مهمترین اقدام برای بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب چیست؟ ناکامی‌ها، موانع و چالش‌های فراروی انقلاب را بشناسیم

دکتر علی دارابی گروه سیاسی الف،   3970208114 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

بهمن ۹۷ انقلاب اسلامی چهل ساله می‌شود و وظیفه همه ماست که نسبت به پاسداشت و صیانت از ۴۰ سال مجاهدت، مقاومت، جهاد، ایستادگی، آبادانی و پیشرفت و در راستای راه پرافتخار طی شده، همه توانمان را به کار ببریم.

ناکامی‌ها، موانع و چالش‌های فراروی انقلاب را بشناسیم

به همین دلیل طی سخنانی در همایش روسا و سرپرستان دفاتر استانی، معاونان، مدیران و دست اندرکاران شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور که در مشهد مقدس برگزار شد مهمترین اقدامات و موانع پیش روی ۴۰ سالگی انقلاب را بیان کردم که  به صورت مختصر تقدیم می‌شود . بدون شک باید افق آینده را با امید و اراده بیشتر مورد واکاوی قرار دهیم و بر این اساس ضروری است که بایسته‌ها و ملاحظات مختلفی، مورد توجه سیاست‌گذاران، تصمیم‌گیران، برنامه‌ریزان، کارگزاران، رسانه‌ها و مسئولان ذیربط قرار گیرد.

طی قرن بیستم شاهد رخدادهای مختلفی بوده‌ایم و در عین حال باید اذعان داشت وقوع انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین حادثه قرن بیستم به شمار می‌رود، حادثه‌ای که به گفته آنتونی گیدنز توجه جهانیان را از مارکسیسم و لیبرالیسم به سمت اسلام جلب کرد. انقلاب اسلامی به رغم تهدیدها، تحریم‌ها، توطئه‌ها که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ آغاز شده و هنوز ادامه دارد دستاوردهای بزرگی را از آن خود کرده که از آن جمله می‌توان به پایان دادن استبداد ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی، استقرار جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام بر پایه خدا، مردم‌سالاری دینی، کسب استقلال و #آزادی واقعی و ایجاد امنیت پایدار اشاره کرد.

بزرگ‌ترین سرمایه ایران برای امنیت پایدار استحکام روابط حاکمان با مردم و نقش آفرینی مردم در تحولات کشور است. انقلاب اسلامی برکات فراوانی داشته است که از آن جمله می توان، اعتماد به نفس ملی و خودباوری ملی، احیای هویت دینی و بیداری اسلامی، سازندگی و پیشرفت، برخورداری زنان از تشخّص و منزلت ویژه در جامعه و تشکیل نهادهای انقلابی و کارآمد از متن مردم همچون #سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی را می‌توان برشمرد.

بر اساس فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب، می‌توان چالش‌های موجود را در چند مورد خلاصه کرد که از آن جمله باید به اشرافیگری مسئولان، عدم توجه به مطالبات مردم، وجود روحیه ترس از دشمن، عدم پای‌بندی به ارزش‌های دینی، انحراف از ارزش‌های اسلامی و اخلاقی، اختلاف و تفرقه، بی‌تفاوتی سیاسی، خود باختگی، تحریف آرمان‌ها و ارزش‌ها، راحت‌طلبی، رفاه‌طلبی و تجمل‌گرایی، زراندوزی و تکاثر طلبی، ذلت پذیری، تحجر و مقدس‌مابی، نفاق و التقاط اشاره کرد. 

*شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از نهادهای موثر در انقلاب است که تمامی برنامه های انقلابی را در سراسر کشور برگزار می کند از این رو لازم دانستم تا در همایش روسا و سرپرستان دفاتر استانی، معاونان، مدیران و دست اندرکاران این شورا که در #مشهد_مقدس برپا شد در خصوص ضرورت و چرایی برپایی بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب صحبت کنم.

 مسئولان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا تداوم حیات معنوی و ارزش‌ها به نسل‌های جدید منتقل شود چرا که دشمن در صدد تطهیر رژیم پهلوی است، شکل دادن به طرح‌واره‌های لازم برای پردازش اطلاعات دریافتی مخاطب، تولید ادبیات مختلف و آثار ارزنده به صورت‌های مختلف، ضرورت بازنمایی دستاوردها و تبیین کارنامه انقلاب، ترسیم افق روشن و امیدبخش، تبیین دستاوردهای معنوی و کارنامه خدمات انقلاب و نظام، یادآوری داشته‌هایمان از جمله امنیت و اقتدار کشور و آسیب‌شناسی دقیق و کارشناسی از دستیابی به اهدافی که هنوز به آن نرسیده‌ایم در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرند.

 بازخوانی، تبیین و تشریح «ریشه‏ ها، اهداف و مسیر طی شده» در پرتو آرمان‏ها و اندیشه‏ های حضرت امام_خمینی (ره)، تبیین رهبری عالمانه و حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله) و انعکاس«دستاوردهای ارزشمند انقلاب» برای آحاد جامعه به ویژه «نسل جوان»، بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‏های برنامه ‏ساز به ویژه رسانه ملی در تولید و پخش آثار فاخر فرهنگی، اجتماعی و محتوای رسانه ‏ای بصیرت افزا و جریان ساز با رویکرد ترویج هنر متعهد و انقلابی و ترسیم صحیح و منطقی از دشمنی‌های خارجی و داخلی با رویکرد آگاهی‌بخشی از جمله راهبردهایی هستند که می توانند در بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب تاثیرگذار باشند.

 تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای برای بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به تشکیل ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در تهران و استان ها با حضور صاحبنظران و چهره‌های موثر و انقلابی (اشخاص حقیقی – حقوقی)، عضویت و مشارکت موثر همه نهادهای مرتبط، تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز (اتاق فکر ) از صاحب‌نظران، تشکیل کارگروه‌ها و کمیسیون‌های اجرایی، تدوین آیین‌نامه‌ها و برنامه زمانبندی، برگزاری نشست‌های توجیهی و هماهنگی در سطح فراملی، ملی، منطقه‌ای و استانی، تدوین پیوست رسانه‌ای برای همه اقدامات و برنامه‌ها، پیش بینی و تخصیص بودجه و اعتبار، مطالعه و بهره‌گیری از تجارب سایر کشورها و انقلاب‌ها در بزرگداشت مراسم و طراحی ساز و کار موثر نظارتی و هماهنگی اشاره کرد.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۰۹۲۵۰۲:۴۰:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۹
مسولان با دست خودشان اوضاع اقتصادی و اجتماعی این مملکت را به این حال و روز رسانده اند. اصلا نیازی به ایجاد دانشگاه آزاد و پیام نور و غیر انتفاعی و علمی کاربردی و... نبود. فارغ التحصیلان این دانشگاهها بواسطه پارتی و آشنا بازی در ادارات دولتی مشغول کارند و بواسطه دانش اندک خود, جوابگوی نیازهای مردم نیستند. و این در حالیست که فارغ التحصیلان دانشگاههای دولتی که اغلب روستایی با غیرت و با تعهد و تخصص هستند, بیکارند. و اینچنین تیشه به ریشه مملکت توسط خود مسولان نظام, زده شد.
بیگی29۳۲۰۹۸۵۰۷:۰۴:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۹
زیاد تعارفی صحبت میکنید گویا مدیریت و مدیران کشور را نمیبینید.مردم فداکاری خود را کردند.مدیران چطور؟اگر آنها نیز انسجام مردم در اوایل انقلاب را داشتندو بخاطر منافع شخصی و تبع آن منافع گروهی مردم را دلسرد نمیکردند وضع امروز ما این نبود.شما از اعتماد امروز مردم به دولت بهتر میدانید و تجربه منطقه نشان داده که این بزرگترین خطر برای کشور است و نه آمریکا و اسرائیل یا دیگران.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین