پس از واکنش های تند مقامات کشورمان درباره تصمیم گیری درباره برجام؛ توافق آمریکا و فرانسه بر سر برجام / ۴ شرط تازه غرب برای توافق هسته ای

گروه جهان الف،   3970205075 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا می‌گوید ممکن است به زودی در مورد ایران با ماکرون به توافق برسد.

توافق آمریکا و فرانسه بر سر برجام / ۴ شرط تازه غرب برای توافق هسته ای

رئیس جمهوری ایالات متحده روز سه‌شنبه در دیدار با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود در کاخ سفید تهدید کرد اگر ایران برنامه هسته‌ای خود را از سر بگیرد با «مشکلات بزرگتری» روبرو خواهد شد.

دونالد ترامپ، تاکید کرد که از سرگیری برنامه هسته‌ای برای ایران «آسان» نخواهد بود. وی در عین حال گفت با رئیس جمهوری فرانسه در مورد ایران به شکل «بنیادین» گفتگو کرده است. به گفته ترامپ، سران دو کشور می‌خواهند در این زمینه کاری انجام بدهند اما این کار باید «قاطعانه» صورت بگیرد.

دونالد ترامپ همچنین گفت: «اگر ایران بخواهد به هر نحوی آمریکا را تهدید کند، بهایی را خواهد پرداخت که کمتر کشوری تاکنون پرداخته است.»

ماکرون: نمی‌دانم ترامپ در مورد برجام چه تصمیمی دارد

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز در این دیدار از قصد کشورش برای مهار ایران در منطقه خبر داد و گفت در مورد ایران تنها مسئله هسته‌ای مطرح نیست، بلکه برنامه موشکی این کشور نیز «مشکل‌ساز» است.

ماکرون همچنین ضمن یادآوری گفتگوهای «بنیادین» با همتای آمریکایی‌اش در مورد ایران گفت: «امیدوارم با ترامپ به یک توافق جدید بلند مدت با ایران دست یابیم.» وی در عین حال گفت نمی‌داند ترامپ در مورد برجام چه تصمیمی دارد.

ماکرون گفت: "(در توافق جدید) باید چهار موضوع را پوشش دهیم. اولین موضوع ممانعت از هرگونه فعالیت هسته ای ایران تا سال ۲۰۲۵ است. این امر به خاطر برجام امکان پذیر شده است. موضوع دوم اطمینان خاطر از این است که ایران در بلندمدت هم برنامه هسته ای نخواهد داشت. مورد اساسی سوم متوقف کردن فعالیت های موشکی بالستیک ایران در منطقه است و موضوع چهارم دستیابی به یک راه حل سیاسی برای مهار ایران در منطقه، در یمن، سوریه، عراق و لبنان است."

سخنان روز سه شنبه دونالد ترامپ تنها زمان کوتاهی پس از سخنان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان شد که تهدید کرده بود ایران در صورت عدم پایبندی آمریکا به توافق هسته‌ای، ممکن است از معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، ان‌پی‌تی خارج شود. حسن روحانی، رئیس جمهوری نیز روز سه شنبه گفت کشورش برای «تمامی مراحل احتمالی توطئه دشمنان» برنامه‌ریزی کرده است.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که اگر ترامپ توافق هسته‌ای را نابود کند ایران می‌تواند گزینه خروج از ان پی تی را نیز انتخاب کند. وی ادامه داد که «اگر آمریکا از برجام خارج شود، به احتمال زیاد ایران نیز از این توافق خارج خواهد شد.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا باید تا روز ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) در مورد تمدید تعلیق تحریم های هسته‌ای ایران تصمیم‌گیری کند. او پیش از این هشدار داده بود که در صورت عدم اصلاح برجام به تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران ادامه نخواهد داد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۶۳۸۲۱۱:۱۲:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۵
قابل توجه اقایانی که دلخوش کرده بودند فرانسه در ازای مشوق های اقتصادی ، جلو امریکا بایستد!!
ایرانی۳۱۶۹۹۲۱۸:۴۲:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۵
ترامپ در برجام میماند اما ما جشن نمیگیریم چون در این تله سیاسی اقتصادی گیرکردیم چون مانند 3سال اخیر بی ثمر و حتی مخرب خواهدماند یعنی مرگ تدریجی اقتصاد انتظاری شده را شاهدخواهیم بود دلیل اشک شوق وندی شرمن نیز این است امضاء تله محکمترشونده ای بنام برجام توسط ایران اشتباه مهلکی که در تاریخ دیپلماسی جهان کم سابقه است و مستوجب محاکمه نه صدسکه طلا
ناشناس۳۱۷۲۳۳۰۰:۵۵:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۶
دلیلی نداره شیطان از برجام خارج بشه. روحانی و ژنرالهاش کاری کردند کارستون !!!!!!!!!!! متاسفانه هزینه های سنگین و جبران ناپذیر پرداختند و انبوهی از وعده های نسیه و غیرقابل وصول اخذ کردند !!!!!!!
ناشناس۳۱۶۳۸۴۱۱:۱۳:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۵
برجام اقتصاد را شرطی کرده... پاره شود بهتر است..هر چند بعید است غرب این توافق به این هلویی را پاره کند.
ناشناس۳۱۶۵۸۲۱۳:۳۳:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۵
درست است ماییم که در برجام گیرکردیم و مرگ تدریجی اقتصاد...
ناشناس۳۱۷۲۲۸۰۰:۴۸:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۶
اگه همین برجام هم نباشه ایران میشه ونزوئلا عمو جون !
ناشناس۳۱۶۳۸۷۱۱:۱۷:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۵
یک متمم به برجام اضافه می کنند، با کلی مطالبات ، بعد اروپایی ها منتش را بر سر ایران می گذارند که ببینید ! امریکا میخواست خارج شود ، ما نگذاشتیم !! شبکه همکار داخلی شون در مطبوعات زنجیره ای هم شروع می کنند به فرشته سازی از مکرون و اروپا ...
ناشناس۳۱۶۳۹۱۱۱:۱۸:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۵
ما ترسی نداریم و اگر ترامپ دنبال جنگ است ما هم بدمان نمیاد که قدرت سلاحایمان را نشان دهیم
ناشناس۳۱۶۴۴۹۱۲:۱۶:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۵
اطمینان دارم سن شما زیر ۲۰ سال هست اگر معنی جنگ و تحریم را بدانید هیچ وقت اینطوری صحبت از جنگ و رویارویی با یک ابرقدرت نمیکنید.
ناشناس۳۱۶۴۶۵۱۲:۲۵:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۵
اون چیزی که باعث حفظ ایران و انقلاب تو این چند سال شده شجاعت همین جوانهاست اگه ترس از جنگ و تحریم نبود الان برجام تو خالی هم نبود
ناشناس۳۱۶۴۷۲۱۲:۳۲:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۵
من 40 سال هستم . استاد دانشگاه ملی و دانشیار با افتخار ترسی از جنگ ندارم اگذ دشمن بخواهد دست درازی کند سرش را قطع میکنم.
ناشناس۳۱۶۷۱۳۱۴:۴۸:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۵
احتمالا جنگ رو فقط تو بازیهای کامپیوتری و فیلم ها سینمایی تجربه کردی وقتی که شب رو با لباس خیس توی دمای زیر صفر درجه و باشکم خالی صبح کردی بیا حرف از جنگ بزن
ناشناس۳۱۶۴۷۸۱۲:۳۵:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۵
جنگ خوب نیست اما باید بدانید طرف مقابل خیلی وقت است جنگ را شروع کرده.
ناشناس۳۱۶۵۱۵۱۳:۰۲:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۵
احتمالا شما هم پابه سن گذاشتید که تردید دارید. یادمون نرفته در جنگ تحمیلی ۳۶کشور بر علیه ایران متحد شدند و همین جوان های زیر بیست سال معجزه کردند.
ناشناس۳۱۶۶۵۸۱۴:۱۲:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۵
احسنت
ناشناس۳۱۶۷۸۴۱۵:۴۶:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۵
هنوز هم بعد از سی سال داریم تبعات اقتصادی و اجتماعی اون جنگ رو تحمل میکنیم.شما اصلا متوجه ابعاد گسترده خسارات یک جنگ نیستید.
ناشناس۳۱۶۹۲۴۱۷:۴۲:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۵
برادر این جنگ اون جنگ نیست
ناشناس۳۱۷۰۴۶۱۹:۵۸:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۵
در تایید فرمایشات شما و خطاب به کسانی اگر ادعای مسلمانی دارند سخن پیامبر اسلام اگر کسی بمیرد و در دلش آرزوی جهاد نداشته باشد بر شعبه ای از نفاق مرده آمریکا بیشتر از قدرت نظامی قدرت رسانه ای داره اونا در زمان حمله به عراق تا سقوط صدام ام القصر رو محاصره کرده بودن اما نتونستند مقاومت مردمی با سلاحهای ساده رو بشکنن و وارد شهر بشن
نجیب۳۱۶۶۵۳۱۴:۱۰:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۵
برادر عزیز همه می دانیم که جنگ بد است. اما گاهی اوقات به جایی می رسیم که امام حسین (ع) رسیدند. مرگ با عزت بهتر از این زندگی با ذلت و خواری جلو اسرائیل و آمریکاست.
حمید۳۱۶۸۸۲۱۷:۰۳:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۵
احتمالا سن شما هم به زمان دفاع مقدس قد نمیدهد که ایران با وجود تحریمها یک تنه وبا افتخار جلو تجاوز صدام با تمام حامیان جهانیش ایستاد
محمد۳۱۷۰۷۱۲۰:۲۸:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۵
اول اینکه چرا میترسید از اسمتون استفاده کنید؟! دوم یا شما نمیدنی جنگ چیه یا خارج از کشور نشستی واسه جوونای مردم نسخه میدی البته با این دوستمون هم موافقم بعیده سنت بیشتر از ۲۰ باشه
ناشناس۳۱۶۶۲۲۱۳:۵۴:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۵
اشتباه محض است اگر فکر کنیم برهم خوردن برجام به جنگ منتهی میشود.... در والقع خطر جنگ با برجام اگر بیشتر از بدون برجام نباشد قطعا کمتر نیست. با برجام ما روز به روز واداده تر و ضعیف تر میشویم و مجبورمان خواهند کرد پله پله تمام نقاط قوت و قدرت دفاعی مان را رها کنیم و آنگاه که لقمه آسانی برای بلعیدن شدیم با یک حمله فانتزی مانند آنچه در سال 2003 علیه صدام انجام دادند کارمان تمام است.... منتها مشکل بزرگ اینجا دولت روحانی ست که غیر از برجام حرفی برای گفتن ندارد و فکر میکند اگر به هم بخورد در واقع آبرویش رفته ....( البته تقریبا هم چنین است ) این دولت به قیمت گرفتن پرستیژ برجام هر روز بیشتر از دیروز عقب نشینی میکنید و درنهایت با این عقب نشینی های مکرر از آن چیزی که میترسد یعنی جنگ همان بر سرش خواهد آمد....
ناشناس۳۱۶۶۴۲۱۴:۰۳:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۵
تکلیف ایران مشخص است اگر آنها جنگ می خواهند و تقاضا های غیر معقول دارند باید آماده بود مانند مولایمان حسین که هیچگاه تسلیم زورگویان نشد. نمی توان هم از غرب ترسید و به هر گردنکشی باح داد و هم بر شهیدان کربلا گریست
مجيد۳۱۶۸۳۶۱۶:۲۶:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۵
امریکا هیج غلطی نمیتونه بکنه ،بشرطی که دولتمردان ما راحت طلب و تجمل کرا نباشن ،جنک هم بشه تکلیف یه سره میشه ،خلاص
ناشناس۳۱۶۸۸۱۱۷:۰۳:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۵
به نام خدا با سلام گفته شده، ودرست هم گفته شده : « گفتا: زکه نالیم از ماست که بر ماست»(ناصر خسرو. این گفته ،حتما، برگرفته از آیه شریفه «..اِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیٰ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم ..» (سوره مبارکه الرعد آیه ۱۱) است). آمریکا ازابتدای انقلاب، به دلیل دشمنی کور با انقلاب اسلامی،تا اواخر دهه 70 به بهانه های مختلف با جمهوری اسامی ایران دشمنی می ورزید و آن رابه جرم های ناکرده گونا گونی متهم می کرد وبه هر بهانه ای بود پرونده سازی می کرد. بعد، در اوایل دهه هشتاد به فعالیت های کشورمان در زمینه انرژی هسته ای گیرداد و ول کن مطلب نیست .این درحالی است که ،به قول آقای موسویان در مناظره باترکی الفیصل در آمریکا،در دوره آقای احمدی نژاد پیشنهاد مذاکره کنندگان ایرانی این بود که گفتگوها جامع باشد ومسائل منطقه وغیره را هم در بر گیرد،ولی، آمریکائیها زور گو آن زمان آن را به مصلحت خود نمی دیدند وموضوع هسته وقلع وقمع آن برایشان مهم بود.ولی، حالا که در مورد هسته ای با تحمیل دیکته برجام،به مراد خود رسیده اند و رئیس جمهور ذیربط دوره اش تمام شده ویک رئیس جمهور باجگیر ،زورگو وتاجر مسلک دیگرـکه از دیوانگی وخویشتن بزرگ بینی هم بی بهره نیست بر سرکار آمده ومی خواهد خودی نشان دهد ودر عین حال گند کاریهای منتسب به خود را تحت الشعاع قراردهد ،مسائل دیگری برای باج خواهی بیشتر بهانه کرده و چون رگ خواب ما را پیدا کرده وبر شوق آمده وموقعیت را برای زدن ضربه های دیگر ایده ال می شمارد .ما ،باوجود لمس آثارچهل سال دشمنی ها وزور گوئیهای آمریکا با پوست وگوشت وخونمان ،به مذاکره با آمریکا تن دادیم وبدست خودبرای خود درد سرهای بیشتری درست کردیم!؟
ناشناس۳۱۶۸۹۲۱۷:۱۱:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۵
عاقبت اعتماد به آمریکا و قرارداد ترکمنچای همین است. این تیجه اعتماد به بیگانگان و پشت کردن به ملت است
ناشناس۳۱۷۰۲۲۱۹:۱۶:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۵
اینهمه مطالبه به خاطر تقریبا هیچ؟ ارزش نداره.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین