اعلام کرد پرونده دادستان سابق درباره قتل زهرا کاظمی همچنان مفتوح است. لازم است نتیجه این پرونده که موجب قطع رابطه کانادا با ایران شد و همان ابتدا باید از طرف ایران عذرخواهی و مجرم مجازات می شد، سریعتر به اطلاع مردم برسد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: دوگانگی در حوزه اطلاعات کشور خطری است که کیان جمهوری اسلامی را تهدید می کند. این که در مسئله بازداشتی های محیط زیست، وزارت اطلاعات جاسوس بودن آنها را تایید نمی کند و در موارد دیگر نیز وحدت نظر و وحدت رویه وجود ندارد، به صلاح کشور نیست. پیشنهاد می کنم جناب آقای حسین طائب به عنوان وزیر اطلاعات معرفی و انتخاب شوند و یا وظایف اطلاعات سپاه مانند گذشته منحصر در امور داخلی سپاه و گروههای مخالف مسلح شود.

دیدگاه کاربران

حسین۳۳۰۶۴۰۱۱:۴۴:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۱۶
درود بر شرفت اقای مطهری
مهام از اورمیه۳۳۰۶۵۹۱۱:۵۱:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۱۶
با دیدگاهها ونظرات ایشان موافقیم...
سیدرضا۳۳۰۷۰۲۱۲:۱۰:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۱۶
با سلام درود برآقای مطهری نماینده شجاع مجلس.فقط یک پیشنهاد ما باید شجاعت مذاکره مجدد با آمریکا را داشته باشیم. هیچ دشمنی در دنیای سیاست همیشگی نیست. همچنین است درخصوص دوستی ها. با تشکر
ناشناس۳۳۰۷۷۹۱۲:۴۹:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۱۶
من 35 سال دارم، تمام طول زندگی من مقاومت بوده، وضع الانم نیز این است! ساده عرض کنم، من می خواهم بخشی از زندگیم را حداقل نیمه باقی مانده آن را زندگی کنم! همه شما ها که حی پشت تریبون حرف می زنید، تمام این 35 سال شاغل بوده اید، الان هم شغل دارید، هم خانه دارید، هم بیمه دارید و هم بازنشستگی! من هیچ یک را ندارم و میلیون ها نفر مثل من! این نشد که ما مقاومت کنیم و شما زندگی! ما می خواهیم زندگی کنیم، راهی برایش بیابید هر چند از کلبه آرزو هایتان نگذرد! چهار راه پیمایی فرمایشی و شعار فرمایشی تر حقیقت جامعه را بازگو نمی کند، حقیقت جامعه این است که مردم نیز آنچه را شما داشتید، دارید و خواهید داشت، می خواهند، 35 سال مقاومت کردند، حالا دیگر می خواهند!
ناشناس۳۳۰۸۷۸۱۳:۳۶:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۱۶
به جرات می توان گفت یک تنه بار مجلس را به دوش می کشد
رضا۳۳۰۸۹۶۱۳:۴۱:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۱۶
میگن دولت نظامی راه حل مشکلات ایران الان دولت امنیتی و اقتصاد نیمه نظامی چه گلی به سر مردم زده؟
ناشناس۳۳۰۹۶۶۱۴:۱۸:۳۲ ۱۳۹۷/۲/۱۶
همانطور که غلط کردم به روحانی رای دادم غلط کردم به تو هم رای دادم.
ناشناس۳۳۱۳۸۴۱۷:۰۰:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۱۶
مطمئنی به این دو رای دادی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۳۱۸۹۵۰۰:۰۸:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۱۷
یعنی همش در زندگی همش داری غلط میکنی ؟
ناشناس۳۳۲۲۷۶۱۰:۱۶:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۱۷
شما نظرات را ببین و به شغلت ادامه بده
ناشناس۳۳۱۰۰۶۱۴:۳۵:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۱۶
ایشون دم از وحدت کلمه میزنند اما پشت تریبون مجلس به همه حمله میکنند
ناشناس۳۳۱۲۳۸۱۶:۰۶:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۱۶
انصافا که نشان دادی که پسر استاد مطهری هستی،حق را عالی بیان کردی...
ناشناس۳۳۱۵۴۵۱۸:۳۲:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۱۶
آنهایی که مظر منفی در مورد دیدگاه آقای مطهری می دهند باید بروند روانپزشک
فضولباشی۳۳۱۷۵۹۲۱:۳۳:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۱۶
پیشنهاد می کنم آقای جهرمی وزیر اطلاعات شود، و وزارت ارتباطات را به یک نیروی غیر امنیتی بدهید.
ناشناس۳۳۱۷۸۹۲۲:۰۴:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۱۶
شیر مادر بر تو حلال
سید۳۳۱۸۱۲۲۲:۲۶:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۱۶
طبق معمول شما انتشار نمی دهید ولی من می نویسم از آقای مطهری بپرسید :1- چقدر از مسایل اطلاعاتی با خبرند ؟ 2- آمریکا که 21 سازمان اطلاعاتی دارد باید چکار کند؟ 3- افراد دوتابعیتی را منکر شدند، نداشتیم؟ آدم وقتی فکر کرد زیاد می فهمد باید کمی هم به خودش شک کند
ناشناس۳۳۱۸۳۳۲۲:۵۵:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۱۶
درود بر مطهری
ناشناس۳۳۱۸۹۳۰۰:۰۶:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۱۷
اصلاح طلب ها همش رو خوندند یا فقط تیتر رو خوندند
ناشناس۳۳۱۹۱۵۰۰:۲۵:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۱۷
چرا بسیاری از تصمیمات و قوانین از طریق مجلس انجام نمیشود. مثل همین فیلترینگ تلگرام. پس کار کرد مجلس چیست؟
احمد۳۳۲۰۲۳۰۵:۵۸:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۱۷
تو به هیچکدام رای نداده ای. ایشان، همون مطهری قبل از انتخابات است. کامنت های نخ نما شده نگذار برادر نما
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  5. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  8. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  9. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  12. دور باطلی که تمامی ندارد!

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. تضادی عجیب و پر ابهام!

  16. برای این عکس شما تیتر بزنید

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  4. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  5. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  6. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  12. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  13. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  14. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  15. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  16. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  17. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  18. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  19. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  20. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  21. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  22. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

  23. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  24. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  25. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

آخرین عناوین