آخر هفته به چه نمایشگاهی برویم؟

گروه فرهنگی الف،   3970123040

نگارخانه‌ها، موزه‌ها و مراکز فرهنگی هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌هایی میزبان علاقه‌مندان هستند.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه مروری بر آثار علی‌اکبر صادقی روزهای آخر خود را در موزه هنرهای معاصر تهران می‌گذراند.

این نمایشگاه هفتاد سال فعالیت هنری صادقی را به عنوان نقاش، انیماتور، مجسمه‌ساز و شاعر به تماشا می‌گذارد که در آن بیش از ۲۰۰ اثر هنری و فیلم‌هایی از پویانمایی‌های او به نمایش درآمده است.

دوستداران هنر می‌توانند تا ۲۵ فروردین ماه برای بازدید از نمایشگاه «مروری بر آثار علی‌اکبر صادقی» به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی، بالاتر از بلوار کشاورز مراجعه کنند.

موزه ملی ایران

افرادی که این روزها برای بازدید از «لوور کوچک» به موزه ملی ایران می‌روند، می‌توانند تماشاگر  ۱۸ عکس عباس کیارستمی از فضاهای خلق شده و بازدیدکنندگان موزه لوور، باشند. این عکس‌ها از این کارگردان و عکاس فقید در کنار دیگر آثار این موزه مطرح جهانی روی دیوارهای موزه ملی به نمایش گذاشته شدند.

این مجموعه عکس، نماهایی هستند که کیارستمی در بازدیدهای متعددش از موزه لوور فرانسه در سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۹۰ ( ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۲ میلادی) در تالارهای نقاشی و مجسمه‌های موزه لوورثبت کرده است.

همچنین یکی از آثار انتخاب شده از موزه‌ی لوور برای نمایش در موزه‌ی ملی ایران، نمایش یکی از آثار «رامبرانت»، نقاش مشهور هلندیِ از قرن هفدهم میلادی است که  به مدت چهار ماه در موزه‌ی ملی ایران به نمایش درآمده است.

نمایشگاه «لوور در تهران» منتخبی از آثار موجود در سالن‌های اصلی موزه لوور است که به دنبال تبادلات فرهنگی بین ایران و فرانسه و با حمایت مالی یک بانک خصوصی  تا  ۱۸ خرداد ماه سال آینده در تهران و موزه ملی ایران در خیابان سی تیر برپاست.

گالری راه ابریشم

نمایشگاهی در برگیرنده آثار پروژه «مونوکسید تهران» با محوریت آلودگی هوا، در گالری راه ابریشم برگزار می‌شود.

منوکسید تهران، پروژه‌ای فرهنگی و اجتماعی است که از سال ۱۳۹۱ در تهران با هدف پرداختن به موضوع آلودگی هوا شروع شده است. این پروژه شامل همکاری‌هایی با شهروندان در فضاهای عمومی تهران در راستای بالابردن سطح آگاهی و ارائه‌ی راهکارهای عملی برای مشکل آلودگی هوا در تهران، با بازتاب نظرات افراد گوناگون جامعه، از کودکان گرفته تا بزرگسالان، است.

این نمایشگاه همه روزه از ۲۴ فروردین تا ۱۷ اردیبهشت به جز دوشنبه ها در گالری ابریشم پارک لاله -  بلوار کشاورز، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰، به استثنای روزهای دوشنبه میزبان علاقه‌مندان است.

خانه هنرمندان ایران

۱۵ عکس آلدو سلوچی ـ عکاس ایتالیایی ـ که گزیده‌ای از چهار مجموعه اوست با نام «جهان غوطه‌ور» با همکاری خانه هنرمندان ایران و سفارت ایتالیا در ایران ۱۷ تا ۲۷ فروردین در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

سلوچی طراحی و نقاشی را از کودکی آغاز کرد و در کنار هنر به ورزش‌های دریایی و غواصی علاقه دارد. آب همواره جذابیت خاصی برای او داشته است و از این عنصر در آثارش به شکلی بدیع و شاعرانه استفاده می‌کند.

***

«تصویرگری کتاب‌های کودکان در گفت‌وگوی میان‌فرهنگی» نام نمایشگاه گروهی از آثار ماریت تورن کویست تصویرگری سوئدی ـ هلندی به همراه سه تصویرگر ایرانی؛ نوشین صفاخو، کیوان اکبری‌زاده و مهسا منصوری است.

شماری از کتاب‌های آسترید لیندگرن از سوی ماریت تورن‌کویست تصویرگری شده است. پیش از این، دو کتاب او به نام‌های «پرنده قرمز» نوشته آسترید لیندگرن و «فراتر از یک رویا» نوشته جف آرتس در ایران، در مجموعه کتاب‌های «با من بخوان» منتشر شده است.تصویرهای کتاب «پیکو، جادوگر کوچک» در سال ۲۰۰۶ جایزه قلم‌موی طلایی، بزرگ‌ترین جایزه تصویرگری کشور هلند را از آن خود کرد. ماریت تاکنون چند دوره نامزد جایزه‌های جهانی هانس ‌کریستین اندرسن و آسترید لیندگرن بوده است و در سال ۲۰۱۶ نام او در فهرست نهایی جایزه هانس کریستین اندرسن قرار گرفت.

در این نمایشگاه ۲۷ اثر تصویرگری با تکنیک میکس مدیا در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نمایشگاه «تصویرگری کتاب‌های کودکان در گفت‌وگوی میان‌فرهنگی» جمعه ۲۴ ساعت ۱۷ در گالری «نامی» خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود و تا ۳ اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان است.

***

نمایشگاه نقاشی نوید فرد با نام «رخداد» از جمعه ۲۴ فروردین تا ۳ اردیبهشت در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

این هنرمند درباره برگزاری نمایشگاهش گفته است: رخداد عنوان دومین نمایشگاه انفرادی من در ایران است. در این نمایشگاه من داستانی که توان نوشتنش را نداشتم بر روی یک پارچه ۳۳ متری با عرض ۱۵۰ سانتیمتر با تکنیک ترکیب مواد نقاشی کردم.

او در آثارش از تلفیق‌های فرم‌های انتزاعی و فیگوراتیو استفاده می‌کنند. هدف او در آثارش به تصویر کشیدن روابط متقابل انسان‌ها با یکدیگر و دیگر موجودات است. رفتارهای ویرانگر یا برعکس سازنده آدمی و تاثیرشان بر روی طبیعت اطراف در کارهای او دیده می‌شوند. در آثارش می‌توان انعکاسی از مسائل اجتماعی، سیاسی، تجارب زندگی شخصی و خاطرات را مشاهده کرد.

گالری تئاتر مستقل تهران

عاطفه آرانی عکاسی است که در یک پروژه به دو منطقه محروم کشور سفر کرده و به دلیل دغدغه‌ای که در حوزه زنان داشته از دو زن در روستاهای مرزی سیستان و بلوچستان و استان گلستان عکاسی کرده است که نتیجه آن را در قالب نمایشگاهی به نمایش می‌گذارد.

در روز افتتاحیه این نمایشگاه با نام «زن‌ماندگی» (۲۳ فروردین ساعت ۱۸) که در گالری تئاتر مستقل تهران برگزار می‌شود، پرفورمنسی توسط این عکاس برگزار خواهد شد. در این پرفورمنس صورت و دست‌های آرانی با موتیف‌های گل و گیاه (نماد نرمی و لطافت) پوشانده می‌شود و در حالیکه موسیقی و صدای زنانی که او از آن‌ها عکاسی کرده پخش می‌شود، زنی با برقع روی چهره و دست‌های این عکاس طرح می‌کشد و...

نمایشگاه «زن‌ماندگی»  تا ۱۵ اردیبهشت (به غیر از روزهای شنبه) در گالری تئاتر مستقل تهران به نشانی چهارراه ولیعصر، خیابان رازی میزبان علاقه‌مندان است.

گالری کاما

نمایشگاه خط نگاره‌های آرش کریمی با نام «روزی شبیه فردا» در گالری کاما برپا می‌شود. در این نمایشگاه ۱۵ اثر نقاشی خط از مجموعه آخر آرش کریمی از جمعه ۲۴ فروردین تا ۳ اردیبهشت در گالری کاما به نمایش در می‌آید.

نام «روزی شبیه فردا» برگرفته از یکی از آثار این نمایشگاه است.

این نمایشگاه از  ساعت ۱۷ تا ۲۱ روز جمعه ۲۴ فروردین در گالری کاما افتتاح می‌شوند علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰  به خیابان پاسداران، گلستان ۱۰، پلاک ۴۴، ساختمان فرین، واحد ۲ گالری کاما مراجعه کنند.

گالری فردا

قرار است نمایشگاه نقاشی‌های «ننه مکرمه» و فرزندش، علی بلبلی روی دیوارهای گالری فردا برود در حالیکه طبق گفته بلبلی هیچ مشابهتی از نظر سبک و شیوه بین کار این مادر و فرزند وجود ندارد.

مکرمه قنبری (شناخته شده به نام ننه مکرمه)، متولد ۱۳۰۷ در دریکنده بابل، نقاش سبک پست مدرنیسم مازندرانی بود که به خاطر نقاشی‌هایش به شهرت جهانی رسید. نقاشی‌های او موجب شد تا به عنوان بانوی سال نقاش در سال ۲۰۰۱ توسط دوازدهمین کنفرانس ایران‌شناسی در دانشگاه دولتی سوئد، معرفی شود.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ۱۷ تا ۳۰ فروردین ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ واحد ۲ مراجعه کنند و یا  برای کسب اطلاعات بیشتر  با تلفن ۸۶۰۷۲۶۰۲ تماس بگیرند. گالری روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.

گالری نگاه

ایده و روایت‌های شخصی گروهی از عکاسان با محوریت انسان معاصر روی دیوار می‌رود.

این نمایشگاه  روز جمعه، ۱۷ فروردین ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می‌شود و تا روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه برپاست.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این آثار هر روز به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ به گالری نگاه واقع در خیابان مطهری، خیابان جم(فجر)، خیابان غفاری، پلاک ۶۴ مراجعه کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین