حجت الاسلام مازنی در گفتگو با الف: تحقیق و تفحص از اسکله های قاچاق در کشور/ گمرکات باید از سلامت بیشتری برخوردار شوند

گروه اقتصادی الف،   3970122217

عضو فراکسیون امید مجلس از تحقیق و تفحص از اسکله های قاچاق در کشور خبر داد و گفت: برای حمایت از کالای ایرانی باید جلوی فساد را گرفت و گمرکات باید از سلامت بیشتری برخوردار شوند.

تحقیق و تفحص از اسکله های قاچاق در کشور/ گمرکات باید از سلامت بیشتری برخوردار شوند

حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان سال حمایت از کالای ایرانی، مبارزه با قاچاق کالا را یکی از الزامات تحقق اهداف شعار سال دانست و افزود: باید با عزم جدی تری با قاچاق مبارزه کرد و این نقض را باید از چرخه اقتصادی حذف کرد.

وی در همین زمینه به وجود برخی اسکله ها در بنادر اشاره کرد و افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا باید گزارشی تهیه کند که اولا تعداد این اسکله ها چقدر است و در ثانی این اسکله ها متعلق به چه نهادها و افرادی است.

نماینده اصلاح طلب مجلس تصریح کرد: حتی مجلس می تواند در این زمینه تحقیق و تفحص کند تا ابعاد مساله بصورت قانونی مشخص شود. حجت الاسلام و المسلمین مازنی با بیان اینکه نمی توان منکر فساد در گمرکات شد، افزود: بخش هایی از گمرکات به لحاظ فساد کنترل نمی شود. البته فساد فقط در گمرکات نیست در جاهای دیگر کشور هم وجود دارد اما برای حمایت از کالای ایرانی و جلوگیری از واردات بی رویه، باید گمرکات از سلامت بیشتری برخوردار باشد.

وی در همین زمینه به نقش قوه قضائیه در جلوگیری از تخریب فضای کسب و کار اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه باید با متخلفین برخورد قوی، قضائی و فوری داشته باشد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس با بیان اینکه احکام قضائی باید از ضمانت اجرای لازم برخوردار بوده و سفت و محکم باشد، افزود: همچنین احکام قضائی باید صرفا قضائی باشد و رفتار قضات آمیخته به مسائل سیاسی نشود.

حجت الاسلام و المسلمین مازنی افزود: همچنین رسیدگی به پرونده های قاچاق نباید طولانی شود تا برخورد قضائی تاثیر خود را ازدست بدهد.

وی حمایت و خرید کالای ایرانی، فراهم کردن زمینه صادرات، برندسازی و ارتقای کیفیت را از دیگر ضروریات برای تحقق اهداف شعار سال دانست و افزود: همچنین باید به رفع موانع تولید، اصلاح قانون مالیات ها و مالیات بر ارزش افزوده، تسهیل صدور مجوز برای راه اندازی مراکز تولیدی و توزیع کالای ایرانی اقدام کرد.

عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه دولت می تواند با سهولت بیشتری به تولید کنندگان امکانات دهد، اضافه کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی، همه باید از تولیدات داخل و کالای ایرانی خرید کنند و جز در مواقع ضروری از کالای غیر ایرانی خرید نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین مازنی هماهنگی بین ارکان نظام و رسانه ها را از دیگر الزامات سال دانست و افزود: باید برای بخش های مختلف جامعه جهت حمایت از کالای ایرانی فرهنگ سازی کرد. وی با بیان اینکه در پایان سال برای ارزیابی میزان تحقق اهداف سال مشکلی وجود نخواهد داشت، افزود: مسئولین در پایان سال باید بر اساس شاخص ها و معیارها، گزارش دقیقی از میزان حمایت از کالای ایرانی ارائه کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به جایگاه مقام معظم رهبری در نظام و قانون اساسی گفت: ایشان در ابتدای هر سال با تعیین و ابلاغ شعار سال، سیاست های کلی را مشخص می کنند که از آن بعنوان سیاست کلان و عمومی تعریف می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مازنی افزود: وقتی سیاست و استراتژی اعلام می شود، وظیفه حکومت این است تا سیاست ها را به قانون و برنامه تبدیل کند و شاخص ها و معیارهایی برای اجرای آن طراحی کند و نظارت دقیقی هم بر آن داشته باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه این دقت ها صورت نمی گیرد، افزود: حتی افرادی که مدعی ولایت هستند، بر روی مسائل جزئی انگشت می گذارند و سیاست های کلان و کلی را پیگیری نمی کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس افزود: شعار برخی سال ها کلی بود و هر کسی برداشت خاص خودش را می کرد که برای تحقق اهداف آن شعار نیاز به کار پژوهشی بود مثل سال امام علی (ع) یا سال اقتصاد مقاومتی. اما شعار امسال کاملا روشن، بدون ابهام و عملیاتی است و آقایان نباید بهانه ای داشته باشند.

خبرنگار : یوسف اسدی 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین