ادعای وال استریت ژونال درباره اهداف حمله آمریکا به سوریه که انجام نشد/ تلاش برای توجیه شکست واشنگتن و متحدانش

گروه جهان الف،   3970127092 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

سه روز قبل آمریکا و متحدانش بیش از 100 موشک به سوریه شلیک کردند.این موشک ها از دو ناو نیروی دریایی آمریکا دردریای سرخ، از هواپیما های تاکتیکی بر فراز دریای مدیترانه و همچنین توسط بمب افکن های B-1B از منطقه التنف شلیک شدند.

ادعای وال استریت ژونال درباره اهداف حمله آمریکا به سوریه که انجام نشد/ تلاش برای توجیه شکست واشنگتن و متحدانش

به گزارش الف حمله به تاسیسات نظامی و کشوری سوریه از ساعت 3 و 42 دقیقه تا ساعت 5 و ده دقیقه 14 آوریل به وقت محلی طول کشید. اعلام شد سامانه های دفاع هوایی سوریه 71 فروند از موشک های کروز غربی را قبل از رسیدن آنها به اهداف خود منهدم کردند.

اما امروز روزنامه وال استریت ژونال مدعی شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آماده حمله به پایگاه های روسیه و ایران در سوریه بود که که این موضوع با مخالفت جیمز متیس رئیس پنتاگون مواجه شد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان رایزنی با نزدیک ترین دستیارانش به حمله گسترده به سوریه فرا خواند تا به شکلی به روسیه و ایران لطمه وارد شود. این مطلب را روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به منابع خود در کاخ سفید اعلام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از این روزنامه، جیمز متیس سه پیشنهاد به کاخ سفید ارائه کرد؛ حمله به اهداف سوری که مربوط به سلاح های شیمیایی هستند، حمله به طیف گسترده ای، از جمله مراکز تحقیقاتی مربوط به سلاح های هسته ای و فرماندهی سوریه و پیشنهاد سوم هدف قرار دادن سامانه دفاعی روسیه در سوریه که این گزینه برای تضعیف پتانسیل نظامی روسیه پیشنهاد شده بود در حالی که به اقدامات سیاسی بشار اسد تاثیری ندارد.

به نوشته وال استریت ژورنال، رئیس جمهور امریکا با ابراز نارضایتی از گزینه های پیشنهادی مشاورانش خواهان اقدامات قاطع تر بود. ترامپ خواستار چنان حمله ای به سوریه بود که نه فقط سوریه بلکه روسیه و ایران را نیز شامل شود.

اما جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا به احتیاط فرا می خواند تا از درگیری خطرناک با روسیه و ایران جلوگیری شود. متیس به خاطر اینکه دولت آمریکا دارای استراتژی گسترده تر در منطقه نیست، نگران است.

پیش از این، کشورهای غربی، سوریه را به حملات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی متهم کرده بود. از سوی دیگر، مسکو ادعای استفاده از گاز کلر و مواد شیمیایی توسط ارتش سوریه را رد نمود.

بهانه استفاده از مواد شیمیایی توسط نیروهای سوریه به دلیل حمایت از تروریست ها و توجیه حمله احتمالی به سوریه از سوی آمریکا و متحدانش می باشد. ادعای امروز وال استریت ژورنال نیز بیشتر بدلیل تمسخر حمله نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه در رسانه ها می باشد. چرا که بسیاری از کارشناسان و رسانه ها معتقدند بعد از یک هفته تهدید عملاً حمله ای صورت گرفت که تاثیرگذاری در صحنه میدانی جنگ سوریه نداشته است.

ادعای وال استریت ‍ژورنال در حالی مطرح می شود که رئیس‌جمهور آمریکا، بعد از حمله موشکی به سوریه در پیامی توییتری نوشت: ماموریت انجام شد.

کلمات ترامپ در این توئیت، به خصوص عبارت ماموریت انجام شد یادآور حرف‌های جورج بوش، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، پس از حمله نظامی در سال 2003 به عراق است.

کاربران آمریکایی این توییت را مورد تمسخر قرار دادند.

یکی از کاربران توییتر نوشت: «به نظر می‌رسد عبارت ماموریت انجام شد همیشه برای رئیس‌جمهورها کاربرد خوبی دارد.»

یکی دیگر از کاربران نوشت: «ما هنوز درگیر آخرین جنگی هستیم که در آن ماموریت انجام شد.»

کاربر دیگر در تمسخر عبارت مورد استفاده ترامپ نوشت: «آخرین رئیس‌جمهوری که از عبارت ماموریت انجام شد استفاده کرد از گفتن آن پشیمان شد.»

امروز نیز روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی به تجاوز موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به خاک سوریه که اوایل هفته رخ داد، اشاره کرد و نوشت هدف «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از حمله به سوریه، قدرت‌نمایی بود که در حقیقت برعکس عمل کرد.

واشنگتن پست نوشت: « حملات جمعه شب به اندازه کافی قوی نبود تا مایه خجالت نشوددر نتیجه، بیش از آنکه به اسد (رئیس‌جمهور سوریه) لطمه وارد کند، به اعتبار آمریکا در صحنه بین‌المللی آسیب وارد کرد».

همچنین دیروز سید حسن نصرالله به آمریکا درباره حمله موشکی به سوریه کنایه سنگین زده بود و گفت: «شما هوا را بمباران کردید!»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۴۶۷۹۱۱:۳۱:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۲۷
غربگرایان وطنی با هدف تطهیر و کاهش نفرت مردم از امریکا ، روسیه هراسی می کنند و از کم کاری روسیه در این حملات انتقاد می کنند‌. در حالی که هماهنگی ایران و روسیه و تهدید روسها به اقدام متقابل , تیم ترامپ را واردار کرد که از حمله گسترده منصرف شود و صرفا به چند موشک بسنده کند ان هم برای دوشیدن اعراب خلیج فارس...
ناشناس۳۰۵۳۳۲۲۲:۴۵:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۲۷
مرگ بر آمریکا ومرگ بر خایین به کشور
ناشناس۳۰۵۴۱۴۰۲:۲۶:۵۹ ۱۳۹۷/۱/۲۸
آدم خبرگزاری های ایرانی را که می خونه فکر می کنه این سوریه بوده که بیش از 100 موشک به آمریکا شلیک کرده احتمالا هفته آینده در خبرگزاری های داخلی می خونیم که سوری ها و داعشی ها واشنگتن را هم تسخیر کردند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

آخرین عناوین