طرح جدید ترافیک از فردا در تهران اجرا می شود/ تغییر محدوده طرح و سهمیه روزانه

گروه اجتماعی الف،   3970214111 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مهمترین تغییر در طرح جدید ترافیک، دسترسی عموم مردم به محدوده و دوبرابر شدن سهمیه روزانه نسبت به سال‌های گذشته است.

طرح جدید ترافیک از فردا در تهران اجرا می شود/ تغییر محدوده طرح و سهمیه روزانه

به گزارش الف به نقل از رسانه ها،طرح جدید ترافیک در پایتخت از فردا  اجرا می شود.مهمترین تغییر در این موضوع دسترسی عموم مردم به محدوده طرح ترافیک است و سهمیه روزانه در طرح جدید نسبت به سالهای گذشته دو برابر شده است.

در این طرح ، مبالغ دریافتی ثابت نیست و داشتن معاینه فنی برتر و همچنین تردد در ساعات غیر پیک موجب می شود تا شهروندان حداقل پرداختی را بابت ورود به محدوده طرح ترافیک داشته باشند.

هزینه دریافت خدمات طرح ترافیک از 13 هزار و 400 تومان تا 36 هزار تومان خواهد بود که در سال گذشته این رقم بصورت ثابت 40 هزار تومان بوده است. رانندگانی که در ابتدای طرح ثبت نام نکرده باشند در مرحله اول جریمه نمی شوند اما به آنها پیامکی داده می شود مبنی بر اینکه ورود غیرمجاز به طرح داشته اند بنابراین باید سریعا به سایت مراجعه و نسبت به ثبت نام و خرید شارژ اقدام کنند.

این موضوع تا آخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت اما اگر راننده ای بعد از پایان اردیبهشت برای ثبت نام اقدام نکرده باشد اخطارهایی که به وی داده شده است بعنوان جریمه رانندگی لحاظ خواهد شد.

سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهور تهران بزرگ در این باره می‌گوید: از نظر پلیس طرح ترافیک جدید تغییر چندانی با طرح قبلی ندارد، اما در حوزه کاری مربوط به شهردار تغییراتی ایجاد شده که مربوط به شهرداری است. در عین حل یکی از مهم‌ترین تغییرات طرح ترافیک جدید زمان اجرای طرح است که با دوساعت افزایش از ساعت ۶:۳۰ آغاز شده و تا ساعت ۱۹ ادامه خواهد داشت، اما تغییری در محدوده طرح ترافیک اعمال نشده است.

وی با بیان اینکه ساعت و محدوده طرح زوج و فرد هیچ تغییری نکرده است، گفت: ساعت اجرای طرح زوج و فرد نیز از ۶:۳۰ صبح آغاز شده و تا ۱۹ ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه محدوده آن نیز از شمال به بزرگراه همت، از جنوب به بزرگراه بعثت، از شرق به بزرگراه امام علی (ع) و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران ختم می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه لازم است رانندگان توجه داشته باشند که از صبح فردا طرح ترافیک جدید اجرایی خواهد شد، درباره اینکه گفته می‌شود اجرای این طرح به شکل ارشادی انجام خواهد شد نیز گفت: اجرای ارشادی این طرح به این شکل است که افرادی که تا ۳۱ اردیبهشت ماه و تنها برای یکبار وارد محدوده طرح ترافیک شوند، برایشان پیامکی صادر شده و از آنها خواسته می‌شود که تا ۳۱ اردیبهشت با مراجعه به سایت اقدام به پرداخت عوارض خود کنند تا جریمه نشوند، اما اگر تا پایان این تاریخ چنین کاری را نکنند، جریمه خواهند شد و عوارض را نیز باید پرداخت کنند. ضمن اینکه ورود برای بار دوم نیز مشمول جریمه خواهد شد.

مهماندار درباره اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در روزهای پنجشنبه نیز گفت: در روزهای جمعه و ایام تعطیل که این طرح اجرا نمی‌شود، اما در طرح جدید طرح ترافیک و زوج و فرد در روز پنجشنبه نیز اجرایی نمی‌شود، البته این تصمیم فعلا موقتی است و اگر آنطور که مدیران شهرداری به ما گفته‌اند مشکلات ترافیکی دراین روز به وجود نیاید، آن را به شکل دائمی ادامه خواهیم داد. اما اگر با مشکلات ترافیکی روبرو شویم ممکن است اجرای طرح ترافیک در این روزها نیز از سر گرفته شود، اما درحال حاضر طرح ترافیک و زوج و فرد در روز پنجشنبه اجرایی نمی‌شود.

وی درباره افراد ساکن در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد نیز گفت: ‌برای رفاه حال ساکنان چنانچه در سایت ثبت نام کرده و اعلام کرده باشند که ساکن این محدوده هستند، می‌توانند صبح‌ها تا قبل از ساعت ۸:۳۰ از محدوده خارج شده و عصرها پس از ساعت ۱۷ وارد این محدوده شوند.

امسال سهمیه طرح ترافیک کاهش یافته

به گفته پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ؛ سهمیه طرح ترافیک در سالهای گذشته 129 هزار مورد بود که امسال به 103 هزار طرح ترافیک کاهش یافته و سهمیه سهمیه بگیران نهادها و دستگاههای اجرایی نیز تا 40 درصد کاهش پیدا کرده و سهمیه همکاران ما در شهرداری نیز 50 درصد کاهش یافته است.

ساکنان محدوده طرح ترافیک نیز می توانند تا ساعت 8.30 از محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد خارج شوند و در هنگام برگشت نیز از ساعت 17 به بعد یعنی دو ساعت زودتر از پایان طرح ترافیک و زوج و فرد به سمت منزل حرکت کنند ، البته این موضوع فقط یک بار ورود و خروج است.

همچنین رانندگانی که بصورت غیرمجاز وارد محدوده می شوند علاوه بر 20 هزار تومان جریمه راهنمایی و رانندگی، 36 هزار تومان نیز بابت طرح ترافیک و همچنین 20 درصد مازاد 36 هزار تومان جریمه می شوند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۷۹۶۸۱۲:۳۸:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۱۴
این که شد کل تهران
ناشناس۳۲۷۹۷۱۱۲:۳۹:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۱۴
هر روز برای مردم یک مشکل جدید ایجاد می شود . انگار همه در دولت دست به دست هم دادند که مردم هر روز زندگیشان سختتر شود . خود شهرداری هم می داند که این طرح هیچ تاثیری در آلودگی هوا ندارد و فقط منبع در آمدی برای هزینه هایی است که معلوم نیست چیست ؟
بنده خدا. اصل۳۲۸۰۴۷۱۴:۲۷:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۱۴
شلاق هم اضافه کنید تا خیال مردم راحت شود. !!! صد رحمت به داروغه های دوران قجر
ناشناس۳۲۸۰۹۳۱۵:۲۷:۲۸ ۱۳۹۷/۲/۱۴
رکود مسکن سالهای سال ادامه خواهد داشت و اصلا بازار قابل اطمینانی نیست بازار ملک و املاک وقتی متوسط درآمد یک میلیون و دویست هزار تومن هست قیمت مسکن کاهش شدیدی پیدا می کنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین