در مصاحبه با آسوشیتدپرس؛ ظریف: خروج از NPT یکی از گزینه‌ها است/ عربستان نشان ایران را بر روی موشک‌های انصارالله جعل کرده بود

گروه سیاسی الف،   3970205019 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با رسانه آمریکایی تاکید کرد که خروج از معاهده ان پی تی یکی از گزینه‌های ایران است.

ظریف: خروج از NPT یکی از گزینه‌ها است/ عربستان نشان ایران را بر روی موشک‌های انصارالله جعل کرده بود

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است: «اگر آمریکا از برجام خارج شود، به احتمال زیاد ایران نیز از این توافق خارج خواهد شد.»

وی که در محل اقامت سفیر دائم ایران در آمریکا با آسوشیتدپرس مصاحبه می‌کرد افزود: هر حرکتی توسط دونالد ترامپ برای تحمیل دوباره تحریمهای لغو شده براساس توافق هسته‌ای به طور اصولی منجر به کشته شدن برجام خواهد شد و ایران دیگر بیشتر از این به تعهداتش مطابق با چارچوب توافق متعهد نخواهد ماند و آزاد است تا غنی سازی خود را فراتر از آنچه در متن برجام آمده است از سربگیرد.

وی اضافه کرد؛ اگر آمریکا از توافق خارج شود پیامد فوری آن به احتمال زیاد این خواهد بود که ایران متضرر و از توافق عقب نشینی کند و دیگر توافقی وجود نخواهد داشت که در آن باقی بمانیم.

براساس این گزارش، در حالیکه ترامپ آماده دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی می‌شود ظریف تاکید کرد که اعتبار ایالات متحده در خطر است. ایران خواستار کاهش تنشها در شبه جزیره کره است اما ترامپ نشان داد که آمریکا به هیچ وجه مذاکره کننده قابل اعتمادی نیست.

ظریف در ادامه با طعنه به آمریکا گفت: آنها آماده هستند که همه چیزهایی که شما گفتید را بپذیرند سپس منتشر باشند در زمینه وعده‌هایی که در توافق دادید دبه کنید. وی افزود: این باعث میشود که واشنگتن در هر توافقی که انجام می‌شود یک شریک غیرقابل اعتماد شود. متاسفانه این مساله فقط شامل توافق هسته ای نیست و توافقات دیگر نظیر توافق آب و هوایی و معاهده اقتصادی پاسیفیک را نیز شامل می‌شود.

آسوشیتدپرس در ادامه نوشت؛ ایران سالهاست که اعلام کرده به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست. ظریف در مصاحبه با آسوشیتدپرس تاکید کرد آنهایی که نگران هستند ایران به سمت مسابقه تسلیحاتی برود در صورت نبود محدودیتهای غنی سازی باید بیشتر از این واهمه داشته باشند.

وزیر خارجه ایران اضافه کرد که برای کسانی که سروصدای زیادی در زمینه برنامه هسته‌ای ایران به راه انداخته اند شروع این وضعیت شرایط کاملا متفاوتی خواهد بود.

ظریف اضافه کرد که اگر ترامپ توافق هسته‌ای را نابود کند ایران می‌تواند گزینه خروج از ان پی تی را نیز انتخاب کند. با این حال وی تاکید کرد که ما از این گزینه حمایت نمی‌کنیم اما این یکی از گزینه‌های ماست که مورد حمایت بعضیها در داخل کشور نیز است.

وزیر خارجه در واکنش به ادعای نیکی هیلی درباره موشکهای انصارالله و نشان ایران بر روی آن نیز گفت: استفاده از یک لوگوی بزرگ روی بخش بزرگی از یک موشک کاملا ساختگی و جعلی است؛ این جور لوگو زدن مخصوص پفکهای پنیری است نه یک سخت افزار نظامی. من نمیگویم که خانم هیلی آن را ساخته است بلکه کسانی که آن را در اختیار وی گذاشته‌اند آن را جعل کرده‌اند تا بتوانند ادعا کنند که ایران در حال ارسال تسلیحات به یمن است.

سفیر آمریکا د سازمان ملل در ماه نوامبر گذشته با برگزاری یک کنفرانس خبری در مقابل لاشه یک موشک که لوگوی ایران بر روی آن هک شده بود قصد داشت به خبرنگاران ثابت کند که ایران این موشکها را در اختیار ارتش یمن قرار داده است.

لاشه این موشک توسط عربستان در اختیار وی گذاشته شده و ادعا شده بود که این بخشی از موشکی است که توسط انصارالله یمن به خاک عربستان شلیک شده است. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین