بایرن به دنبال طلسم شکنی در برنابئو

گروه ورزشی الف،   3970211050

بایرن مونیخ برای صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا کار سختی پیش رو دارد و باید بتواند تیم آماده رئال را در سانتیاگوبرنابئو با اختلاف دو گل شکست دهد این درحالی است که رئال نشان داده راه بردن تیم آلمانی را به خوبی بلد است.

بایرن به دنبال طلسم شکنی در برنابئو

به گزارش ایسنا، دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با انجام یک دیدار آغاز خواهد شد.

در این دیدار رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو از بایرن مونیخ پذیرایی می‌کند و همه چشم های فوتبال دوستان به ورزشگاه خانگی رئال مادرید  است تا شاهد یک دوئل حساس و زیبا از دو قدرت بزرگ فوتبال اروپا باشند.

خیز رئال مادرید برای سومین فینال پیاپی و تاریخ سازی با زیدان

به جرات می‌توان گفت‌ که خوش‌بین‌ترین هوادار رئال مادرید هم پیش‌بینی نمی‌کرد تیمش با زیدان دو قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد و در سال سوم هم در آستانه صعود به فینال قرار بگیرد اما زیزو با نتایج خیره کننده‌ای که به دست آورده نشان داد که در دنیای مربیگری هم مثل دنیای بازیگری‌اش یک نابغه است.

هیچ کسی نمی‌تواند ادعا کند که تیم زیدان با شانس این موفقیت‌ها را به دست آورده است چرا که رئال  برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری با تیم‌های بزرگ و مدعی بازی کرده و آنها را شکست داده است؛ از پاری ‌سن‌ ژرمن گرفته تا یوونتوس و الان هم بایرن مونیخ.

اگر رئال بتواند در دیدار سه شنبه شب بایرن مونیخ را ببرد و در فینال هم برنده بازی شود زیدان به نخستین مربی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل می‌شود که سه قهرمانی پیاپی را در کارنامه دارد.

رئال  کابوسی برای بایرن

در سال‌های اخیر رئال مادرید نه تنها برای بایرن،‌ بلکه برای هر تیمی به کابوسی تبدیل شده است. بایرن مونیخ در دیدارهای اخیر خود عملکردی ناامید کننده برابر رئال مادرید داشته است. در شش دیدار اخیر نماینده آلمان برابر رئال مادرید تن به شکست داده است و این به خوبی نشان می‌دهد که رئال مادرید راه بردن بایرن را بسیار خوب  بلد است و تیم آلمانی سخت در تلاش است تا به این کابوس پایان دهد.

دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا ۲۵ بار برابر هم به میدان رفته‌اند که نتیجه‌ آن ۱۲ پیروزی برای رئال مادرید، ۱۱ پیروزی برای بایرن مونیخ و دو بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

بایرن مونیخ  سخت در تلاش است که بتواند مانند سال ۲۰۱۳ که در دیدار رفت با نتیجه‌ ۲ بر یک تن به شکست داد بتواند در سانتیاگوبرنابئو جبران کند و در نهایت جام قهرمانی را بالای سر برد.

خبر خوب برای رئال

خبر خوب برای رئال مادرید بازگشت ناچو به شرایط بازی است آن هم در حالتی که کارواخال قادر به بازی کردن نیست و ناچو می‌تواند در پست مدافع راست به میدان برود. البته زین الدین زیدان تاکید کرده که به احتمال خیلی زیاد به واسکز بازی دهد و او را در ترکیب اصلی به میدان بفرستد.

خبر خوب دیگر برای رئال مادرید این که مصدومیت ایسکو جدی نیست و این بازیکن که در دیدار رفت تنها یک نیمه بازی کرد تمرینات خود را آغاز کرده و می‌تواند در دیدار برگشت هم به میدان برود. البته به احتمال خیلی زیاد این بار زیاد از کاسمیرو، مودریچ، کروس و آسنسیو در ترکیب اصلی بهره می‌گیرد و ایسکو را نیمکت نشین می‌کند.

خابی مارتینس و آلابا می‌رسند اما روبن نه

غایب بزرگ بایرن مونیخ در دیدار برگشت برابر رئال مادرید، آرین روبن است. این بازیکن هلندی در دیدار رفت در همان دقایق نخستین مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد. روزنامه بیلد نوشت که روبن در سفر به مادرید، بایرن مونیخ را همراهی نمی‌کند و غایب بزرگ این بازی خواهد بود اما خابی مارتینس و آلابا مشکلی برای این دیدرا ندارند و می‌توانند باواریایی‌ها را همراهی کنند.

نگرانی بزرگی که بایرن دارد

یوفا قضاوت این دیدار حساس را به یونیت شاکر داور ترکیه‌ای واگذار کرده است که این باعث نگرانی شدید بایرن مونیخ و هواداران این تیم شده است.

شبکه TZD آلمان نوشت که کارل هاینس رومنیگه، رئیس اجرایی بایرن اصلا از این انتخاب یوفا خوشحال نیست چرا که به نوشته این شبکه آلمانی شاکر در نیمه نهایی سال ۲۰۱۶ قضاوت بحث برانگیزی در دیدار بایرن مونیخ برابر اتلتیکومادرید داشت و باعث شد نماینده اسپانیا به دور بعد راه پیدا کند.

انگشت اتهام به سود لواندوفسکی

امید نخست گلزنی بایرن مونیخ در دیدار رفت برابر رئال مادرید روبرت لواندوفسکی بود اما این مهاجم لهستانی عملکرد ناامید کننده‌ای از خود نشان داد و انگار اصلا در میدان نبود. هواداران بایرن از عملکرد لواندوفسکی انتقاد کردند و بعضی اتهام کم‌کاری را به او زدند. هاینکس سرمربی بایرن مونیخ به حمایت از  شاگرد خود پرداخت و چنین اتهامی را بی پایه و اساس دانست.

خبرهای زیادی درباره پیوستن لواندوفسکی به رئال مادرید در تابستان به گوش می‌رسد و این باعث شده که بعضی اتهام کم‌کاری به مهاجم لهستانی بایرن بزنند. لواندوفسکی پیش از  این چه با پیراهن بایرن و چه با پیراهن بورسیادورتموند نشان داده که تبحر بالایی در گل زدن به رئال مادرید دارد. او در دیدار برگشت این فرصت را دارد که اتهام بزرگ را از خود دور و زمینه را برای پیروزی بایرن فراهم کند.

دیداری خاص برای خامس

خامس رودریگس، ستاره کلمبیایی بایرن مونیخ بعد از جدایی از رئال مادرید برای نخستین بار این فرصت را دارد تا در برنابئو برابر تیم سابق خود به میدان برود و بدون شک از انگیزه بالایی برای اثبات توانایی‌هایش برخوردار است.

خامس در دیدار رفت از  بهترین‌های بایرن مونیخ بود و تک گل تیمش را پایه گذاری کرد. این بازی بهترین فرصت برای رودریگس است که بار دیگر توانایی‌هایش را به زیدان اثبات کند شاید که بار دیگر به رئال مادرید برگردد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  9. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  10. وحدت ملی با وعده صادق

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  17. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  20. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  23. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  24. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین