بطحایی: امتحان تعدادی از دروس دانش‌آموزان در ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد

گروه اجتماعی الف،   3970122123

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به تعطیلات مکرری که در سال تحصیلی جاری داشتیم، نمی توانیم دیگر سال تحصیلی را کوتاه کنیم. بنابراین امتحان تعدادی از دروس در ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شداما تلاش می‌کنیم ملاحظاتی را برای دانش آموزان روزه‌دار در نظر بگیریم.

بطحایی: امتحان تعدادی از دروس دانش‌آموزان در ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد

به گزارش فارس، محمد بطحائی صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران و در جمع خبرنگاران گفت: ممنوعیت آزمون در دوره های ابتدایی برای مدارسی که از طریق آزمون دانش آموز خود را جذب می‌کنند طبق مصوبه پابرجاست منتهی برای برخی از گروه‌های دانش آموزی یک تبصره‌ای دارد که در صورت تصویب رئیس جمهور رف یکی دو روز آینده اطلاع رسانی می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت اجرای رتبه بندی معلمان در سال جاری، گفت: این تکلیف قانونی برعهده دولت است که طرحی را در قالب لایحه در این زمینه به مجلس ارائه دهد و این لایحه هم اکنون در دست طراحی است.

بطحایی خاطرنشان کرد: اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در سال جاری برای پرداخت‌های طرح رتبه بندی کفایت نمی کند. یعنی اعتباراتی که در بودجه 97 پیش بینی شده صرف نظر از اجرای طرح رتبه‌بندی است. با این وجود امیدواریم برای مهر 97 با مدیریت منابعی که صورت خواهد گرفت، بخشی از طرح را مورد اجرا قرار دهیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره تقارن زمان برگزاری تعدادی از امتحانات پایان سال تحصیلی مدارس با ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: دوستان ما در حوزه کارشناسی بررسی‌های زیادی درباره سازماندهی برگزاری امتحانات پایان سال برای عدم تقارن با ماه مبارک رمضان انجام داده‌اند؛ اما متاسفانه تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشد. 

وی گفت: با توجه به تعطیلات مکرری که در سال تحصیلی جاری داشتیم، نمی توانیم دیگر سال تحصیلی را کوتاه کنیم. بنابراین امتحان تعدادی از دروس در ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد. با این وجود تلاش خواهیم کرد که ملاحظاتی را برای دانش آموزان روزه‌دار در نظر بگیریم تا سختی و فشار کمتری متحمل شوند.

وزیر آموزش و پرورش در مورد خرید کالای ایرانی بیان داشت: ما دو نوع اقدام داریم اقدام اول استفاده از تجهیزات و امکاناتی است که تولید ملی و داخلی است که در آموزش و پرورش به دلیل تنوع تولیدات داخلی تقریبا ما را مستغنی می‌کند از خرید کالاهای خارجی اما اقدام دوم بخش فرهنگ سازی است که با برنامه‌هایی که از مهر 97 بعلاوه برنامه های ملی که داریم تلاشمان اشاعه این فرهنگ است که استفاده از کالاهای ایرانی چه تاثیری در کشور دارد. 

بطحایی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره موضع آموزش و پرورش نسبت به آزمون‌های سمپاد اظهار کرد: تصمیم گیری درباره حذف آزمون‌های نسبتا سختی که در دوره ابتدایی برگزار می شد، مورد استقبال بسیاری از آحاد مردم قرار گرفت و بخش‌های مختلف تخصصی در حوزه‌های علوم تربیتی این تصمیم را تایید و ما را ترغیب به استمرار این تصمیم کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برای ابلاغ در خدمت رئیس‌جمهوری قرار دارد که با ابلاغ آن، تکلیف روشن خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در اصل ممنوعیت آزمون برای دوره ابتدایی و استفاده از کتب کمک درسی در این دوره فشارهای بسیاری که به دانش آموزان و خانواده‌ها وارد می‌شود، هیچ‌کس تردیدی ندارد و این ممنوعیت کماکان برقرار است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین