آغاز رایزنی برای افزایش حقوق کارمندان/ حقوق کسانی که کمترین دریافتی را دارند 20 درصد اضافه می شود

گروه اقتصادی الف،   3970215159 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

کمیسیون اقتصادی مجلس امروز اعلام کرد که رایزنی برای اصلاح قانون افزایش حقوق کارمندان در قالب قانون بودجه را آغاز کرده است.

آغاز رایزنی برای افزایش حقوق کارمندان/ حقوق کسانی که کمترین دریافتی را دارند 20 درصد اضافه می شود

به گزارش الف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوبه روز چهارشنبه هیات دولت در مورد تعیین افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال 97 را تخلف قانونی می دانند و معتقدند که این مصوبه با قانون بودجه سال 97 که از سوی دولت ابلاغ شده، تفاوت دارد.

هیئت وزیران در جلسه هفته گذشته خود میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۱۳۹۷ را این گونه تعیین کرد:

حقوق مقامات و همطرازان مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری، مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره و روسای دستگاه ­های اجرایی، استانداران، شهرداران مراکز استان­ ها و اعضای شورای اسلامی شهر مراکز استان­ ها در سال ۹۷ افزایش نمی­‌یابد

حقوق دیگر کارکنان دولت به تناسب حقوقی که سال قبل دریافت می‌کردند، به صورت پلکانی بین ۶ تا ۱۲ درصد افزایش می ­یابد و در هر صورت پرداختی به هیچ ­یک از کارکنان دولت در سال ۹۷ از مبلغ ۱۲ میلیون ریال کمتر نخواهد بود

حقوق بازنشستگان نیز در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل به میزان ۱۰ درصد افزایش می ­یابد و هیچ یک از بازنشستگان بعد از افزایش سنواتی و همسان­ سازی حقوق، کمتر از ۱۲ میلیون ریال دریافت نخواهند کرد.

اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید دارند که در قانون بودجه سال 97، سقف افزایش حقوق 20 درصد و به صورت پلکانی تعیین شده است و نمی‌توان بر اساس قانون، افزایش حقوق را بین شش تا 12 درصد پیش‌بینی کرد.

جمشید انصاری -معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی- معتقد است که دولت طبق یک فرمول پیش‌بینی شده در رابطه با درصد افزایش حقوق اقدام کرده که بعد از صادر شدن مصوبه جزئیات آن مشخص می‌شود. معاون رئیس جمهور اعلام کرد که سقف افزایش حقوق در واقع ۱۶ درصد است نه ۱۲ درصد؛ چرا که حداقل حقوق یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده که با توجه به اینکه در سال گذشته یک میلیون و ۳۵ هزار تومان بود این رشد تا ۱۶ درصد می‌رسد.

امروز محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تسنیم، با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت مبنی بر افزایش ۶ تا ۱۲ درصدی حقوق کارمندان دولت، اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس باید به حقوق کسانی که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند به میزان ۲۰ درصد اضافه شود. وی افزود: همچنین طبق این مصوبه، باید حقوق بقیه گروه‌ها به طور پلکانی افزایش یابد و نهایت حقوق مدیران هیچ افزایشی نمی‌یابد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت مبنی بر افزایش ۶ تا ۱۶ درصدی حقوق کارمندان دولت، ادامه داد: این مصوبه اگر چه از لحاظ شکلی تفاوتی با مصوبه مجلس ندارد، اما از نظر محتوایی و نفس تصمیم‌گیری در مشروح مذاکرات مجلس، مغایرت دارد.

پورابراهیمی تصریح کرد: در این زمینه باید با مذاکره با دولت به توافق برسیم و در غیر این صورت طبق مذاکره‌ای که با غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه داشته‌ایم، آنچه که مدنظر نمایندگان بوده، اما به تصریح در متن مصوبه کمیسیون نیامده را در غالب اصلاحیه بودجه پیگیری کنیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس تاکید کرد: در هفته جاری قطعاً در جلسه‌ای با حضور مسئولان ذیربط مصوبه اخیر دولت درباره افزایش حقوق کارمندان دولت را بررسی می‌کنیم.

دیدگاه کاربران

رضا۳۲۹۷۸۱۱۶:۵۵:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۱۵
با تورم 60 درصدی دلار . و افزایش قیمت ها به همراه آن . آیا افزایش 20 درصدی کفاف زندگی مردم را می دهد . نظری به سکه بالای 2 میلیون و یورو 7100 نشانگر تورم بالای 40 درصد در مملکت هست حالا مجلس فکر میکنه 20 در صد اضافات مشکلی از ملت کم میکند؟
ناشناس۳۳۰۵۲۸۱۰:۳۹:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۱۶
این شما نبودی بهش رای دادی؟! شما مگه 4 سال کارشو ندیده بودی؟ آیا وضعیت امروز حق شما نیست؟
ناشناس۳۲۹۸۶۴۱۷:۴۳:۳۹ ۱۳۹۷/۲/۱۵
مرد حسابی دلار شده 6500 یعنی نزدیک 80 درصد کاهش قدرت خرید، حقوق هم باید همین مقدار تعدیل بشه
ناشناس۳۳۱۵۵۱۱۸:۳۵:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۱۶
در بانک مرکزی تورم فروردین 9.1 است که از بهمن و اسفند سال قبل هم کمتر اعلام شده ؟!! جک ساله والاه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۳۲۹۹۳۷۱۸:۳۴:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۱۵
اخ جوووون... افزایش حقوق....
احسان۳۳۰۰۵۲۱۹:۵۶:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۱۵
آقا توبگو 80درصد!!!!.وقتی بادلار6400تومانی حقوق من بشه 300دلار.چی چیزی رو میخوان جبران کنن؟؟ تواین فکرم اگه دلار بشه 10هزارتومن!! وحقوق یک کارگربشه 100دلار.جوابشون چیه؟؟
ناشناس۳۳۰۰۷۴۲۰:۲۲:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۱۵
با دلار 6400 تومانی، افزایش حقوق باید حداقل 85 درصد باشه تا تازه بشه مثل سال قبل (که دلار 3700 بود).
ناشناس۳۳۰۰۸۴۲۰:۳۷:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۱۵
تکلیف پزشکان و پرستاران سازمان های غیر وزارتخانه ای مثل سازمان انتقال خون یا پزشکی قانونی چیه؟ نه استخدامیم نه مزایایی نه هیچی.... کل دریافتی ۳ میلیون و صد ، تازه از بهمن ماه پرداخت نکردن...این چه مدرک دکتری شد ؟
ناشناس۳۳۱۵۰۴۱۸:۱۲:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۱۶
من معلم استخدام رسمی با 10 سال سابقه و مدرک فوق لیسانس 1700 میگیرم معلوم نیست مملکت چی به چیه!
املی۳۳۰۰۸۵۲۰:۳۸:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۱۵
این ناعادلانه هست پس فرق تحصیل کرده با غیرتحصیل کرده درچیه؟ مثلا درارتش کسی که افسرارشد هست وجایگاه امیری دارد با کسی که بیسواد هست و درشغل باغبانی دراارتش مشغول میباشد چرا باید حقوقها یکسان باشد اگر راست میگویید حقوق شاغلین وبازنشستگان همطراز مساوی بشه برابر نظام هماهنگ
ناشناس۳۳۰۱۲۵۲۱:۳۱:۲۸ ۱۳۹۷/۲/۱۵
چنان می گویند کمتر از یک میلیون و دویست نخواهد شد انگار نه انگار که می شود کمتر از 200 دلار. یه زمانی می کفتند بنگلادش و چین کارگر ها با 200 دلار کار می کنند،پیش خودمون می گفتیم چقدر بدبختند ما 1000 دلار می گیریم.
ناشناس۳۳۰۱۴۹۲۲:۰۳:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۱۵
عجله نکنید بزارید وقتی دلار شد ده هزارتومن اونوقت مثل رابین هود شجاع به داد کارمندان مفلوک برسید و شندرغاز به حقوقشون اضافه کنید .
ناشناس۳۳۰۱۵۸۲۲:۱۳:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۱۵
با این بازیها ما را به سخره گرفته اند و اعصاب وروانمان را به هم می ریزند.قضیه تا بیست و دوم اردیبهشت کش داده می شود وبعد هم به بهانه لغو بر جام از سوی ترامپ و بازگشت تحریمها و نبود بودجه افزایش قابل توجهی در کار نخواهد بود.دولت و مجلس کی می‌خواهند کمی با مردم صادق باشند.
علی۳۳۰۱۷۰۲۲:۳۰:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۱۵
این بازی ها چیه دارید در میارید، دو ماه از سال گذشته تازه رایزنی برای افزایش حقوق کارکنان دولت میکنید؟ تو این دو ماهه اول سال قیمت خانه و کرایه خانه و بیشتر اجناس ۶۰ درصد افزایش داشته حالا سر پنج شش درصد افزایش دارید بحث میکنید؟ البته تورم دولتی هنوز تک رقمی است.!!!
مجمع کارمندان اصلاح طلب۳۳۰۱۷۲۲۲:۳۱:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۱۵
افزایش حقوق 6 درصدی / نمایش بی تدبیری و ناامیدی
ناشناس۳۳۰۳۰۹۰۰:۴۱:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۱۶
منطق این آقایون چیه ؟!!! فرض کنید یکی چون حقوقش مثلا بالای 5 میلیونه باید دو درصد (یعنی حداقل 10 درصد کمتر از نرخ تورمی که خودشون میگن نه تورم واقعی که 60 درصده) افزایش پیدا کنه که در واقع نسبت به سال قبل قدرت خریدش کمتر شده شما اگه راست میگید به فکر مردم هستید حقوق همه رو به اندازه نرخ تورم افزایش بدید بعد اقشار کم درآمد تر رو دو برابرش افزایش بدید اینکه از دیگری بدزدی به بهانه اینکه به ضعیفتر ها کمک کنی میشه همون سمک عیار عزیز
ناشناس۳۳۰۳۵۶۰۵:۴۴:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۱۶
فقط بر اساس دلار
ناشناس۳۳۰۳۶۵۰۷:۰۰:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۱۶
لطفا فکری هم به حال اساتید فلک زده علمی کاربردی بکنید که همگی حق التدریسی هستند! و حتی از کارگر هم گمتر می گیرند!!! این ظلم به افراد تحصیل کرده است
مهدی۳۳۰۳۷۹۰۷:۵۴:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۱۶
این دولت شده همش وعده, کی میخواهید با مردم روراست باشید, ها, مگر قرار نبود افزایش حقوق کارمندان از فروردین اعمال بشه, پس کو افزایش؟؟؟؟؟
ناشناس۳۳۰۴۴۳۰۹:۳۰:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۱۶
معلمان، کارمندان و حقوق بگیران را کلا نابود کردند خدا ازشان نگذره؟
ناشناس۳۳۱۴۶۴۱۷:۴۲:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۱۶
بنده امسال به اندازه افزایش حقوق کار خواهم کرد
بازنشسته۳۳۰۴۵۵۰۹:۴۵:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۱۶
بنده دارای تحصیلات دکترا هستم سی سال خدمت کردم ودر سازمان تامین اجتماعی بازنشسته شدم و براساس قانون، سی سال حق بیمه را براساس درصدی از حقوقم پرداخت کرده ام به امید آنکه پس از این مدت از مستمری متناسب با مبلغ پرداختی بهره مند شوم. حال بجای آنکه افزایش حقوق سالانه با این منابع که بخشی از آن از پرداختی بنده در این سی سال تامین شده است بصورت عادلانه وبراساس میزان پرداختی سی ساله برای پرداخت مستمری استفاده شود، میگویند که درصد افزایش مستمری سالانه برای ما که بیشتر پرداخت کرده ایم کمتر افزایش می یابد. مدیران تامین اجتماعی این منابعی که در اختیار شماست حق الناس است ودرخصوص حق الناس نباید خط کشی وتوزیع غیرعادلانه انجام دهید. بنده مخالف درصد بالاتر افزایش حقوق افرادبا مستمری پایین تر نیستم ولی محل تامین این اختلاف نباید از پرداختی دیگران با کاهش درصد افزایش مستمری سالانه افرادی که بیشترین پرداختی را به سازمان طی سی سال خدمت داشته اند باشد. این عادلانه نیست و نمیشود برای یک کار خوب به افراد دیگر ظلم کرد.
ناشناس۳۳۰۵۶۷۱۱:۰۴:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۱۶
با ماهی شش میلیون ریال میشه با قناعت و ابرومندانه زندگی کرد من با ماهی دو میلیون ریال ازدواج کردن و زندگی تشکیل دادم نمیدانم چرا مردم پر توقع شدن
پینو کیو۳۳۰۸۵۱۱۳:۲۶:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۱۶
من اصلا درمد نداریم با دریافت یارانه ازدواج کردم و تشکیل خانواده دادم و الان ده تا بچه دارم و خرج مدرسه، بهداشت و پزشک و سرویس مدرسه و...را می دهم. هفته یا یک بار هم می رویم رستوران و ماهی یک بار می رویم خارج از کشور. پس انداز خوبی هم دارم.
ناشناس۳۳۱۸۲۸۲۲:۴۹:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۱۶
چی میگی!!!!!!
ناشناس۳۳۲۷۸۷۱۳:۵۳:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۱۷
شما آقای جهانگیری نیستی؟
ناشناس۳۳۱۴۶۱۱۷:۴۲:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۱۶
طی دوسه ماه گذشته قیمت تمام اقلام 50 درصد افزایش یافته است افزایش حقوق زیر 50 درصد مفهومی ندارد
مرسا۳۳۲۷۵۶۱۳:۴۴:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۱۷
حقوق کارمند یه اداره کار 1میلیون 400 هست با داشتن دو فرزند و مستاجر بودن آیا 20 درصد هم خیلی زیاد میدونن واسه مااا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین