کانون تربیت اسلامی : حمایت از کالای ایرانی را به نسل آینده بیاموزیم

گروه اجتماعی الف،   3970211179 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

کانون تربیت اسلامی طی بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت روز معلم خواستار بهره گیری از ظرفیت و اعتبار مدرسه را برای فرهنگ سازی و حمایت از کالای ایرانی شد . متن کامل بیانیه به شرح زیر است

 حمایت از کالای ایرانی را به نسل آینده بیاموزیم

بسم الله الرحمن الرحیم


هفته و روز معلم' فرصتی است تا دوباره به اندیشه های والای شهید مرتضی مطهری بیندیشیم و نگذاریم آثار او در جامعه فراموش شود. چرا که استمرار درست انقلاب اسلامی در فهم درست اندیشه های بزرگان انقلاب به ویژه شهید مطهری است.


عنصر تفکر و تعقل' زمان شناسی' جامع نگری' تهجد' مسئولیت پذیری و مبازره با انحراف از شریعت توحیدی اسلام' بخشی از افکار آن عزیز است. مراجعه به یادداشت های آن شهید نشان می دهد که چگونه نسبت به مسائل اجتماعی' دینی' اقتصادی مسئله یابی می کرد و برای فهم و حل درست آن کاوش می نمود. سیره عملی و ایمانی آن شهید الگوی مناسبی برای معلمان است و اندیشه های پاسخ بسیاری از مسائل زمان ماست و انقلابی ماندن در تراز انقلاب اسلامی با مراجعه به آثار او میسر است.


یاد همه شهدا به ویژه چهارهزار شهید فرهنگی را در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و هفته معلم را گرامی می داریم و با آنان به ویژه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای یک بار دیگر پیمان می بندیم که در تربیت فرزندان این کشور بر مبنای تعلیم و تربیت اسلامی تلاش نماییم و در برابر تربیت مبتنی بر غربزدگی' وابستگی' خودباختگی ایستادگی کنیم و آن را در جامعه افشا نماییم.


در آستانه هفته معلم کانون تربیت اسلامی مواردی را متذکر می شود.

1-در این برهه زمانی به مسئولان عالیرتبه کشور یادآور می شویم که کوتاهی و کوچک دیدن تعلیم و تربیت خسارات جبران ناپذیری به کشور و نظام اسلامی وارد می کند که همگان در برابر خدا و انبیا و ائمه و شهدا و انقلاب مسئولند. و انتظار فرهنگیان از نهادهای قانونی پایبندی آنان به قوانین مصوب وسیاست های ابلاغی از جمله بند3-3 و افزایش انگیزه آنان برای خدمت مطلوب' اقدامات رفاهی و رفع مشکلات مادی و معیشتی فرهنگیان و بند 2-6 یعنی حمایت از بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش و 11-3 یعنی سند تحول بنیادین و12-3 یعنی نظام رتبه بندی فرهنگیان است.


2-از مسئولین آموزش و پرورش انتظار داریم به طور قاطع اجرای سند تحول بنیادین را در دستور قرار دهند و برای تحقق آن در مدارس اقدامات عملی را به اجرا بگذارند.


3- از وزارت آموزش و پرورش انتظار می رود تصمیمات راهبردی مانند جذب نیروی انسانی' هدایت تحصیلی'امتحانات نهایی' کنکور' حذف مدارس تیزهوشان اول متوسطه و مانند آن را به موقع و قاطع انجام داده و با هماهنگی قبلی ترتیبی اتخاذ نمایند تا از التهاب آفرینی در جامعه' خانواده' مدرسه' پیشگیری شود.


4- از قوه قضائیه انتظار داریم به پرونده ی صندوق ذخیره فرهنگیان خارج از مراحل عادی و به دور از اطاله متعارف، رسیدگی نمایند و با مجازات خائنین به سرمایه ی فرهنگیان و برگشت اموال اختلاس شده' امید را در فرهنگیان زنده نمایند تا آنان بتوانند درس عملی عدالت خواهی را به دانش آموزان بیاموزانند.

5- از سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش درخواست می شود به قانون جذب نیروی انسانی فقط از دانشگاه فرهنگیان تمکین کنند و ردیف های استخدامی لازم را برای حل کمبود نیروی انسانی در پنج سال آینده در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهند.

6- در سال حمایت از کالای ایرانی از تمامی همکاران گرانقدر تقاضا داریم ظرفیت و اعتبار مدرسه را برای فرهنگ سازی در این زمینه به کارگیرند و ضرورت این حمایت را به ویژه در ارتباط با استفاده دانش آموزان از لوازم التحریر و لوازم تحصیل ایرانی مورد توجه قرار دهند.


7- از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل تصویب یک فوریتی طرح تنظیم برخی از مقرارت مالی و اداری آموزش و پرورش تشکر میکنیم و جامعه فرهنگیان انتظار دارند نمایندگان مردم با تصویب نهایی آن گامی در راستای کاهش مشکلات معیشتی معلمان بردارند.
کانون تربیت اسلامی هفته و روز معلم را به همه فرهنگیان ارجمند و پرتلاش سراسر کشور تبریک می گوید و به عنوان یک نهاد مردمی و انقلابی همه تلاش خود را برای استیفای حقوق آنان به کار خواهد گرفت.
اردیبهشت 1397

دیدگاه کاربران

مهدی۳۲۵۳۶۸۱۷:۲۳:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۱۱
مگه هدف از نامگذاری امسال که حمایت از کالای ایرانی هست این نیست که پول کشور خرج کارگر ایرانی شود و پولی از کشور خارج نشود؟ خواهشمند است این شاه راه های خروج ارز از کشور را ببندید.
مهدی۳۲۶۱۸۰۱۵:۱۵:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۱۲
خوب است ؛ ولی بهتر از آن این است که تولید کالای با کیفیت را به آنها بیاموزید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    آخرین عناوین