علم‌الهدی: چند جوان کوچه لادن و نسترن از ما خوششان نیاید اتفاقی نمی‌افتد/نباید تن به امام رضا زدایی در مشهد داد

گروه سیاسی الف،   3970210072 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام جمعه مشهد عنوان کرد: ما در این نظام، قدرت و در جامعه، نفوذ داریم. نفوذ معنوی ما در دل‌ها و مغزهای نسل جوان و متدین فوق‌العاده است، به فرض اینکه چند جوان کوچه لادن و نسترن هم از ما خوششان نیاید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد ما وظیفه و برنامه خود را پیگیری می‌کنیم.

علم‌الهدی: چند جوان کوچه لادن و نسترن از ما خوششان نیاید اتفاقی نمی‌افتد/نباید تن به امام رضا زدایی در مشهد داد

به گزارش الف آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در همایش فصلی ائمه جماعات مساجد مشهد در مجتمع فرهنگی آیه‎‌ها، اظهار کرد: ما امروز در جامعه خود در مسئله ساختار فکری، اعتقادی و اندیشه‌ای مشکلی نداریم. مقام ولایت اهل بیت(ع) و معارف گسترده ائمه معصومین(ع) در بستر فعالیت‌های عظیم تبلیغی و روحانی در حد بسیار بالایی قرار دارد.

وی افزود: از نسل سوم و چهارم انقلاب، جوان 19، 20 و 22 ساله عنوان می‌گوید که دعا کنید من به شهادت برسم و با فعالیت زیاد و مراجعه به سپاه انصار و قدس در صدد این است که برای دفاع به جبهه‌های مقابله با تکفیری‌ها در سوریه و عراق برود و به شهادت برسد. فرهنگ ایثار حتی در نسل‌های سوم و چهارم انقلاب نیز فرهنگی نهادینه و تثبیت شده است اما آن چه ما در آن مشکل داریم این است که دل تسلیم مقام ولایت اهل بیت باشد. باید گرایش‎های باطنی با آنچه که امروز عزت و عظمت و توسعه ولایت و معارف اهل بیت(ع) اقتضا می‌کند، تنظیم شود ما در این زمینه مشکل داریم.

علم‌الهدی ادامه داد: ما امروز به عنوان دلدادگان و سرسپردگان ولایت اهل بیت(ع) جز آنچه که آنها خواستند، عنایت فرمودند و ارائه دادند ، به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم. پیچ و مهره مغز ما امروز با معارف اهل بیت(ع) تنظیم شده است اما آنچه که در آن مشکل داریم، عشق، وابستگی و دل دادن به وجود امام زمان(عج) است. اگر این قضیه به عنوان یک مشکل، هم در زندگی خود و هم در عرصه‌های مختلف افراد در صحنه‌های اجتماعی حل و فصل شود، دیگر مشکلی نخواهیم داشت. 

نماینده ولی‎فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امروز جبهه‌ای برای اسلام در مقابل کفر تشکیل شده است، عنوان کرد: تمام مقابله کفر جهانی با جبهه ما است. انسجام در کفر جهانی از نظر تقابل با دین و اسلام روز به روز افزایش پیدا می‌کند و مسئله حرکت و مقابله در این جبهه، جریانی گره خورده با پندارها و اندیشه‌هایی است که در درون نظام و جامعه ما در عرصه‌های سیاسی وجود دارد.

علم‌الهدی گفت: آنچه که باید به عنوان یک واقعیت در عرصه زندگی شخصی و فردی ما مورد توجه قرار بگیرد و در رسالت تبلیغی نیز به عنوان یک نقطه هدف مطرح باشد، عشق به اهل بیت و وجود مقدس امام زمان(عج) است که باید آن را تنظیم و تبلیغ کنیم و پای آن بایستیم. این مسئله اصلی ما است و ما باید در پایگاه‌هایی که به عنوان پایگاه تبلیغی در دست داریم این خصوصیت را رعایت کنیم و در این عالم وارد عرصه عملیات شویم. 

وی اضافه کرد: شما علما به عنوان سنگرداران مساجد و اربابان این پایگاه باید این حرکت را در پایگاه آدم‌سازی، تربیت و تبلیغ مساجد تثبیت کنید. اگر مسجد به روزمرگی بیفتد و روزمره  مدیریت شود، نمی‌توان این را به عنوان یک نسخه عملی به ساحت مقدس بقیه الله ارائه کرد. 

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه مسئله جبهه دشمن در برابر  وجود مقدس امام زمان(عج) یک مسئله قطعی است، تصریح کرد: شاید بیش از آنچه ما امام زمان(عج) و اصلاح جهانی حضرت را باور کردیم، دشمنان ما آن را باور کرده باشند. امروز دشمن در تحلیل‌های جهانی خود به این نقطه نزدیک می‌شود که سفره استکبار در حال جمع شدن است و دشمن روز به روز از ناحیه ایمان، عقیده و وابستگی مردم به خدا، پیغمبر، اهل بیت و تشیع و توسعه آن در دنیا احساس خطر می‌کند. به مقداری که احساس خطر او افزایش یابد، به همان مقدار توطئه، جنایت و برخورد توسعه پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: ما باید توجه داشته باشیم که در برابر این توطئه‌ها، نقشه‌ها و برنامه‌هایی که تمام آثار آن را در حرکت‌های نرم امروز جامعه خودمان حس می‌کنیم، باید به یک حرکت عظیم جدی مبدل شود. دشمن در همین کشور، مشهد را پایلوت کرده تا تمام حرکت‌های دین‌ستیزی و پیغمبرستیزی خود را در این شهر پیاده و نمونه‌برداری کند که در چه مواردی موثر است تا از این شهر به تمام کشور توسعه بدهد.

علم‌الهدی با بیان اینکه از زمان شهادت حضرت رضا(ع) تا به امروز حرکتی در اهانت به حضرت آن هم در توسعه عظیم ولایی امروز سابقه نداریم، عنوان کرد: در این زمینه عکس‌العملی نشان داده نشد. نیروی انتظامی فردی را گرفت و دستگاه قضایی او را بازداشت کرد اما در حرکتی که به مردم، اجتماع و روحانیت مربوط است، چه عکس العملی نشان داده شد؟ در موقعیتی که دشمن این شهر را پایلوت دین‌زدایی و اسلام‌ستیزی قرار داده و قصد دارد که از اینجا شروع کند هر روز حرکتی صورت می‌گیرد. یک روز ماجرای برج سلمان است. اکنون نیز اعلامیه دادند که از نهم تا دوازدهم اردیبهشت به مناسبت نیمه شعبان جشنواره موسیقی اجرا کنند.

وی ادامه داد: برخورد با قضیه و جلوگیری از آن با دعوا و جنجال یا قدرت‌های اجرایی مسئله را حل نمی‌کند بلکه عوارض و تبعاتی دارد که ضرر و زیان آن بیشتر است. این احتیاج دارد به اینکه ما بیداری و هشیاری را در مردم ایجاد کنیم که پایگاه آن نیز مساجد است. حرکت باید جمعی باشد تا هر عنصری که وارد یک عرصه می‌شود، احساس کند که منفور این جامعه است نه اینکه تصور کند نوآور است و یک جریان لائیک نیز پشت سر او راه بیفتد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به حرکت‌های ضد ارزشی امروز در شهر، تصریح کرد: صرف نظر از اینکه خود حرکت در حال انجام است، جریان‌ها نیز از این حرکت‌های غیرارزشی در این شهر پشتیبانی می‌کنند. برخی جریان‌های سیاسی برای اینکه یک عناصر لائیک را در الگوی سیاسی خود وارد و در الگوکشی‌های انتخاباتی از این عناصر استفاده کنند، این جریان را حمایت می‌کنند. افرادی از وابستگان قدرت نیز در این شهر و کشور تصور می‌کنند که اگر سروصدا و حاشیه‌ای به عنوان توهین دین راه افتاد، نقص‌های مدیریت آنها را می‌پوشاند. از طرف دیگر نیز خیل عظیمی از روحانیت، حوزه و بخش عمده علمای اعلام هیچگونه عکس العملی بر این قضایا نشان ندادند.

وی خاطرنشان کرد: ما در این نظام، قدرت و در جامعه، نفوذ داریم. نفوذ معنوی ما در دل‌ها و مغزهای نسل جوان و متدین فوق‌العاده است، بر فرض که چند جوان کوچه لادن و نسترن هم از ما خوششان نیاید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. ما وظیفه و برنامه خود را پیگیری می‌کنیم. این رسالت و مسئولیت ما است که باید مورد توجه باشد و به ویژه در پایگاه‌های مساجد اجرا شود. 

علم‌الهدی با بیان اینکه در مشهد مسئله امام رضا زدایی مطرح است، عنوان کرد: جریان‌‌ها تلاش می‌کنند تا رنگ امام رضا(ع) را از این شهر بگیرند و شهر جهانگردی و گردشگری که انواع و اقسام ویژگی‌های گردشگری را دارد و یک گنبد طلا هم وسط آن است ایجاد کنند، نباید تن به امام رضا زدایی در مشهد داد.

به گزارش ایسنا وی افزود: پیشنهاد من این است که در روز چهارشنبه یعنی روز زیارتی متعلق به امام رضا(ع) و چهار امام دیگر، در مساجد بین نماز ظهر و عصر زیارت امین الله خوانده شود. این توجه و توسل به امام رضا(ع) است. این حرکت جمعی در مجموعه مساجد شهر باید با این شکل انجام گیرد و ادامه پیدا کند تا نگذاریم اهداف سوء دشمنان که از این شهر شروع شده و قصد دارند که این شهر را  پایلوت کنند در آستان مقدس امام هشتم(ع) اجرا شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۳۰۶۷۱۲:۲۵:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۱۰
یک آمار واقعی بگیرید ببینیم واقعا چند جوان هستند یا بیشتر
ناشناس۳۲۳۳۷۸۱۵:۳۲:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۱۰
به نظر میاد صحبت های آقای علم الهدی درباره ی امام رضا زدایی از مشهد، درست باشه. مخصوصا وقتی به جزئیات فشارها و تحرکات فرهنگی در این شهر نگاه می کنیم متوجه می شویم حتما دلیل خاصی هست که مثلا برگزار نشدن کنسرت در مشهد رو اینقدر با سروصدا بزرگنمایی می کنند.
ناشناس۳۲۳۵۹۷۱۸:۱۸:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۱۰
آیا با این ادبیات ایت اله جوانان دسته دسته جذب معارف دینی خواهند شد ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین