تجمع اعتراضی سهامداران پدیده علیه عملکرد ستاد تدبیر در خراسان رضوی/ بحران پدیده در دیوان عدالت

گروه اقتصادی الف،   3970205070 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

روز گذشته جمعی از سهامداران پدیده با تجمع مقابل دیوان عدالت اداری شعارهایی همچون «ای دیوان عدالت، عدالت عدالت» و « پدیده رو بفروشید پول مارو پس دهید»، سر می دادند.

تجمع اعتراضی سهامداران پدیده علیه عملکرد ستاد تدبیر در خراسان رضوی/ بحران پدیده در دیوان عدالت

مرتضی سیاوش کیا شاکی اصلی پرونده پدیده شاندیز در دیوان عدالت اداری در گفتگو با خبرنگار داد با اشاره به تجمع تعهدنامه داران شرکت پدیده مقابل دیوان عدالت اداری گفت: بعد از بروز مشکل شرکت پدیده در سال۹۳ مسئولین استان خراسان رضوی وارد موضوع پدیده شدند و در همان زمان اعلام شد که قیمت سهام ۱۲هزار و ۷۲ تومانی شرکت پدیده حباب و بیشتر از شش برابر قیمت واقعی است.

وی افزود: متاسفانه مسئولین مردم را با ایجاد وحشت به فروش سهام و مطالبه پول هایشان سوق دادند.

این شاکی شرکت پدیده با بیان اینکه حدود ۱۳۶هزار خانواده در سراسر کشور سهامدار شرکت بودند چیزی بالغ بر حدود ۶۵هزار نفر اقدام به فروش سهام به شرکت کردند، افزود: طبیعتا شرکت نمی توانست به یک باره چهارهزار میلیارد تومان را تامین مالی کند چون نقدینگی در شهرهای مختلف چون شاندیز، مشهد، کیش، رامسر، تهران و… صرف ساخت و سازها شده بود.

سیاوش کیا افزود: بعد از پیگیریهای مسئولین، محسن پهلوان مدیرعامل شرکت پدیده به مردم تعهدنامه هفت ماهه داد که بازخرید سهام ها را با سود مشارکت ۳۰درصد روز شمار پرداخت کند و در همین راستا حدود ۶۵هزار تعهدنامه به پشتوانه نظام، قوه قضاییه و مراجع حاکمیتی از طرف شرکت پدیده صادر شد.

نامه پدیده 2

وی گفت: در مرداد ۹۴ با اعتراضات مردم برای نقد نشدن تعهدنامه ها، با تصمیم مسئولین، امور شرکت به ستاد تدبیر در استانداری خراسان رضوی سپرده شد.

شاکی اصلی پرونده پدیده شاندیز در دیوان عدالت اداری تصریح کرد: بعد از این قضیه این ستاد با ادعای استیفای حقوق مردم، کلیه املاک و دارایی ها و اختیارات مجموعه شرکت های پدیده را با وکالت تام الاختیار گرفت و مدیرعامل شرکت هم زندانی شد.

 

سیاوش کیا افزود:  ستاد تدبیر در اقدامی خلاف قانون و شرع بعد از ۲سال از گذشتن تاریخ تعهدنامه ها، وقت تلف کردن و وعده و وعیدهای دروغین نه تنها اقدام به پرداخت تعهدنامه نکردند بلکه مصوبه ای خلاف قانون و شرع تصویب کردند که شرکت پدیده در مواجهه با مردم تعهدنامه دار که با سند قطعی مبلغ دار با سود روز شمار ۳۰درصد از شرکت طلبکارند، به دلایل واهی سودها را حذف و بجای مبلغ تعهدنامه هم دوباره باید سهام قبول کنند.

 

وی افزود: فروردین سال گذشته ۶۵هزار مردم تعهدنامه دار از این مصوبه خلاف قانون و شرع و جهت ابطال آن به دیوان عدالت اداری شکایت کردند که پرونده آن درحال رسیدگی در هیات عمومی دیوان است.

این تعهدنامه دار شاکی شرکت پدیده  با بیان اینکه مطالبه ما ابتدا صدور رای فوری ابطال این مصوبه است و مطالبه کلی پدیده ای ها بعد از سه سال رنج و سختی و باتوجه اعلام کارشناسی اموال موجود حداقل ۱۰هزار میلیاردی شرکت های پدیده در کف کارشناسی ۲سال قبل قوه قضاییه که اکنون بسیار بیشتر از ۲۰هزار میلیارد تومان ارزش واقعی است، می باشد، گفت: همچنین خواستار توقف این روند تاراج اموال مردم و مزایده و فروش یکجای کلیه شرکت های پدیده و موسسین آن و پرداخت درجای پول مردم چه تعهدنامه داران با سود تعهد شده روزشمار ۳۰‎% تا روزپرداخت و چه سهامداران هستیم ولی متاسفانه گویا حضرات نمیخواهند دندان طمع از اموال مردم بکشند.

وی تاکید کرد: آخرین مرحله فساد سیستماتیک بکارگیری قانون علیه مظلوم است که در این سه سال بحران پدیده شاهد سوء استفاده از قانون و اختیارات فراقانونی در راستای تضییع حقوق مردم بوده ایم و امیدواریم دیوان عدالت این روند را متوقف کند.

 

روز گذشته جمعی از سهامداران پدیده با تجمع مقابل دیوان عدالت اداری شعارهایی همچون «ای دیوان عدالت، عدالت عدالت» و « پدیده رو بفروشید پول مارو پس دهید»، سر می دادند.

 

همچنین آنها پلاکاردها و پارچه نوشته هایی برای احقاق حق خود داشتند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین