جنجال در آلمان بر سر ممنوعیت روسری برای دختران زیر ۱۴ سال

گروه جهان الف،   3970129126 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

کارشناسان مدارس و نمایندگان مسلمانان در گفت‌وگوهای مختلف با رسانه‌ها که با موضوع ممنوعیت روسری برای دختران زیر ۱۴ سال انجام شده است، در برابر این ممنوعیت، موضع گرفتند.

جنجال در آلمان بر سر ممنوعیت روسری برای دختران زیر ۱۴ سال

به گزارش مهر، ممنوعیت قانونی روسری برای دختران زیر ۱۴ سال که توسط دولت ایالتی نوردراین وستفالن در نظر گرفته شده با مقاومت انجمن‌های مدرسه روبرو شده است.کریستیانه میکا، رئیس انجمن مدارس ابتدایی در ایالت نوردراین وستفالن در این باره به راینیشه پست گفت: این بحث در حال حاضر مفید نیست. انجمن او نیازی به چنین اقداماتی ندارد. میکا که مسئول مدرسه‌ای ابتدایی در دورتموند است، اضافه کرد که از ۳۴۵ دانش‌آموز در مدرسه تحت نظارت او، ۲۸۰ نفر مسلمان هستند و تنها شش نفر از این دختران روسری به سر دارند.

ماریو والانا، سخنگوی ایالتی انجمن مدارس جامع نیز گفت: با وجود اینکه تعداد کودکانی که در مدارس جامع روسری می‌پوشند، افزایش یافته است، اما در حال حاضر این مسئله ما نیست. اساسا ما به ممنوعیت پوشش فکر نمی‌کنیم. چرا که هدف از ایجاد مدارس جامع، ادغام تعداد زیادی از کودکان است. ممنوعیت به جای آنکه مسئله را حل کند، می‌تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند.در مقابل این نظرات، در ابتدای هفته، هاینز پیتر مایدینگر، رئیس انجمن معلمان آلمان و سوزانه لین کلیتسنگ، رئیس انجمن فیلولوژی آلمان در روزنامه «بیلد»،  این رویکرد را  مثبت ارزیابی کردند.

با این حال، بولنت اوچار، رئیس بزرگترین موسسه الهیات اسلامی آلمان در دانشگاه اسنابروک ممنوعیت را بی‌اثر دانست. او به روزنامه ولت گفت: در نهایت شما با این کار جوامع موازی ایجاد می‌کنید، زیرا کودکان ممکن است در مدرسه نسبت به آنچه در خانواده هستند، رفتاری متفاوت داشته باشند. با این وجود، اگر دختران مجبور به پوشیدن روسری بر خلاف خواسته خود باشند، دولت باید به طور طبیعی مداخله کند و رفاه کودکان را در مرکز اقدامات خود قرار دهد. من معلمان را مسئول مراقبت از کودکان و نوجوانان می‌بینم. در مدرسه  باید با والدین صحبت کرد و در بهترین حالت، با همکاری انجمن‌های مساجد مشکلات را حل کرد. مدرسه نباید از اقدامات اجباری دفاع کند.

شورای اسلامی راینلاند-فالتس ممنوعیت پوشیدن روسری را نمی‌پذیرد. مسئولان شورا در نشستی مطبوعاتی در این باره توضیح دادند: در کشوری که جوامع مذهبی متعددی بر پایه آزادی مذهبی زندگی می‌کنند، ما تصور می‌کنیم که مردم می‌توانند از نمادهای مذهبی فردی استفاده کنند، مراسم مذهبی خود را به صورت آزادانه اجرا کنند و می‌توانند به فرزندان خود آموزش دینی دهند.

به گفته مسئولان شورا، بحث‌ها و استدلال‌های مربوط به برابری که هدف آنها یکی دیدن همه افراد جامعه است، باید عدم تحمل و غفلت از واقعیت کثرت‌گرایی را از جامعه آلمان دور کند: ممنوعیت مذکور دخالت مستقیمی در امور داخلی مسلمانان است که توسط قانون اساسی محافظت می‌شود. این ممنوعیت، آزادی مذهبی و حمایت از حقوق والدین در زمینه آموزش مذهبی را نقض می‌کند.حق طبیعی زندگی دینی و معرفی دین به فرزندان تنها متعلق به مسلمانان نیست، بلکه در خانواده‌های مسیحی، یهودی و سیک نیز وجود دارد.

بورهان کسیچی، رئیس شورای اسلامی گفت: این بحث پوپولیستی، نمادین و خالی از محتوا است. این ایده که دختران مسلمان مجبور به پوشیدن روسری هستند، منسوخ شده است. این کار باعث ناراحتی زنان مسلمان می‌شود» او این کار را «نامتناسب و غیرقانونی» می‌داند، چرا که به دلیل وجود یک اقلیت مشکوک، می‌خواهند آزادی مذهبی برای همه زنان جوان مسلمان را محدود کنند.

در همین حال، سراپ گولر، معاون وزیر امور ادغام در ایالت نوردراین وستفالن مجددا خواستار ممنوعیت شده است. او به خبرگزاری رسمی کاتولیک گفت: برای ما بحث بر سر رفاه کودک است. گولر در این گفت‌وگو ادعا کرد که از بحث‌های مربوط به ممنوعیت استفاده از گردنبند صلیب، سوء استفاده می‌شود.

علاوه بر این، او مقایسه بین روسری و صلیب را نادرست دانست: اگر یک کودک مسیحی زنجیری با صلیب به گردن داشته باشد، می‌تواند بعدها آن را کنار بگذارد، بدون اینکه نیاز به توجیه کار خود داشته باشد. در حالیکه برای بسیاری از دختران مسلمان پوشیدن روسری خیلی آسان نیست. محیط اجتماعی اغلب فشارهای شدیدی را ایجاد میکند که این فشار تصمیم‌گیری برای کنار گذاشتن روسری بدون تنش را غیرممکن می‌کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین