ترامپ: نظر مکرون درباره ایران پس از دیدار با من تغییر کرد/آن ها در زمان اوباما مرگ بر آمریکا می گفتند اما در زمان من نمی گویند

گروه جهان الف،   3970206166 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهوری آمریکا با تکرار حرفهای خود درباره برجام، ادعا کرد که پس از دیدار با همتای فرانسوی خود، نظر او را درباره ایران تغییر داده است.

ترامپ: نظر مکرون درباره ایران پس از دیدار با من تغییر کرد/آن ها در زمان اوباما مرگ بر آمریکا می گفتند اما در زمان من نمی گویند

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ در گفت و گویی که با شبکه تلویزیون فاکس نیوز که بخش های از آن منتشر شده، ادعا کرد که نظر امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود را درباره ایران تغییر داده است.
ترامپ گفت: به اعتقاد من نگاه او (مکرون) به ایران اکنون بسیار متفاوت از قبل از ورودش به کاخ سفید است. او نظر من درباره ایران را درک می کند.
رئیس جمهوری آمریکا با تکرار حرف های خود درباره برجام گفت: ایران مشکل واقعی این کشور (آمریکا) است. دولت قبلی توافق فاجعه باری را امضا کرد.
وی دوباره داستان خود درباره پرداخت پول به ایران را تکرار کرد و گفت: (دولت اوباما) 150 میلیارد دلار (به ایران) پرداخت کرد. 1.8 میلیارد دلار پول نقد را در بشکه و جعبه از طریق هواپیما (به ایران) منتقل کرد.
ترامپ ادعا کرد: آن ها (ایرانی ها) مدام فریاد می زدند مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکا. اما دیگر نمی گویند آن ها در زمان اوباما مرگ بر آمریکا می گفتند اما در زمان من نمی گویند.
وی همچنین مدعی شد: به تازگی قایق های کوچک آن ها را در حال چرخ زدن دور کشتی های ما در اقیانوس ندیده ایم. چرا که می دانند اگر دور کشتی های ما بگردند، محو خواهند شد.
این سخنان ترامپ درباره مکرون در حالی است که رئیس جمهوری فرانسه در سخنرانی خود در کنگره آمریکا با تاکید بر ثبات و احترام به حاکمیت ایران، گفت: برجام را همه امضا کرده ایم و ما به هیچ وجه از آن خارج نخواهیم شد.
مکرون این هفته در سفری سه روزه به واشنگتن درباره آینده توافق هسته ای با ایران با رئیس جمهوری آمریکا گفت و گو کرد.
ترامپ در کنفرانس خبری پس از دیدار با مکرون از احتمال توافق با او درباره برجام گفت و افزود: فکر می کنم گفت و گوی اصولی درباره ایران داشتیم و در انتظار اقدامات بعدی هستیم.
در روزهای گذشته و همزمان با سفر مکرون به آمریکا، گزارش‌هایی از احتمال حصول «توافق تکمیلی» میان آمریکا و اروپا در ارتباط با برجام مطرح شده بود.
ترامپ قرار است 22 اردیبهشت درباره تعلیق تحریم های هسته ای ایران تصمیم گیری کرده و خروج یا ماندن کشورش در برجام را اعلام کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۷۹۹۹۱۸:۳۴:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۶
نمایش ترامپ و اروپاییها گام به گام جلو می رود. از این به بعد نمایش را می توان به خوبی پیش بینی کرد. ترامپ از برجام خارج می شود ولی ماکرون و مرکلی و می خارج نمی شوند. و اینجاست که دولت و دیپلماتهای تدبیر و اعتدالی وارد صحنه خواهند شد و فضا را پر خواهند کرد که ترامپ علیرقم نظر اروپا و دنیا از برجام خارج شده و این باعث می شود امریکا شدیدا در انفعال و انزوا قرار بگیرد! پس این فرصتی طلایی برای ما هست که از این اختلاف نظر و انزوا امریکا استفاده کنیم و این بار با اروپا ببندیم و بیشتر ترامپ را در انزوا قرار دهیم! پس پیش به سوی مذاکرات با اروپا برای حفظ برجام در هتلها 5 ستاره پاریس و برلین و لندن و بهبود روابط با اروپا و شکست و انزوای بیشتر ترامپ و امریکا! و کیست که نداند لازمه ان دادن امتیاز بیشتر به پلیس خوب است تا مثلا باعث استعفای پلیس بد شویم! می بینید چه صحنه ارایی و نمایش دلپذیری! امریکا هیج تعهدی نخواهد داشت و ضمن رفع نگرانی اصلی ان که همان سیمان کردن اراک بود به راحتی هر جور خواست ایران و به خصوص صنعت نفت ایران را بتدریج و لی مداوم مانند ونزوئلا تحریم و صادرات نفت ایران را تدریجی به نفع افزایش تولید نفت خود از بازار خارج خواهد کرد و اروپا با وعده همکاری صوری ایران را در برجام نگه خواهد داشت و ان چیزی که این وسط از میان می رود فرصت رشد و پیشرفت اقتصادی و کاهش شدید نفوذ ایران و رفاه مردم ایران در منطقه به نفع رقیبان تاریخی خواهد بود. البته در این وسط تیم تدبیر و اعتدال تا 1408 هم مردم را امیدوار به ثمر رسیدن مذاکرات با فرانسه و المان برای خرید چند هواپیما و اغاز باز شدن چند ال-سی در بانکهای اروپا و ادامه فیشهای نجومی و نشان های خدمت و افتخار خواهند کرد!
ناشناس۳۱۸۱۱۱۲۱:۱۲:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۶
شما با این قدرت تحلیل حیف شدی.باید وجود چنین مغز متفکری رو به اطلاع وزارت خارجه برسونیم.
ناشناس۳۱۸۰۱۴۱۹:۰۷:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۶
مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکا
ناشناس۳۱۸۲۲۰۲۳:۲۷:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۶
منفی ها یعنی منافق اند؟؟؟
وطنم شهسوار۳۱۸۳۱۱۰۱:۴۷:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۷
همه دنیا میگن مرگ بر آمریکا ما بگیم بده؟؟؟
حسینی۳۱۸۰۱۷۱۹:۱۱:۳۹ ۱۳۹۷/۲/۶
شما یک بار دیگر قایق هاتون را بفرستید آبهای ایران ببینید واکنش قایق های کوچک ما به کشتی های زیبا و مدرن شما چطور خواهد بود اقای بیزینسمن! میدان پشت دوربین با جلو دوربین تفاوت داشته و خواهد داشت.
ناشناس۳۱۸۰۲۴۱۹:۱۶:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۶
بزار روز قدس برسه...
ناشناس۳۱۸۰۲۷۱۹:۱۸:۴۴ ۱۳۹۷/۲/۶
این‌بنده خدا چی‌ میزنه!!
علی۳۱۸۱۲۸۲۱:۳۸:۰۵ ۱۳۹۷/۲/۶
هرچی میزنن به خودشون ربط داره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین