انتقاد تند کرباسچی از شورای شهر درباره انتخاب شهردار جدید/ مردم با انبوهی از مشکلات گرفتار هستند اما این شورا با گذشت یک سال از چهار سالش هنوز نتوانسته شهردار مناسبی انتخاب کند

گروه اجتماعی الف،   3970204088 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در یادداشتی به انتقاد از شورای شهر تهران پرداخت و نوشت: مردم نیز با امید و اعتماد به این اعضا رای دادند اما این شورا که ۲۵ درصد از عمر مفید خود یعنی یک سال از چهار سالش را گذرانده، هنوز نتوانسته شهردار مناسبی انتخاب کند تا مسائل شهر حل و فصل شود.

انتقاد تند کرباسچی از شورای شهر درباره انتخاب شهردار جدید/ مردم با انبوهی از مشکلات گرفتار هستند اما این شورا با گذشت یک سال از چهار سالش هنوز نتوانسته شهردار مناسبی انتخاب کند

به گزارش الف دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در یادداشتی در روزنامه سازندگی درباره ماجرای انتخاب شهردار و مطرح شدن میثاق‌نامه اعضای شورای شهر که همگی از لیست امید هستند، نوشت: 

اعضای شورای شهر تهران در یک رای‌گیری استمزاجی با شهردار شدن آقای محسن هاشمی مخالفت کردند. چند نکته در این خصوص لازم به ذکر است:

1- طبق قانون اعضای شورا مشخص‌کننده این مساله هستند که چه فردی برای شهرداری گزینه بهتری است. افراد دیگر که بیرون از شورا هستند می‌توانند درباره عملکرد و نمادی که از شورا در جامعه منعکس است، اظهارنظر کنند. باید توجه کنیم در شرایطی که این همه مشکلات داخلی و خارجی برای کشور وجود دارد و مردم در زندگی شهری با انبوهی از مشکلات اداری و اجرایی و زیست‌محیطی و ترافیک و غیره مواجه هستند، یک‌سال قبل دل‌شان را به اصلاح‌طلبان خوش کردند و شورایی با رهنمود بزرگان اصلاحات تشکیل شده است. خیلی از افرادی را که در شورای شهر عضو هستند اصولا کسی نمی‌شناخت و حتی افراد سیاسی که سال‌ها در این کشور فعال هستند تا به حال اسامی برخی از این اعضا را نشنیده بودند اما برای حفظ وحدت اصلاح‌طلبان به این افراد رای دادند. مردم نیز با امید و اعتماد به این اعضا رای دادند اما این شورا که 25 درصد از عمر مفید خود یعنی یک سال از چهار سالش را گذرانده، هنوز نتوانسته شهردار مناسبی انتخاب کند تا مسائل شهر حل و فصل شود.این افتخار نیست که مجموعه شهرداری که باید به مردم خدمت کند، توسط اعضای شورای شهر تهران بین زمین و هوا معلق بماند یا احیانا فردی انتخاب شود که توانایی شخصی لازم را برای مدیریت شهر و قدرت هماهنگی با دولت،‌ قوه قضائیه و دستگاه‌های مختلف نظام برای حل مشکلات شهر نداشته باشد. توجه کنیم در دوره‌های قبل که شورا ترکیبی تقریبا 50-50 تقسیم شده بین سلیقه‌های سیاسی بود در کمترین زمان ممکن شهردار را انتخاب کرد و کارهای اجرایی سامان یافت. این وضعیت برای شورای شهر، احزاب اصلاح‌طلب و حتی بزرگان این جبهه افتخارآمیز نیست. به جای معرفی 28 نفر و این همه بحث وجدل و بگومگو کردن باید کار مفیدی را انجام دهند؛ حتی اگر ناچار شوند 24 ساعت جلسه بگذارند باید این کار با فوریت و وقت‌گذاری بیشتر انجام شود و یک شخص توانمند را انتخاب کنند. یک سال از عمر شورا گذشت و در این مدت هم اتفاق خاصی رخ نداده و تنها افتخار این است که موفق شدیم حقوق پرسنل را پرداخت کنیم! در سوگندنامه اعضای شورا آمده: «در برابر کلام‌الله مجید به خداوند متعال سوگند یاد می‌کنم....در خدمت به مردم کوشا باشم...در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایم.» این اهتمام است که بعد یک‌سال هنوز درباره چگونگی انتخاب شهردار وقت و بودجه را به‌هدر دهیم؟

2- بعد از استمزاج و روشن شدن آرای اعضای شورای شهر، آقای محسن هاشمی یک رفتار اخلاقی انجام داد. ایشان نمی‌خواهد متهم شود که برای تصاحب ریاست شهرداری، موجب اختلاف اعضای شورا شده است، اما او نیز به عنوان یک عضو و رئیس شورا باید این سوال را پاسخ بدهد که در مدت زمان حضورش در شورا،‌ آیا شهر تهران به خوبی اداره شده و از مشکلات شهر کاسته شده؟ ایشان نباید نگران این حرف و حدیث‌های دوستان باشد و باید راه‌های حل مشکلات مردم را ولو با مایه گذاشتن از آبروی خود دنبال کند. خدمت به مردم از همه چیز مهمتر است و سوگند همه اعضا است. آقای هاشمی هم نسبت به کارنامه خود باید پاسخگو باشد. اگر زمان گذشت و کار درستی انجام نشد کسی به موضوع اختلافات توجه نمی‌کند. مهم، کارنامه شهرداری تهران و شورای اصلاح‌طلبان است که آیا کارنامه قابل قبولی دارند؟ اگر اینگونه نباشد، برای جریان اصلاح‌طلبی و حتی رهبران آن موجب سرشکستگی است.

3- برخی از اعضای شورای شهر و نیز جریانات سیاسی علت اصلی مخالفت‌شان با شهردار‌شدن آقای هاشمی را میثاق‌نامه اعضا می‌دانند، اولا بنا بر گفته خود ایشان، آقای هاشمی این میثاق‌نامه را امضا نکرده است.مضاف بر این توجه کنیم در انتهای کار شورای پنجم مردم درباره میثاق‌نامه نمی‌پرسند که چه بوده و چه کسی رعایت کرده است. طبق قانون، اعضای شورای شهر قسم یاد کرده‌اند که جهت اداره صحیح شهر و منافع مردم با اهتمام کامل عمل کنند،‌ این قسم بالاتر از میثاق‌نامه است؛ هرچند آقای هاشمی این میثاق‌نامه را امضا نکرده و براساس ویژگی‌های فردی و جایگاه خانوادگی در لیست قرار گرفته است.

به همین دلیل اعضای شورا بهتر از ما مسائل شهر را می‌دانند و دلسوزترند، ولی بنده یادآوری می‌کنم که شورای شهر دوره چهارساله‌ای است که یک سال آن گذشته، اگر فردی مدیر و آشنا به مسائل شهرداری که توانایی هماهنگ کردن با سایر نهادها و دستگاه‌ها را دارد انتخاب نکنند،‌ همه این افراد در انجام وظایف خود شکست خورده‌اند.

دیدگاه کاربران

نه به محسن هاشمی۳۱۵۱۲۱۱۰:۴۷:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۴
نجفی بس بود پشیمون شدیم از شهردار شدن کارگزانی ها اقای کرباسچی.
ناشناس۳۱۵۱۶۹۱۱:۳۵:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۴
در شورای اول تهران هم این اتفاق افتاد که شورا یکدست اصلاح طلب بودن و حتی یک نفر اصولگرا هم بینشون نبود! اما عاقبتش: 3 بار شهردار عوض کردند! آخر سر هم اینقدر اختلافشون بالاگرفت که وزارت کشور دولت اصلاحات به ناچار شورا رو "منحل" کرد!
ناشناس۳۱۵۴۰۹۱۴:۱۵:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۴
آقا .. ؛ هرگز شماها نمیتونید ماهیت خودتونو عوض کنید. فقط ما باید دقت میکردیم که متاسفانه بازم نکردیم.
ناشناس۳۱۵۴۳۱۱۴:۳۱:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۴
سروته یه کرباسین ... --------------
ناشناس۳۱۵۵۲۹۱۵:۴۱:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۴
نمی تونن شهرداری که می خوان انتخاب کنن.. یا اگر به فرض انتخاب هم کردن، ...
ناشناس۳۱۵۱۳۳۱۱:۰۷:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۴
این همون شوراییست که با دومیلیارد حق ورودی تشکیل دادید نتیجه اش میشود این!
امیر حامد۳۱۵۱۴۲۱۱:۱۴:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۴
روش های نادرست دوران کرباسچی در شهرداری همانند "دکانداری" و نه "شهرداری"، بعدا به شکل بد تری در دوران احمدی نژاد و بعدی ها تکرار شد. بهتر است شهردار جدید به خواسته های مردم و نیاز های بلند مدت و اساسی این شهر توجه کافی داشته باشد.
ناشناس۳۱۵۴۷۳۱۴:۵۹:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۴
در مورد احمدینژاد بی انصافی میکنی. احتمالاً تهرونی نیستی !! البته در خصوص شهرداری تهران هرگز کسی به رکورد خدمت صادقانه و ماهرانه و عادلانه ی قالیباف نرسیده و نخواهد رسید.
ناشناس۳۱۵۱۶۲۱۱:۳۱:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۴
این آقایون کاربلد نیستند خودشان را با این جلسات سرگرم کرده اند، از عکس العمل تهرانی ها در انتخابات بعدی غافلند.
نیکی۳۱۵۱۶۴۱۱:۳۳:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۴
اقای کرباسچی بس کنید و اینقدر غوغا سالاری نکنید.شورا یکبار به کارگزارانی ها اعتماد کرد.بگذارید شورا بدون فشار امثال شما که اگرچه کارهای خوب در شهرداری تهران کردید اما خطاهای فاحش هم داشتید، به وظایفش عمل کند.
ناشناس۳۱۵۱۷۹۱۱:۴۶:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۴
مدعیان اسلاحات عرضه اداره یه شهر رو ندارید می خواین یه کشور رو بچرخونید؟
ناشناس۳۱۵۵۳۳۱۵:۴۲:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۴
با اینکه سواد درست و حسابی نداری، اما درک خوبی داری.
ایران آباد و آزاد۳۱۵۱۸۶۱۱:۴۸:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۴
انتقاد بسیار به جا و خواست تمام مردم شورا دور خودش داره می چرخه هیچ مشکل مردمی حل نشده به نظر روال انتخاب شهردار باید قانونش عوض شود . خیلی شوراها با شهردارها که خودشان انتخاب کردند درگیر هستند و اختلاف دارن. ادامه این روند وقت شورا و شهردار و در نهایت مردم و کشور را می گیرد و به ضرر جامعه است. تصمیمات در شوراها و شهرداریها بسیار کند و وقت گیر است. خواهشا قانون را عوض کنید این روش چندین سال دیدیم جواب نداده است.
ناشناس۳۱۵۲۰۲۱۱:۵۵:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۴
1- گفتند اگر قالیباف را برکنار کنیم همه مشکلات حل می شه. درسته که یک سال برای حل همه مشکلات کافی نیست اما سوال من این است که آقایان حالا بفرمایند که در این یک سال چه مشکلی حل شده؟ لااقل یک مورد نام ببرند. 2- من نحوه مدیریت قالیباف را قبول ندارم. اما باید قبول کنیم که کارهای مفید خیلی زیادی انجام داد. انبوهی از مراکز سرگرمی مثل سینما آزادی، دریاچه مصنوعی، برج میلاد، باغ پرندگان، باغ کتاب و ... و همچنین تعداد زیادی پل و اتوبان و مترو ... ساخت. حالا در این یک سال چه پروژه مهمی اجرا شده؟
ناشناس۳۱۶۶۷۱۱۴:۱۸:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۵
ای کاش آقای قالیباف رئیس جمهور شده بودند.
ناشناس۳۱۵۲۰۵۱۱:۵۷:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۴
مردم خدمات کرباسچی را در شهرداری فراموش نخواهند کرد تهران مدیون همت کرباسچی است شهردار اینده خود کرباسچی اگر محدودیتی بود فقط مهندس غرضی شهر تهران مردی میخواهد با دل بزرگ واینده نگر اینها امتحان دادهاند پس وقت را از دست ندهید
ناشناس۳۱۵۵۷۶۱۶:۲۵:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۴
اگر بنا به ساخت وساز باشه قالیباف قطعا موفق ترین شهردار تهران هست .این رو میشه ازروی تعداد پلها ومتراژاتوبانها وتعداد مراکز فرهنگی وسرگرمی وپارکها فهمید .منتهی اصلاح طلبان فقط بلدند بلوا درست کنند وسوار جنجال رسانه ای بگن نگذاشتند کار کنیم وهمیشه شعارهای دهن پر کن میدن اما درعمل خیلی بدتر از اصولگرایان هستند.
ناشناس۳۱۵۲۱۲۱۲:۰۵:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۴
صحبت هاب آقای کرباسچی به نوعی - خود شیرینی کردن - است. بسیاری از مشکلات فعلی شهر تهران از زمان این آقا به علت سیاست گذاریهای غلطی نظیر فروش تراکم و رشد عمودی شهر پایه گذاری شد. ایشان بهتر است سکوت اختیار نمایند.
ناشناس۳۱۵۲۱۴۱۲:۰۵:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۴
امسال جناب کرباسچی تکلیفشون با خودشون مشخص نیست .
ناشناس۳۱۵۵۰۴۱۵:۲۰:۳۹ ۱۳۹۷/۲/۴
موافقم ولی امثال درست هست.
م۳۱۶۲۴۷۰۹:۳۶:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۵
منظورش اینه که امسال مشخص نیست، سال دیگه شاید مشخصبشه که انتخابات مجلسه!!! :)
ناشناس۳۱۵۴۳۰۱۴:۳۱:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۴
با شهر دار شدن کرباسچی کاملا موافقم
ناشناس۳۱۵۴۶۶۱۴:۵۴:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۴
اقای کرباسچی ..مملکت از دوران سازندگی ضربه خورد ه است..همان زمان بود که باتولید کالای بی کیفیت ویا باحداقل استاندارد وشاید هم بدون استاندارد بلای خانمانسوز ملت گردید وهمان موقع بود عد ه ای سود جو باتبانی مسئولان مملکتی کارخانجات فعال را به بهانه فرسوده بودن ماشین الاتشان باارزش بسیار پایین به نزدیکان واقوامشان فروخته وچند صدهزار کارگررا بیکار نموده اند وسپس به وارد نمودن کالای خارجی گردید وبافروش تنها ماشین الاتشون پول انرا به اقساط پرداخت نمودند د لطفا دست از سر مردم بردارید مگر نمیبینید افرادی هستند به لحاظ زنده بودن درسطل زباله بدنبال لقمه نان هستند
ناشناس۳۱۵۴۷۶۱۵:۰۰:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۴
همون آقای چمران بی حاشیه تر بود.
ناشناس۳۱۵۴۸۸۱۵:۱۱:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۴
نتیجه با چشمان بسته و لیستی رای دادن همین میشه
ناشناس۳۱۶۲۸۹۱۰:۰۴:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۵
همین آقای کرباسچی را انتخاب کنید تا دوباره تهران را نابود کند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین