اصرار وزارتخانه ها برای افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایا و موافقت جهانگیری/ بدعتی که باعث تبعیض و اعتراض کارمندان شده است

گروه اقتصادی الف،   3970124183 ۵۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رویه ای که دولت شروع کرده در نهایت موجبات تبعیض بیشتر در پرداختی ها خواهد شد و فلسفه پلکانی افزایش حقوق ها را که توسط مجلس شورای اسلامی در بودجه امسال پیش بینی شده زیر سوال خواهد برد.

اصرار وزارتخانه ها برای افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایا و موافقت جهانگیری/ بدعتی که باعث تبعیض و اعتراض کارمندان شده است

به گزارش الف، در حالی که قرار بود در سال 97 حقوق کارکنان دولت در راستای برقراری عدالت به صورت پلکانی افزایش یابد اما به نظر می رسدافزایش نامتعارف و به قول وزیر جهاد محرمانه حقوق در برخی دستگاه‌ها در حال رواج به سایر دستگاهها است.

بعد از افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم در حقوق کارمندان سازمان امور مالیاتی و 35 درصدی کارمندان وزارت کشور، معاون اول رئیس‌جمهور با بررسی افزایش 50 درصدی فوق العاده حقوق کارمندان وزارت جهاد کشاورزی در جلسه هیئت دولت موافقت کرد.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی چندی پیش در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، در اعتراض به نابرابری حقوق در دستگاه‌های دولتی اظهار کرد که حقوق برخی از دستگاه‌ها مانند امور مالیاتی و قضائی 50 درصد و وزارت کشور 35 درصد افزایش یافته و با توجه به نقش این وزارتخانه در تامین امنیت غذایی کشور افزایش 50درصدی امتیازات مربوط به فصل دهم،در حقوق کارکنان این وزارتخانه در سال جاری را خواهان شد.

نامه اعتراضی وزیر جهاد کشاورزی به جهانگیری در اعتراض به نابرابری حقوق در دستگاه‌های دولتی/ افزایش نامتعارف و محرمانه حقوق در برخی دستگاها

اما بعد از نامه نگاری وزیر جهاد و کشاورزی با جهانگیری به جای توقف چنین فرایندی، رئیس دفتر معاون اول رئیس‌جمهوردر نامه‌ای مشترک به انصاری رئیس سازمان اداری استخدامی کشور و نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، از پی‌نوشت جهانگیری بر نامه حجتی و موافقت با طرح افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در جلسه هیئت دولت، خبر داد.

بعد از اعتراض حجتی درباره نابرابری حقوق دولتی ها/ دستور جهانگیری برای بررسی افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان وزارت جهادت کشاورزی

این در حالی است که ناگفته واضح و مشخص است رویه ای که دولت شروع کرده در نهایت موجبات تبعیض بیشتر در پرداختی ها خواهد شد و فلسفه پلکانی افزایش حقوق ها را که توسط مجلس شورای اسلامی در بودجه امسال پیش بینی شده زیر سوال خواهد برد.

بر اساس تبصره 12 بودجه 97، دولت مکلف است حقوق و مزایای مستمر گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر شاغل دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5‌ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه و اعضای هیات علمی و قضات را به‌صورت پلکانی نزولی با رعایت بند پ ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه به‌گونه‌ای افزایش دهد که طبقات پایین‌تر از درصد افزایش بیشتری برخوردار شوند (حداکثر میزان افزایش 20 درصد خواهد بود).

 از سوی دیگر مشخص نیست این افزایش حقوق بر پایه چه معیارهایی صورت می گیرد. ظاهر امر نشان دهنده این است هر وزارت خانه و نهادی که ارتباطات نزدیک و یا توان چانه زنی با دولت داشته باشد می تواند از چنین مزایایی برخوردار باشد و این امر بدون شک با فلسفه قانون مدیریت خدمات کشوری که بر اساس یکسان سازی دریافتی های کارکنان دولت در تمامی دستگاه های اجرایی و رفع هر گونه نابرابری می باشد مغایر است.

اعمال چنین رویه هایی از سوی دولت و اختلاف پرداختی ها در دستگاه های اجرایی موجب شده که عملا دولت از اجرایی برنامه ششم توسعه نیز خودداری کند. در ماده 20 قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شد ظرف سال اول برنامه نسبت به راه ‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام نموده و امکان تجمیع کلیه پرداخت‌ ها به مقامات، روسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاه‌ های اجرایی، را فراهم نماید، به نحوی که میزان ناخالص پرداختی به هر یک از افراد مشخص بوده و امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم شود.

واکنش برخی نمایندگان مجلس

هفته قبل نماینده محلات از افزایش 50 درصدی برخی از حقوق‌ها در شورای حقوق و دستمزد انتقاد کرد.

علیرضا سلیمی در جلسه علنی مجلس طی تذکری شفاهی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مصوبات مجلس اجرا نمی‌شود، اظهار کرد: اگر بنا باشد در مجلس قوانینی را تصویب کنیم، اما خروجی آن عدم اجرا از سوی مجریان باشد، مشخص است که چه مسیری طی می‌شود و به کجا خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه طبق تصویب تبصره 19 قانون بودجه 97 که افزایش حقوق باید حداکثر 20 درصد باشد، گفت: با این وجود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اخیرا نامه‌ای رسمی به جهانگیری داده است مبنی بر اینکه متاسفانه در شورای حقوق و دستمزد برخی از حقوق‌ها به صورت غیرقانونی تا 50 درصد افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم محلات تصریح کرد: اگر بنا باشد هنوز اول سال که مرکب قانون خشک نشده است، در برخی از شوراها و کمیته‌ها قانون دور زده شود، دیگر چیزی برای مجلس باقی نمی‌ماند.

سلیمی خطاب به هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: لازم است از شان مجلس دفاع شود، مجلس و دیوان عدالت اداری در این زمینه ورود کنند و قاطعانه با این موضوع برخورد شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت نیز تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع ورود کرده و این پرداخت‌های ناهماهنگ و به دور از عدالت را بررسی کرده و برای تمام دستگاه‌ها شفاف‌سازی کنند.

افزایش حقوق با دور زدن قانون

بدون شک ادامه چنین اقداماتی و برقراری تبعیض های ناروا در پرداختی بین دستگاه های اجرایی موجبات بی انگیزگی و نارضایتی کارکنان را فراهم خواهد کرد و زمینه فساد و کم کاری را رواج خواهد داد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۱۸۹۵۱۹:۲۷:۴۸ ۱۳۹۷/۱/۲۴
افزایش 50 درصدی فصل دهم ،مصوبه هیئت وزیران بوده و در برخی دستگاهها اجرا و در برخی از دستگاهها اجرا نشده است که این موضوع باعث شکاف بین میزان دریافتی کارکنان دستگاهها شده است لازم به ذکر است که هم اکنون حقوق یک لیسانس در وزارت جهادکشاورزی کمتر از نصف حقوق کارکنان سایر وزارت خانه هاست.و کمترین میزان دریافت حقوق و مزایا مربوط به کارکنان وزارت جهادکشاورزی است
ناشناس۳۰۲۱۹۵۰۳:۵۲:۴۱ ۱۳۹۷/۱/۲۵
کارکنان وزارت جهاد کشاورزی فقط با پارتی وارد سازمان شدند.
ناشناس۳۰۲۳۰۸۰۹:۴۶:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۲۵
چه میزان است؟
ناشناس۳۰۲۷۲۴۱۴:۰۳:۲۹ ۱۳۹۷/۱/۲۵
معلومه هنوز از..عبرت نگرفته اید!!!!
ناشناس۳۰۳۷۸۸۱۱:۵۰:۴۲ ۱۳۹۷/۱/۲۶
کارکنان کل مجموعه وزارت کشاورزی چکار می کنند!؟ نشستند و دستور می دهند همین. کجای کارشان استرس زاست. مسولیت کارشنان کجاست. بنده در داگستری از اول صبح باید با هجوم توده مردم و کار زیاد و استرس و داد و تبعیض بین کارمند و قاضی بسازم اخرش هم به دلیل یک نقص در کار کارم به بخش انظباطی مشیده بشه!؟ چرا باید کارمند شهرداری و بانک و امور مالیاتی پاداش اخر سال دعه بیست میلیونی بگیرند و بقیه ارگانها هیچی نگیرند!؟
ناشناس۳۰۱۹۰۶۱۹:۴۴:۱۶ ۱۳۹۷/۱/۲۴
جهانگیری : ادامه حصر مردم را ناامید می کند!!!!! جهانگیری: نباید با ناامید کردن مردم ، سرمایه اجتماعی انقلاب از دست برود !!!! نخیر جناب معاون ، حقوق نجومی و تبعیض ، مردم را ناامید می کند.. حصر کسی برای ۹۰ درصد مردم اصلا مهم نیست.
ناظمی۳۰۱۹۱۲۱۹:۵۴:۵۹ ۱۳۹۷/۱/۲۴
ببین عزیزم این چیزا اصلاً مهم نیست . مهم اینه که الآن آقایون ظرف یکماه گذشته از بابت فروش دلار به قیمت خون تونستن پول زیادی ی رو کسب کنن که حالا جای هزینش معلوم شده ! راستی اینکه گفته میشه نیروهای مسلح کشور از بابت یک قانون فراموش شده قرار بوده چند درصدی نسبت به همطرازاشون در سایر دستگاههای دولتی دریافتی بیشتری داشته باشن ولی پاسخ شنیدن که نداریم !!! درسته ؟ دروغه ؟ شایعه است ؟
ناشناس۳۰۱۹۱۷۲۰:۰۰:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۲۴
پس کارگر هم باید ۵۰ درصد افزایش پیدا کنه
علیرضا۳۰۱۹۲۶۲۰:۱۴:۳۱ ۱۳۹۷/۱/۲۴
چرا اینقدر قانون شکنی هست ، چرا دستگاه نظارتی نداریم ، افزایش 50 درصدی یعنی خیانت به بیت المال اقایون خبری از امثال ما که کار ازاد دارن ندارن به خدا ماهی یک میلیونم در نمیاریم
ناشناس۳۰۱۹۲۷۲۰:۱۷:۲۲ ۱۳۹۷/۱/۲۴
اصلا مصوبه افزایش حقوق بصورت پلکانی وبرمبنای کل حقوق دریافتی یک ظلم آشکار است کارمندی وام گرفته یا مداوم در ماموریت است درنتیجه دریافتی آن بطور متوسط بالا و درصد کمتری افزایش به او تعلق میگیرد حال آنکه وام یکبار داده شده یا ماموریت چند ماه رفته این اجحاف است نسبت به کسی که دائم پشت میز نشسته ونه نیازمند وام است ونه زحمت ماموریت را به جان میخرد!!!!!
ناشناس۳۰۱۹۳۱۲۰:۲۴:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۲۴
یکی از مهمترین نکات در کاهش هزینه جاری دولت کوچک سازی ساختار است متاسفانه در این جهت اقدامی انجام نمی‌شود بعنوان نمونه در وزارت نفت علی رغم کاهش چشمگیر پروژه ها و همچنین واگذاری بسیاری از پروژه ها در غالب IPCو BOTکه نیاز به نیروهای مهندسی واجرایی رسمی وزارت نفت را بطور چشم گیری کاهش داده متاسفانه همچنان شاهد وجود شرکت‌های مجزا مهندسی و طراحی با نیروهای هزاران نفری در معاونت‌ها به وزارت نفت هستیم نظیر شرکت مهندسی و توسعه نفت،شرکت مهندسی و توسعه گاز،شرکت مهندسی و توسعه پخش و پالایش،شرکت مهندسی و توسعه پتروشیمی که هر یک دارای مجتمع های متعدد اداری بوده و متوسط سن کارکنان حدود پنجاه و چند سال می باشد که ادغام این شرکتها می‌تواندبه میزان زیادی هزینه جاری وزارت نفت را کاهش دهد ..دولت علی رغم کمبود منابع ظاهراً دغدغه هزینه ندارد
ناشناس۳۰۱۹۳۴۲۰:۲۶:۳۴ ۱۳۹۷/۱/۲۴
دولت آن افزایش را نیز باید کاهش دهد، وضعیت کسری بودجه دولت وخیم تر خواهد شد
فرهنگی...۳۰۱۹۴۷۲۰:۳۳:۵۶ ۱۳۹۷/۱/۲۴
متاسفم برای این دولت....متاسفم برای فرهنگیان.....با ۲۸ سال خدمت دراموزش پرورش دانشجوی دکتری برنامه ریزی فرهنگی...دریافتی ام ۲۰۸۰۰ تومان اون هم هیچ وام چیزی ندارم....وقتی مملکت فرهنگ واموزش پرورش رها میکنه همینه....برین تو دبیرستانهای بگردین ۵۰ فرهنگی همه فوق لیسانس دکتر....فقط دنبال وام بدبختی خودشان هستند....واموزش بی خیالش شدند...به خودتان بیاید..اقای نوبخت
ناشناس۳۰۲۳۱۱۰۹:۴۷:۵۱ ۱۳۹۷/۱/۲۵
به نسبت ساعت کار عالی هست.
ناشناس۳۰۶۲۶۹۱۸:۴۸:۵۱ ۱۳۹۷/۱/۲۸
ببخشید این 20800 تومن دقیق یعنی چقدر؟ منظور 2800000 تومن، 2080000 تومن، 28000000 میلیون تومن یا فقط بیست هزار و هشتصد تومن؟؟؟
هموطن۳۰۱۹۶۷۲۱:۰۴:۴۷ ۱۳۹۷/۱/۲۴
با سلام اینکه برخی از نمایندگان محترم تا کنون تبصره ها ماده 68 قانون خدمات کشوری را نخوانده، قضاوت می کنند جای تاسف دارد ! نمایندگان باید بدانند که قانون خدمات کشوری از سال 88 باید کامل اجرا می شده است ولی تا کنون به صورت تبعیض امیز اجرا شده و وزارت جهاد کشاورزی به همین دلیل دارای کمترین حقوق است . درحالیکه کارکنان وزارت نفت ضمن اجرای همه تبصره ها و ....هر چند ماه یک بار بین 4تا20 میلیون فقط پاداش بهره وری می گیرند . نمایندگان باید در جهت اجرای عدالت حرکت کنند.
ناشناس۳۰۱۹۷۵۲۱:۲۰:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۲۴
سلام خدمت عزیزان وزیر آموزش پرورش یاد بگیره،به فرهنگیان که میرسه میگن نداریم واقعا جای تاسف داره ما ازعدالت توو دولت آقای روحانی فقط اسمشو شنیدیم هرسال که میگذره احساس ندیده شدن توو فرهنگیان بیشتر میشه بعد انتظار دارن با این فضای روانی منفی توو معلمان شق القمر توو مدارس شکل بگیره
ناشناس۳۰۱۹۸۲۲۱:۳۱:۴۰ ۱۳۹۷/۱/۲۴
من هم دیگه از فردا لنگ رو لنگ میندازم کار نمیکنم.
ناشناس۳۰۱۹۸۷۲۱:۳۴:۴۵ ۱۳۹۷/۱/۲۴
بازگشت اسحاق!
ناشناس۳۰۱۹۹۰۲۱:۳۹:۰۳ ۱۳۹۷/۱/۲۴
افزایش ۵۰ درصد پایه حقوق یعنی دو برابر شدن کل حقوق. پس قانون خدمات کشوری یعنی کشک.
ناشناس۳۰۱۹۹۱۲۱:۴۱:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۲۴
عجب. پزشکان برا خودشون کارانه چند صد میلیونی تعیین میکنن. هر اداره ای هم هرقدر زورش برسه از پول کشور ور میداره.
ناشناس۳۰۲۰۰۱۲۱:۵۷:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۲۴
فقط بعداً نگو ما نبودیم !! بعداً با شما کار داریم اسحاق
ناشناس۳۰۲۰۰۹۲۲:۰۵:۱۸ ۱۳۹۷/۱/۲۴
گران میکنید حقوق اضافه میکنید پول کم میارید برای حقوق دوباره گران میکنید
بیگی29۳۰۲۰۲۳۲۲:۲۲:۳۶ ۱۳۹۷/۱/۲۴
بیچاره بازنشستگان استخدام کشوری زیر خط فقر بدون حامی.
ناشناس۳۰۲۰۳۰۲۲:۲۷:۲۵ ۱۳۹۷/۱/۲۴
تبعیض بین حقوق و مزایای دستگاه ها ممنوع
ناشناس۳۰۲۰۳۱۲۲:۲۹:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۲۴
افزایش نامتعارف و بیش از میزان تورم حقوق کارمندان دولت بر کل جامعه تاثیر منفی دارد . بخصوص بر افرادی که پس از خصوصی سازی از بخش دولتی جدا شده و به بخش خصوصی رفته اند.
ناشناس۳۰۲۰۳۵۲۲:۳۶:۰۱ ۱۳۹۷/۱/۲۴
کارمندان وزارت جهاد کشاورزی مظلومترین کارمندان دولت هستند درحالیکه بیشتر تعداد ایثارگران در این وزارتخانه شاغل هستند . ایا این عدالت است که حتی قانون خدمات کشوری را هم برای این کارکنان روا ندارید؟
ناشناس۳۰۲۰۵۴۲۳:۱۲:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۲۴
این قصه افزایش ۱۰ درصدی حقوق فقط برا قشر کارگر که هیچ مدافعی نداره نوشته شده. بقیه وزارتخانه ها و ادارات ساز خودشون رو میزنن و برا پرسنلشون افزایش حقوق و وام و ... میگیرن.
ناشناس۳۰۲۰۷۵۲۳:۵۰:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۲۴
آقای جهانگیری, شما باید حقوق کارمندان دولت را روز بروز کمتر کنید و حقوق بخش خصوصی مخصوصا کارگران را زیاد کنید, نه اینکه حقوق کارمندان را بیشتر کنید. !
ناشناس۳۰۲۰۸۳۰۰:۰۴:۴۳ ۱۳۹۷/۱/۲۵
بدون شک ادامه چنین اقداماتی و برقراری تبعیض های ناروا در پرداختی بین دستگاه های اجرایی موجبات بی انگیزگی و نارضایتی کارکنان را فراهم خواهد کرد و زمینه فساد و کم کاری را رواج خواهد داد
سعید۳۰۲۰۸۵۰۰:۰۵:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۲۵
تبعیض بین کارکنان قسمت های مختلف خیلی زیاده کارکنان نیروهای مسلح همواره مظلوم اند
ناشناس۳۰۲۰۸۷۰۰:۰۷:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۲۵
فکری به حال کارگران و مهندسان در پروژه های عمرانی هم بکنید. به ولله همه بیکاریم.
ناشناس۳۰۲۰۹۱۰۰:۱۷:۰۱ ۱۳۹۷/۱/۲۵
این آقا الان معاون اول رییس جمهور هستتند مثلا رییس جمهور بشوند میخواهند چه کارهایی انجام دهند که الان نمیتوانند؟؟
ناشناس۳۰۲۱۵۷۰۲:۰۹:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۲۵
نه خیلی کار میکنید؟
ناشناس۳۰۲۷۴۹۱۴:۱۴:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۲۵
رئیس جمهور نمیشن،ما رئیس جمهورشون میکنیم
ناشناس۳۰۲۱۰۵۰۰:۳۸:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۲۵
تبعیض در پرداخت ها بیدا می کند. چرا حقوق افرادی که معلم و یا در دانشگاه کار می کنند (کارکنان دانشگاه ها) از دیگران سازمان های اقتصادی از قبیل نفت ، گاز ، و .... این قدر کمتر می باشد. این تبعیض برازنده نظام اسلامی و عدالت نیست.
ناشناس۳۰۲۱۴۴۰۱:۳۹:۵۴ ۱۳۹۷/۱/۲۵
دلیلش ساده است. مدرسه و دانشگاه جای آموزش دانش و سواد است. سالها است سواد تعطیله
ناشناس۳۰۲۱۴۵۰۱:۴۲:۳۴ ۱۳۹۷/۱/۲۵
مملکت گل گلابه دیگه.یک شهر و صد نرخ که میگن همینه.
محمد۲۳۰۲۱۵۲۰۱:۵۶:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۲۵
همه دولتی ها دارن حق بقیه مردم رو نابود میکنن حق کارگر کارفرما بخش خصوصی از جیب کی این همه کارمند دارن حقوق میگیرند
ناشناس۳۰۲۱۶۷۰۲:۲۷:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۲۵
فقط تو این بین فرهنگیان جز هیچ حساب هستند،مثل اینکه آقایون با مدرک دکترا زاده شدند
الف - ب۳۰۲۲۲۶۰۷:۲۷:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۲۵
چرا دیدگاههای تحلیلی کارکنان جهاد مظلوم جهاد کشاورزی را درج نمی کنید ایا این عدالت است ؟ ایا این عدالت است که کارکنان بانکها با حقوق سه برابر بیش از 250میلیون وام بی بهره بگیرند ولی برای کارکنان جهاد حتی قانون ناقص خدمات کشوری هم اجرا نشود ؟
ناشناس۳۰۲۲۳۱۰۷:۴۳:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۲۵
شورای حقوق و دستمزد برای وزارت نفت و وزارت کشور و سازمان مدیریت و بانکها و وزارت نیرو و.... مادر است ، برای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی زن بابا! درحالیکه فرمول حقوقی کارکنان جهاد کشاورزی با وزارت نیرو تا سال 84 یکسان بود.
کارمند با وجدان۳۰۲۲۴۱۰۸:۰۲:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۲۵
برنامه ضعیف نگه داشتن کارمندان جهاد کشاورزی، به مفهوم ضعیف نگه داشتن امنیت غذایی کشور است . براستی چرا باید حقوق این کارکنان زحمتکش حتی از حقوق کارگران کارخانه ایران خودرو هم کمتر باشد ؟
ناشناس۳۰۳۹۶۹۱۴:۰۶:۰۷ ۱۳۹۷/۱/۲۶
حقوق سازمان استاندارد که رو همه چیز نظارت داره از شما هم کمتره!
ناشناس۳۰۴۲۳۱۱۸:۲۷:۲۴ ۱۳۹۷/۱/۲۶
شما میرید توی مزرعه یا کشاورز بیچاره؟!!!!!!
ناشناس۳۰۲۲۵۶۰۸:۲۵:۲۸ ۱۳۹۷/۱/۲۵
اگر قراره عدالتی در کار باشد باید سبد معیشت برای حداقل بگیران هم تامین اجتماعی وهم کشوری به میزان اعلام شده معادل دومیلیون وششصد تومان ملاک عمل قرار گیرد والسلام
ناشناس۳۰۲۲۶۲۰۸:۳۵:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۲۵
ترو به خدا کسی به فکر نیروهای بهداشتی وزارت درمان باشه ما توی این وزارتخانه زیر یوغ پزشکان هستیم در حالیکه پرسنل درمان حقوق و کارانه های بسیار بالا میگیرند حقوق بیشتر کارمندان بهداشت زیر 2 میلیونه اونم بدون هیچ مزایای دیگری.
ناشناس۳۰۲۳۴۷۱۰:۲۴:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۲۵
در جواب هموطنی که گفتند چرا حقوق معلم ها از نفت و گاز کمتره خوبه چشما هاشو باز کنه ببینه چند روز در سال تعطیلی دارند و ساعات کاری شون چقدره و دارند کجا کار میکنند هر وقت تونستی حداقل دو هفته از خانواده و شهرت دور بشی و توی مناطق عملیلتی با رطوبت و گرمای طاقت فرسا کار کنی اونوقت بیا اسم نفت و گاز رو بیار
ناشناس۳۰۳۴۷۰۰۱:۵۴:۴۵ ۱۳۹۷/۱/۲۶
احتمالا شما دوست عزیز هنوز بچه دانش آموز نداری، منتظر باش جوابت را سالها بعد میگیری
بهرام۳۰۲۵۹۰۱۲:۴۹:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۲۵
اقای جهانگیری میشه لطفا حقوق ما بازنشستگان را نیز همینطور افزایش دهید حالا که قانون بی قانون است
ناشناس۳۰۲۵۹۸۱۲:۵۳:۲۹ ۱۳۹۷/۱/۲۵
پس کارگرای بدبخت چی؟ حقوق کارگرا در همه سطوح بجز حداقل بگیران حدود 11 درصد بوده!!! یعنی چی آخه؟!!
ناشناس۳۰۲۶۸۵۱۳:۴۰:۴۰ ۱۳۹۷/۱/۲۵
به فریاد پرسنل سازمان هواشناسی برسید. با اینکه محل و شرائط کار بسیاری از کارشناسان این سازمان در فرودگاه ها و مشابه با کارمندان سازمان هواپیمائی هست اما حقوق و مزایای دریافتی یک کارشناس هواشناسی با مدرک فوق لیسانس وحتی دکتری و سنوات خدمت بالای بیست سال ، از حقوق یک تکنسین سازمان هواپیمائی کشوری با مدرک فوق دیپلم با شش الی هفت سال سابقه بسیار کمتر و شاید حدود نصف آن باشد. اجحاف و تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا و امکانات رفاهی بین سازمانها و ادارت تابعه وزارت راه و شهرسازی بسیار زیادو ظالمانه هست و هیچ فریادرسی هم وجود ندارد که به این تبعیض ها و اختلافات ناعادلانه حتی توجه کند رسیدگی پیشکش.
ناشناس۳۰۳۰۸۶۱۸:۱۶:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۲۵
عجب، در بخش خصوصی حقوق تازه 1/100/000 تومان شده از فروردین بعد این دولتی هایی که ساعت مفید کاریشون نیم ساعت هم نیست حقوقشون 50% زیاد میشه، یه دانشجوی ترم اول اقتصاد هم میدونه اینها چه بلایی دارن سر این مملکت میارن
عدالت۳۰۳۱۵۳۱۹:۳۴:۵۵ ۱۳۹۷/۱/۲۵
جهانگیری در مناظره می گفت : ما سه سال بر روی سهام عدالت کار کردیم تا مردم لذت سهام دار بودن را ببرند( 20 تا 26 هزار تومان بعد از 10 سال) در حالی که برنج در کمتر از یکسال از 40 هزار تومان به حدود 80 هزار تومان رسید یکی از دوستانمان قبل از عید اکو کرد 85000 تومان در فروردین 97 بعد از تعطیلات 120 هزار تومان شد قیمت دلار دولت رسما از 3500 به 4200 تومان رساند و خبرهای ناخوشایندی که هر روز از کوشه و کنار درز می کند از جمله همین خبر بالا و پاداش یک میلیارد و 200 میلیون تومانی یکی از معاونین بانک مرکزی
ناشناس۳۰۳۲۱۲۲۰:۲۹:۰۸ ۱۳۹۷/۱/۲۵
به نظر من انچه که مردم را عذاب می دهد بیکاری فرزندانشان ازدواج نکردن فرزندانشان ومشکلات دیگر زندگی خودشان است برای نود ونه درصد مردم نه حصر مهم است ونه دعوای بین مسئولین برای حقوقها باید سازمانی باشد تا حقوقها را پرداخت کند واز دست وزارتخانه خارج شود حقوق باید بر اساس تحصیل وسابقه کار باشد وسختی کار دوری از مرکز بدی اب وهوا سختی بعضی از مشاغل بطور واضح گفته شود تا دیگر کسی به خود جرئت مقایسه ندهد دور پاداش وعیدی راهم خط بکشید ودیگر اینقدر از کیسه خلیفه بذل وبخشش نکنید کسانی که این مسائل را می شنوند مخصوصا کسانی که گذران زندگی سختی دارند اتش می گیرند گویا سایتها هر روز مسئول اتش زدن روح وروان عده زیادی از مردم ندار هستند
ناشناس۳۰۳۸۷۰۱۲:۴۶:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۲۶
اضافه کردن حقوق باید بر اساس یک سری پارامترها باشد. بهره وری پایین، کیفیت کم تولیدات و توهین به مشتری وووو اینها دیگه اضافه حقوق نداره. با این اضافه حقوق دادنها قدرت رقابت کالاهای ایرانی در مقابل کالاهای خارجی کم میشه. آریو سوئد
ناشناس۳۰۳۹۱۲۱۳:۲۰:۲۲ ۱۳۹۷/۱/۲۶
ایکاش آقای وزیر صنعت، معدن و تجارت هم یه سر سوزنی از وزیر جهاد یاد میگرفت ، علیرغم اینکه به حقوق کم زیر مجموعه در استان ها آگاهی کامل دارند و نظاره گر هستند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین