ظریف: درباره برجام نه مذاکره مجدد می‌کنیم و نه چیزی به آن اضافه خواهیم کرد/ برخی اروپایی ها از جیب ایران به آمریکا پیشنهاد امتیازات بیشتر دادند

گروه سیاسی الف،   3970213115 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر امور خارجه ایران طی پیامی ویدیویی به زبان انگلیسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد که ایران نه درباره برجام مذاکره مجدد خواهد کرد و نه به آن چیزی اضافه می‌کند.

ظریف: درباره برجام نه مذاکره مجدد می‌کنیم و نه چیزی به آن اضافه خواهیم کرد/ برخی اروپایی ها از جیب ایران به آمریکا پیشنهاد امتیازات بیشتر دادند

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) مجددا تاکید کرد برای توافق هسته‌ای تنها یک راه وجود دارد و آن پایبندی کامل آمریکا به تعهداتش است نه امتیازدهی.

ظریف با انتشار یک ویدئو گفت که برجام، یک معاهده نبود که به امضا یا تایید شدن از هر طرفی، نیاز داشته باشد، بلکه بعد از تایید شدن در شورای امنیت سازمان ملل، برای همه الزام‌آور شد.

وی با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در 11 دفعه، تاکید کرد که ایران به تمام تعهداتش عمل کرده، افزود: «اما آمریکا به طور مداوم توافق را نقض کرد. مخصوصا با مانع‌تراشی در برابر کسانی که می‌خواستند با ایران تجارت کنند».

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اینکه برخی دولت‌های اروپایی اخیرا برای راضی نگه‌داشتن «دوناد ترامپ» ‌رئیس‌جمهور آمریکا، امتیازهای بیشتری را از طرف ایران به او وعده داده‌اند، تاکید کرد: «این امتیازدهی‌ها، یک توافق جدید است که شامل مسائلی است که همه ما تصمیم گرفتیم از مذاکرات ما مستثنی شود، که شامل ظرفیت‌های دفاعی ایران و  نفوذ منطقه‌ای آن بود».

ظریف با بیان اینکه در هر دو موضوع، ایران باید شاکی و ناراضی باشد نه غرب، افزود: «ما قرن‌هاست که به کسی حمله نکرده‌ایم اما مورد تهاجم قرار گرفته‌ایم. اخیرترین آن توسط صدام حسین بود که از سوی آمریکا و متحدان منطقه‌ای حمایت می‌شد. غرب فعالانه مانع آن شد که ما حتی ابزارهای ابتدایی دفاعی خریداری کنیم».


وی با اشاره به اینکه صدام، هم غیرنظامیان و هم سربازان ایرانی را با سلاح شیمیایی هدف قرار داد، گفت: «علی‌رغم آن تجربه فجیع، ما هنوز کسری از بودجه کشورهایی مثل عربستان سعودی و امارات عربی متحده را در بخش دفاعی هزینه می‌کنیم و موشک‌های ما بُرد کوتاه‌تری نسبت به موشک‌های سعودی دارند».

ظریف ضمن بیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس گروه‌های تروریستی مانند القاعده، طالبان و داعش را حمایت می‌کردند، توضیح داد: «ما در شکست این افراطی‌ها نقش محوری داشتیم».

وی خطاب به اروپایی‌ها و آمریکا تاکید کرد: «بگذارید یک بار برای همیشه این مسئله را برای شما روشن کنم. ما نه امنیت خود را به خارج واگذار می‌کنیم و نه بر سر توافقی که با حسن‌نیت اجرا کرده‌ایم، مذاکره مجدد کرده یا چیزی بر آن می‌افزاییم.»

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به نزدیک شدن موعد تصمیم آمریکا برای تمدید تعلیق تحریم‌های ایران و عمل به تعهداتش ذیل برجام، گفت: «ایران در برابر تلاش‌های بی‌ثمر قلدرمآبانه با قدرت می‌ایستد. اما اگر آمریکا به نقض توافق ادامه دهد یا از آن خارج شود، ما نیز از حق خود برای واکنش نشان دادن استفاده می‌کنیم».

ظریف با بیان اینکه به روش خود به خروج آمریکا از برجام واکنش نشان خواهیم داد، تصریح کرد: «سر و صدا کردن یا تهدید، برای آمریکا توافق جدیدی به ارمغان نمی‌آورد. مخصوصا زمانی که آنها به توافقی که هم‌اکنون به دست آمده احترام نمی‌گذارند».

وی با کارتونی خواندن ادعاهای آمریکا علیه ایران، افزود: «و تکرار مکررات دو دهه گذشته که توسط آژانس اتمی رسیدگی شده است، برای لغو توافق، کسی را فریب نمی‌دهد».

وزیر خارجه ایران در پایان به آمریکا هشدار داد یا به تعهداتش ذیل برجام پایبند باشد یا اینکه تمام مسئولیت عواقب عمل نکردن به تعهدات، فقط و فقط بر عهده واشنگتن است.

 
 این در حالی است که کمتر از دو هفته به موعد (22 اردیبهشت) تمدید تعلیق تحریم‌های ایران (ذیل برجام) توسط آمریکا باقی مانده اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور تهدید کرده که اگر «معایب توافق هسته‌ای ایران» برطرف نشود، تحریم‌ها را باز می‌گرداند.

رفع سقف زمانی محدودیت غنی‌سازی ایران، محدود شدن برنامه موشکی ایران و دسترسی نامحدود و بی‌قید و شرط به اماکن نظامی ایران و مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران درخواست‌هایی است که ترامپ مطرح کرده و گفته در صورتی که این خواسته‌ها محقق نشود، در موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران یعنی 12 می (22 اردیبهشت) از این توافق کناره‌گیری می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که توافق هسته‌ای قابل مذاکره مجدد نیست و تغییر مفاد این توافق، از جمله در زمینه سقف زمانی محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای را نمی‌پذیرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۷۱۸۹۱۷:۱۲:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۱۳
حالا زمانی است که ایران باید دقیقا مانند کره شمالی عمل کند. با خروج ترامپ از برجام ایران باید از فرصت استفاده کند و حالا که همه دنیا و اروپا و چین و روسیه ترامپ را مقصر فروپاشی برجام می دانند ایران هم باید فوری از برجام و ان پی تی خارج شود و فیتیله بحران را تا حد ممکن بالا ببرد و وقتی حسابی بحران تبدیل به مسئله اول دنیا شد و خطر جنگ هر لحظه انوقت مواضع صلح دوستانه بگیرد. دقیقا مانند کاری که کره شمالی کرد. کره شمالی از همان ابتدا می دانست که ابتدا باید بحران را جهانی کند و بعد با گرفتن مواضع صلح دوستانه عملا امریکا و ترامپ را در این نبرد تبلیغاتی در موضع تدافعی قرار داده. اگر ترامپ باز هم بخواهد مواضع جنگ طلبانه و سختگیرانه بگیرد به ضرر او خواهد بود و حالا هم عملا به دنبال رهبر کره شمالی و حرکت او برای مذاکره است. البته تحلیلگران ما باید فکر یک مورد هم باشند و ان این است که بر خلاف کره شمالی که طرف امریکا در صورت درگیری ژاپن و چین و کره جنوبی و اقتصاد دنیا بود متاسفانه در ایران ترامپ و امریکا نگرانی زیادی برای درگیری های موضعی ندارند به غیر از حزب الله لبنان و اگر حزب الله لبنان درگیر شود و مثلا تل اویو را موشکباران کند انوقت ارزوی نتانیاهو و بن سلمان بر اورده می شود و ان گسترش جنگ به ایران خواهد بود که امریکا هم هیچ چاره ای به غیر درگیر شدن ندارد. پس باید بسیار هوشیار بود. اگر مسئله وارد فاز نظامی شود ممکن است دو طرف مجبور شوند تا اخر بروند و شاید این به نفع نتانیاهو و بن سلمان و حتی روسیه باشد که این درگیری احتمالی باعث دو برابر شدن قیمت نفت صادراتی روسیه خواهد شد ولی اطمینان داشته باشید در انصورت هم امریکا و هم ایران بیشترین خسارات را خواهند دید و هرگز و هرگز به مصلحت ایران و نظام نیست. بنابر این حالا ما در شرایطی هستیم که نیاز به نرمش استراتژیک هست. این تیم توسط نتانیاهو برای درگیری با ایران بالا اورده شده و می بینید که دقیقا در هفته ای که ترامپ باید در مورد خروج امریکا از برجام تصمیم بگیرد ناگهان مولر بازرس ویژه صحبت از احضار ترامپ برای باز پرسی می کند. اگر ترامپ از برجام مطابق خواست نتانیاهو خارج نشود مولر او را احضار خواهد کرد و می توانید باقی داستان را حدس بزنید.
ناشناس۳۲۷۲۶۸۱۸:۱۴:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۱۳
خسته نباشی با این تحلیلت. خوب حالا کره شمالی دستاوردش چی بود مثلا؟ بعد از کلی تحریم و فروپاشی اقتصاد حالا داره زرادخانه موشکی رو که نابود میکنه هیچ، برای خلع سلاح کامل اتمی شبه جزیره کره هم اعلام آمادگی کرده. پیروزی 100 درصدش هم بنام ترامپ ثبت میشه. الان این برخورد کره شمالی از سر اقتدار بود یا از سر استیصال؟ ضمنا یادت نره تهدید ترامپ مبنی بر مسلح کردن ژاپن و کره جنوبی به سلاح اتمی در وحشت پشتیبان کره شمالی یعنی چین و فشار چین بر کره شمالی برای خلع سلاح بی تاثیر نبود. ژاپن اتمی ، کابوس چین و سایر همسایگانش است.
ناشناس۳۲۷۲۷۷۱۸:۱۵:۴۴ ۱۳۹۷/۲/۱۳
وقتی دلسوزان به ظریف می گفتند عجله نکنید و تعهدات را گام به گام انجام دهید ، فحش میخوردن!
ناشناس۳۲۷۵۸۷۰۰:۰۶:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۱۴
ما فرصتی نداشتیم. تحریم نه اجازه فروش نفت به ایران میداد و نه میتوانستیم دارائی های خود را به کشور منتقل کنیم. چون معما حل شود آسان شود. ظاهرا یادتان رفته اواخر دولت احمدی نژاد چه وضعی داشتیم؟ همین مذاکره سه سال از عمر دولت اول روحانی را هدر داد تا موفق شدیم پس از آن مایحتاج مورد نیاز را تامین کنیم. اگر دزدان، مفسدان، اختلاس گران، حضراتیکه حقوق های نجومی میگیرند و کسانیکه مقصر بالا کشیدن املاک نجومی هستند دست از غارت مملکت بردارند کشور با تکیه بر اقتصاد مقاومتی میتواند از فرصت پسا تحریم استفاده کرده و خود را به جایگاهی برساند که دیگر تحریمی مانند آنچه اواخر دولت دهم اتفاق افتاد نتواند کشور را فلج کند . ما که یکبار فرصت افسانه ای درآمد 800 میلیاردی نفت ظرف مدت کوتاه را از دست دادیم، الان باید تا میتوانیم از فرصت موجود کمال استفاده را برده و خود را برای روزهای سخت تز از تحریم گذشته آماده کنیم .
ناشناس۳۲۷۶۳۶۰۰:۵۲:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۱۴
جانا سخن از زبان ما میگویی !!!!!!! _________________________ ایکاش اختلاس گران و نجومیان و حرامخواران صرافان را معرفی کنی تا بیشتر بشناسیم شما رو !!!!!!!!!!!!! البته خواهشاً اسامی مثل صفدر و دخترش و مهدی جهانگیری و حسین فریدون و صدقی و رستگارسرخه و دختر مظلوم وزیر و ذخایر و امنای انقلاب !!!!! و .......... را نگو !!!!!!!!!!
حشمت ناکارشناس ارشد۳۲۸۵۳۴۲۳:۵۱:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۱۴
ایناکه نام بردی جز ذخایرانقلابند و مظلوم. نباید باذخایرانقلاب این طوربرخوردشود. هرچی پیش بیاد ما برجاممون روداریم. بقیه نداشته باشند. واقعا مثل ناشناس۳۲۷۷۶۱ که حرفشون کارشناسانه هست حرف بزنیم. برجام برامون فتح الفتوح بود افتاب تابان بود اب شرب مردم رو حل کرد سانتریفیوژ هامون بچه زایید وزیادترشد و داره میچرخه. سیب و گلابی برجام رو هم که داریم میخوریم. واقعااگه برجام نبود چی میشد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من بلد نیستم کارشناسی کنم اما دیدم که حرفهایی که اوباماوکری میزد راست بود و دولت ما دروغ می گفت. وقتی ظریف بیانیه میداد همه چیز خوبه جان کری درکمال صداقت می گفت. ایران هز نو رایت تو اینریچمنت. یعنی ایران حق غنی سازی ندارد.من تعجب میکردم چرا طرفین حرفهاشون ۱۸۰درجه باهم فرق میکنه. اوباماخودش می گفت دبگه نمیتونستیم تحریم هارو ادامه بدیم ودیوارتحریم فرو میریخت و شرکای ما به مافشارمیاوردن که دیگه درنظام تحریمها باقی نخواهند ماند. فکرمی کنم ماباید ازاول به حرف اوباما گوش میدادیم نه به حرف بااونا. یعنی طرف ایرانی که با اونا بود. اخه کارشناسان مدعی کجاتو دیپلماسی حرف وزیرخارجه که چندماه بعدقراره دولتش بره سندهست.
ناشناس۳۲۷۷۶۱۰۸:۳۱:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۱۴
متاسفانه امثال شما به جای تحلیل کارشناسی و پذیرش اشتباهات مرتب از اگر و اما استفاده می کنید که اگر این برجام نبود ببین چی می شد. این روش شما غلیر علمی، غیر کارشناسی و غیر منصفانه است و بوی فرار از پذیرش مسئولیت خطاهای آشکار می دهد در مسیر درست موفق باشید
عجله داشت ها۳۲۸۵۱۴۲۳:۳۸:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۱۴
دوست عزیر اخه مادم خروست روباورکنیم یا قسم حضرت عباست رو. تو متن به دروغی که گفتی وبه شعورهمه توهین کردی یه نگاه بنداز تناقض برجسته است.تودیگه مثل دولت دروغ نگو و دچارتناقض گویی مشو.هرچندواگیرداره. شمافرصت نداشنی نفت بفروشی و ازاون طرف پول بیاری بعد بااون عجله چطور طبق گفته خودت ۳سال وقت گذاشتی برامذاکره. عجله چی بود سه سال وقت گذاشتن چی بود. نکنه ماتوسه سال تابرجام نفت نفروختیم.
ناشناس۳۲۷۵۹۰۰۰:۰۹:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۱۴
کدوم دلسوزان؟ ممکنه از آن دلسوزان بپرسید چرا در زمان حیف و میل 800 میلیارد دلار درآمد نفتی افسانه ای ظرف آن 8 سال دلسوزی نکردند
ناشناس۳۲۷۶۴۵۰۱:۰۰:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۱۴
بازم ظریف و دوستان رودست میخورند !!!! یانکی ها هیچگاه <<<(( بطور رسمی )) >>> از برجام خارج نمیشن آقای دیپلمات. تا سالهای سال شما را بازی خواهند داد. این نتیجه ی توهّم و کدخداباوریست.
ناشناس۳۲۷۹۰۷۱۱:۴۵:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۱۴
کدام 800 میلیارد . کنتور که نمی ندازه تو بگو 10000 میلیارد. چرا بی جهت در حرف میرنید. متاسفانه در هر دو دور به روحانی رای دادم. کیست نداند که وضع ما بدتر از زمان احمدی نژاد است. اون طرف حداقل یارانه به مردم میدادید این همان یارانه را نمیتواند بعد از 6 سال نگه دارد بقه پیش کش . تا حالا چه خدمتی از کوچک یا بزرگ انجام داده. هرچه میگویید برعکس میشه.
ناشناس۳۲۷۵۹۶۰۰:۱۳:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۱۴
منظورت از دلسوزان همانهایی نیستند که 800 میلیارد دلار درآمد نفتی در دولت قبل را چپو فرموده بودند؟
ناشناس۳۲۷۲۹۶۱۸:۱۸:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۱۳
متاسفانه دولت روحانی برای این که برجام حفظ شود ، کلی تعهد اضافه هم دادند که سال ها برای کشور هزینه اش باقی است مثل پالرمو، fatf, و..
ناشناس۳۲۸۸۹۹۰۹:۴۸:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۱۵
نکته اساسی که اروپا را پاچه خوار برجام کرده همین منافع یکطرفه آنهاست
ناشناس۳۲۷۳۰۶۱۸:۲۳:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۱۳
متاسفانه براورد امریکا این است که برجام برای جناح حاکم ایران ( اصلاح طلبان) حیثیتی شده... پس خیالشان راحت است که بدعهدی شان هزینه ندارد و واکنش طرف مقابل را به دنبال نخواهد داشت‌‌.
ناشناس۳۲۷۶۰۲۰۰:۲۱:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۱۴
بدبختها... همش جناح بازی . آخه تا کی؟ . پس سهم ایران و ایرانی و نسلهای آینده از این رهگذر تاریخ چه میشود ؟ عده ای در این مملکت با ایجاد دعوا در میان جناح ها در پی ایجاد نفاق در کشورند و نانشان تنها از طریق ایجاد تفرقه در کشور تامین میشود. گول این بازیها را نباید خورد .
ناشناس۳۲۷۳۰۹۱۸:۲۶:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۱۳
اگر برای رسیدن به اهداف جناحی ،راکتور اراک را با عجله سیمان نمی کردید ، و فقط پلمپ می کردید ، الان می شد با تهدید به فک پلمپ اراک ، امریکا را وادار کرد که تعهدات را انجام دهد.. راکتور اراک ، کابوس اسراییل بود..
ناشناس۳۲۷۷۶۴۰۸:۳۹:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۱۴
حریف ترامپه داداش، نه اوباما
ناشناس۳۲۷۳۱۸۱۸:۲۹:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۱۳
اولین کار بعد از لغو برجام توسط ترامپ ، استعفای ظریف باشد و بلافاصله خروج از NPT...
ناشناس۳۲۷۶۱۹۰۰:۳۵:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۱۴
ممکنه بگی شماها کی هستید و چرا دلتون لک میزنه برای ایجاد جنگ ؟
ناشناس۳۲۷۶۲۱۰۰:۳۶:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۱۴
ببخشید آیا شما از رادیو اسرائیل تماس نگرفتید !؟
ناشناس۳۲۷۶۲۴۰۰:۳۷:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۱۴
چشم . میگیم همین کار رو انحام بدن ! دیگه فرمایشی نیست؟
ناشناس۳۲۷۳۸۲۱۹:۱۷:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۱۳
دقیقا همین سناریو برای عراق و لیبی اجرا کردند بعد بهش حمله کردند
ناشناس۳۲۷۴۲۱۲۰:۰۳:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۱۳
صبحکم الله بالخیر محمدجواد!!! چرا اینقدر زود محکم ایستادید؟؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!! _______________
حمید۳۲۷۵۰۸۲۲:۱۵:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۱۳
شک نکنید ترامپ خارج نمیشود و بازی تمدید ۳ماهه را ادامه میدهد تا اقتصادمان کامل قفل شود
ناشناس۳۲۸۷۳۹۰۷:۲۶:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۱۵
معمولا جمهوریخواهان در آمریکا نسبت به دموکراتها صادق ترند و البته خشن تر. دموکراتها با پنبه سر میبرند و جمهوریخواهان با جنگ. بعیده ترامپ از برجام خارج نشه و منتظر تصمیم بعدی ایران میمونه تا عکس العمل نشون بده و در کل نظر شخصی من اینه که ایران به زودی وارد بحران شدیدی خواهد شد
ناشناس۳۲۷۵۷۸۲۳:۵۱:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۱۳
این چه که میگی؟ یعنی چی که &quot;ایران باید فوری از برجام و ان پی تی خارج شود و فیتیله بحران را تا حد ممکن بالا ببرد و وقتی حسابی بحران تبدیل به مسئله اول دنیا شد و خطر جنگ هر لحظه انوقت مواضع صلح دوستانه بگیرد. آمریکا قابل اعتماد نیست و موقتا با کره شمالی از در دوستی درآمده چون نمیخواد در دو جبهه بجنگد . به محض اینکه &quot;بقول حضرتعالی ایران فیتیله بحران را بالا ببرد&quot; ، آنها جنگ افروزی خواهند نمود. آقای ناشناس... ما باید با یک دیپلماسی بسیار ظریف که تخصص دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز هست باید دست ترمپ دیوانه و آمریکای جنایتکار را رو کنیم . ما میتوانیم با پنبه سر ترامپ را ببریم.
ناشناس۳۲۷۱۹۵۱۷:۱۳:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۱۳
خب شما دوباره مذاکره میکنید اونم با حفظ برجام
ناشناس۳۲۷۴۱۲۱۹:۴۹:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۱۳
اونوقت چه اشکالی داره اگه به نفع مردم باشه. کار سعید جللی خوب بود که هر دفعه با یه خرورا تحریم جدید بر می گشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۲۸۵۹۶۰۰:۴۲:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۱۵
میشه بفرمایید نتیجه برجام دقیقا چی بوده؟؟!
ناشناس۳۲۷۴۳۶۲۰:۲۴:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۱۳
چقدر زود دیر شد ظریف!!
ناشناس۳۲۷۵۴۱۲۳:۰۰:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۱۳
و تحریم میشویم برای حفظ برجام
علی۳۲۷۲۱۵۱۷:۲۹:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۱۳
الان چرا؟؟!! کاش زمانی محکم حرف میزدید که میخواستید برجام را بنویستید تا ضمانت اجرایی داشته باشد و الان دستتان خالی نمیبود
ناشناس۳۲۷۳۸۳۱۹:۱۹:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۱۳
دوست عزیز، اگر برجام چیز بدی برای ایران بود، ایران اینقدر تمایل به ماندن در آن نداشت و آمریکا اینقدر دست و پا نمیزد که از آن خارج شود.
ناشناس۳۲۷۴۸۶۲۱:۵۰:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۱۳
انتخابات مجلس نزدیک بود جیگر
ناشناس۳۲۷۲۶۳۱۸:۰۹:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۱۳
دو راه پیش روی ایران است 1)مصالحه هر چه بیشتر با دنیا و عقب نشینی از بعضی مواضع 2)رودرویی مستقیم و جنگ ادامه حیات با این برجام که حتی با بودنش هم نمیشود تجارت کرد و تکنولوژی وارد کرد و تبادلات فرهنگی و علمی و اجتماعی داشت ، در دراز مدت ایران را تبدیل به کشوری عقب مانده و ویرانه خواهد کرد ممکن است به مزاق بعضی عزیزان خوش نیاید ولی برای منطقه و همه بهتر است که برجام های بعدی اتفاق بیفتد تا مشکلات به مرور حل شوند برجام آزادی های فردی و اجتماعی ، برجام بازنگری در سیاست خارجی ، برجام شفافیت اقتصادی در داخل کشور ، برجام فدرالیزه کردن ایران برای حفظ کشور از تجزیه ، برجام تحول نظام آموزشی و تخصیص بودجه های بیشتر به این قسمت ارز بیشتر وارد کشور شود ، سرمایه گذاران وارد شوند ، درآمد مردم بالا رود و بیکاری کمتر شود ، توریست های بیشتر به مملکت بیایند و وجهه کشور در جهان متعادل تر شود ( نتیجه این اصلاح وجهه میتواند منجر به بازگشت متخصصان ایرانی به کشور شود و موجب سازندگی ) ، قدرت خرید مردم هم که بالا رود تولید کالا در داخل ایران بصرفه خواهد شد و زمینه برای بازار اجناس ارزان و بعضا بی کیفیت چینی از بین خواهد رفت و کالای ایرانی جایگزینش خواهد شد بهتر است شعار را کنار بگذاریم
ناشناس۳۲۷۸۹۱۱۱:۳۴:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۱۴
مذاق نه مزاق اولا. ثانیا، برجام هسته ای چه گلی به سرمان زد غیر از نخبه کشی و تعطیلی بزرگترین و مهمترین صنعت آینده کشور بخاطر چی؟ نخبه های ما هسته ای رو به اینجا رسوندند که به ثمن بخس معامله کنیم؟ بحران آب کشور رو باشیرین کردن اب خلیج فاری توسط انرژی هسته ای میشد و میشود مهار کرد، ولی کدوم انرژی هسته ای؟ چیزی مونده؟ ثالثا، تا کجا عقب بری تا ازت راضی بشن؟ و رابعا بجای این افاضات منورانه و مشمئز کننده که سراپا خودباختگی است، تنها و تنها راه کشور ما اتکای عمیق به جوان ایرانی است و کار و کار و کار...نه جمع کردن پیرمردان سالخورده ناتوان بعنوان کابینه و بیانیه خوندن و سرگرم کردن مردم. پیشرفته ترین موشک رو جوان ما میسازد، قطعا اگر دولت بهش میدان دهد، برترین صنایع رو هم بومی میکند...منتها نمیخواهد و منافع قدرت اجازه نمیدهد
ناشناس۳۲۸۴۷۳۲۳:۱۸:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۱۴
اگر موشک سازی نماد پیشرفت بود، الان کره شمالی و روسیه باید پیشرفته ترین کشورهای جهان میبودند.
ناشناس۳۲۸۴۸۴۲۳:۲۲:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۱۴
شما لطف بفرمایید از انرژی خورشیدی و سایر انرژیهای تجدید پذیر که به وفور در کشور ما وجود دارد و ضمنا مشکل آلودگی رادیو اکتیو و پسماندهای سمی نیروگاههای اتمی را هم ندارد ، برای شیرین سازی آب استفاده کنید. دانشمندان جوانتان را هم بفرمایید در زمینه توسعه انرژیهای تجدید پذیر فعالیت بفرمایند
کریم2۳۲۷۳۷۷۱۹:۱۳:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۱۳
امریکا عمرا برجام رو کنار نمی ذاره ، داره بازی می کنه تا دوباره به برجام عمل نکنه
ناشناس۳۲۷۴۴۴۲۰:۳۶:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۱۳
ظریف دقیقا بر عکس حرف هایش عمل می کند و این دقیقا در اینده نزدیک بر همگان روشن خواهد شد. اما دیر خواهد بود
ناشناس۳۲۷۷۲۳۰۵:۴۳:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۱۴
الان وقت نا امید شدن برای مردم ایران نیست، آمریکا و کشور های غربی چند سال کار چه توانستند کردند تا اسد را از قدرت بردارند حکومتی در سوریه حاکم شود که دست نشانده عربستان باشد و در انجام این هدف شکست خوردند. هدف این بود که اولا عربستان از آن طریق سوریه بتواند از ایران باجگیری کند چون دوران نفت تمام شده و اگر عربستان نتواند از طریق سوریه در صادرات گاز به اروپا تاثیر گذار شود آل سعود باید خداحافظی کند و در مقیاسی بزرگتر هدف آمریکا این بود که راه چین را به دریای مدیترانه ببندند. الان وقت ناامید شدن نیست، این دست و پازدن های آخرشون هست و اگر بتوانیم مقاومت کنیم دیر یا زود آمریکا باید با این نظم جدید کنار بیاید.
ناشناس۳۲۷۷۸۸۰۹:۲۲:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۱۴
فرض کنیم ترامپ با بسته پیشنهادی اروپا موافقت کند و از برجام خارج نشود و در واقع اروپا مثل معاملات ملکی ها برجام را نجات داده است به نظر میرسه کل ماجرا یک کلاهبرداری بزرگ باشه - ترامپ و اروپا یواشکی به هم چشمک میزنند
ناشناس۳۲۸۰۰۷۱۳:۲۲:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۱۴
معاملات ملکی ها اول به هر دو طرف اطمینان میدهند بعد بازی در میارند و به هر دو طرف میگویند قبول نمیکنه و میگویند هوای ما را داشته باش تا من حلش کنم و با هر دو طرف همزمان بازی میکنند اینها همش فیلمه همش بلوفه یا ایران کوتاه میاد یا آمریکا در هر صورت جنگ محاله چون اصلا آمریکا توان موندن در سوریه را نداشت که حالا بخواد بجنگه
علی۳۲۸۶۰۹۰۰:۵۰:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۱۵
اوضاع درهمی است برای نجات کشور تعامل کنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  10. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  11. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  15. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  23. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  24. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  25. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

آخرین عناوین