مدیر عامل بانک پارسیان خبرداد: برگزاری جلسه مشترک سیف و رییس اتاق‌های بازرگانی/اجرای توسعه کارت‌های اعتباری خرید برای حمایت از کالای ایرانی

گروه اقتصادی الف،   3970128167

مدیر عامل بانک پارسیان از اجرای سیاست توسعه کارت های اعتباری برای حمایت از تولید و کالای ایرانی خبر داد و گفت: موسسات غیرمجاز به عهده بانک های خصوصی گذاشته شد که این اقدامات در ترازنامه بانک های خصوصی نمود پیدا کرد.

برگزاری جلسه مشترک سیف و رییس اتاق‌های بازرگانی/اجرای توسعه کارت‌های اعتباری خرید برای حمایت از کالای ایرانی

 

به گزارش الف؛ کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان در نشست خبری صبح امروز با خبرنگاران، با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: چندسالی است که در ایام سال نو شعارهای محوری برای حرکت سال از سوی مقام معظم رهبری مباحث اقتصادی است و امسال نیز با توجه به شرایط خاص پیش رو، حمایت از کالای ایرانی عنوان شد.

وی  با بیان اینکه بانک پارسیان نیز به عنوان عضوی از خانواده نظام بانکی و اقتصاد کشور هم راستا با حمایت از تولید ملی حرکت خواهد کرد، افزود: شرایط اقتصادی حاکم، مرور دوباره عملکردها و برنامه های در دست اقدام را می طلبد تا فضا و شرایط اقتصادی به گونه ای باشد که مردم احساس امنیت و ثبات اقتصادی داشته باشند.

پرویزیان با تاکید بر اینکه هر چند نظرات موافق و مخالفی وجود دارد اما باید نظری واحد و هم سو برای بهبود شرایط زندگی جمعی وجود داشته باشد تا دسترسی مردم به فضا، امکانات آموزشی، رفاهی، اجتماعی و ... بهبود یابد، گفت: باید حرکت در جهت رونق بنگاه های اقتصادی و حفظ چرخه تولید باشد زیرا شرایط رقابتی بسیار سخت تر و حساس تر از گذشته شده است. چند سالی است که به صورت ویژه و خاص تحت تحریم های هوشمند و سختی قرار داریم و بازتاب این شرایط، سرلوحه قرار دادن اقتصاد مقاومتی است.

رییس کانون بانک ها و موسسات خصوصی تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی با تلاش و کار و عمل همه مردم امکان پذیر است. ما باید کمک کنیم تا این هزینه بدون محاسبه و برنامه افزایش نیابد، خصوصا در زمینه هزینه های مالی، آنچه در حوزه فعالیت بانک ها است، کمک به کاهش هزینه مالی است، البته هزینه مالی از دو منظر ارزی و ایجادی باید بررسی شود.

 وی با باین اینکه یکی از راه های شناخته شده برای کاهش هزینه مالی تولید کننده پرداخت اعتبار به مصرف کننده کالای ایرانی است؛ تاکید کرد: در شرایط فعلی نظام بانکی می تواند آثار مثبتی داشته باشد. براساس تجربه بازگشت پرداخت های خرد به مراتب از پرداخت های کلان آسان تر و سریع تر است. پرداخت های کلانی وجود دارد که به دلیل شرایط اقتصادی امکان بازگشت آن ها نسبت به پرداخت های خرد سخت تر است.

به گفته  پرویزیان، سیاست های بانک پارسیان در سال ۹۷ برنامه ریزی از جمله توسعه کارت های اعتباری برای حمایت از تولید و کالای ایرانی صورت گرفته، زیرا کارایی منابع و تخصیص بهینه منابع نیز پیامد مثبت سیاست حمایت از کالای ایرانی است.

مدیرعامل بانک پارسیان با اعلام اینکه سال گذشته مطالبات معوق بانک با اتخاذ رویه های مشابه بهبود یافته و شرایط به مراتب بهتر از گذشته است، اضافه کرد: سال گذشته 8500 میلیارد تومان وصولی مطالبات معوقه داشتیم، البته همه این مبلغ نقد نیست و بخشی اموال است؛ اما از نظر عملکرد شرایط به مراتب بهتری برای بانک ایجاد خواهد کرد. ستادی در بانک برای رسیدگی به این موضوع ایجاد شد و تعداد زیادی از این پرونده ها تعیین تکلیف شد که اثار ان در تراز ۹۶ مشخص خواهد شد.

رییس کانون بانک ها و موسسات خصوصی، گفت: این منابع متعلق به مردم است ‌و بازگشت آن به اقتصاد کشور از جمله اهداف ما است تا کارآفرینان و تولیدکنندگان نیز بتوانند از این منابع برای بهبود تولید و اقتصاد کشور استفاده کنند و وضعیت برخی از بدهکاران معوق با دخالت بانک ها یا سایر دستگاه ها باید روشن و شرایطی فراهم شود که این پول ها به نظام بانکی بازگردد.

پرویزیان گفت: ارزش آفرینی از جمله سیاست های راهبردی بانک پارسیان انتخاب شد تا بتوانیم با تعامل مشتریان، شرایط بهتری برای بانک و مشتریان ایجاد شود.

وی بیان کرد: مجموعه دستگاه های نظارتی از جمله بانک مرکزی، دستگاه قضایی و ... همکاری خوبی در این زمینه داشتند. در حوزه تعهد اجتماعی باید متشکر همه دستگاه هایی که در این زمینه به بانک مرکزی کمک کردند، باشیم و امیدواریم در ادامه راه نیز کمک و همراه سیستم بانکی باشند.

پرویزیان درباره بسته بودن نماد بانک‌ها در بورس، اظهار داشت: بسته بودن نماد بانک ها بحث متفاوتی از وضعیت بانک است و دلیل بسته بودن نماد به دلیل تغییر شیوه گزارش دهی صورت های مالی بود.

وی از افزایش سرمایه ۸ هزار میلیارد تومانی بانک خبر داد و افزود: جمع آوری مشکلات و پرداخت سپرده ها یکی از موسسات مالی اعتباری غیرمجاز از جمله اقدامات مهم این بانک است.

مدیرعامل بانک پارسیان درباره ترازنامه منفی بانک های خصوصی گفت: موسسات غیرمجاز به عهده بانک های خصوصی گذاشته شد که این اقدامات در تراز نامه بانک های خصوصی نمود پیدا می کند. موضوع دیگر عدم تعادل منابع است. برخی بانک های خصوصی ادغام شده از چند موسسه غیرمجاز بوده که خود این موضوع موثر است.

وی درباره افزایش شعبه این بانک اظهار داشت: در حال حاضر تعداد شعبه های بانک ۳۴۰ شعبه است و هیچ یک از شعب موسسه ثامن الحجج را در اختیار بانک نگرفتیم. شعبه همیشه کارکرد خود را خواهد داشت و باید مردم به هر شکلی که تمایل دارند خدمات به آن ها ارائه شود به همین دلیل امکان تعطیلی شعب وجود ندارد.

رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی افزود: بانک پارسیان هم در حوزه بانکداری الکترونیک و هم حضور فیزیکی فعالیت دارد زیرا شعبات به عنوان ارائه دهنده خدمات و مشاور برای مردم است.

به گفته وی یکی از مشخصات بانک پارسیان پیشتازی در ارائه خدمات نوین است و در همین راستا برنامه هایی برای حمایت از پیام رسان های داخلی از سوی این بانک وجود دارد.

پرویزیان درباره سیاست ارزی دولت، بیان کرد: صرف نظر از آرای شخصی باید از تصمیم ارزی اخیر بانک مرکزی حمایت شود و تمامی این تصمیم گیری ها در سطح ملی اتخاذ شده و باید در شرایط فعلی به آن توجه شود اما اینکه برای اجرای این تصمیم و مدل، کمبودها و اشکال هایی وجود دارد که باید اعلام و اصلاح شود زیرا بانک مرکزی ماموریت حفظ ثبات اقتصادی کشور را برعهده دارد.

مدیرعامل بانک پارسیان از برگزاری جلسه مشترک رییس کل بانک مرکزی و رییس اتاق های بازرگانی خبر داد و درباره این جلسه گفت: باید از اقدامات بانک مرکزی در این زمینه حمایت شود.

وی افزود: همچنین درباره بحث واردات و صادرات نیز منعی وجود ندارد و باید همانطور که درباره دارو با استفاده از نظر فعالان حوزه تصمیم گیری خوبی صورت گرفت، درباره سایر بخش ها نیز تصمیم گیری شود البته درباره واردات و صادرات منعی وجود ندارد به عنوان مثال درباره دارو روش خوبی برگزیده شد و نیازهای خدماتی مثل بیماران، دانشجویان و .. نیز پیشنهادهایی ارائه شد تا خوشبختانه فضا برای پذیرش این نظرات وجود دارد.

رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی، درباره حساب سپرده های ارزی، گفت: از سوی دولت و بانک‌ مرکزی ‌اطمینان لازم برای سپرده های ارزی ایجاد شده است و حتی رئیس جمهور و مقامات کشور در این مورد اطمینان دادند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین