سی ان ان مدعی شد: توافق ترامپ و ماکرون برای پیمانی جدید با ایران/ مذاکره با ایران برای پیمانی فراتر از برجام

گروه جهان الف،   3970206170 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

سی ان ان به نقل از منابع آگاه مدعی شد که رئیسان جمهوری آمریکا و فرانسه توافق کرده اند که برای پیمانی دیگر که فراتر از برجام است مذاکره با ایران را سریعا آغاز کنند.

توافق ترامپ و ماکرون برای پیمانی جدید با ایران/ مذاکره با ایران برای پیمانی فراتر از برجام

به گزارش الف به نقل از رسانه ها، شبکه خبری سی ان ان در گزارشی نوشت که نظر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه درباره اقناع دونالد ترامپ همتای آمریکایی او برای ماندن در برجام تغییر کرده است.
به نوشته سی ان ان، مکرون پس از گفت و گو با ترامپ اکنون معتقد است که مذاکره برای توافقی جدید با ایران که آمریکا می خواهد رسمی تر و احتمالا به لحاظ قانونی الزام آور باشد، ضروری است.
سی ان ان به نقل از منابع آگاه از گفت و گوهای سران دو کشور مدعی شد که ترامپ و مکرون برنامه ریزی کرده اند که مذاکره توافقی جدید با ایران را سریعا آغاز کنند و این توافق در کنار برجام اما فراتر از آن خواهد بود.
این توافق که سی ان ان از آن با تعبیر «پیمان» یاد کرده است، شامل ملاحظات ترامپ درباره برجام، از جمله برنامه موشکی، بندهای غروب توافق هسته ای و فعالیت های منطقه ای ایران خواهد بود.
یکی از این منابع آگاه گفته است که آنچه ایران در محافل و دیدارهای خصوصی می گوید، بسیار شبیه ادبیاتی است که در اظهارات علنی مطرح می کند، مبنی بر اینکه بازمذاکره برجام به معنای پایان حضور تهران در آن است.
سی ان ان با اشاره به امید اروپایی ها برای ماندن ترامپ در برجام، افزود که منابع آگاه گفتند که مکرون پس از ورود به واشنگتن خیلی زود فهمید امید چندانی وجود ندارد و آنچه ترامپ به دنبال آن است بسیار فراتر از اصلاحات موقتی است.
مکرون این هفته در سفری سه روزه به واشنگتن درباره آینده توافق هسته ای با ایران با رئیس جمهوری آمریکا گفت و گو کرد.
مکرون در سخنرانی خود در کنگره آمریکا با تاکید بر ثبات و احترام به حاکمیت ایران، گفت: برجام را همه امضا کرده ایم و ما به هیچ وجه از آن خارج نخواهیم شد.
در روزهای گذشته و همزمان با سفر مکرون به آمریکا، گزارش‌هایی از احتمال حصول «توافق تکمیلی» میان آمریکا و اروپا در ارتباط با برجام مطرح شده بود.
ترامپ قرار است 22 اردیبهشت درباره تعلیق تحریم های هسته ای ایران تصمیم گیری کرده و خروج یا ماندن کشورش در برجام را اعلام کند.

ایران پیش تر اعلام کرده بود که هیچ گونه مذاکره تکمیلی درباره برجام را نمی پذیرد، روسیه و چین نیز بر اجرای برجام بدون تغییر تاکید داشته اند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز امروز گفت: در صورت خروج آمریکا از توافق برجام، ما از NPT خارج خواهیم شد.(لینک)

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۸۰۲۹۱۹:۱۹:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۶
نمایش ترامپ و اروپاییها گام به گام جلو می رود. از این به بعد نمایش را می توان به خوبی پیش بینی کرد. ترامپ از برجام خارج می شود ولی ماکرون و مرکلی و می خارج نمی شوند. و اینجاست که دولت و دیپلماتهای تدبیر و اعتدالی وارد صحنه خواهند شد و فضا را پر خواهند کرد که ترامپ علیرقم نظر اروپا و دنیا از برجام خارج شده و این باعث می شود امریکا شدیدا در انفعال و انزوا قرار بگیرد! پس این فرصتی طلایی برای ما هست که از این اختلاف نظر و انزوا امریکا استفاده کنیم و این بار با اروپا ببندیم و بیشتر ترامپ را در انزوا قرار دهیم! پس پیش به سوی مذاکرات با اروپا برای حفظ برجام در هتلها 5 ستاره پاریس و برلین و لندن و بهبود روابط با اروپا و شکست و انزوای بیشتر ترامپ و امریکا! و کیست که نداند لازمه ان دادن امتیاز بیشتر به پلیس خوب است تا مثلا باعث استعفای پلیس بد شویم! می بینید چه صحنه ارایی و نمایش دلپذیری! امریکا هیج تعهدی نخواهد داشت و ضمن رفع نگرانی اصلی ان که همان سیمان کردن اراک بود به راحتی هر جور خواست ایران و به خصوص صنعت نفت ایران را بتدریج و لی مداوم مانند ونزوئلا تحریم و صادرات نفت ایران را تدریجی به نفع افزایش تولید نفت خود از بازار خارج خواهد کرد و اروپا با وعده همکاری صوری ایران را در برجام نگه خواهد داشت و ان چیزی که این وسط از میان می رود فرصت رشد و پیشرفت اقتصادی و کاهش شدید نفوذ ایران و رفاه مردم ایران در منطقه به نفع رقیبان تاریخی خواهد بود. البته در این وسط تیم تدبیر و اعتدال تا 1408 هم مردم را امیدوار به ثمر رسیدن مذاکرات با فرانسه و المان برای خرید چند هواپیما و اغاز باز شدن چند ال-سی در بانکهای اروپا و ادامه فیشهای نجومی و نشان های خدمت و افتخار خواهند کرد!
ناشناس۳۱۸۰۷۶۲۰:۱۷:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۶
افرین.. رسانه های زنجیره ای شون هم تیتر میزنند که اروپا با ماست !!
سامان۳۱۸۱۴۰۲۱:۵۳:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۶
متاسفم ضعف و انفعال تیم دیپلماسی روحانی ، ترامپ و اروپا را امیدوار به امتیازگیری کرده است هر چند همین برجام هم یکطرفه به نفع خودشان است
ناشناس۳۱۸۱۶۷۲۲:۲۶:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۶
نه بابا . تیتر میزنن " تکرار میکنیم " . البته برجام رو
ناشناس۳۱۸۲۱۲۲۳:۱۸:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۶
قدرت دست آنها هست
ناشناس۳۱۸۰۷۷۲۰:۱۷:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۶
در سالهای ابتدای تحصیل در خارج از کشور دوستانی از تایوان داشتم که در انزمان به شدت با چین اختلاف داشتند. در انزمان چینیها انقدر فقیر بودند که دانشجوی بین المللی نداشتند. ولی حال که معلم شدم و مدارس و دانشگاههای غرب پر است ازنسل چینی های بسیار ثروتمند جدید که به برکت خوش اندیشی سیاسی پدرانشان در تعامل و همزیستی با دنیا دارند تبدیل به ثروت مند ترین و مقتدر ترین کشور دنیا میشوند از برخی از انها در مورد تایوان و دید انها در مورد تایوان یا کره شمالی می پرسم جواب انها بسیار جالب است. بسیار راحت می گویند ما اصلا در مورد تایوان یا کره شمالی فکر نمی کنیم. تایوان یک جز بسیار کوچک از چین و از شانگهای و پکن هم کو چکتر و فقیر تر! است که اصلا نیازی نیست در مورد ان فکر کنیم چه برسد بخواهیم نگران باشیم! حالا اگر ما درست عمل کرده بودیم ایران انقدر باید بزرگ و مقتدر و در صحنه اقتصاد جهانی مطرح بود که اصلا در منطقه و حتی دنیا کشورهایی مانند عربستان و امارات و اسراییل و حتی ترامپ و ماکرون و بن نمیدنونم چی چی و روسیه و ترکیه و... نمی توانستند به خود اجازه دهند ایران و ایرانی را به چالش بکشند. ولی چه کنیم که غیر از حرف کاری چندانی نگردیم و حالا هر کس و نا کسی به خود اجازه می دهند وضع اقتصاد و بازار ایران را با یک مصاحبه و اقدام به خروج یا عدم خروج ار فلان برنامه به هم بزند! افسوس/
ناشناس۳۱۸۶۸۳۱۳:۱۲:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۷
یک مثال آوردید که بگید رابطه با آمریکا خوبه در حالی که 100 تا هست که می گن فرقی به حال کشورشون نداشته مثلا ویتنام
ناشناس۳۱۸۹۲۴۱۶:۴۴:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۷
مثلا" باید چه کار می کردیم؟ هر کاری هم می کردیم، اولا" نمی گذاشتند، ثانیا" پتانیسل آن را نداشتیم.
ناشناس۳۱۸۰۹۶۲۰:۴۹:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۶
به جای این تحلیل، بروید کسانی را پیدا کنید که می گفتند قطعنامه کاغذ پاره است و کشور را به سمت تحریم ها بردند
ناشناس۳۱۸۱۴۵۲۲:۰۰:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۶
همانها شرفشان بیشتر از کسانی بود که میگفتند با مذاکره وضع بهتر میشه. و به خارج تکیه داشتند و به داخل غریبه
ناشناس۳۱۸۲۷۴۰۰:۳۶:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۷
...و اروپا با وعده همکاری صوری ایران را در برجام نگه خواهد داشت و ان چیزی که این وسط از میان می رود فرصت رشد و پیشرفت اقتصادی و کاهش شدید نفوذ ایران و رفاه مردم ایران در منطقه به نفع رقیبان تاریخی خواهد بود! نه که در زمان تحریمهای کاغذپاره، رشد اقتصادی 2 رقمی داشتیم و کم کم داشتیم از سوئیس هم جلو میزدیم...
ناشناس۳۱۸۳۱۸۰۱:۵۴:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۷
مکرون مغضوب مردم فرانسه برای ما میخواست فرشته نجات بشه؟!خخخخخ
ناشناس۳۱۸۰۳۰۱۹:۲۰:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۶
اگر ترامپ ده درصد تصور می کرد که عکس العمل تیم سیاسی دولت ایران چیزی جز حرف و تبلیغ است اطمینا ن داشته باشید هرگز از برجام خارج نمی شد ولی به خوبی می داند این دولت و دست او از نظر اقتصادی کاملا خالی است بنابراین هیچ نگرانی جدی از عکس العمل ایران ندارد. حداکثر موضع گیری این سیاسیون این خواهد بود که ترامپ با خارج شدن از برجام خودکشی کرده و اروپا به لج ترامپ با ما روابط بسیار مستحکمی خواهد ساخت فقط به شرطی که ما همچنان در برجام باقی بمانیم و با دشمنان ترامپ در اروپا مذاکره داشته باشیم!
ناشناس۳۱۸۰۳۲۱۹:۲۰:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۶
مواضع سیاسی یک چیزی است ولی منافع سیاسی یک چیز دیگر. اگر ترامپ از برجام خارج شود یکی از کشورهایی که بیشترین سود را می کند همین روسیه است. هم ایران و امریکا را به یک بحران به پایان دیگه هول داده می شوند که خود باعث درد سر برای رقیب روسیه یعنی امریکا و هم باعث نزدیکی بیشتر ایران به روسیه خواهد شد و از ان مهمتر با شکست برجام و تحریم نفت ایران این روسیه خواهد بود که بیشترین سود را از جایگزینی نفت و گاز ایران در بازار جهانی و اصولا گران شدن نفت در دنیا خواهد برد. به هر حال چنان در سیاست خارجی بد عمل کردیم که دوست و دشمن از پایان برجام منفعت خواهند برد و این دقیقا دلیلی است که برجام پایان خواهد یافت. هنوز مسئولان متوجه نشدند که بعد از سیمان کردن اراک صحنه بازی به صورت استراتژیک و برای همیشه به ضرر کشورمان عوض شد. سیمان کردن اراک در برابر تقریبا هیچ و قول کری در اتاق در بسته بزرگترین خبط سیاسی یک کشور در عصر مدرن بود که توسط این نادیپلماتها به کشور تحمیل شد.
ناشناس۳۱۸۳۱۵۰۱:۵۱:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۷
شما جوری ازسیمان کردن اراک میگین که انگار تمام دستاوردهای اتمی ما تو راکتور اراک خلاصه میشه .سایت فردو با نسل جدید سانتریفیوژها شما دوباره می‌تونه به مدار تولید برگرده ومامشکلی بابت تولید اورانیوم بیست درصدی نداریم .اما سوال اینجاست که واقعا چرا اروپا وآمریکا انقدر مقابل ایران پیمان شکنی میکنند ؟پاسخش تنها یک جواب داره و اون سیاست منطقه ای ایران هست .حضوردرسوریه ودفاع تمام قد از حزب الله لبنان چیزی بوده که اصلا تو هیچ دوره ای تغییر نکرده .مشکل امریکا با ما همین هست وبس .اتفاقا برجام ثابت کرد که ایران کشور جنگ طلبی نیست وطرفهای مقابل کارشکنی میکنند.ایکاش در داخل احزاب سیاسی تو این قضیه پشت هم بودند و کشور از نظر اقتصادی به این وضع نبود .
ناشناس۳۱۸۰۳۳۱۹:۲۱:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۶
نمی دونم این چه فرجامی بود برای ملت ما با این دولت و دولت قبلی.15 سال است همه اخبار و واکنشها و حتی تصمیم گیریهای اقتصادی در حد خرید و فروش خانه یا قیمت ارز و در نتیجه قیمت خورد و خوراک تا موبایل و ماشین و .... بستگی پیدا کرده به این چنین خبرهایی. یعنی در سرتاسر امریکا یا این شش کشور با بیشتر از 2 میلیارد جمعیت غیر از چند ده نفر سیاستمدار و حد اکثر گروهی خبرنگار و تحلیلگر سیاسی کس دیگری به سرنوشت برجام توجه ندارد واصولا در زندگی انها تاثیری ندارد و دارند زندگی خود را می کنند ولی ما در ایران همه فکر و خبر و واکنش و خبرگزاریها و نظرات جوانان و مسئولان و مدیران و حتی مدیران ابرسانی و... این شده که رئیس جمهور کشور دیگر در مورد برجام که نهایت هنر دیپلماتهای بسیار بسیار متبحر! ما هست چه تصمیمی می گیرد. اگر این دیپلماتها درست عمل کرده بودند نباید اصلا وضع به اینجا می رسید. اگر انها برجام را مشروط به تصویب در مجالس این شش کشور کرده بودند ترامپ که هیچ صد تا ترامپ دیگر هم نمی تونست غیر از برجام کاری کنه. ولی می بینیم چه کردند! حتی یک امضا کری یا ظریف یا حتی وندی شرمن پای این برنامه و قول و قرار کاغذی نیست! کی می خواهیم متوجه شویم همه مردم و اقتصاد را معطل کردید با این برجامتون. مومیایی واقعی همین برجامه که اصلا متوجه نشدند برای چی و در قبال چی صنعت هسته ای ایران را مجانی مومیایی و سیمان کردند! کسی ندونه تصور می کنه همه دنیا و مردمش متوقف شدند تا ببینند تصمیمی ترامپ برای برجام چه می شود. واقعا تاسف. تند شد ولی درد ناک است. می بخشید!
ناشناس۳۱۸۰۹۹۲۰:۵۰:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۶
تحلیل خوبی بود.
ناشناس۳۱۸۰۳۵۱۹:۲۴:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۶
ملاقات امروز ماکرون و ترامپ و مواضع جدید او در مورد برجام بعد از فقط دو ساعت مذاکره با ترامپ بسیار شبیه تغییر مواضع کامرون نخست وزیر پیشین انگلیس در مورد موافقت با بوش در حمله به عراق بود. کامرون ابتدا بسیار محکم مخالف همکاری با بوش و امریکا برای حمله به عراق بود تا اینکه در یک مذاکره دو ساعته و تک به تک با اریل شارون نخست وزیر تندرو اسراییل در لندن وقتی از اتاق مذاکره خارج شد ناگهان و با تغییر 180 درجه ای طرفدار تمام و کمال حمله نظامی به عراق شد!
ناشناس۳۱۸۲۱۶۲۳:۲۴:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۶
بلر نخست وزیر انگلیس زمان بوش نبود؟!
امیر۳۱۸۲۵۱۲۳:۴۹:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۶
منظورت تونی بلر بود دیگه؟!؟
ناشناس۳۱۸۰۴۵۱۹:۴۰:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۶
ماکرون جلوی ترامپ یک بچه مدرسه ای بیشتر نیست، ترامپ یک تاجر همه فن حریف و هفت خطه! ماکرون عمرا بتونه از عهده مذاکره و اقناع ترامپ بربیاد، حالا باز مرکل بود یه چیزی اما ماکرون واقعا بچه است
حسینی۳۱۸۲۳۱۲۳:۳۰:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۶
بچه ای که تو دل معلمش جا داره!
ناشناس۳۱۸۱۹۳۲۲:۵۹:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۶
ترامپ ، یک کاسبکار است . او به موش و گربه بازی از برجام خارج می شوم / نمی شوم ادامه خواهد زیرا به خوبی می داند بلاتکلیفی و عدم قطعیت علاوه بر فرسایش روح انسانها ، به تدریج قدرت تصمیم گیری اقتصادی و سرمایه گذاری برای تولید و فعالیت های مولد را می گیرد و همین برای ورشکستگی تدریجی اقتصاد یک کشور کافی است .
ناشناس۳۱۸۲۳۵۲۳:۳۲:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۶
بچه ای که شاید نتونه معلمش را قانع کنه، اما بچه ای است که مخ معلمش را میزنه و دلش را میبره.
سینا۳۱۸۳۰۷۰۱:۲۳:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۷
خود ترامپ و تیمش میدانند که ما از MPT خارج خواهیم شد و در حقیقت همین را هم میخواهند با خروجشان از برجام ما را از MPT خارج میکنند تا بهانه برای گزینه اصلی خودشان پیدا کنند و منطقه را به آتش بکشند برای فروش اسلحه بیشتر اسم اینکار بیزینس یا تجارت در ابعاد بزرگ و بین المللی است ترامپ چکار تاریخ یا دیپلماسی دارد؟ او میخواهد اسلحه بفروشد و اینکار را هم خواهد کرد حالا دولتمردان ما بجای تعامل صحیح با همسایگان جنوبی خودشان و زحمت کشیدن در دیپلماسی و مذاکره.. خروج از MPT را پیشکش میکنند!!
ناشناس۳۱۸۹۷۰۱۷:۰۹:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۷
دولت اعلام کند اگر تا دو ماه آینده همه تحریم ها لغو و تعهدات برجامی امریکا اجرا نشود برجام را کنار می گذارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین