سرپرست دانشگاه خوارزمی خبر داد: اجرای طرح مهارت آموزی۲۰۲۰/ راه اندازی دوره مشترک با اتریش و آلمان

گروه اجتماعی الف،   3970126117

سرپرست دانشگاه خوارزمی با نزدیک شدن به یکصد سالگی این دانشگاه آخرین اقدامات صورت گرفته در این دانشگاه را اعلام کرد.

اجرای طرح مهارت آموزی۲۰۲۰/ راه اندازی دوره مشترک با اتریش و آلمان
به گزارش مهر، عبدالرحیم نوه ابراهیم صبح امروز در نشست مطبوعاتی که در دفتر ریاست  دانشگاه خوارزمی برگزار شد با اشاره به برنامه های صدمین سال تاسیس این دانشگاه و سابقه تاریخی دانشگاه خوارزمی گفت: این دانشگاه در سال ۱۲۹۶ قبل تر از دانشگاه تهران تاسیس شد تا ۵، ۶ سال گذشته رسالت این دانشگاه تربیت معلم بود اما در سال ۹۰ یا ۹۱ اسم دانشگاه به دانشگاه خوارزمی تغییر کرد و به عنوان دانشگاه جامع شناخته شد.

تربیت شخصیت های برجسته کشور

وی به شخصیت های برجسته ای از جمله پروین اعتصامی، شهید رجایی اشاره کرد که در این دانشگاه تحصیل کرده اند و افزود: یکی از شاخص ها برای اینکه دانشگاهی در زمره  دانشگاه های بین الملل قرار بگیرد این است که شخصیت های برجسته ای را تربیت کرده باشد، که خوشبختانه شخصیت های برجسته زیادی در این دانشگاه تربیت شده اند.

آغاز برنامه های ۱۰۰ سال تاسیس دانشگاه خوارزمی از هفته آینده

سرپرست دانشگاه خوارزمی ادامه داد: با توجه به این سابقه و اینکه ما وارد صدمین سال تاسیس دانشگاه خوارزمی می شویم اولین برنامه ما به مناسبت صدمین سال تاسیس دانشگاه، برگزاری کنفرانسی است که هفته آینده در این دانشگاه برگزار خواهد شد و تمام دستاوردهای دانشگاه در این کنفرانس ارائه خواهد شد. همچنین اساتیدی از کشورهای هلند و آلمان که از اساتید برجسته ریاضیات هستند در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

وی به برنامه های دانشگاه خوارزمی در راستای ماموریت گرایی اشاره کرد و گفت: ماموریت های محلی، ملی و بین المللی برای دانشگاه خوارزمی در نظر گرفته شده، این دانشگاه در زمینه ماموریت ملی و محلی باید پاسخگوی نیازهای جامعه و محلی که درآن هست باشد.  

مسئولیت ارتباط با دانشگاه های کشور اتریش

نوه ابراهیم ادامه داد: در سطح بین المللی نیز فعالیت های چشمگیری طی سه، چهار سال گذشته در دانشگاه خوارزمی انجام شده و این دانشگاه مسئولیت ارتباط با دانشگاه‌های کشور اتریش را بر عهده گرفته است و ۱۷ طرح پژوهشی توسط محققان دو کشور انجام خواهد شد.

حضور ۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه خوارزمی

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر دانشگاه های اتریش، دانشگاه خوارزمی  با چند دانشگاه اروپایی و آسیایی نیز همکاری دارد و در حال حاضر ۲۰۰ دانشجوی خارجی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دراین دانشگاه در حال تحصیل هستند.

اجرای طرح ۲۰۲۰در راستای مهارت آموزی دانشجویان

سرپرست دانشگاه خوارزمی در ادامه به طرح ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی دانشجویان طراحی شده و دانشجویان در دوره تحصیل با ۲۰ مهارت آشنا می شوند که در آینده به اشتغال زایی آنها کمک می کند.

اجرای طرح بالندگی اعضای هیات علمی

نوه ابراهیم به طرح دیگری که در این دانشگاه در حال اجراست اشاره کرد و گفت: طرح بالندگی اعضای هیات علمی ابلاغ شده است که به واسطه آن اعضای هیات علمی در جریان برنامه توسعه کشور قرار می گیرند و کارگاه های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است.

کتاب «تاریخ توسعه خوارزمی» تدوین شد

وی در ادامه تالیف چند کتاب به مناسبت صدمین سال تاسیس دانشگاه خوارزمی اشاره کرد و گفت:‌ کتاب «تاریخ توسعه خوارزمی» سفارش داده شده و تا یک ماه آینده رونمایی می شود همچنین کتاب حکیم خوارزمی تدوین شده و آماده رونمایی است. همچنین تندیس خود حکیم خوارزمی و ۵ شخصیت بزرگ دانشگاه طراحی و آماده شده و رونمایی خواهد شد.

تشکیل باشگاه  ۱۹۱۹

سرپرست دانشگاه خوارزمی ادامه داد: همچنین با دانشگاه هایی از سطح جهان که در سال ۱۲۹۶ همزمان با تاسیس دانشگاه خوارزمی، تاسیس شده اند، تماس گرفته شده و دعوت کرده ایم در مراسمی که در شهریور ماه برگزار می شود شرکت کنند. همچنین باشگاه ۱۹۱۹ ایجاد شده و با این دانشگاه ها تبادل علمی انجام می دهیم.

بازسازی ساختمان میراثی پروین اعتصامی

نوه ابراهیم ادامه داد: ساختمان پروین اعتصامی که جزو ساختمان های میراث این دانشگاه است نیز درحال بازسازی است و بودجه آن را شهرداری تقبل کرده است.

سرود دانشگاه خوارزمی آماده شد

وی افزود: سرود خاص دانشگاه خوارزمی تهیه شده و یک روز نیز به دانشجویان بین الملل دانشگاه به عنوان روز بین الملل اختصاص داده شده و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه به مناسبت صدمین سال دانشگاه گرد هم خواهند آمد.

دانشگاه خوارزمی دانشگاهی جامعه محور و پاسخگو

سرپرست دانشگاه خوارزمی تاکید کرد: دانشگاه ما یک دانشگاه جامعه محور و پاسخگو است و همچنین مروج فرهنگ ایرانی اسلامی بوده و متخصصان متعهد زیادی تربیت کرده و به جامعه تحول داده است.

راه اندازی دوره مشترک در مقطع کارشناسی ارشد با دانشگاه های اتریش و آلمان

وی در ادامه از برگزاری دوره مشترک در مقطع کارشناسی ارشد  با کشورهای اتریش و آلمان خبر داد و گفت: راه اندازی این دوره در راستای فعالیت های بین المللی دانشگاه است که دانشجویان ما از دانشگاه های آلمان و اتریش بازدید کرده و دوره ای را در آنجا می گذرانند و همچنین از آنها دعوت می شود که به دانشگاه ما آمده و بازدید داشته باشند.

پرداخت بدهی معوق کارکنان و اعضای هیات علمی تا پایان سال

نوه ابراهیم درباره وضعیت بودجه دانشگاه نیز گفت: یک کار خوبی که دولت انجام داد این بود که بودجه جاری دانشگاه ئر سال ۹۶ را به صورت صددرصد پرداخت کرد و برنامه ما این است که بدهی معوقه کارکنان و اعضای هیات علمی را تا پایان سال پرداخت کنیم.

افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی بودجه دانشگاه خوارزمی

وی درباره اینکه آیا بودجه دانشگاه نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: بین ۲۰ تا ۳۰ درصد همانند دانشگاه های دیگر با افزایش بودجه مواجه هستیم.

وی همچنین از برنامه ریزی برای ایجاد خوابگاه های متاهلی خبر داد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین