اذعان سیا به ۱۲ سال دروغ‌پردازی هسته‌ای علیه ایران/ گزینه وزارت خارجه آمریکا: قبل از برجام هم ایران در مسیر دستیابی به بمب هسته ای نبود

گروه جهان الف،   3970123206 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

گزینه ترامپ برای تصدی پست وزارت خارجه آمریکا، در کمیته روابط خارجی سنا به سوالات سناتورها پاسخ می‌دهد.

اذعان سیا به ۱۲ سال دروغ‌پردازی هسته‌ای علیه ایران/ گزینه وزارت خارجه آمریکا: قبل از برجام هم ایران در مسیر دستیابی به بمب هسته ای نبود

به گزارش مهر، جلسه بررسی صلاحیت «مایک پمپئو» گزینه رئیس‌جمهور آمریکا برای تصدی پست وزارت خارجه این کشور، در کمیته روابط خارجی سنا در حال برگزاری است.

پمپئو برای انتخاب شدن به عنوان وزیر خارجه آمریکا، باید ابتدا نظر مثبت اعضای کمیته روابط خارجی و پس از آن، باید رای مثبت نصف بعلاوه یک اعضای سنا را به دست آورد.

آنطور که نمایندگان سنا پیش از این گفته‌اند، یکی از محورهای سوالات امروز، رویکرد مایک پمپئو در خصوص برجام است؛ پامپئو از مخالفان سرسخت هرگونه توافق هسته‌ای با ایران بوده و هست.

در ابتدای ورود پمپئو به صحن کمیته، چند فعال حقوق‌بشر که لباس صورتی پوشیده بودند و با نام «کد پینک» شناخته می‌شوند، برخاستند و با صدای بلند گفتند «نه به پامپئو، نه به جنگ.»

سناتور «باب منندز» در ابتدای این نشست، رئیس پامپئو یعنی ترامپ را به سختی مورد انتقاد قرار داد و گفت: «دمدمی مزاج بودن ترامپ باعث سردرگم شدن متحدان و پررو شدن دشمنان ما شده است.»

سناتور منندز از تلاش روسیه برای تضعیف آمریکا، تقابل با چینی‌ها در دریای جنوب چین، استفاده ادعایی «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه از سلاح شیمیایی و قدرت گرفتن «نیکلاس مادورو» رئیس‌جهور ونزوئلا، به عنوان نمونه‌های شکست سیاست خارجی آمریکا در دوره زمامداری ترامپ اشاره کرد.

منندز به برجام هم پرداخت و گفت: «همه می‌دانند که من به این توافق رای منفی دادم ولی باید بگویم که خروج یکجانبه از این توافق، در راستای منافع ایالات‌ متحده نخواهد بود؛ اگر از این توافق خارج شویم، چگونه خواهیم توانست متحدانمان را برای مقابله با ایران با خود همراه کنیم.»

سناتور منندرز به پمپئو هشدار داد: «شما تا امروز، سیاست خارجی را در سایه اجرا می‌کردید. مشهور است که وزارت خارجه ما، ادامه سیا است. شما تا امروز برای اعضای دولت، اطلاعات جمع‌آوری می‌کردید ولی اگر وزیر خارجه شوید، در پیشانی سیاست خارجی خواهید بود و باید بر اساس اطلاعاتی که دریافت می‌کنید، اقدام کنید.»

پمپئو در این جلسه گفت: قصد دارم سیاستهای ترامپ را با دیپلماسی به نتیجه برسانم و نه جنگ!

پمپئو از پاسخ دادن به پرسشی درباره آینده برجام طفره رفت و گفت: هنوز یک ماه وقت داریم و بدنبال اصلاحاتیم.

گزینه وزارت خارجه امریکا در ادامه گفت: قبل از برجام هم ایران در مسیر دستیابی به بمب هسته ای نبود.

سناتور یودال از پمپئو در جلسه استماع پرسید قبلا در مورد بمباران گسترده ایران سخن گفته بودید که پمپئو گفت نقل قول صحیح نبود و اکنون دنبال راه حل دیپلماتیک با ایران است.

وزیر خارجه پیشنهادی آمریکا، برجام را یکی از محورهای مذاکراتی مقامات آلمان، فرانسه و آمریکا دانست و گفت: تاکنون هیچ شواهدی به دست نیامده است که ایران از تعهدات برجامی خود پیروی نکرده باشد.

پمپئو در خصوص کره شمالی نیز گفت: مخالف تغییر رژیم در کره شمالی هستم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۱۲۲۱۲۳:۱۴:۲۵ ۱۳۹۷/۱/۲۳
آمریکا با ایران پیشرفته و مستقل مشکل دارد نه با ایران هسته ای... تنها راه مقابله با زورگویان افزایش قدرت ملی در همه زمینه هاست.
ناشناس۳۰۱۷۳۰۱۵:۳۳:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۲۴
میشه بگی کدوم کشوره که خواهان افزایش قدرت ملیش نباشه؟ مسئله اینه که قدرت ملی رو هرکس یه جور تعریف میکنه
ناشناس۳۰۱۲۲۶۲۳:۲۳:۰۸ ۱۳۹۷/۱/۲۳
همانطور که پیش بینی شد روسیه و امریکا پشت صحنه در باره تغییر شرایط سوریه دارند مذاکرات فشرده و سنگینی می کنند. در اخبار فوری امده که نماینده سوریه در سازمان ملل بر خلاف قبل به صورت فوری موافقت دولت سوریه را برای بازدید بازرسان سازمان ملل از سوریه در هر مکان و هر زمان در سوریه پذیرفته. متاسفانه سناریوی کره شمالی و همکاری چین با امریکا در مورد سوریه هم تکرار شد. پوتین مرد عاقلی است و وقتی ببیند واقعا نیاز به تغییر سیاست است از انجام ان ابایی ندارد. حالا ترامپ بعد از موفقیت در پیشبرد سیاست خارجی خود با چین و روسیه بر سر کره شمالی و سوریه روی ایران متمرکز خواهد شد و مشاوران سیاست خارجی ما که حالا در سوریه هستند بعد از چند هفته و یا ماه متوجه می شوند: "بحران سوریه به پایان خود رسید. همه چیزی را که داریم می بینیم چونه زنی غرب و روسیه سر پایان است. دقیقا مانند معامله ای که چین با امریکا در مورد کره شمالی انجام داد و کیم چاره ای جز خلع سلاح نداره. در بحران سوریه هم تغییرات بزرگی در راه است ولی دولت سوریه باقی خواهد ماند. در واقع پوتین داره از این بحران بیشترین استفاده را می کنه تا بیشترین امتیاز را بگیره و دنیا غرب را در برابر جنگ یا همکاری و بده و بستان با روسیه قرار بده. هیچ جنگی نخواهد بود. به زودی اخبار عجیبی در مورد سرنوشت سوریه خواهیم شنید"
ناشناس۳۰۱۲۲۷۲۳:۲۴:۰۷ ۱۳۹۷/۱/۲۳
پوتین رهبر بزرگی است و می داند نباید با احساس رفتار کند.بزرگترین بازنده این بازی خود روسیه است . او می داند اگر روسیه هر گونه اقدام نظامی فعالی علیه نیروهای متحد کند از چند نظر برای روسیه خسارات بسیار بسیار سنگینی به همراه خواهد داشت. اول اینکه در بعد نظامی هر چند روسیه این تصور را به وجود اورده که از نظر نظامی قوی است ولی بعد از این رویارویی این تصور بسیار از بین خواهد رفت و به هر حال امریکا و ناتو هم تا 20 برابر روسیه بودجه نظامی و امکانات نظامی دارد. دوم اینکه امریکا در این مورد دارد با همکاری انگلیس کل اروپا و حتی اسیا را با خود علیه روسیه همراه می کند و چین هم عملا اعلام بیطرفی کرده. و از همه مهمتر هر اقدام روسیه علیه امریکا و اروپا و ناتو باعث اتحاد انها پشت سر امریکا و تحریمهای بسیار سنگین اقتصادی و سیاسی و حتی تحریم جام جهانی روسیه خواهد شد. امریکا تلاش داره انقدر هزینه را برای پوتین بالا ببره تا روسیه در سیاستهای خود تجدید نظر کند. هدف نهایی امریکا و انگلیس که با هماهنگی اسراییل به دنبال ان هستند نظام ایران است. پوتین تا به حال نشان داده که هشیار است و به این تله نخواهد افتاد. احتمال اینکه پوتین متوجه این تله عظیم نباشد خیلی کم است و قطعا احتمال مقابله نظامی پوتین با امریکا و ناتو بسیار پایین است چون این اقدام می تواند برای اقتصاد روسیه خود زنی و کشنده باشد و پوتین صدام نیست که حماقت کند.
ناشناس۳۰۱۲۲۹۲۳:۲۴:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۲۳
اینا بازیه برای رای اعتماد. دلتونو بیخودی خوش نکنید
ناشناس۳۰۱۳۶۸۰۷:۴۱:۵۴ ۱۳۹۷/۱/۲۴
صحبتهای ایشان برای گرفتن رای اعتماد است و الزاما بیانگر عملکرد اتی ایشان نیست ،همه میدانند ایشان فرد جنگ طلب و تندرو است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین