بانک مرکزی: تا اطلاع بعدی، عرضه ارز به بازار متوقف است

گروه اقتصادی الف،   3970127062 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی بانک مرکزی گفت: تا اطلاع بعدی، خرید و فروش نقدی اسکناس ارزهای خارجی در صرافی ها انجام نخواهد شد.

بانک مرکزی: تا اطلاع بعدی، عرضه ارز به بازار متوقف است

به گزارش الف به نقل از صداوسیما، محمد علی کریمی، سخنگوی بانک مرکزی با اشاره به اینکه این بانک با رصد نیازهای همه گروه ها، ارز مورد نیاز را از طریق بانک های عامل تامین اعتبار می کند گفت: تا اطلاع بعدی، خرید و فروش نقدی اسکناس ارزهای خارجی در صرافی ها انجام نخواهد شد.

وی تقاضای عمده ارز را از محل واردات دانست که باید پس از ثبت سفارش از طریق بانک انجام شود و در عین حال درباره تامین نیازهای خرد نیز افزود: ارز مسافرتی از طریق بانک های ملی و سامان و ارزهای دانشجویی و درمانی هم از طریق بانک های تجارت و سامان پرداخت می شود تا از رهگذر آن با شناسایی و رصد نیازها، ارز به متقاضیان واقعی ارز تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی پارسال ۴۸ میلیارد دلار از محل درآمدهای نفتی برای واردات رسمی کشور تامین اعتبار کرد گفت: بقیه نیز از محل درآمد صادرات غیرنفتی صرف واردات شد که طبق سیاست های جدید، صادرکنندگان غیرنفتی موکلف شدند ارزشان را برای ایفای نقش در واردات تجارت خارجی کشور اختصاص دهند.

کریمی ادامه داد: در این باره بانک مرکزی سامانه نظام یکپارچه مدیریت ارزی (نیما) را راه اندازی کرد تا صادرکنندگان غیرنفتی با عرضه درآمدشان در این مسیر، آن را مستقیم در خدمت واردات کالاهای ضروری موردنیاز کشور قرار دهند.

سخنگوی بانک مرکزی تصریح کرد: از آن پس، بانک های عامل و صرافی های مجاز با خرید ارز صادرکنندگان می توانند آن را در اختیار واردکنندگان قرار دهند که این موجب نظم بخشی به مدیریت کل درآمدهای غیرنفتی می شود.

این مسئول بانک مرکزی با بیان اینکه پیش از این، حجم قابل توجهی از واردات کشور از طریق بدون ثبت سفارش یا با ثبت سفارش به غیر از نظام بانکی صورت می گرفت گفت: طبق سیاست های جدید، محوریت کار از طریق بانک ها انجام می شود و نمی توان در این باره نقش بانک ها را نادیده گرفت.

کریمی افزود: از موارد دیگری که تعیین تکلیف شده این است که واردکنندگانی که پیش از مصوبه اخیر ۲۱ فروردین امسال، گشایش اعتبار ریال و حواله شان را ارائه کرده اند و منتظر وارد شدن کالایشان هستند، با نرخ های قبلی می توانند اقدام به واردات کنند اما اگر کالا در موعد مقرر وارد نشود، طبق شرایطی با دلار ۴۲۰۰ تومان ارز در اختیار اینگونه واردکنندگان قرار می گیرد.

به گفته سخنگوی بانک مرکزی، در روزهای تعطیل پیشین جلسات متعددی به میزبانی بانک مرکزی برگزار شد که در آن ضوابط، آیین نامه ها و دستورالعمل های منطبق با سیاست جدید ارزی تدوین شد که رصد و احصای نیازهای واقعی ارزی کشور در ۳۳ بند بود که در اطلاعیه های ۷ تا ۱۱ بانک مرکزی اعلام شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۴۶۰۴۱۰:۰۴:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۲۷
اقا یه سوال اگه فردی بخواد برای بار دوم و چندم به خارج بره ارز مورد نیاز خودشو از کجا تهیه کنه صرافی که منع شده از فروش ارز ...از بازار ازاد هم که نمیشه خرید چون حکم قاچاق و قاچاقچی رو داره ...پس چیکار باید کرد !!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟......؟
ناشناس۳۰۴۷۹۱۱۲:۴۳:۵۶ ۱۳۹۷/۱/۲۷
اقای سیف خدا وکلیلی خودتم نمی دانی داری چکار می کنی . اجازه بده فقط به یک مورد خیلی ساده اشاره کنم از یک طرف میگی به مسافرین سفرهای دور هزار یورو میدهیم ولی سالی فقط یک بار . خوب اولا مسافری که تاجر است . میخواهد دو هفته برای کار تجاری به اون سر دنیا برود چه طور این هزار یورو کفافش کند . طبق بخشنامه بانک مرگزی هر مسافر تا سقف ۵ هزار یورو می تواند با خودش خارج کند . گیرم همین اقای تاجر خواست مابقی احتیاجش را خودش تهیه کند. از کجا باید تهیه کند. چون حضرت عالی صرافی ها رو از فروش فیزیکی منع کرده اید . همین تاجر اگر خواست برای بار دوم وسوم و ...... به مسافرت برود . دوباره باید ارز مورد نیازش برای سفر را از کجا تهیه کند .
ناشناس۳۰۴۸۱۰۱۳:۰۲:۵۹ ۱۳۹۷/۱/۲۷
صرافیها متاسفانه در ایران به وظیفه خود عمل نمی کنند ای کاش از سالهای قبل این اقدام صورت می گرفت. صرافیها نیز همانند گمرک مشوق گرانی ارز و قاچاق کالا هستند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین